Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Fredagens gallashow
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 08:20

Er der nogen som vil komme med en kommentar til fredagens gallashow i Herning?

Jeg må sige at i år, var jeg dybt skuffet. Jeg havde forventet meget mere show som i de foregående år. Der var naturligvis meget flot ridning i både dressur og spring, men jeg havde nu forventet mere end det.

Dressur og spring kan man jo lige så vel se i hal B om dagen (til en noget lavere pris). Forskellen var jo blot at heste og ryttere var udklædt til gallashowet.
Ydermere synes jeg at mange ryttere red meget upræcist. Jeg ved godt, at der ligger et kæmpe arbejde i at ride synkron eller kvadrillie, men når jeg betaler for at se et gallashow på det niveau, forventer jeg også noget mere.

Jeg var skuffet over manglen på show, men heldigvis trak Peter Mygind humøret op. Han var bare for sjov ! For mit vedkommende kan det kun blive til to stjerner ud af fem, hvis man skal give en bedømmelse.

Hvad synes I?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 08:33

Hej Heller ikke mere to stjerner fra mig. Nu har jeg set showet de sidste mange år. Dette var helt klart det dårligste.

Jeg er så ligeglad med om de ikke rider præcis, sikke en heksekeddel for hestene at komme ind i. Men derudover savnede jeg SHOW, en sang og 4 heste ind, det sgu for nemt.

Jeg er vild med springning, men lav dog en masterspringning istedet meget mere underholdende.

Men heldigvis var der ingen pokaler der skulle deles ud.

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

Enig!!!
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 08:42

Er helt enig, er også meget skuffet over showet i år.

Særlig åbningen og 1 afdeling. Det virkede ikke som om det var øvet særlig meget.

Springningen var alt for lang, og havde ikke rigtig nogen sammenhæng med temaet.

Der var for lange pauser imellem de forskellige indslag og de fleste af dem var bare alt for uinteressante.

ØV ØV

Også kun 2 stjerne her fra!

Med Venlig Hilsen

Nanna

0
0
Svar på denne tråd

også skuffet....
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 09:47

Det var første gang i år, at jeg var inde og se gallashow, men også her var skuffelsen stor.

Ideen med tidsrejsen var sådan set god nok, men hvor blev der vist megen upræcis ridning, både solo, som pas des deux og som kvadrille.

Peter Mygind var sjov den første halve time, så blev han noget belastende at høre på.

Springningen var ALT for lang, og kunne da i det mindste være udført som kostumespring eller sådan noget.

I det hele taget synes jeg, jeg fik kvantitet frem for kvalitet for mine penge.

Showet havde da også nogle gode indslag, f.eks var de der mini mennesker hylende morsomme, og indslaget om Napoleon var også rigtig flot.

Hilsen Maria

Livet er for kort til bekymringer

-Men hvor er det svært at lade være

0
0
Svar på denne tråd

stor skuffelse
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 10:15

Herfra skal der også lyde en stor skuffelse. Vi har været med til gallashowet de sidste mange år, i år var det helt klart det ringeste. Springningen var al, al for lang - springning interesserer mig i forvejen ikke synderligt, men jeg har da forståelse for at der skal være plads til alles interesser, men hvorfor skulle vi betale i dyre domme for at se en springkonkurrence - næste år bliver det første år uden deltage i gallashowet herfra - ØV

Julie

Avl af oldenborg

www.stutterilacour.dk

Marstall og Equifirst i Nordsjælland

TRM produkter, Myoplast (muskelopbyggende), olie hoofmaker etc.

SÆLGES:

DOA/DV
Bokse udlejes v Hillerød/Helsinge - SPRITNYT RIDEHUS

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 10:35

Så garvet gallagænger var jeg også meget skuffet!! Det er godt nok set bedre!!

Jeg manglede også masterspringningen - sådan en MA klasse kan man jo se til enhver tid. Og med 20 ryttere varede den bare ALT, ALT for længe!

Selvom jeg er inkarneret dressurrytter og nyder at se dressurhestene in action, så synes jeg også der manglede show. Det plejer de altså at kunne gøre meget bedre... ØV!

Men vil så sige, at min skuffelse lettede en hel del, da Andreas og Driver kom et smut forbi! Sikke en verdenshest!! Da Andreas havde Matiné, skulle man ikke tro, at han nogensinde ville få en hest der var lige så god - og så bare der! Det er da imponerende om noget er!! :)

Karen

"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"
.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

0
0
Svar på denne tråd

helt enig
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 11:44

Jeg har også været til gallashow i en del år, og det her var ikke særligt godt.. De sidste par indslag nærmede sig det de plejer at vise gennem hele showet.

Peter Mygind var bestemt med til at gøre det lidt sjovere, og jeg synes faktisk der var mere show i ham end i hestene :-(

Og som I andre siger så var springklassen bare alt for lang. Jeg mener også at hvis det var det jeg ville se havde jeg købt en anden billet for at se springklasser.

En irriterende afslutning på en ellers god dag, sad op et tidspunkt bare og ventede på at de blev færdige..

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

ikke skuffet
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 11:50

Faktisk synes jeg det var et rigtig fint show, ikke fantastisk men alligevel godt.

Men kan sagtens forstå jer der har set showene de sidste år, hvor der jo har været mere show/cirkus over det.

Nu har jeg ikke set showet live i flere år, så har ikke oplevet at det har været så præget af ja vil altså kalde det noget ala cirkus, for det er lidt det jeg har tænkt når jeg har set billeder og video fra de sidste års show.

Springklassen synes jeg var fed nok, men vil give jer ret i den var lidt for lang, ligesom mange af de pauser mellem indslagene.

hele ideen bag showet synes jeg også var god.

men synes godt nok der var mange som udvandrede efter præmieoverrækkelsen, både den til publikum, men også efter springklassen.

Og synes jo Andreas og Driver var en perfekt afslutning på en god dag.

Mvh

Mie

med Fadligt ox og Dagirr ox samt palominohoppen Shakira!

Bedækning tilbydes af OX-araber, ren polsk afstamning og SCID-clear, se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Kedeligt.....
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 14:53

Vi var så nogle af dem der gik, efter præmieoverrækkelsen.

Må indrømme at det er det kedeligste show jeg har set i mange år, har været med i ca 15 år.

Men..det er nok fordi jeg ikke har den samme interesse for at se hingstene mere, da jeg ikke længre avler eller ejer DV heste ? ved det ikk...men ved med sikkerhed at jeg ikke længre kan logge manden med, men tror nu også dette show bliver det sidste fra min side..

Jeg vil gerne se springning, men har lige set springning en hel dag på Vilhelmsborg i feb, og var det springning vi ville se , så havde vi nok købt en anden billet. Er ok med en lille springklasse, men så stor og laaaaang indslag var godt nok for kedeligt...

Næste år bliver der kun hest og rytter messe, behøver så ikke at ærge mig over, at jeg ikke længre er medlem af DV og derved ikke kan købe billetter før salget starter..

Var så skuffet, at jeg stort set ikke sagde et ord, de to timer hjemturen var..

Mvh Helle

STUTTERI HEDEN

Avl af stambogsførte shetlandsponyer

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er enig
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 16:23

Med de fleste her. Kedeligt og skuffende i forhold til den standard det plejer, at være.

0
0
Svar på denne tråd

Gallashow
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 21:40

Nå, tænk engang - Jeg synes, det var et rigtig godt show. Jeg NØD at se springningen og syntes det varede lige tilpas lang tid. Jeg var rigtig glad for, at jeg ikke skulle se "cirkus-numre" ala de der små ponyer sidste år, der havde en akrobat på ryggen.

Showet viste lige det, jeg var kommet for: Spænding (springningen), flot dressur, musik og underholdning (heste+Mygind).

Dejligt dejligt...

0
0
Svar på denne tråd

lige hjemkommet
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 01:17

Lige hjemkommet fra lørdagens show må jeg sige, at det var en dødssejler. Den ene hingst efter den anden kom ind og gik i cirkler - groft sagt. Ingen højdepunkter og intet show.

Aldrig har jeg set så mange udvandre fra et gallashow og vi hørte at mange andre var skuffede, da vi gik ud.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

0
0
Svar på denne tråd

Også lige
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 01:54

hjemkommet fra lørdagens gallashow. Det var første gang jeg overværede det og synes det var fint.

Det er nok svært at blive ved med at overgå sig selv.

MVH Janni

foråret er på vej

0
0
Svar på denne tråd

år efter år
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 08:54

Jeg har synes hvert år der har været herning så har jeg læst her på HN, at gallaen var dårligere end de tidligere år :-)

Jeg var der ikke i år men plejer at blive godt underholdt - men jeg har heller ikke så mange år at sammenligne med - kun 3-4 stk. :-)

"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular

Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd

Kedeligt
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 09:18

ja jeg må tilhøre den gruppe der synes det var kedeligt.

Kæresten og jeg var inde og se showet og blev enige om at det var sidste gang iår at vi gad at se det.

Det virkede så langtrukket :(

Ja, flotte hingste uden tvivl og NØJ den hvide pony der var med i en af de første indslag WAUW! - Hvad hedder den??

Jeg savnede "dramatik", dynamik og bare show i det hele taget!

Jeg mangelede et show indslag med f.eks de små minniature ponyer to islandske heste sagde mig ikke meget. Jo det var flot og wauw de kunne flyve, men lidt mere spænding eller lign. kunne have været godt.

Peter var rigtig god til at hive stemningen op, men jeg må indrømme at sidste års toastmaster var bedre.

- Hende speakeren kunne jeg ikke tage. Sikke en irriterende stemme. Nej, hende har jeg hørt speake bedre..

Sikken en masse dans der også var med iår..

OBS: HVOR BLEV KOSTUME SPRINGNINGEN AF?! - Det var også næsten derfor at vi havde valgt lørdagens galla da det plejer at været et morsomt indslag..

VH Pernille og Chiara Lox.

Undervisning og ridning af pony/hest tilbydes.

Er den heldige låner af dejlige Chiara Lox :D

Trailer udlejes i Fredericia.

0
0
Svar på denne tråd

så skuffet:-(
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 09:25

Vi så også aftenens show igår, lørdag og jeg fortrød virkelig af jeg ikke tog hjem kl 19.30 og idet mindste havde fået en hyggelig aften på sofaen i stedet, for det der var da ALT for kedeligt.... vist var der gode momenter og synes egentlig at der blev leveret noget pæn ridning indimellem og ikke mindst i springningen... Men hva sker der for de kostumer??? Der er sgu da ikke meget galla over lilla, grønne og gule bandager og selvlysende strutskørter.... og hvad sker der for at vi skal sidde og se på en flok børn som danser hiphop??? -har ik meget med galla (årets højdepunkt) at gøre...

Det var bare så ugennemført og der var INTET glamour overhovedet... og det er da noget WOW...følelse man forbinder med galla...

Synes dog at fejring af Romanov og ibilight og driver var på sin plads og at det var rørende at se..

MEN TROR OGSÅ KUN AT DET BLIR HEST OG RYTTER FOR MIT VEDKOMMENDE, for sad bare og ventede på at det skulle slutte.

Synes forresten også at mygind normaltvis og sjov, men så meget spillende dum og råben højt, det var ik til at holde ud til ret længe... DV. i burde skamme jer... tænk hvor mange gange 350 kr der røg i kassen for dette arrangement:-(

Gry og Bombay.

0
0
Svar på denne tråd

Pernille ♥Milton og Chiaraϖ
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 09:54

Hvis det er den pony som peter mygind sku stå og fortælle om, så var det jack.... han er faktisk elev hest på Rom Rideklub:)

Så det var første gang den var med til sådan noget. Men det var vidst meningen han skulle ha været oppe på den men det ville jack ikk tillade;)

Hilsen Mette

Adi, Buster, Paco & Geronimo... Tak for minderne<3

Lev livet... Du kommer alligevel aldrig levende ud af det...

0
0
Svar på denne tråd

Nej nej
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 09:59

Nej nej ikke den. Vist var den også sød.

Nej det var den hvide pony der var med i et kvadrille show med hestene også. Den kunne simpelthen spadsere.. :D

VH Pernille og Chiara Lox.

Undervisning og ridning af pony/hest tilbydes.

Er den heldige låner af dejlige Chiara Lox :D

Trailer udlejes i Fredericia.

0
0
Svar på denne tråd

sarabi
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 10:10

Vi var så også med for første gang i mange år.. Vi var så enige om at 1 del af showet var o.k men springningen var alt for lang og i anden del var det som om gassen gik af ballonen.

Vi er også blevet enige om at næste år nøjes vi med at købe dagsbilletter og springer showet over. Det var ikke de mange penge værd, desværre.

0
0
Svar på denne tråd

Den hvide pony
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 10:27

Han hedder Bohemo Geum og rides af Simone Barnekow.

Han er efterhånden ved at være en ældre herre på 19 år, men NØJ hvor han dog stadig kan

Welsh Cobs 4ever
0
0
Svar på denne tråd

vi var godt
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 10:32

nok også skuffet over lørdagens show,det er helt fint at man ser nogle dejlige hingste blive vist frem i dressur, men der manglede lidt de shows fra de forige år med udenlandske ryttere der viser, hvad man kan med heste, eller i stil med sidste års agility for hunde og heste på engang. Vi talte også om, at man et eller andet sted også manglede et minde om matine. For os var der lidt for meget dressur og springning, som man kan tage til konkurencer og se. Vi syntes også det var flot, at man hylde ibilight. Vi blev enige om at vi ikke tager afsted næste år. og ærger os over at vi havde brugt penge på dette års gallashow

hilsen helen

lækkert sort oldenborg hingsteføl efter danmarks eneste skimlet oldenborg hingst freigraff af hvarre, sælges kig .præsentation ...

0
0
Svar på denne tråd

kostumespringning???
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 12:10

Her skuffelsen også stor efter lørdagens galla show

Jeg havde glædet mig til kostume springningen, men der var væk!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg syntes der var alt for mange " brune heste med kandar" der løb rundt i cirkler....

Men finans krisen har vel også sat ind her, selvom jeg ikke tror at kostume springningen er det der er dyrest, men det kan også være at det var rytterne der ikke gad ride den....

DV, det er sq en ommer!!!

Signe

0
0
Svar på denne tråd

også dybt skuffet.
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 12:19

Jeg var også inde og se galleshowet fredag aften, og er også ret så skuffet.

Der manglede ét eller andet, og springkunkurrencen var alt alt for lang. Der var jo næsten 20 ekvipager

Når jeg tænker tilbage kan jeg faktisk næsten ikke huske de forskellige indslag, netop fordi der manglede noget hvor man bare sagde WOW!! Indslagene var næsten ens hele vejen igen, og det er nok derfor det hele smelter sammen og man ikke kan huske det

Men til indslaget hvor "Napoleon" red. Det var fedt med de trommer. :)

Med Venlig hilsen

Tine Abildgaard Poulsen

~ Med den skønne Fransisca ~

0
0
Svar på denne tråd

Showet...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 13:26

Jeg var inde og se showet igår aftes, og hold da op hvor var jeg skuffet og ærgerlig over at have brugt 370 kr på, igen, at se de samme hingste som tidligere på dagen havde gået dressurklasserne. Den eneste forskel, var at rytterne havde noget andet tøj på.

Det eneste anderledes der var ved det show, var islænderne, som da også fik det største bifald. Da jeg havde set den syvogtyvende dressurhest gå rundt med en anden eller 3 andre dressurheste, så udvandrede jeg også. Derudover er jeg ved at kaste op over alt den "hylden" der var. Midt West Ibi Light 25 år, hurra. Priser her og priser der. Forskellige hingste hyldes. Folk fra DV hyldes. AD jeg var ved at kaste op!

Vil ikke engang bruge energi på at give dette show nogle stjerner, de kan få 5 hestepærer.

Har været meget underholdt de andre år, især sidste år syntes jeg var sjovt både med ham der kan stå på sine heste og styre dem alle rundt uden udstyr, og kamelerne var også et sjovt indslag. Men nej, aldrig mere gallashow efter gårsdagens oplevelse.

- sagde Cecilie

The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 13:44

tror sgu egentlig jeg er glad nok for at være blevet hjemme og tjene penge så, i stedet for at bruge dem. For det lyder godt nok som en gang gylle i år

Hilsen Marlene ;-)

Et hjem er ikke et rigtigt hjem, før man sidder på ryggen af en hest :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 13:58

Tja, jeg synes nu heller ikke der var for meget show i det.. der manglede ligesom et eller andet.

Og synes især ikke at det var særligt godt tænkt at der skulle være spring i over en time... Det er ikke lige gallashow i mine øjne..

Men Peter Mygind var da med til at gøre det en sjov aften.. vi fik i hvert fald grinet meget;)

Men det må kunne gøres bedre, til næste år:)

Mvh Louise Rasmussen

___ STALD VESTERBÆK ___
Oldenborg & Belgieravl
Thor Van De Malsem- Dinar Agerbo OLH739 - Chris De Balgerhoek BEH1903
www.stald-vesterbaek.dk

0
0
Svar på denne tråd

Skuffet
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 20:02

Meget skuffet.. Ja jeg springer også med på vognen om at være skuffet ! Jeg syntes omspringningen var sjov, da de fik fart på.. og så var myging skide skæg. Men resten af showet var meget kedeligt !! :O(

Mister du Penge mister du lidt, mister du kærlighed mister du noget, mister du venner, mister du meget, men mister du håbet mister du ALT!

Det der ikke slår dig ihjel, gør dig kun stærkere!

0
0
Svar på denne tråd

Gallashow
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 20:32

Jeg var inde og se lørdagens gallashow.

Kan slet ikke forstå, at I er så negative.

Jo syntes også, at springningen tog ALT for meget tid, og div. taler bla bla. er heller ikke det mest spændende i verden.

Men syntes det var et super godt show. Især 1. halvdel var godt med en masse gode indslag. Temaet omkring tidsmaskinen var godt og Peter Mygind var en god vært . Fik mig en masse gode grin. Det klart til sidst, at man var træt efter en lang dag. Havde lige 3½ times kørsel hjem efter gallashowet sluttede.

Med venlig hilsen
Trine
:-)

Equilibrium fluemaske sælges:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=296798...ay=asc&e=0

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 20:51

Her er der også en dyb dyb skuffelse....themaet var da slet ikke gennemført....måske en højdespringning kunne have vundet fleres interesse....dybt kedeligt hele vejen igennem...

de små mænd var det sjoveste ja og da lige peter....hans fugl var da genial....

0
0
Svar på denne tråd

Modsat jer andre
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 06:36

Modsat de fleste af jer andre syntes vi det var det bedste show i mange år. Der var

Ingen franskmænd og Ingen cirkusnumre

Men vi var så enige i at 19 startende i en springklasse midt i Galla-showet var for mange. Jeg kunne forstå at springklassen om lørdagen havde været meget mindre.

Vi vælger altid at se det fredag for at undgå prisoverrækkelserne.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Gallashow
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 08:51

Hej.

Jeg var der for 7. gang i år, og det blev også sidste gang, indtil der kommer 35. års jubilæum.

Peter Mygind og den mandlige sanger med langt hår (hvad hedder han??) Var helt fantastiske.

Ligeledes var det nogle rigtig dejlige hest vi så, men som nævnt tidligere, kunne man se de samme heste og de samme øvelser i løbet af dagen.

Jeg havde en rigtig hyggelig dag i Herning, men gallashowet var ikke prikken over i'et.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

gallashow
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 08:54

Vi har også deltaget flere år i træk i gallashowet, hvor vi mere eller mindre er blevet skuffet igennem de sidste på år. Specielt sidste år, hvor vi deltog i fredagens gallashow. Der var selvfølgelige nogle fine indslag, men ikke noget vi følte vi havde givet vores penge godt ud til. Det var selvfølgelig meget tragisk, med den hest som kom til skade under showet og som til sidst døde, hvilket jo så også var grunden til at der ikke var kustumespringning sidste år.

Men vi var stadig skuffet, og dette gjorde at vi valgte at vælge gallashowet fra i år, og kan da sige at vi var glade for at vi ikke ''spildte'' vores penge på det!

:)

Sagde Victoria Pommer

Stutteri PH

med PH's Inko og Kira

Nu også med Fjordheste avlens nye maskot!

http://www.vph-foto.dk / http://www.hestevogn-import.dk

0
0
Svar på denne tråd

Lørdag kontra Fredag
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 09:19

Fredagens og Lørdagens Galla kan ikke sammenlignes...

Jeg så galle lørdag og kan på ingen måde forstå jeres mening omkring et dårligt galla-show, vi var yderst tilfredse med det vi så lørdag...

Nu har jeg set video af begge galla show og de kan faktisk ikke sammenlignes... rigtig synd for jer der så galle fredag, for det var meget bedre lørdag.

Her var de ikke lige så meget itvivl om programmerne, som de var fredag og springklassen lørdag varede ikke meget mere en 45 min.

Team Dandanel
"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Nu med hingsteføl efter Blue Hors Hotline.. født d. 08-04-08
0
0
Svar på denne tråd

Gallashow fredag..
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 09:32

Jeg var også inde og se galla show, og jeg var d agodt nok heller ikke tilfreds.. Faktisk var jeg noget skuffet..

Synes det var fint nok med taemaet, men der var måske lidt for lange pauser imellem..Det med i siger de ikke rider præcist og sådan.. Det er jo dyr!! Og de går der imellem højt musik og larm osv.. Så ikke noget der..

Men Det med den spring konkurance efter pausen synes jeg bestemt ikke var i orden, Den varede lidt over 70 minutter..

Det var altså for meget..

Så synes fakrisk af den var noget forkert placeret..

Alt for meget med 19 rytter der skal springe, også bagefter omspringe.. Også tilsidst have præmier, det var ikke i orden overhovedet..

Selvfølgelig skal de da også have springing med, meeen så kunne man da lave lidt mere sjov ud af det, i stedet for at sætte en helt almindelig konkurance ind i et GALLASHOW, det siger ligesom lidt.. GALLASHOW ikke spring konkurance..

Men ellers var det da fint nok..

Synes d at jeg fik rørt Lattermusklerne noget

Fint med Peter Mygind.

Han er sgu sjov så for af han kunne tilføje showet noget latter.

Lige lidt om hvad jeg synes om Fredagens Gallashow..

Hilsen Katja..

0
0
Svar på denne tråd

også skuffet
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 09:47

jeg var inde og se det Lørdag aften og har set showet de sidste 6 år og må sige af jeg også er meget skuffet over det!! jeg synes ellers de har lavet nogle gode showes de sidste mange år, og af de bruge 1-1,5 time på springning og taler i anden halvdel har jeg altid hadet, så vis dog noget andet i steden for, men må håbe af DV også får af vide af folk ikke synes om showet i år og tager ved lære af det til næste år

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 10:02

Heidi-m-p: Den mandlige sanger med det lange hår hedder vist nok Oliver - kan ikke huske efternavnet - han har været med i et eller andet talentshow/sangkonkurrence..

Det var mit første gallashow så har ikke noget at sammenligne med. Synes det var rigtig flot dressur og modigt spring der blev vist - men som mange af jer andre manglede jeg også noget show - havde forventet noget lidt mere ekstraordinært..

Nogle heste der kunne nogle fede tricks eller som sidste år med kameldressur eller ham manden som stod på hestene og de sprang over forhindringer.. Det må da have været fedt og se på :)

Mvh. Bettina - nu med hjemmeside, http://www.cotonhunden.dk :)

0
0
Svar på denne tråd

Galla....
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 10:57

Jeg så det lørdag.

Og jeg må også sige jeg er skuffet.

Springningen, hvor var udklædningen blevet af, og så var den for lang.

Jeg synes det indslag med de der Capu ting folk var rigtig fedt, men det var så også det.

Driver og Ibi-Light var jo på sin plads.

Men jeg undres, når man har en stor skærm hvorfor smækkede man så ikke lige Matiné og Andreas Weg. 2006 på??? Jeg synes virkelig man manglede en hyldest til hende!! Og et kedeligt og ufuldendt galla show som jeg ikke synes der var meget show over, men Mygind som vært var genialt!!

Hilsen Maria

Day-Light min nye stjerne, du er fantstisk

" Det er så svært at sige farvel,

så svært at gå sin vej

Men alle mine tanker vil altid følge dig"

Til min elskede Ridder

06.06.1998-10.07.2008

R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

NÅÅÅH, så er det da ikke
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 13:09

kun mig der så sådan ud under fredagens gallashow, min datter faldt i søvn under showet, så det siger vist alt der er at sige om det..........

Jeg har været med i Herning de sidste 17 år og så gallashowet sådan on off, men har holdt en pause de sidste 5 år da jeg synes det blev til gentagelser, så i år glædede jeg mig til at se det igen, denne gang sammen med min datter, som for første gang skulle se det.

Som en anden nævner synes jeg også ridningen så meget lidt uindøvet og tilfældig ud, det samme igen og igen bare forskellige heste, ryttere og kostumer.

til Peter Mygind og islænderne for et friskt pust, der forhindrede mig i at gøre min datter med selskab........

MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd

kkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 15:27

jeg så galla for 2. gang i år... både min kæreste og jeg synes det var meget bedre sidste år.. vi manglede noget "show" (som i stil med lorenzo sidste år)...

det med at folkene rider upræcist osv, det tager jeg ikke så tungt... men nu ved jeg så også, hvor LIDT de egentlig har mulighed for at øve...

det er ganske ganske få gange de kan øve sammen... folk har jo arbejde og skole at passe...

jeg vil stadig gerne se galla næste år... men håber der bliver noget mere show...

og så kunne det da være fed at skifte S springningen ud med en master springning...

Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848

0
0
Svar på denne tråd

Gallashowet
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 15:30

Giver Isabella ret. De har ikke meget tid at øve i. Men så er det bare heller ikke i orden at kræve 370 kr. pr. billet, når det er noget der er planlagt i løbet af 3 uger.

- sagde Cecilie

The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.

0
0
Svar på denne tråd

Springning
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 15:31

Hvis der skal være springning i Galla-showet så er Duel-springning altid et hit. Det er virkelig noget der kan få folk op af stolene.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Line may Olsen
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 15:50

Jeg må joine gruppen der er skuffede over dette års gallashow :)

jeg så det lørdag og ja det var flot og der var brugt tid men der var mange ting der var sat ind for at spidse os af mener jeg.

MJ temaet var super fedt syntes jeg og de havde selvfølgelig udnyttet at manden er død nu- men hold da op det var super fedt syntes jeg :) også midt west ibi-light 25 års og Driver indslaget var godt

men igen alt for meget riden rundt i cirkel i år alt det dressur er da super lækkert fordi de kan men igen hvis jeg vil se dem ride rundt og lave en piaffe her og en passage der så køber jeg en billet til küren eller lign.

springen var for lang som alle sagde og man begyndte at kede sig rigtig rigtig meget.

jeg savnede franskmændene og cirkuskunsterne!

noget hvor jeg tænkte WOOOOOW hvordan pokker gjorde vedkommende det?

i bund og grund savnede jeg at blive underholdt 100% og ikke tænke hvornår jeg lå i min seng :)

Line - nu uden hest.

Alt udstyr sælges!!!

0
0
Svar på denne tråd

Det er 7. år i træk
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 17:45

jeg ser galla.

For nogle år siden rykkede vi fra lørdagen gallashow til fredagens, for at undgå alle prisoverrækkelserne.

Og det gallashow vi så i fredags syntes jeg var det bedste jeg har set længe.

Ingen cirkusnumre og akrobater - herligt.

Springningen kunne godt have været med show, men jeg syntes på INGEN måde den var kedelig.

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

gallashow
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 18:40

hej

hvordan finde jeg et link så jeg kan se det

er det nogle som kan hjælpe mig med det

0
0
Svar på denne tråd

1. gang
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 20:25

Jeg så galla show for første gang i fredags og måske også for sidste gang... Nu er det måske heller ikke helt fair for jeg ønskede slet ikke at se galla fra start men jeg blev da bekræftiget i mit valg. Men sparer gerne de penge og får min nattesøvn i stedet.... For inden vi var hjemme var det snart lørdag morgen og ny dag i herning.

0
0
Svar på denne tråd

dybt skuffet
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 20:33

Jeg må også være en af dem der gik dybt skuffede hjem fra galla lørdag.

jeg havde en pige med som for første gang skulle til galla show, og jeg havde jo fortalt og fortalt om krostume springning og folk der kunne noget ekstra ud over det sæsvanlige med deres heste. hun ventede tålmodigt men sluttede af med at sige at de kunne vi og også det meste der hjemme med vores egne heste.....

Så vi overvejer kraftigt om vi skal droppe galla nærste år

Trine og hesterne :)

At turde er at miste sig selv for en stund
Ikke at turde er at miste sig selv for altid
Dejlig 4års pony vallak på 137 sælges
0
0
Svar på denne tråd

gallashow
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 00:01

Jer der er skuffede over gallashowet, giver I jeres mening til kende over for DV?

For hvordan skal de ellers kunne gøre det bedre over for det gængse publikum?

Og som én iført hjælpertøj, så synes jeg klart at lørdagens gallashow, forløb bedre end fredagens.

Men hey - ingen ulykker eller uheld, og thumbs up til DV for ENDELIG at have en 24timers dyrlægevagt fordelt på to dyrlæger. Det var dejligt!

Stine

Galopmenneske

- med forkærlighed

for military og pinto

www.stopvarmespild.nu

0
0
Svar på denne tråd

gallashow
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 02:12

hej

er det ikke nogle som kan hjælpe mig med det

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bryder...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 09:35

Mig ikke specielt meget om DV'er, så om showet var godt eller ej, skal jeg lade andre afgøre, men trådens bedste kommentar, kommer klart fra signe:

Jeg syntes der var alt for mange "brune heste med kandar" der løb rundt i cirkler....

Var i DEN grad færdig af grin.. så smukt sagt :-D

0
0
Svar på denne tråd

Lørdagens gallashow
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 10:14

Hej ..

Ja jeg og en veninde var inde at se lørdagens gallashow og vi var godt nok dybt suffet begge to, og enige om at vi ligeså godt kunne have købt en (billigere) billet for at se dressur klasserne istedet.

Nu er det mange år siden jeg sidst har set det så jeg havde også høje forventninger for som jeg husker det var det altid et SUPER spændende show.

Den eneste grund til at jeg blev siddene var da håbet om at der snart 'skete' noget og det ikke var den ene dressur fremvisning efter den næste, men det skete desværre ikke :(

Da vi gik derfra blev vi enige om at det sikkert bare var blevet dårligere og dårligere for hvert år, med mindre show end der havde været før, så det var skkert sådan her hvert år, men kan ligesom fornemme at det har det ikke udfra folks kommentarer.

Men ja, sad også bare og ventede på det sluttede til sidst og fortrød godt nok jeg havde brugt penge og tid på det :(

Så ja, ikke noget gallashow til os mere, så vil vi hellere bruge pengene på Appasionata hvis det kommer til DK igen :)

0
0
Svar på denne tråd

Galla show
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 10:54

Vi var inde og se det fredag aften.

Vi har i mange år afsluttet en hyggelig dag med galla, det er så slut nu.

Det var da elendigt i år.

Kostumerne var der overhovedet ikke gjort noget ud af i år, en enkelt lilla bandage her og der.

En almindelig springkonkurrence var lagt ind i gallashowet, som så lige varede 1½ time. Det var så laaannnggg trukken.

Lange pauser mellem hvert indslag.

Ja, Mygind fik da smilet frem et par gange i løbet af aftenen. Men så er det vist også sagt.

Syntes ikke mange af dressurekvipagerne fik vist noget specielt andet end rundt-rundt-rundt.

Vi gik midt i anden omgang af "showet". Der kunne vi ikke holde gjesten oppe længere.

Og så skulle 2010 også være året hvor DV valgte at spare deres live-streaming væk.

Det var sidste år at vi køber billetter til galla.

0
0
Svar på denne tråd

gallashow
Forfatter: 
Dato:  16-03-2010 23:25

er det nogle som kan hjælpe med et link så jeg kan se det

0
0
Svar på denne tråd

Optagelser
Forfatter: 
Dato:  17-03-2010 09:53

Og så skulle 2010 også være året hvor DV valgte at spare deres live-streaming væk.

Æv vil det sige at man ikke kan se det på nettet?

Julie

Kranio Sakral Terapi tilbydes.

Se www.julieschwartz.dk

Tilbud feb + marts 2010:

behandling mennesker 125kr.
dyr 200kr inkl. kørsel på Sjælland.

0
0
Svar på denne tråd

Gallashow lørdag
Forfatter: 
Dato:  18-03-2010 21:34

Min veninde og jeg havde glædet os til showet,men @!#$ hvor var det ringe i år,kunne godt ha brugt de 370 på noget andet. Overvejer da godt nok om man skal med næste år.

0
0
Svar på denne tråd

Gallashowet lørdag
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 15:36

Jeg var i Herning for første gang -havde fået billetter til lørdagens gallashow af min kæreste som så også var med.

Jeg synes det var for langtrukkent. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg havde forventet, men nok lidt mere Appassionate/Levade agtigt. Jeg synes det var en reklame for DV heste spicet lidt op med kostumer og små indslag.

Jeg synes lyden ofte var alt for høj og havde egentlig lidt ondt af hestene som skulle høre på det.

Kunne godt lide Peter Mygind som vært. Jeg var helt vild med det indslag hvor de havde den der kæmpe hat på, det var rigtig sjovt.

Men alt alt for mange taler og skamros af hinanden, det var kedeligt, særligt for min ikke hestevidende kæreste.

Kunne godt lide springningen, men det er også min disciplin -dog var jeg ked af at se særligt en af rytterne have særdeles hårdt fat i munden på hesten, det var sgu ikke køn ridning!

Jeg ved ikke om jeg gider se det igen et andet år, men mon ikke. Så dårligt synes jeg heller ikke det var.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider