Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fatdum mat. lærer!!
Forfatter: 
Dato:  11-10-2002 15:26
Vil bare lige ud med alle mine ord for en FATDUM lærer... Vi havde prøve i mat i onsdags, det er den første mat. prøve vi har, i det jeg lige er startet i 1. g... Der er ingen som fatter et kuk af alt det han har gennemgået siden starten af året, men alligevel udskriver han en prøve! Vi får den så tilbage i dag, og næsten alle har fået karakterene fra 7, og helt ned til 0,3!! Det er jo rablende sindsygt! Selv fik jeg 7, som jeg absolut ikke var tilfreds med, fik 10 og 11 til afgangsprøverne! F... hvor jeg hader den lærer, så skal han ikke sige, at det er os der er fatdumme, når alle har fået så ringe karakterer!
Eller hvad!

MVH den meget sure Karen...>:-(;-DFjordheste er bedst - absolut INGEN protest! ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Fatdum mat. lærer!!
Forfatter: 
Dato:  11-10-2002 15:36
Ja, der må da være noget galt. Alle mine karaktere forblev ens eller var højere med dem fra folkeren. Så ja, hvis gennemsnittet er der på 1. g, så er der noget helt galt. At de fladt på 2. år er en anden ting ;-) Ej, de er nu stadig ok her hvor vi er i gang med 3.

Hehe, ellers og meget "sjovt" til eksamen på 2. år. Gennemsnittet lå under dumpegrænsen i skriftlig mat ;-) Er glad for, at jeg tog IT-mat i stedet. Men skolen skal jo til at forklare ministeriet, hvorfor det er gået så galt.

Problemet med HTX er også, at der er for mange, der aldrig skulle være begyndt der. Skolevejlederne i folkeskolerne ved ikke, at HTX er mindst lige så svært som det almene gymnasium. Så en del halvdårlige, ikke særlig lektie-læsende unge begynder herude :-(

Lene Skov Mikkelsen :-) piv.nu

Er du fra Køge-området? Tryk her!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Fatdum mat. lærer!!
Forfatter: 
Dato:  11-10-2002 15:37

Han siger forhåbentlig ikke til jer at I er fatdumme?

Men hvordan har undervisningen forløbet: har I JERES på det rene, inden i begynder at kritisere HAM?

Jeg mener: har i forberedt jer til HVER time, følger i ORDENTLIG med i timerne, PRØVER i virkelig på at forstå det?

Hvis ikke, så bliver det lidt svært at gøre noget ved det. For hvis I ikke SELV er pligtopfyldende, så er I ude og s****.

Men ligemeget hvad, så mener jeg nu ikke han burde sige til jer at I er fatdumme, for dét er da virkelig nedværdigende.



Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Fatdum mat. lærer!!
Forfatter: 
Dato:  11-10-2002 15:43
Tro det eller lad være, det var det han sagde... om der så er nogen, der ikke laver deres ting, det er noget andet, men når hele klassen får så dårlige karakterer må der jo være noget galt!

Han skrev - til mange - de mest nedværdigene rettelser osv på opgaverne!

*GRRRRRRR.......*


;-DFjordheste er bedst - absolut INGEN protest! ;-D
0
1
Svar på denne tråd
 
 Re: Fatdum mat. lærer!!
Forfatter: 
Dato:  11-10-2002 15:54

Jeg tror gerne at han har sagt det - det må være noget der ligger til lærere der underviser i matematik,fysik, osv.

Og det lyder også til at der er noget helt galt med hans måde og undervise, men faktum er bare (i hvert fald på vores gymnasium), at man ikke kan klage over lærere og regne med at få noget ud af det, medmindre man selv har sit eget på det rene.

Tro mig - jeg så også gerne nogle af vores lærere der fik placeret en fod i bagdelen.

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Fatdum mat. lærer!!
Forfatter: 
Dato:  11-10-2002 17:17
Vores Mat.lærer er oz det dummeste der findes, vi fatter heller ik så meget af det hele! Og vores kemi lærer er lige sådan, nej næsten værere! Jeg går oz i 1.g *suk* Vi ska ha prøve efter efterårs ferien, så har vi ferien til at gennemgå tingene i.....hvor hyggeligt når vi ik fatter det! Med venlig hilsen Asta


*Man blir helt :-P af HN....Nemlig totalt afhængig*
*Erfaring er den bedste lærer du har*
0
1
Svar på denne tråd
 
 Re: Fatdum mat. lærer!!
Forfatter: 
Dato:  11-10-2002 18:06
Hej Karen

Jeg (og hele min klasse) oplevede præcis det du skriver, da jeg (for lææææænge siden) gik i 1. g. Det er simpelthen frygteligt, når man er vant til at få rimelig gode karakterer i matematik og mener, at man ka'det der, og så pludselig ryger ned på dumpeniveau til den første lille prøve i gymnasiet.

For mit vedkommende skyldtes det, at jeg lige skulle lære at det ikke længere var REGNING, men MATEMATIK der var tale om. I folkeskolen havde vi næsten udelukkende forskellige former for købmandsregning, mens 1. g's matematik undervisning pludselig var med bogstaver og beviser!!!! Sikke noge!

Men bare rolig - tiøren faldt ca. efter jul og det gør den sikkert også for dit vedkommende. Jeg mener, det er jo ikke tilfældigt at du fik så gode karakterer til afgangsprøven, vel??? Du skal nok komme efter det, men det tager altså noget tid at omstille sig.

Bare klø på - du er jo en intelligent pige, og nogle lærere er ikke særlig pædagogiske.

mvh
k.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er jo ikke folkeskolen mere!
Forfatter: 
Dato:  11-10-2002 19:52
Hej

Ja, det er jo ikke folkeskolen mere, og ja tingene er sværer, KLART! Men du er vel oxo begyndt i gym. for at lære mere, og man lære nogle andre ting, oxo selvom man ikke lige forstår det med det samme...

Og hva så hvis du KUN fik 7, det er vel bedre end at dumpe... Du er jo kun lige begyndt, du har 3 år i det hele, tag det roligt! Du skal nok klare det...

Tag det roligt, og så sig til læren at i ikke forstår det... Det kan han vel forstå... Ellers gå til jeres studievejleder, hvis det er hele klassen der er på bar bund!

Og HUSK i er lige begyndt!


Hilsen Charlotte *Baby-blue*



Hvis du ikke blir skæmt af kvanteteorien, er det fordi du ikke forstår den!

-Niels Bohr.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Fatdum mat. lærer!!
Forfatter: 
Dato:  11-10-2002 19:53
Jeg synes at du skal brokke dig over læreren når han beder jer om en evaluering fra jer alle sammen! Vi skal lave en evaluering efter efterårsferien, og jeg tror at han bliver skræmt ved at læse det vi skriver til ham! Fo vores lære nedværdigere os så meget som man kan, når man fx. ik kan finde ud af noget siger han:
Prøv at tænke på Peter Plys! TÆNKE TÆNKE TÆNKE!

Med venlig hilsen Asta


*Man blir helt :-P af HN....Nemlig totalt afhængig*
*Erfaring er den bedste lærer du har*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke den eneste
Forfatter: 
Dato:  11-10-2002 20:15
Sådan en lærer havde jeg også i 2 år. Er HELDIGVIS sluppet af med hende nu. Men alle i vores klasse fattede ingenting, og man har ikke tid til at få det gennemgået ordentligt, fordi tidsplanen/pensum er så stramt. Nå, men vi fik alle sucks-karakterer, over halvdelen dumpede og vores gennemsnit lå på..... 5,3.
og tro mig det, det var efter 2 år at tallene så sådan ud!
Skræmmende ikke....?
Men held og lykke, og GIV IKKE OP men kæmp;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Udmærkede lærere
Forfatter: 
Dato:  11-10-2002 20:34
Hejsa
Jeg går i 3.g nu, men jeg oplevede præcis det samme første gang vi havde biologiprøve.. jeg fik godt nok 8, men jeg mener at gennemsnittet var ca. 5 - jeg fik faktisk 11 til eksamen senere i bio. til gengæld var vores gamle mat.lærer god - syntes jeg, hun gik meget hurtig frem, men jeg er rimelig god til mat - til gengæld var det så også kun 3 ud af ca. 20 (mat B-niveau) der kunne følge med.... til gengæld keder jeg mig bravt efter vi har fået ny mat. lærer - dt går simpelhen så langsomt....

Det skal nok gå, du skal bare vende dig til læreren og niveauet. Det tog et år før jeg fattede min fysik-lærer - til slut synes jeg at han var en af de bedste og sjoveste lærere...

Knus Line
God ferie - der er vist også lidt ferie over mit indlæg.....
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Udmærkede lærere
Forfatter: 
Dato:  11-10-2002 21:56
NEEEEJ!!!!!!! Brok er det VÆRSTE du kan gøre overfor sådan en lærer! Snak istedet indbyrdes i klassen om, hvor det er tråden knækker mellem lærer/elev, og forklar ham så i samlet flok, at I alle har haft problemer med det og det, og kom så med et forslag til hvordan han kan ændre sin undervisning. Skal der flere elever til tavlen; vi skal fx som 3.g'er alle kunne beviserne til næste lektion, hvorfter en tilfældig valgt elev trækkes til tavlen, og skal gennemgå det for resten af klassen. hvis personene så ikke har fattet et klap, hjælper resten af klassen ham/hende på vej, og det bliver MEGET lettere at forstå, fordi det bliver forklaret på "vores eget niveau"!
Men tag en stille og rolig konstruktiv snak med manden, istedet for straks at smide al ansvar fra jer og sige "Dumme lærer, vi vil have højrer karakterer!"
Og som det også blev sagt tidligere, så der man altså lyset efter et ½ års tid:) Don't panic!
1
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Udmærkede lærere
Forfatter: 
Dato:  11-10-2002 22:49
Åh nej. Jeg tror faktisk, at det er noget gymnasielærere har en tendens til at gøre - være dybt upædagogiske, når tingene brænder på. Havde selv en engelsklærer i 1. og 2.g ( kaldet Onde Palle eller Døden ), som tit stregede hele afsnit ud i stilene og skrev kommentarerer som "Poor essay" til folk sammen med 5-taller og op til flere oplevede faktisk at få 03 med pil ned..! Selv var jeg dog uden for farezonen, for engelsk er mit bedste fag, så jeg nåede da et enkelt 10-tal og et "quite good" som kommentar - og det er sgu meget, når det er Onde Palle vi snakker om !
Nu i 3.g har jeg så en lærer som er alt for hyggelig og snakker alt for meget dansk til os - de kan også blive lidt for rare, de lærere...!
Somde andre skriver : Prøv at diskutere det til evalueringen - det er ihvertfald første skridt på vejen.

-Sine
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Udmærkede lærere
Forfatter: 
Dato:  12-10-2002 11:24
Tja.. Jeg har en datter i 1.g. mat. De har også lige haft matematikprøve. Hun fik 11 og klassens laveste var 6, så det er da meget godt. Nu lader det også til at det er en lærer, som forstår at servere stoffet på den rigtige måde. Min datter vil nok vælge mat. på A niveau i 2.g, og så på AA i 3.g. Er der nogen der har haft det? Var det meget svært eller hvordan?

Hilsen Helle - Mimi

Pokkers så egoistisk verden er blevet. Alle tænker kun på sig selv. Det er kun mig, som tænker på mig.

Robert Storm Petersen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Udmærkede lærere
Forfatter: 
Dato:  12-10-2002 12:27
Hmmm... vil også lige give min kommentar med, selvom det snart er 7 år siden jeg gik i gym.

Det første man skal huske på er, at folkeskolelærer har også pædagogik, imens gymnasielærer intet pædagogisk grundlag har. Derfor er nogle meget bedre til at servere stoffet end andre.
Dog mener jeg ikke at det berettigere læren til at kalde jer alle mulige nedværdigende ting.

En anden ting jeg dog vil sige er, at folk der starter i gynmasiet med den idé om, at de gode karakter de fik i folkeskolen også vil fortsætte, bliver slemt skuffet. Med det mener jeg: niveauet er højere, det er nye ting man lærer, og det første ½ år i gym, mener jeg, er det næsten naturlov, at man går ned i karakter.

Men jeg synes ikke i skal brokke jer, men tage en konstruktiv snak i klassen, og så prøve på få en fornuftig snak med læreren. Alle vil gå i forsvarsposition med det samme, hvis man bliver direkte angrebet, og måske kunne han forklare sig lidt?

Kh Diana
0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig mere!!
Forfatter: 
Dato:  13-10-2002 18:44
Jeg kan da kun endnu en gang klappe mig selv på skulderen og lykønske mig med at jeg slap ud af folkeskolen i tide. At være lærer er simpelthen ikke det værd!
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider