Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lånehest og forsikring
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 18:31

Hej alle.

Jeg er kommet i den heldige situation at en veninde har tilbudt mig sin hest som lånehest. Kvit og frit.

Jeg skal så betale udgifter - går jeg meget stærkt udfra- men da jeg spurgte hende til forsikring sagde hun, at hesten var forsikret gennem gården (den hun bor på (ejer) og har hesten stående). Og så snakkede hun om, at hvis jeg skulle have den til låns dækkede min ulykkesforsikring, men det er vel kun hvis hesten f.eks stikker af og skader nogen eller noget?

Det er vel helt sikkert det bedste at få en liv- og uanvendeligheds forsikring og måske sygeforsikring ikke?

Og i så tilfælde er det så normalt når man låner hest at det er låner eller ejer der betaler dette?

Hilsen Malene

0
0
Svar på denne tråd

ejer betaler for forsikring....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 20:48

Jeg synes du skal ringe til dit forsikringsselskab og høre hvordan du står i den sag. De ved jo bedst om den så er forsikret gennem dig eller hvordan det står til med det.

Men en ting er hvordan man er dækket hvis hesten render ud af folden og laver skader, men en anden ting er hvordan ejer er dækket hvis hesten nu går hen og dør mens den er hos dig. Intet kan ødelægge et godt venskab som penge.

Så jeg synes at man som minimum skal have en livsforsikring på sin hest, når man låner den ud, således at ejer får enten hesten eller penge hjem igen bagefter.

Mht forsikring af hesten, så er det ejer der skal tegne den, da man ikke kan tegne forsikring på noget man ikke ejer. Ligeledes mener jeg at det er ejer der skal betale den, eftersom det jo er ejers forsikring for at enten får hun hesten eller pengene hjem igen, hvis den nu kommer til skade hos dig og dør af det.

Venlig hilsen
-miki-

Foderplaner udarbejdes, mere info, send PB.

Hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 21:47

100% ejeren der skal betale forsikringen. Ihvertfald efter min mening.

Derudover er det utrolig vigtigt at aftale, hvem betaler dyrlægerregningerne. Er det ejeren, dig, deles de, skal du betale vaccination/tandraspning eller er det ejeren, osv. osv....

Hvis hesten er skadet i længere periode, f.eks. 2-3 mdr. har du så ret til at aflevere hesten tilbage, skal du beholde den til låneperioden ophører, osv.osv...

Sørg for at få alt med i en kontrakt, og ikke lav nogle "veninde"aftaler. heller ikke selvom at i stoler på hinanden 110%. Det kan nemlig altid gå galt, hvis man skulle være så uheldig at være uenige om noget, man absolut ikke kan blive enig om!

Held og lykke med hypperen!

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!

Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe ca 20 år.

-Nordbagge blanding ca 155 i stg. Hoppe ca 20 år.

0
0
Svar på denne tråd

kontrakt
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 22:47

Tak for de gode råd :D

Jeg har fundet sådan en standard kontrakt ved at google det, som vidst har været med i equipage hestebladet. Den virker til at have tænkt på det hele, så den tror jeg måske at jeg vil foreslå hende :D

www.muffogpartnere.dk/ Lejelaanekontrakt.pdf

Hilsen Malene

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 23:43

Nej, hvor dejligt, når du nu alligevel ikke havde råd til egen hest som håbet :-) Så kan du forhåbentlig få nogle gode år med lånehesten, ind til du har råd til egen.

Held og lykke med at få det hele på plads :-)

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård - Avl af danske oldenborg - Se mere på www.vodagergaard.dk

Alexia af Vodagergård †10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 08:58

Mange tak Julie :D Det bliver lidt spændende!!

Men det er nu mest kun fordi det er noget jeg vil give mig råd til. Så er det prøvet af inden jeg skal have min egen :D Det ville jo bare være sejest hvis man kunne undgå det **** SU-lån så man ikke skulle betale tilbage. Men nu tager jeg skidtet og ser hvordan det går :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider