Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Huslejestigning, hvordan?
Forfatter: 
Dato:  08-03-2010 12:35

Vi har et problem :(

Min kæreste udlejer et hus i Jylland, lejerne flyttede ind d. 1/2 og de fik os med til at slå 500,- af huslejen som så gik fra 6500,- til 6000,- de 500,- var lagt oveni til hvis noget gik i stykker eller sådan, og vi lavede så den aftale at hvis det var småting så klarede de det så selv, da vi bor 4 timers kørsel derfra.

Nu har de så boet der i snart 1,5 måned og vi har i gennemsnit en gang om ugen måtte sende en mand ud fordi så var der det ene i vejen og det andet i vejen, såsom en lampe der var sprunget på badeværelset, noget de efter aftale skulle klare selv.

Nu er det så at vi faktisk gerne vil have de 500,- ekstra alligevel, for vi har da ikke råd til at få en mand ud en gang om ugen fordi der ryger en sikring eller lign.

Er der nogle herinde der ved hvordan man skal forholde sig og om man bare må hæve huslejen med 500,-??? Og hvor lang varsel skal der være?

Jeg har prøvet at google, men synes ikke jeg kan finde noget brugbart :(

Med venlig hilsen

Karina

Nu uden hest :(

0
0
Svar på denne tråd

Brug lejelove
Forfatter: 
Dato:  08-03-2010 13:07

Huslejestigninger skal efter loven varsles med 3 måneder og det er vigtigt at i opfylder disse 3 krav da lejer ellers kan nægte at betale de ekstra penge

1) I skal fremsætte stigningen skriftligt, dvs et brev som I er 100% sikker på at lejer modtager. Altså enten aflevere det personligte eller ved at sende brevet rekommanderet med postdanmark.

2) I skal i brevet skrive udførligt hvorfor lejen skal hæves.

3) Så skal I desuden også oplyse at udlejer har mulighed for at gøre indsigelser, dvs I kan fx skrive at I selvfølgelig er villige til at høre deres mening og så skal de kunne argumenterer for hvorfor de ikke mener huslejen skal stige. De har selvfølgelig også den mulighed at de kan klage til huslejenævnet (mener jeg det hedder)

Håber du kunne bruge det.

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

Et hus er omfattet af reglerne om
Forfatter: 
Dato:  08-03-2010 15:49

"småhuse". Dette betyder, at man kun kan varsle stigninger hvert 2. år begrundet i at lejen er lavere end det lejedes værdi - ja, du læste rigtigt. Man kan også varsle skatte- og afgifter hvert år, men så riskere man at "udhule" muligheden for at varsle efter det lejedes værdi.

Man kan IKKE varsle hvert øjeblik med begrundelse i, at man tager ud og ordner det ene og det andet i huset. Hvis I som udlejere har pligten til vedligholdelse, er I forpliget til at skifte/forny de pågældende ting. Hvad har I aftalt i kontrakten?

Livet er som en pølsemaskine; hvad der kommer ud af det, afhænger af hvad man kommer i ... :-P
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider