Hej trådstarter.
Hvor er det bare ikke i orden....
Men der ER hjælp og hente ...
Jeg er desværre selv blevet snydt for et par lækre ridebukser jeg havde købt af en, som også skulle sende som forsikret pakke... Pakken kom aldrig frem til mig, hun påstod den var sendt, ville ikke udlever pakke-ID osv. Derefter ændrede hun forklaring til at hun havde sendt den, og opgav pakke-ID, som viste sig at være falsk, men endte med - efter kontakt fra HN - at måtte betale mig mine penge tilbage... Alternativt udelukkelse herfra HN for evigt !!!
- og det er jo de færreste der ønsker det....
Hvad der blev af bukserne ved jeg ikke - jeg modtog dem i hvert fald aldrig !! - og om de var sendt med ID eller ej ved jeg jo af gode grunde heller ikke - men hun valgte i hvert fald at sende mine penge retur - og HN var på sagen, til jeg havde modtaget mine penge..... TAK HN !!
Så derfor:
1. Tag en snak med moderationen her på HN - de kan hjælpe.
Det er ofte sådan, og når vedkommende bliver kontaktet her fra HN-moderationen, så sker der faktisk noget !!
2. Hvis hun faktisk har sendt pakken med pakke ID, dvs. forsikret pakke, skal PostDanmark jo dække omkostninger for værdien pakkens indhold !!
Dvs. hun skal efterlyse pakke hos dem, kan betale dig dine penge retur, og så selv indkræve værdien af pakken via PostDanmark !!
Jeg har selv lavet rigtig mange handler her på HN - og på nær et par stykker (hvoraf ovenstående er nr. 2), har jeg haft en fornuftig og reel samtale med sælger/køber, har set/vist billeder af varen, og laver også aftale om, at modtager godkender handlen (begge parter i byttehandler), inden denne reelt er gennemført og afsluttet).
Beder også altid (og aflever gerne mine egne oplysninger) om folks navn, adresse og telefonnummer, så vi ved hvem vi handler med...
Så jo - det kan betaler sig og henvende sig til HN !!!
Held og lykke !
Venlig hilsen
Tina