Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

medlems kontigent... Møg dyrt!
Forfatter: 
Dato:  05-03-2010 18:56

Æhj møg altså!

Efter en mindre pause med ridningen tog jeg igår op på den lokale rideskole...

Jeg skulle egentlig bare tjekke om de havde fået nogle nye heste, så der igen ville være mulighed for at jeg kunne ride.

Det viste sig at en hoppe, jeg tidligere har redet i et års tid, var tilbage på rideskolen, så det var jo helt perfekt. Hun bliver ikke brugt, så ejeren og jeg aftalte egentlig bare at vi skulle finde ud af noget indbyrdes. Ejeren af hesten er også ejeren af rideskolen, og jeg har tidligere haft super fine aftaler med ham ang. ridningen af hans heste. Jeg har sjældent haft mulighed for at følge undervisningen pgr. af de tidspunkter de ligger - så det har været en kæmpe fordel for mig at kunne lave disse "private" aftaler.

Så langt, så godt... Lige indtil jeg faldt i snak med kasseren i rideklubben. Klubben har lejet div. baner og lokaler af ejeren, og står jo egentlig ikk for så meget andet end stævner osv... undervisning og alt hvad der har med hestene at gøre styrer ejeren selv. Men det er jo så klubben man skal være medlem af, for at få lov til at bruge ridehallen, ridebanerne, deltage i stævner osv - og det er helt fair. MEN fandme om de ikke har lavet om på deres priser. De har valgt at slå medlemsskab og hal-leje sammen - og ender op på en total pris af 1500,- årlig, som vel og mærket skal betales på EN gang!!!

Tidligere var det kun privat opstaldere der skulle betale hal-leje / facilitetskort - og folk der kom udefra med deres heste... men nu skal vi andre, som bare modtager undervisning deroppe /har en halvpart på en rideskolehest åbenbart også betale.... og jeg syns VIRKELIG det er DYRT!!

Jo - jeg ved godt at det er langt billigere end at have sin egen hest - men man rider vel efter sit budget... det gør jeg i hvert fald! Jeg savner virkelig at komme igang med at ride igen - men det eneste jeg kan tænke lige nu er bare at jeg skal smide noget i nærheden af 2000,- bare for at få lov til at sætte mig op på hesten inde i hallen.... :(

Da jeg ydermere "bare" er hyggerytter, og derfor ikke deltager i stævner, syns jeg bare endnu mere at jeg betaler for ingenting...

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg red
Forfatter: 
Dato:  05-03-2010 19:27

For nogen år siden- gav jeg 600 kr/md- uden hal- kun for 4 undervisningstimer pr md.

At opstalde egen hest kostede så kun 1000 kr med undervisning.

De priser, forstod jeg heller ikke.

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-03-2010 19:28

Der hvor vi rider koster et årligt medlemsskab 1100kr.

Så må man kun ride hvis man deltager i undervisning.

Halkort koster yderligere 1000kr om året og så må man kun ride max to heste.

Så jeg synes din pris er billig.

1 supersød æseldreng er klar til at flytte hjemmefra, han er brun med kørs og ål.

Staldkatte bortgives til gode hjem.

0
0
Svar på denne tråd

medlemskontigent
Forfatter: 
Dato:  05-03-2010 19:34

Hold da helt fast nogle hampre priser Selvfølgelig er der halleje med, men alligevel....

Jeg gir vist 300 kr årligt for i min klub og det er så incl brug af de 3 udendørsbaner og terrænbane mener jeg også er med i prisen...

R.I.P Mispige. 14.4 2005 - 17.8 2008

R.I.P Leopold. 13.11 2000 - 17.6 2009

Hunde har ejere... katte har personale...

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

hmm..... underligt
Forfatter: 
Dato:  05-03-2010 19:35

okay - nu bliver det da bare mere mærkeligt!

Har lige snakket med kasseren igen, fordi jeg faldt over et sted på hjemmesiden hvor der står at hvis man modtager undervisning, koster medlemsskabet kun 650 årligt...

Hmm... det vil sige - hvis jeg rider to gange om ugen, til undervisning, betaler 400,- til ejeren af rideskolen, så skal jeg betale 650 i medlemsskab...

Hvis jeg rider to gange om ugen, UDEN undervisning, betaler 400,- til ejeren af rideskolen, så skal jeg betale 1500 i medlemsskab...

talk about unfair...!

0
0
Svar på denne tråd

BUHU!!
Forfatter: 
Dato:  05-03-2010 19:46

Jeg kan ikke si annet en BUHU!

Jeg gir 650kr PR MND bare for halleje. Så snakker vi dyrt..

0
0
Svar på denne tråd

priser
Forfatter: 
Dato:  05-03-2010 20:55

Medlemsskab på min rideskole koster 350 årligt.....

Bedækning tilbydes:

Ox hingst Falkhan Expresso.

Homozygot sort

SCID FRI/SCID CLEAR

oestergaard.upfront.it/Forside

0
0
Svar på denne tråd

Det er da billigt
Forfatter: 
Dato:  05-03-2010 20:59

kontingent koster oftest 3-400, og halvleje koster mange steder 2-4 om måneden. Så 1500 ialt for et helt år er da billigt.

....og den belønnes med en plade choko.... HVID chokolade!

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2010 21:15

... nu ved jeg godt at vi ikke taler ejer heste her, men som ejer af to heste, betaler jeg 600 kr om måneden for leje af ridehal på nabogården.

Derudover har man jo så udgifterne til hestene derhjemme.

Jeg kan godt forstå at du synes det er mange penge på een gang, men på en eller anden måde, så er hestesport altså dyrt og det kommer ingen uden om.

Venlig hilsen
-miki-

Foderplaner udarbejdes, mere info, send PB.

Hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

jeg er generelt
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 08:24

mod alt det der klubtvang.

Bare man betaler ridehuskort burde det være nok.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 08:40

Ridesport er ikke billigt!

Jeg skal have medlemsskab til naboklubben og derudover ridehuskort derover - jeg har ingen planer om på noget tidspunkt at skulle ride stævner eller noget for dem, da jeg ikke bryder mig om den måde som klubben gør tingene på - men ridehuskort er lige en bidende nødvendighed, da jeg skal ride på deres baner og i deres ridehus - da vi ikke selv har ridehus.

Medlemskab kan jeg ikke huske hvad koster - mener det er 350 kr./år, hvilket ikke er så galt - men ridehuskort koster altså uden @!#$ 500 kr./mdr. bare for at bruge banerne, når du kommer udefra.

Det er vanvittigt dyrt - jeg har altså tidligere været vant til at betale 400 kr/halvår for ridehuskort - skulle du bare ride ude kostede det kun medlemskab til klubben.

Et sted som jeg synes var dyrt, mener jeg det kostede 1000 kr/halvår for adgang til alle faciliteter på stedet - og det var gode ridehaller, baner, springbane med mere - og tinge var i orden der.

Jeg er egentligt ikke tilhænger af ridehus og har i de sidste 2 år ikke haft ad gang til et - uden at brokke mig - jeg vil hellere ride ude hvis det på nogen måde er muligt.

Mener dog ridehuskortet til rideklubben giver adgang til skoven - og så er det vi begynder at snakke om prisen kan betale sig - dog er det ikke så nemt at ride i skoven lige pt. da der er ret glat deroppe

Carpe Diem - sieze the day:

"Gather thy rosebuds while ye may

Old times is stil flying

And the same flower that smiles today

tomorrow will be dying"

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

vi har også
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 09:39

droppet kortene.

Rider når vejret er til det - altså ikke særlig meget i vinter.

0
0
Svar på denne tråd

bestemt..
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 11:43

Bestemt er ridning da en dyr sport - det jeg hæfter mig mest ved er den sindssyge pludselig stigning!

For et halvt år siden kostede det mig ca 300 halvårligt i medlemskab - men nu har de jo så bestemt sig for at jeg skal betale over det dobbelte, fordi jeg ikke deltager i undervisning... Jeg syns det er håbløst uretfærdigt, især fordi deres undervisning ligger så tidlig på dagen at almindelig dødelige med arbejde ikke har en jordisk chance for at nå det - og altså er "tvunget" til at ride uden for undervisning... Vi betaler alligevel det samme for "leje af hesten" som hvis vi deltog i undervisningen - desuden går betaling for ridningen ikke til klubben, så kan slet ikke se hvorfor de skal lave så stor en forskelsbehandling - uden grund!

Jeg bliver næsten så egn over det her at jeg kunne finde på at leje den pågældende hest af ejeren - og nægte at betale medlemskontigent og så må jeg jo bare nøjes med at ride i naturen... bare ikke nemt lige nu med sne over det hele...

I sidste ende (især nu når jeg har sundet mig lidt over det) er det ikke så meget selve prisen - og det at den skal betales af en gang - der irriterer mig... det er mere den forskelsbehandling de laver...

0
0
Svar på denne tråd

Flyt til Holbæk
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 15:22

Eller rettere til Tuse Næs. Jeg bor 10 km derfra og her er 20x73 m ridehus, 3 udendørs baner, islænderbane, springbane og rytterstue.

Hele herligheden koster ialt, som er både medlemsskab og brug af faciliteter 600 kr óm året for voksne.

50 kr om måneden, det er da til at overleve ikk?

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag

og barfodstrimmere burde forbydes....

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider