Æhj møg altså!
Efter en mindre pause med ridningen tog jeg igår op på den lokale rideskole...
Jeg skulle egentlig bare tjekke om de havde fået nogle nye heste, så der igen ville være mulighed for at jeg kunne ride.
Det viste sig at en hoppe, jeg tidligere har redet i et års tid, var tilbage på rideskolen, så det var jo helt perfekt. Hun bliver ikke brugt, så ejeren og jeg aftalte egentlig bare at vi skulle finde ud af noget indbyrdes. Ejeren af hesten er også ejeren af rideskolen, og jeg har tidligere haft super fine aftaler med ham ang. ridningen af hans heste. Jeg har sjældent haft mulighed for at følge undervisningen pgr. af de tidspunkter de ligger - så det har været en kæmpe fordel for mig at kunne lave disse "private" aftaler.
Så langt, så godt... Lige indtil jeg faldt i snak med kasseren i rideklubben. Klubben har lejet div. baner og lokaler af ejeren, og står jo egentlig ikk for så meget andet end stævner osv... undervisning og alt hvad der har med hestene at gøre styrer ejeren selv. Men det er jo så klubben man skal være medlem af, for at få lov til at bruge ridehallen, ridebanerne, deltage i stævner osv - og det er helt fair. MEN fandme om de ikke har lavet om på deres priser. De har valgt at slå medlemsskab og hal-leje sammen - og ender op på en total pris af 1500,- årlig, som vel og mærket skal betales på EN gang!!!
Tidligere var det kun privat opstaldere der skulle betale hal-leje / facilitetskort - og folk der kom udefra med deres heste... men nu skal vi andre, som bare modtager undervisning deroppe /har en halvpart på en rideskolehest åbenbart også betale.... og jeg syns VIRKELIG det er DYRT!!
Jo - jeg ved godt at det er langt billigere end at have sin egen hest - men man rider vel efter sit budget... det gør jeg i hvert fald! Jeg savner virkelig at komme igang med at ride igen - men det eneste jeg kan tænke lige nu er bare at jeg skal smide noget i nærheden af 2000,- bare for at få lov til at sætte mig op på hesten inde i hallen.... 
Da jeg ydermere "bare" er hyggerytter, og derfor ikke deltager i stævner, syns jeg bare endnu mere at jeg betaler for ingenting...