Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

tackling af sorgen
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 20:58

jeg ville bare høre nogen gode råd og hvordan i tackler det med at miste sine heste hunde og katte som man har haft i mange år,vi har selv 3 af slagsen,som vi har haft mange år,og sorgen ved når de er væk er så svær at klare, jeg vil gerne lære at tackle det og være forberedt på det,for, nemmere at komme videre.hvordan gør i,håber det giver mening

hej

0
0
Svar på denne tråd

Med accept...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 21:15

Når du har besluttet dit til at have dyr, har du også valgt at acceptere at en eller anden dag har du dem ikke længere.

Det er en svær tanke, men man SKAL være forberedt på at det sker før eller siden - og at man godt kan stå i situationen hvor man selv skal tage beslutningen for dem.

Der er ikke noget der kan forberede en helt på følelsen af sorg - men med en accept af at man VIL miste, er det nemmere at bearbejde end hvis man nægter at tænke på det.

Jeg troede at jeg var ret velforberedt på at miste min mor, der har været meget syg. Og jeg vidste da jeg så hende sidste forår at det var sidste gang. Alligevel har det været en hård omgang at skulle acceptere at hun nu ikke er her mere. Også selv om jeg absolut mener at det var det bedste for hende.

Det gør ondt - men jeg VIL ikke forfalde til at svælge i sorgen. Jeg vil hellere glæde mig over det jeg har haft end at tude over det jeg har mistet.

Jeg har været heldig at have Pussi (min gamle kat) i 17 år, Dibber (min pony) i 11 år og Monty (min gamle hest) i 8 år - og jeg savner dem stadig. Men det de har givet mig ved at være hos mig i så mange år, er noget jeg vil bære med mig altid. Glade minder. Og så længe jeg har dem, er de ikke helt væk.

Og præcis på samme måde tænker jeg om min mor (selv om tabet af hende stadig er et åbent sår hos mig, det er kun 1½ måned siden hun døde). Hun var et dejligt menneske der har givet mig enormt meget - ja, hun har givet mig livet! Og så længe jeg husker hende med glæde og kærlighed er hun ikke rigtigt væk. Hun levere videre i mit sind.

Det er MIN måde at tackle sorgen. Om det er den rette for andre kan jeg ikke sige - men det fungerer for mig.

0
0
Svar på denne tråd

Sorg...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 21:40

Først og fremmest er sorg ikke noget, jeg "tackler." Måske misforstår jeg dine ord, men sorg er noget, jeg gennemlever ved at græde. Når jeg græder giver jeg slip ligeså langsomt og over tid.

Jo tættere jeg har været knyttet til mit dyr, jo større er tabet og smerten. -Og jo længere tid tager det at komme igennem sorgen.

Jeg gennemlever også sorgen ved at udtrykke tabet med ord, fortælle om, hvor meget dyrene betød for mig. Udtrykke alt det, jeg savner.

Vigtigt for at komme igennem sorgen er også, at jeg er sammen med nære og lyttende mennesker, som jeg har tillid til.

Helene, jeg håber du kan bruge det, jeg skriver.

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

Fremad i livet med samtaleterapi

Ønsker du at din hest er glad og afbalanceret?

Jeg tilbyder også healing af hest og rytter

0
0
Svar på denne tråd

helene
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 22:05

jo det kunne jeg da,og ved også at de ikke bliver her så mange år mere,alle de gode minder kan aldrig dø,og det kan jeg også trøste mig med,de vil jo altid være i ens hjerte og de ved hvor meget man har elsket dem men en dag får de evig søvn.

hej

0
0
Svar på denne tråd

helene
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 22:10

jeg har da også slåset med tanken om at jeg aldrig vil have dyr igen fordi det er hård at miste dem igen men lykken ved at have dem er jo længre end sorgen som vare et par månneder,og man får jo mange dejlige år med dem

hej

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider