Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 killinger, NU?
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 11:54

Hejsa.


Er det slet ikke årstid for små killinger nu?


Vi vil gerne have en killing, en på 8-12 ugers alderen og ikke en "ungkat":)


Findes de kun på et bestemt tidspunkt af året?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vent...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 12:07

I vil i hvert fald ikke have en killing på 8 uger. En killing skal være mindst 12 uger hos sin mor ;-)


De fleste killinger bliver født fra foråret henover sommeren - og til efteråret. Det vil derfor sikkert være svært at finde en killing lige nu. Men venter I lidt, bliver det nemmere :-)


Kh. Britt


Valhallas Abigail "Abby" - En af verdens smukkeste heste


Welsh Cob - mit valg



Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja vent
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 12:16

en månedstid eller to, så skal der nok komme masser af killinger.


R.i.p min skat - vi ses på den anden side.

0
0
Svar på denne tråd
 
 2 kuld
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 12:19

Vi plejer at få 2 kuld, et i april-maj og et i september. Hvis det tidlige kuld dør af en eller anden årsag, så kommer det ét kuld i juli i stedet.


Vi plejer ofte at aflevere dem når de er 10½-11 uger, da de eller ofte forsvinder og går til, da mor ikke gider dem mere.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 ghjsbfjdskgr
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 13:02

Jeg har lige fåetet kuld på tre små ens killinger.

Vi rgner også med at skulle af med dem omkring 10-ugers alderen, det er ligesom charlotte, også min erfaring at missemor bliver træt af dem deromkring og de er klar til at udforske verden.



* Louise *


Lånehest søges, se profil



0
0
Svar på denne tråd
 
 killinger !
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 13:08

i følge dansk lovgivning :


§ 1. Med bøde straffes den, der sælger eller på anden måde overdrager eller køber eller på anden måde erhverver kattekillinger, hvis levering af kattekillingerne sker, inden de er 12 uger gamle.


dyrenes-beskyttelse.lovportaler.dk/ showdoc.aspx?docId=bek20091025-full


S.A

0
0
Svar på denne tråd
 
 Monty 2
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 15:14

Ok, så lader vi dem bare forsvinde ud i naturen, hvor de bliver taget af en ræv i løbet af 5 minutter. Alternativet er at spærre dem inde, så deres mor IKKE kan komme til dem og så kan vi vist ligeså godt sende dem ud i livet.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 15:21

Der er da massere af killinger inde på kattegalleri??


Og jeg ville personligt aldrig tage en killing hjem før 12 ugers alderen, men jeg er også opvokset med katteri





Screw you guys, i'm going Western :)

Lykkelig ejet af 3 skønne muskelhunde + 1 stk Moppedreng :)

31/1 Peugeot Rallye 103, 1½ år til syn sælges, veldholdt og pæn, send pb!

0
0
Svar på denne tråd
 
 killinger
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 15:51

Personligt er jeg tilhænger af, at man retter sig efter den gældende lovgivning, uanset om det drejer sig om hunde, katte eller lys på cyklen. Love er lavet for at beskytte alle mennesker men også dyr.


-og hvis man som opdrætter af killinger mener de skal tages væk fra deres mor efter 8-10 uger, må man jo i sit kattehold skabe nogle rammer der gør det muligt uden at lukke dyret ud til rævene ????? (dum undskyldning i mine øjne) så man kan overholde loven !!! Ellers er det vel sag for myndighederne !!!


Min mening er at killinger hører hjemme ved sin mor til den er 12 uger, og jeg kunne ALDRIG finde på at hente en killing der er yngre.


Selvfølgelig er der undtagelser for alle regler, mor-missen kan blive syg/dø eller nægte at tage sig af killingen, men ligefrem at "gøre det til normal praksis at sende dem ud i verden som 10ugers" og bevidst bryde loven, er imod min overbevisning.


S.A

0
0
Svar på denne tråd
 
 der er masser
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 16:17

af kattekillinger rundt omkring, lige nu har jeg 11 maincoon killinger, som er salgsklar den 12 maj her kommer de først væk når de er 12 uger.

hilsen helen


lækkert sort oldenborg hingsteføl efter danmarks eneste skimlet oldenborg hingst freigraff af hvarre, sælges kig .præsentation ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Monty 2
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 18:11

Jamen, så synes jeg at du skal gå ind i tråden "Ang slagtning". Det er da betydeligt mere vigtigt at reglerne om slagtning bliver overholdt end om killinger er 11 eller 12 uger når de forlader deres mor.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 killinger.
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 18:34

Hmmm jeg synes ikke lige slagtning af heste og alder på killinger har SÅ meget til fælles, ud over der er lovgivning om begge og der er dyr indvolveret.


Om lovgivningen om slagtning af heste er ok eller ej kan jeg ikke udtale mig om, for jeg har ikke sat mig ind i den, og har ikke nogen erfaring om emnet.


Men jeg har en mening om kattekillinger og loven herom, og der har jeg vist gjort min mening klar.


S.A

0
0
Svar på denne tråd
 
 fortsat
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 18:37

- og hvilken lov der er mest vigtig ? Jae de har begge en plads i den danske lovsamling, så min konklussion er at de begge må vægtes ens.


En lov er en lov ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte....
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 20:14

- hvordan kommer I af med 2 kuld killinger om året ?


Hanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Af med killinger
Forfatter: 
Dato:  04-03-2010 20:30

Det plejer ikke at være det store problem, og ellers må vi beholde dem selv. Normalt sætter jeg en seddel i de lokale supermarkeder, det har så sendt killinger ud over det meste af Sjælland.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider