Kære HN'er, jeg håber sådan, I kan hjælpe mig lidt til at få et andet syn på tingene, for jeg er selv ved at være godt forvirret 
Sagen er den, at jeg slet ikke kan finde ud af, hvad jeg vil i fremtiden. Jeg skifter hele tiden mening.
Jeg har altid haft en drøm om egen hest, og gerne en oldenborg hoppe, så jeg kunne starte min egen avl op. Jeg har hjulpet et par oldenborg avlere i mange år efterhånden og har egentlig i lang tid været helt afklaret med, at det var det, jeg skulle i fremtiden.
Men i november '08 døde den hoppe, jeg havde haft mest med at gøre, og som jeg drømte om skulle blive min en dag. Det kom til at ændre rigtig meget.
I starten fik det mig til at brænde endnu mere for avlen, og mit fremtidige avlsmål var, at jeg ville avle heste, der var som denne fantastiske hoppe. Avlerne havde et skønt føl fra 08, der tegnede til at være en god afløser, så hende kastede jeg min kærlighed på og begyndte at træne.
Men langsomt begyndte tvivlen at komme. Vil jeg overhovedet det her? Har jeg lyst til at have egen hest 24 timer i døgnet med al den tid og penge det kræver? Jeg ved jo godt, at vælger jeg hestene, bliver der formentlig aldrig råd til at rejse ud og opleve verden, hvilket jeg også altid har drømt om. Og det er slut med lige at tage en forlænget weekend hos mine forældre (der bor 100 km. fra mig).
I det sidste halve års tid har jeg skiftet rigtig meget imellem at tænke, at selvfølgelig skal jeg have den hest, det er jo min store drøm til at tænke, at det måske var bedre at opgive drømmen og i stedet nøjes med en part hest (hvilket jeg allerede har, da plagen jo ikke kan rides endnu).
Jeg bor også 100 km. fra avlerne, så der kan gå op til 3-5 uger imellem, at jeg ser plagen. Når jeg ikke har set den i et stykke tid, er jeg netop tilbøjelig til at tænke, at jeg hellere må droppe drømmen, så jeg i stedet har råd til at rejse m.m. Men når jeg så endelig kommer hjem til avlerne og står med hesten i hænderen, kan jeg slet ikke forstå, at jeg ville opgive min drøm.
Valget burde jo være nemt, når jeg har det sådan, hver gang jeg ser hesten, men jeg af stadig i tvivl pga. følgende:
For ca. 4 år siden havde jeg ovennævnte, nu afdøde, fantastiske hoppe til låns i 9 mdr. Jeg NØD tiden med hende, men den sidste måneds tid, jeg havde hende, var jeg kørt sur i det, så jeg var faktisk lettet over at levere hende tilbage. Da mit arbejde lå langt fra mit hjem + jeg kun havde en cykel som transport til hesten, så mit program hver dag ca. således ud:
-Op kl. 6
-Møde på arbejde kl. 8
-Fri kl. 16
-Direkte videre i stalden, hvor jeg var kl. 18
-Færdig i stalden kl. 21.00
-Hjemme kl. 21.30 (hvor jeg først fik aftensmad)
-I seng kl. 22.30
Der var altså ikke tid til noget som helst andet end hest! Og for at have råd til hesten, måtte jeg arbejde ekstra i weekenden.
Det var altså ikke så underligt, at jeg kørte sur i det
Og det er også erfaringen fra dengang, der gør, at jeg i dag er i tvivl, om jeg skal droppe idéen med egen hest.
Situationen er selvfølgelig en anden nu, da jeg dengang boede i Roskilde, arbejde i KBH og var på elevløn. Når beslutningen om køb af plagen skal tages, har jeg en kandidatuddannelse i bagagen, arbejde i KBH og bolig i KBH. Spørgsmålet er så bare, om den bedre løn kan opveje, at det jo også er dyrere at have hest i KBH.
Så ja.. Det hele er lidt rodet, og jeg aner ikke, hvad i alverden jeg skal gøre. Beslutningen skal ikke tages nu, men jeg er træt af at være så meget i tvivl hele tiden. Især fordi jeg lidt føler, jeg har mistet interessen for min drøm.. Og uden den, hvad i alverden skal jeg så lave i fremtiden?
Venner og familie har opgivet at hjælpe mig, fordi jeg hele tiden skifter mening om, hvad jeg vil, hvilket jeg godt kan forstå. Så nu håber jeg, at der måske er nogen af jer derude, der med friske øjne kan hjælpe mig på en eller anden måde.
Inderst inde ville jeg ønske, der var tid og råd til det hele. Jeg ville slet ikke være i tvivl om, hvorvidt jeg skulle have den hest eller ej, hvis det ikke krævede, at alt andet skulle opgives.
Tak til dem, der læste med så langt