Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Spørgsmål om pisk
Forfatter: 
Dato:  26-02-2010 21:01

Hej

Sagen er den, at jeg skal til stævne i morgen, og er ved at forberede mig.

Jeg købte i julen en ny pisk, og fik i forretningen afvide at man efter de nye regler fra januar 2010 må ride med en pisk der er 120 cm lang på opvarmningsbanen - derfor købte jeg en pisk der er 120 cm lang. Jeg sidder dog nu og kigger reglementet igennem, og kan ikke finde noget om at det skulle være lavet om.

Er der nogle der ved noget om det? Vil jo ikke risikerer at blive disket fordi jeg har en for lang pisk med :S

Håber der er nogle der kan hjælpe.. :-)

Bettina

Some girls are just born LUCKY!

*Walsing Wonder Ak*

RIP Ramazotti & Marvin :'( I vil altid være savnet!

Super flotte pandebånd samt halsbånd med swarovskisten sælges

www.bricksite.com/wandsoe

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2010 21:07

Det er rigtig nok at efter de nye regler, så må piskene ved hestene være 120 cm. Jeg kan desværre ikke huske hvornår de regler gælder fra - de blev nemlig ikke klar til d. 1. januar så vidt jeg husker.

Hvis jeg var dig, ville jeg låne en kortere pisk til stævnet i morgen, så er du sikker - jeg mener ikke reglerne er gældende før de er på hjemmesiden (det ville i hvertfald være det logiske - man kan ikke håndhæve regler, kun enkelte har haft mulighed for at læse)

Hilsen Nina

0
0
Svar på denne tråd

tak :-)
Forfatter: 
Dato:  26-02-2010 22:00

Nå sådan. Så det var ikke helt forkert det hende damen fortalte mig. Hun kunne jo sådan set ikke gøre for at de nye regler ikke blev klar til tiden :-)

Jamen så må jeg på jagt efter en pisk der kun er 110 cm lang.

Tusind tak for svaret :-)

Bettina

Some girls are just born LUCKY!

*Walsing Wonder Ak*

RIP Ramazotti & Marvin :'( I vil altid være savnet!

Super flotte pandebånd samt halsbånd med swarovskisten sælges

www.bricksite.com/wandsoe

0
0
Svar på denne tråd

Det nye reglement..
Forfatter: 
Dato:  27-02-2010 10:13

.. kommer angiveligt til 1. april. Om piskelængden forlænges ved jeg ikke - jeg har ikke nogen steder set noget om, hvad man påtænker at rette.

Som det er nu, må pisken max være 110 cm, så Nina har ret - du må ud på lånemarkedet :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

pisk...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2010 10:28

Det nye reglement med de forskellige rettelser træder i kraft den 01.04.10

Pisklængden for hestrytterne bliver 120 cm og for ponyrytterne bliver 100 cm

Hilsen

Mona

2 dejlige han kattekillinger søger nyt hjem.

0
0
Svar på denne tråd

Mona...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2010 10:38

.. hvor har du dine oplysninger fra? - har du flere spændende ting på lager?

Jeg er noget så spændt på at se det, de har jo bekendtgjort at de har taget voldsomt fat på klubstævnereglementet (og det trængte de nok også til), og det er jo dét vi bruger mest :)

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

klubstævnereglement????
Forfatter: 
Dato:  28-02-2010 11:38

her har da altid været de samme regler som til C-stævner, bortset fra det ikke har været noget krab med licens/pas og ponymål.

Jeg har hørt om et par af de nye springregler på vores dommer møder, men det hele offfentlig gøres først i det nye reglement

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Ja, officielt gør de...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2010 11:53

... men jeg tror at der er mange klubber, der bøjer reglerne pænt meget. Jeg husker f.eks. en hed debat herinde for et par år siden omkring en klub, der havde udskrevet en klasse LB-etellerandet på glidetøjle - til et D-stævne.

DRF skrev således i en nyhedsmail:

02.12.2009: Reglement 2010 udskydes

Dansk Ride Forbund er i gang med en gennemgribende revision af reglementet. Reglementet ligger om kort tid klar fra disciplinudvalgene.

Imidlertid er Dansk Ride Forbund løbet ind i udfordringer omkring de ændrede dopingregler vedtaget på FEI's generalforsamling i København. FEI har indtil videre anmodet alle lande om at undersøge de juridiske forhold i forbindelse med vedtagelsen af de nye regler for doping. I Danmark skal vi tage stilling til, om vi i henhold til Dansk lovgivning kan/skal lave egne regler i forbindelse med doping eller følge FEI's regler, som vi har gjort hidtil. Spørgsmålet bliver i øjeblikket undersøgt af formanden for disciplinærudvalget og Dansk Ride Forbunds veterinære konsulent.

Derudover ønsker Dansk Ride Forbund at tydeliggøre, at reglementet dækker både lands- distrikts og klubstævner. I forbindelse med klubstævner har der været nedsat en gruppe fra distrikterne til at arbejde med klubstævnereglement. Dette reglement for klubstævner skal indarbejdes i det reviderede reglement, men for at få diskuteret disse ændringer grundigt med disciplinudvalgene kræves der ligeledes mere tid.

Det er vigtigt, at det reviderede reglement kommer fra start efter en meget grundig gennemgang. Dansk Ride Forbund har derfor besluttet, at udskyde ikrafttrædelse af det nye reglement til 1. april 2010. Det betyder, at reglement 2009 kommer til at gælde indtil denne dato.

Af praktiske årsager, vil ændring af reglementet omkring erhvervelse af rytterlicens dog gælde allerede fra 1. januar 2010.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider