Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

øjen problemer hos kanin
Forfatter: 
Dato:  25-02-2010 22:13

Jeg skrev også her inde om mine kaniner i går, da jeg var lidt usikker på om den ene er helt ok, nu har jeg så opdaget hvad det er med ham.

lige lidt om ham først:

han er ca.7 år blanding af løvehoved og ??? hvid, med albino røde øjne, og nu har jeg så set at han har problemer med sine øjne, det er som om den fine røde farve er løbet ud, og det er nu hele øjet der er rødt (blodsprændring) det er begge øjne, han er lidt sløver, men spiser som han skal og hans øjne løber ikke og ser ikke ud til at gøre ondt, andet end at han måske sider meget med dem lukket, det er lidt svært at holde øje med det når han står ude hvad kan jeg gøre? ville gerne vide om han er/bliver blind for så skal han ikke leve mere

PS. jeg er på su og har ikke råd til den stor dyrelæge regning..

Alice

0
0
Svar på denne tråd

dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  25-02-2010 22:18

Det lyder ikke som øjenbetændelse - så løber det og der er gult snask, så jeg har faktisk ikke et svar til dig.

MEN dit ps jeg er på su og har ikke råd til den store dyrlæge regning - det er altså for dårligt !

DU og kun DU har ansvaret for din kanin, og du skal selv om den står udenfor tilse den hver dag, og nu når den også er syg, så er det dit ansvar at få den til dyrlæge.

0
0
Svar på denne tråd

dyrskov
Forfatter: 
Dato:  25-02-2010 22:26

Dyrskov er du ikke lidt hård?? jeg kan garantere for at ingen af mine kaniner ville ende hos dyrlægen, bliver de syge bliver de slagtet ganske enkelt. 800-3000 kr for at få tilset en kanin ikke på vilkår.

Det lyder bestemt ikke godt med din kanin søde, hvis ikke det er betændelse der er i øjnene er der nok ikke så meget at gøre andet end at se tiden an til imorgen, og se om det bliver bedre eller dårligere.

trøstekram fra mig til dig

0
0
Svar på denne tråd

Tije...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2010 22:30

jamen så er spørgsmålet om man så skal have dyr.

Kaniner har lige så stor ret til at være uden smerte og sygdom som en hest, hund eller kat.

Der er ikke ret mange der studser over 800-3000 kr for en dyrlægeregning til hesten, fordi det koster det bare. Ja men kaninens smertegrænse og graden af lidelse er lige så stor som hestens...

Næh du... enten se at få den aflivet eller komme til dyrlæge med den. At den skal sidde og lide og vente på at der kommer noget hjælp, duer i min verden ikke.

Kun få sække Hartogs Grass-Mix tilbage for kr. 120,- pr. sæk. Normalpris ca. kr. 150,-

0
0
Svar på denne tråd

tak for jers svar
Forfatter: 
Dato:  25-02-2010 22:41

ja vist godt der ville blive svaret på den med mit Ps. men det jeg mener er jo selvfølig at jeg har nok ikke råd til en masse behandling af ham, men selvfølig bliver det værer, kommer han til dyrlæge (var klar til at køre i dag) men så bliver det nok til en afliving Dyrskov hvis du kente mig viste du også at mine dyr betyder alt for mig, har gået til kl 2 om nattet med min hest da han var syg og har bruge rigtig mange penge på min hund der har haft hudkraft og derfor har fået fjernet mange knuder..og brugt penge på marsvin og hvad jeg ellers har haft

men ja det er ikke øjenbetændelse, det er som om der er gået noget i stykker inde i øjet, der er ikke noget pus og de løber ikke, men han spiser som han skal, så måske er det bare et tegn på at han er ved at være gammel..

0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  25-02-2010 22:43

Selvfølgelig skal man da have dyr, og ja selvfølgelig lider en kanin lige så meget som alle andre dyr. Min pointe er bare at de fleste kaniner bortgives eller købes for et meget symbolsk beløb.

Så er det jo jeg lige spørger mig selv om hvor mange ville ofre 3000 kr på et dyr som de bare kunne aflive og hente et nyt af imorgen? kold og kynisk ja måske, men jeg ville personligt aldrig ofre 3000 på en kanin. så hellere slibe øksen, bestille jægeren eller hvad man nu helst vil.

Jeg er helt enig i at en kanin ikke skal lide, lige så lidt som vores heste skal, men derfra og til at smide flere tusinde efter den, der er langt i min verden.

Og ja på trods af den holdning, mener jeg stadig man skal have lov at holde kaniner. En død kanin har lige så lidt ondt af sig selv som en hest der er slagtet, og blandt heste er det jo meget positivt på hn at slagte frem for at sælge.

Mine kaniner har det som blommen i et æg, men ja bliver de syge så bliver de aflivet.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-02-2010 07:27

Hvis jeg var dig, villle jeg ringe til dyrlægen og spørge. Det koster nemlig ikke noget.

0
0
Svar på denne tråd

til alle jer der svaret
Forfatter: 
Dato:  26-02-2010 10:13

Jeg har nu dyrlæge inde over, og jeg er helt enig i at dyr skal ikke lide, men det mener jeg heller ikke han gør, han spiser og vasker sig som han skal, men da han er så gammel som han er, så vil jeg heller aflive end behandle, og Nej jeg køber ikke bare en ny

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2010 11:48

du skriver, at du har dyrlæge inde over nu....

Hvad er der så galt med ens øjne...

Det kan være betændelse bag øjet og blodsprængninger giver et frygteligt pres, så er der blodsprængninger, er det næsten sikkert at den har ondt...

Jeg har haft en kanin der sad på samme måde...den spiste også som den skulle, men da dyrlægen fortalte hvad der skete inde bag øjnene, valgte jeg at aflive....Den skulle ikke lide, bare fordi den ikke havde synligt ondt...

Kaniner viser sjældent, hvis de har smerter, da de er byttedyr...Så når de endelig viser der er noget galt, er de så syge, at det mange gange er for sent...

Mvh. Heidi

0
0
Svar på denne tråd

skade på hornhinden
Forfatter: 
Dato:  28-02-2010 10:02

kan det lyde som om og det er smertefuldt....jeg overtog en kanin fra en dyrehandler som var virkelig skadet og jeg troede ikke det ville kunne ordnes....

MEN jeg fik to slags øjensalve og ordnede den i en måned og vupti...så god som ny...og hun fik et nyt hjem.

det ene var bedøvende og det andet mod betændelse og til at gendanne hornhinden. Hendes øje var ligesom delt i to og det så bare grimt ud inden behandling.

så tag til dyrlægen og få medicinen....det var ikke dyrt og kaninen sad roligt selvom jeg ragede rundt i øjet på den.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider