Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Rideskole VS Part
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 19:57

Jeg savner SINDSYGT meget at ride.

Jeg har ikke redet i en del år og jeg er ikke super erfaren.

Nu er det bare jeg tænker om jeg skal starte på rideskole eller få part 1-2 gange om ugen?

Mange vil nok sige at jeg skal starte med at gå på rideskole, men jeg får det simpelthen så dårligt når jeg er der henne :(

Det er ikke altid at jeg ser at børnene er lige søde ved dem, hestene får ikke altid den opmærksomhed og kærlighed de har fortjent og tit så bliver hestene redet i 3 timer i træk, hvilket jeg absolut ikke synes er i orden!

Jeg var lige inde og læse om brøndby ny rideklub, hvor de havde 9 rideskoleheste. Men de havde hold fra 15-18 og der måtte være op til 7 personer på holdene, så hvor mange timer bliver de heste lige redet?

Derfor vil jeg allerhelst have en part, men jeg tror bare det bliver svært at få, når jeg ikke har nok erfaring :(

Altså, jeg kan sadle en hest op og jeg kan ride i skridt og trav, men er ikke helt tryg ved galoppen, men er MEGET villig til at få undervisning.

Findes der overhoved nogle der vil have en part som mig eller bliver jeg nød til at satse på rideskole?

Du kan gøre hvad du vil. Nogle gange skal man bare kæmpe ekstra hårdt for det :)

0
0
Svar på denne tråd

1245678
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 20:11

Hvis jeg var dig, og du virkelig ikke bryder dig om at få undervisning på en rideskole. Så ville jeg prøve at lave en annonce omkring at du meget gerne vil modtage undervisning på privat hest mod enten betaling eller mod at muge eller hvad man nu kunne finde på.

Altså var min hest redet meget mere (han er 4 og knap redet, kun derfor) ville jeg da gerne give undervisning for, tror, 150 kr. pr. gang for 45 - 60 min. (inkl. skidte varm og af selvfølgelig). Og evt. noget udmugning + strøning, da jeg har ondt i ryggen. Og så ville du også få snust lidt til det praktiske ved at have hest

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!

Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe ca 20 år.

-Nordbagge blanding ca 155 i stg. Hoppe ca 20 år.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 20:13

Okay. Det vil jeg da prøve :)

Du kan gøre hvad du vil. Nogle gange skal man bare kæmpe ekstra hårdt for det :)

0
0
Svar på denne tråd

Part/rideskole
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 20:20

Da jeg startede med at ride - godt nok som voksen, var det også på rideskole.

Det var rigtig hyggeligt at ride på hold med en masse andre i samme situation, men det var da først da jeg fik part at jeg lærte at ride og håndtere en hest selv.

Jeg havde redet et års tid, og lavede så en annoncen hvor jeg var bund ærlig. Skrev at jeg ikke kunne så meget, men var villig til at lære.

Jeg fandt en sød ejer med en dejlig ældre vallak som jeg fik part på. Hun havde to heste så vi kunne ride sammen.

Hvis jeg skulle vælge ville jeg nok se mig om efter en ordentlig rideskole, hvor hestene bliver behandlet pænt. Tror du bliver glad for at kunne dele dine hesteoplevelser med nogen som er på samme niveau som dig selv.

Når du så gerne vil videre med din ridning kan du jo søge part.

Held og lykke med det.

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

0
0
Svar på denne tråd

12345689+
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 20:22

Det kan ihvertfald ikke skade at prøve Og du kunne evt. hænge en annonce op omkring det på diverse ridesteder omkring hvor du bor...

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!

Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe ca 20 år.

-Nordbagge blanding ca 155 i stg. Hoppe ca 20 år.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 20:22

Mariah:

Ja. Men det er bare lige hvor ? :/

Jeg har desværre svært ved at finde en rideskole, jeg synes godt om.

Men jeg må jo bare prøve at lede :)

0
0
Svar på denne tråd

Rideskoler
Forfatter: 
Dato:  24-02-2010 09:22

Bare fordi rideskolen kun ejer 9 heste, så kan det jo sagtens være, at de har flere heste til rådighed til rideskoleundervisningen.

På den rideskole min hest står opstaldet, er der flere privatheste, som bruges til elevundervisning ligesom der også er flere låneheste inde.

Så måske du skulle spørge dem ad omkring forholdene før du afskriver en rideskole.....

Hvis du søgte part på min hest, ville du ikke få parten. Jeg har en livlig hoppe, og du ville simpelthen ikke være erfaren nok til at kunne tumle den. Men måske nogen har en ældre hest stående, som er rolig nok til dig.

Back on Track staldgamacher str. full til forben købes

0
0
Svar på denne tråd

12245676
Forfatter: 
Dato:  24-02-2010 11:19

Jeg forstår dig fuldt ud..

Min veninde brød sig heller ikke om rideskolens måde at ride på - derfor underviser jeg hende ;) - på min hest og det gør hun ganske fint.

Jeg gjorde det hele ganske ganske gratis - fordi hun så fik motioneret min hest mens jeg ikke kunne ride selv - og hun hænger så stadigvæk ved.

Jeg synes det var en fed udfordring at få at undervise hende - og hesten blev lynhurtigt meget meget sikker på benene med hende på ryggen - så det var jeg meget glad for hun - man kan lære noget af alle uanset erfaring.

At det var fordi hun havde forkærlighed for at jeg red ham utraditionelt - ja det er en helt anden sag.

Carpe Diem - sieze the day:

"Gather thy rosebuds while ye may

Old times is stil flying

And the same flower that smiles today

tomorrow will be dying"

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

HVR i Hvidovre
Forfatter: 
Dato:  24-02-2010 14:07

Jeg red på Mattsson (kan ikke anbefales) og så red jeg på Hvidovre/avedøre Rideklub.

Sidst nævnte havde fine forhold til hestene - de havde alle sammen store lyse bokse og kom på fold hver dag - døgngræs om sommeren.

Underviseren dengang var super dygtig, men hun er desværre stoppet siden.

Tag forbi derude og kig - de havde både børne, ungdoms og voksenhold da jeg red der.

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

0
0
Svar på denne tråd

rideskole..
Forfatter: 
Dato:  24-02-2010 15:06

jeg har faktisk selv redet på brøndby ny rideklub for en del år siden.. det er en fin rideskole, der er ikke meget plads, men hestene er rolige og til at stole på. Ihvertfald dem der var der da jeg red der:) jeg havde en ridelærer der hed Siri, men hun er desværre stoppet. Brød mig ikke om den nye ridelærer, derfor stoppede jeg der. Men der er hyggeligt, man hygger tit efter timerne osv:) så tag derud og kig .. men jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg vil anbefale den. Min kusine red på en rideskole i karlslunde, kan ikke helt huske hvad den hedder, men det var en SUPER god rideskole! de havde store folde og havde lige renoveret hele stalden fuldstændig, så der var lyst og pænt. Jeg var med derude et par gange, og der var rigtig rart at være. Og rigtig idyllisk. Kan lige prøve at finde navnet:)

Det med part, vil jeg nok sige som mange andre, find en ældre hest, som ikke laver numre og løber med dig på. Du skal også regne med at som part skal du ofte også stå for håndteringen af hesten HELT selv, det er ikke bare at sadle op også derud af.. Du skal muge, lave foder, hente fra fold og strigle.. Hvis det indgår i aftalen. Det er hårdt at have part, og du rider på den samme hest hele tiden, så find en hest du føler dig tryg ved. Jeg havde selv redet sammenlagt 2-3 år da jeg fik min første part. Nu har jeg haft part i 6 år sammenlagt, på 3 forskellige heste. Start ikke med en stor DV, men evt med en sød lille pony, som passer til dig. Jeg startede på en 10-årig fjordhest hoppe:) og gik så videre til en stor tyk fjordhest vallak på 10. Nu har jeg en 5 årig tinkerblanding. Jeg fortryder ikke et sekund at jeg fik part, men overvej det grundigt inden du beslutter dig! Du skal tage derned i alt slags vejr, du skal holde aftale og sørge for hesten selv. Det kan blive meget hårdt, men hvis du mener du kan klare det, syntes jeg helt klart du skal gøre et forsøg! For det er rigtigt dejligt at have part, det er meget anderledes end at ride på rideskole:) Men hvilken by bor du i? Jeg kan jo se du har overvejet BNR, og jeg bor i Ishøj, som ligger ret tæt på. Så kan det jo være jeg kendte nogle steder med part, som var tæt på dig

Ditte & Apollo <3

R.I.P BALOO :'(

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-02-2010 15:37

Hej alle :)

Mange tak for jeres svar.

Jeg tror lige at jeg vil tænke lidt over det hele :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-02-2010 16:13

Hvis ikke du er erfaren er du nød til at få noget undervisning enten på rideskole eller på en lånt hest / parts hest - i hvert fald hvis du vil andet en nogle hyggeskovture. Er det bare hygge skovturene du vil have så find en rolig og 100 % stabil ældre hest at få part på.

Ja nogle rideskoler har ikke gode forhold, men der er dog en del, som har. at hestene går 3 timers undervisning er ikke per definition synd. Hvis der fx er tale om at størstedelen af undervisningen er begynder undervisning hvor der ikke rides ret hårdt og hvor en stor del af ridningen foregår i skridt eller luntetrav, så er det da ikke galt. Ja undskyld mig. Heste i toptræning / konkurrenceform rides da nok noget hårdere en 2-3 timers tullen rundt med lille lotte på ryggen. Det havde selvfølgelig været noget andet hvis det havde været 3 + timers springning eller intens dressurtræning 6-7 dage ugentligt.

Hvis hestene ellers er i god form, passes og fodres ordentligt, passes med dyrlæge og smed og hvis undervisningen foregår nogenlunde fornuftigt, så synes jeg måske det er lidt hysterisk næærmest at kategorisere det som dyrepalgeri Rideskoleundervisning er, efter min mening, fint op til et vist niveau. Så længe det handler om nogle grundlæggende ting du skal have øvelse og rutine i og om at lære de lettere dressurøvelser, mener jeg rideskole kan være en fin løsning. Hestene er her egnede til begynder, der er en underviser som har ansvaret og står der bare for at hjælpe rytterne, og det har den fordel at man kan skifte hest, hvis man vil prøve noget forskelligt eller hvis kemien ikke passer.

Man lærer selvfølgelig nogle andre ting ved at have part på en hest, men hvis ikke man samtidig modtager undervisning er det svært at komem videre rent ridningsmæssigt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider