Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At få udgivet en bog ?
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 19:13

At få udgivet en bog? Er der nogen som har erfaring med dette, og hvordan greb i det an ?

Dressurpony sælges

Kontakt for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Der er jo
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 19:38

Der er jo mange muligheder på nettet for at få trykt mindre oplag.. Hvad siger Google?

0
0
Svar på denne tråd

sådan rigtigt..
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 19:41

Hvis du vil ha det gjordt ordenligt, tror jeg det er bedst at sende en kopi ud til nogle forskellige agenter, hvis der er nogen der syntes den er god nok, kan de hjælpe dig med at finde et godt forlag, der kunne være interresseret.

De kan også hjælpe med alle de praktiske ting..

Det med bare at sende den direkte til en masse forskellige forlag, kan tit gå skidt...

Mvh.

L Nielsen.

Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 19:55

Jan: Vil gerne have nogle personlige erfaringer...

Nielsen: Agent ? Belær en dum

Dressurpony sælges

Kontakt for mere info

0
0
Svar på denne tråd

forfatter
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 20:15

Et godt bud på nogle der kan hjælpe:

http://www.skrivevaerkstedet.dk/

Mvh
Majbritt

kun 2 ting er uendelige........universet og menneskets dumhed!

0
0
Svar på denne tråd

self,,,,,
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 20:32

Der findes mange steder hvor man kan betale for at få lavet/produceret sin bog, dog ikke udgivet :)

En agent er en person der er inde i branchen, har alle kontakterne og styrer hele forløbet (sammen med dig), en agent kan enten "købes", men somreglt vælger de at hjælpe dig, såfremt de mener bogen har potentiale, og får så en del af "udbyttet" hvis den bliver udgivet, samt de efterfølgende hjælper dig med alt det praktiske.

forfatterskolen på saxo.com er nok det bedste sted for dig :) Jeg er selv medlem derinde, og der er en del der allerede har fået udgivet bøger og kan hjælpe dig med alle spørgsmål og kontakter

Mvh.

L Nielsen.

Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg anbefaler også...
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 21:58

... Saxos forfatterskole - hvis de da starter igen her til foråret. Jeg håber det, for jeg synes at jeg fik meget ud af efterårets opgaver og løsningen af dem (og af at læse og kommentere andres opgaver)

Læs i øvrigt denne artikel i Politiken: politiken.dk/kultur/boger/ article901127.ece

0
0
Svar på denne tråd

Books on demand
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 22:11

Books on demand er løsningen for mange, der har skrivekløe men ikke har et forlag i ryggen.

mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Tjek forlagenes hjemmesider
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 22:18

Rosinante og Gyldendals- og Borgens har retningslinier for uopfordrede manuskripter, som kan læses- gratis.

Man kan også udgive på "eget forlag"- det er som regel ikke gode bøger. Undtagelsen er er "Lille kattesaga" af Ebba Thorstensson, og den burde kattenørder læse og nyde... (Sidespring!).

Agenter er noget amerikansk inspireret.

Man kan ikke lære at skrive på en forfatterskole, ved at læse bøger om det (Finnj Dreibæks- "Sådan bliver man forfatter!" (Af kiosklitteratur?)- eller Sven Wenströms- "Om at Skrive" (Han planlægger! Det er fint, hvis man skriver sådan, men dræbende, hvis man er af typen, jeg har en idé- hvor fører den hen? Der er selvfølgelig mindre redigering!). Stephen King's er nok den bedste. (Den giver dig lov til at skrive- på frihånd. Med gode råd). Sådan skriver jeg selv, jeg har en idé, hvor fører den hen?

Man bliver kun god, hvis man skriver meget, og er kritisk. Kings råd om skrivebordsskuffen er ikke dårligt! Jeg malede engang- og hængte mit mesterværk op, så efter et par uger- begyndte det, at irritere mig- jeg kunne se fejlene. Man bliver let blind for det, når man er midt i det.

Held og lykke med skriveriet!

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 08:17

... kan man ikke lære at skrive på en forfatterskole. Man skal i forvejen have ideen og evnen til at formulere sig. Men man kan blive bedre!

Men man kan få nogle redskaber til at blive bedre og man kan få noget feedback på det man ellers bare skriver til skuffen. Det med noget konstruktiv kritik er faktisk vældig godt!

Jeg synes at det har været meget inspirerende med Saxos forfatterskole, da opgaverne presser en til måske at tænke i ideer man ikke lige har haft før og den feedback man får fra de andre brugere. Og jeg er helt sikkert med når/hvis de starter igen til foråret.

At sige at selvudgivne bøger ikke er gode er, efter min mening, noget generaliserende. Jeg er sikker på at der er masser af dygtige forfattere der aldrig har fået chancen gennem et etableret forlag, men som sagtens kan skrive fine og velskrevne bøger og selv udgive dem. Men det kræver at de får hjælp til at redigere og til at foretage adskillige gennemlæsninger af værket - for det ER svært at være redigere noget man selv har skrevet.

Jeg er dog enig i at der nok også er masser af elendige bøger der bliver udsendt på den måde - netop fordi folk mangler selvkritik (se bare dem der lystigt stiller sig op og synger i fjernsynet selv om de er nærmest tonedøve - der skal nok være forfatterspirer med samme mangel på selvkritik)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider