Øv, hvor er det super uheldigt, føler med jer.
Jeg bruger badekar til vand på folden, det har jeg gjort i mange år og har (7-9-13-bank under bordet) aldrig haft eller set skader hos hestene, som har været forårsaget af et badekar og det selvom karene med mellemrum bliver omdannet til fodbolde 
Jeg tjekker løbende karet for skarpe kanter, som kan skade hestene.
Men min erfaring siger mig også, at ligegyldigt hvor godt man idiotsikrer sine folde, så kan hesten komme til skade alligevel.
Det er min yngste hoppe et glimrende og dyrt eksempel på. Dyrlægen nåede at sy hende to gange, inden hun var fyldt et år, pga skader sket på folden. Første gang da hun var to måneder gammel, hvor hun i fuld galop væltede ned på siden i et skarpt sving og uheldigvis lige skulle ramme en mikroskopisk lille skarp sten, som snittede ydersiden af den ene bagkode. Hun måtte sys med fire sting.
Syv måneder senere kom hun ind fra folden en vinteraften med hovedet smurt ind i blod pga. et flænge over venstre øje. Ingen så hende komme tilskade, men jeg fandt pelsrester på den halvmur, som fungerede som en del af foldens hegn, så jeg gætter på, at hun har banket hovedet ind i kanten af muren. Resultatet blev en flænge få cm over øjet, som var så dyb at man kunne se ned til knoglen. Hun måtte sys med fire sting og dræn.
Derudover har hun præsteret at træde en gammel rusten bolt op i hoven, imens hun gik på fold. Det blev utroligt nok ikke til en hovbyld.
Sidste "foldskade" kom i efteråret hvor årets første nattefrost snød os og kom ud uanmeldt. Resultatet blev, at hun blev forfangen.
Tror sgu snart ikke, at jeg tør lukke den hest på fold igen