Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Engelsktalende penneven
Forfatter: 
Dato:  18-02-2010 12:20

Hej derude :D

Hvor skal jeg lede efter en engelsktalende, hestetosset veninde, som jeg kan skrive med, for at udvikle mit engelsk og udvide min horisont?

Kan ikke selv lige komme på et sted at lede, en eventuel hjemmeside fx..

Hvis et forum som heste-nettet fandtes, for amerikanere, så var det nok der man kunne lede? - men hvor er det forum henne? :P

Janne

0
0
Svar på denne tråd

Der er masser...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2010 13:33

... af heste-debatsider på engelsk.

Jeg googlede på "bulletin board horses" og fandt bla. dette

forums.horsecity.com/ index.php?act=idx

bb.equinesite.com/cgi-bin/discus/ discus.pl

søgning på Horses + discussion gav bla følgende resultat

www.sunsetmarchadors.com/horseforum/

Det er en udmærket ide at bruge debatsider til at forbedre sit sprog - men husk at ligesom der herinde er bruger der staver og formulerer sig dårligt, er der det også på engelske og amerikanske sider - så lad være at tage det for "gode varer" hvordan de andre skriver.

God fornøjelse

Jeg brugte engang en del tid på en debat der hed Equinet - Hold OP nogle hidsige debatter der var derinde, den tone de holdt var værre end jeg nogensinde har set herinde, og det siger en del. Siden findes så heller ikke mere - der er nok en grund....

0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  18-02-2010 15:14

tak for hjælpen :)

Janne

0
0
Svar på denne tråd

Det var så lidt :o)
Forfatter: 
Dato:  18-02-2010 18:01

Nu ved jeg ikke hvor godt dit engelske ordforråd er, men det vil være en god ide, hvis du ikke er så vant til at bruge dit engelsk, hvis du i begyndelsen nøjes med at læse, og når du så begynder at deltage i debatten så lav en signatur der lige fortæller at du er dansker og bl.a. er der for at lære at bruge sproget.

Du KAN eventuelt se om der er en bruger der virker specielt hjælpsom, og så spørge vedkommende om du ind i mellem, hvis der er udtryk du SLET ikke fatter må spørge pr beskedcenter. Det er nemmere at spørge en enkelt person end et helt forum.

God fornøjelse

(jeg læste lige selv lidt på en af siderne, en lang debat om man bør være bevæbnet når man rider tur....Det er godt nok ikke noget jeg kunne forestille mig til debat her - heldigvis ;-) )

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-02-2010 20:22

Jeg har kastet mig ud i et hesteforum nu, alle tager hjælpsomnt imod mig :)

Jeg går på gymnasiet og har engeslk B - niveau, så mit engelsk er ikke sådan helt vildt godt, men det fungerer - og får sågar komplimenter for mit engeslk :) - SKØNT, når man er vant til ikke at turde bruge sproget af bare generthed :)

Det helt fede kunne jo være en gang at have sådan en udveksling med en hestepige, fx en uge - 14 dage hvert sted i en ferie. Så man hver især forærer kost og logi, og kun selv skal betale rejse og lommepenge :)

- nu er jeg nemlig så heldig at have 2 rideheste, eller Milton begynder ihvertfald at skal bruges som ridehest snart, og så har man sågar en hest man kan låne sin gæst :)

Jeg synes nemlig engelsk er et rigtig dejligt sprog, men tør overhovedet ikke bruge det med fx mine klassekammerater! :(

Men har man en fælles interesse der kan knytte os sammen, tror jeg man er hjulpet langt over generthed :)

Janne

0
0
Svar på denne tråd

penne ven
Forfatter: 
Dato:  18-02-2010 21:58

jeg kan da spørge pigerne i stalden om nogen kunne tænke sig en dansk penneveninde... de er 14 og 15 år gamle...

Little Arabians

Passion for Polish

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider