for nogle måneder blev min smed syg....og uarbejdsdygtig. Jeg må lige understrege at han har været her i mange år og at jeg altid har været meget meget tilfreds.
Jeg søger lidt rundt i området og finder en ny smed, forklarer ham situationen,- om min syge smed, og at denne ikke har fyret mig - og omvendt, og at det at jeg har brug for nyt mandskab, ene og alene skyldes smedens sygdom,- også velvidende at han ikke kommer tilbage igen.
Smeden vælger "os til" - han vil gerne overtage flokken (6 stk.). Hans ord om den oprindelige smed, da han var her første gang var ikke specielt pæne. Jeg valgte at overhøre, sladder i hesteverdenen er jo ikke noget nyt fænomen, og sålænge han selv udførte sit job ok, havde jeg jo ingen indsigelser.
Lavede så en aftale med ham om at han skulle komme tilbage. Plus minus 10 uger (mine heste går/står og slider deres hove "pænt")og at jeg lige skulle sende ham en reminder på mail.
Dette så gjort - i starten af december: "husk os på XXXXXXXvej til beskæring en gang i starten af det nye år"....
Jeg får et svar tilbage: "jeg har ingen kalender for det nye år endnu....kan du ikke skrive til mig efter 1. januar"....
Dette gør jeg så. I starten af januar. Giver den et par ugers vent på svar,- men hører absolut intet. Prøver igen. Og hører stadig intet.
OKAY - budskabet er sevet ind. Han gider IKKE. (Sjovt nok var en af hans underholdningsredskaber om min tidligere smed, hvor DÅRLIGT det var ikke at give kunden respons).
(hmmmmm)
Så søger jeg igen igen. Finder ATTER en smed. Forklarer at jeg efterhånden er lidt tyndt ude. Hestene trænger. Laver en aftale....idag....og gudhjælpemig om idioten dukker op. NEJ. Og giver heller ikke besked.
Jeg er virkelig på glatis efterhånden. Mine heste skal ha' smed. Og de smede jeg får fat i, er åbenbart hurtigere i munden end de er i hjernen.
Hvor ER JEG TRÆT AF DET!!!!
Jagten på en solid og dygtig smed indledes igen igen igen imorgen....når blodtrykket lige har fundet et normalt leje.
KH:)