Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvor er jeg SUR nu
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 18:44

for nogle måneder blev min smed syg....og uarbejdsdygtig. Jeg må lige understrege at han har været her i mange år og at jeg altid har været meget meget tilfreds.

Jeg søger lidt rundt i området og finder en ny smed, forklarer ham situationen,- om min syge smed, og at denne ikke har fyret mig - og omvendt, og at det at jeg har brug for nyt mandskab, ene og alene skyldes smedens sygdom,- også velvidende at han ikke kommer tilbage igen.

Smeden vælger "os til" - han vil gerne overtage flokken (6 stk.). Hans ord om den oprindelige smed, da han var her første gang var ikke specielt pæne. Jeg valgte at overhøre, sladder i hesteverdenen er jo ikke noget nyt fænomen, og sålænge han selv udførte sit job ok, havde jeg jo ingen indsigelser.

Lavede så en aftale med ham om at han skulle komme tilbage. Plus minus 10 uger (mine heste går/står og slider deres hove "pænt")og at jeg lige skulle sende ham en reminder på mail.

Dette så gjort - i starten af december: "husk os på XXXXXXXvej til beskæring en gang i starten af det nye år"....

Jeg får et svar tilbage: "jeg har ingen kalender for det nye år endnu....kan du ikke skrive til mig efter 1. januar"....

Dette gør jeg så. I starten af januar. Giver den et par ugers vent på svar,- men hører absolut intet. Prøver igen. Og hører stadig intet.

OKAY - budskabet er sevet ind. Han gider IKKE. (Sjovt nok var en af hans underholdningsredskaber om min tidligere smed, hvor DÅRLIGT det var ikke at give kunden respons).

(hmmmmm)

Så søger jeg igen igen. Finder ATTER en smed. Forklarer at jeg efterhånden er lidt tyndt ude. Hestene trænger. Laver en aftale....idag....og gudhjælpemig om idioten dukker op. NEJ. Og giver heller ikke besked.

Jeg er virkelig på glatis efterhånden. Mine heste skal ha' smed. Og de smede jeg får fat i, er åbenbart hurtigere i munden end de er i hjernen.

Hvor ER JEG TRÆT AF DET!!!!

Jagten på en solid og dygtig smed indledes igen igen igen imorgen....når blodtrykket lige har fundet et normalt leje.

KH:)

Annette

* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

samme her
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 18:54

Jep det samme oplever vi her gang på gang på gang, held og lykke med at finde en smed der tager nye kunder ind, og som faktisk dukker op hver gang :)

Vi har fundet en, måske kommer han først 3 gang vi bestiller ham, men han er dygtig

Hvor er det nu du bor henne af i landet, måske nogen kender en der kender en osv...

I mangel af smed kan man blive nødt til at finde en uregistreret. Mange ældre mænd med heste beskærer selv, eller har en ufaglært til det, og de er ofte lige så gode som de registrerede i mangel på bedre.

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder bekendt...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 18:54

... da jeg boede i nordsjælland havde jeg store smedeproblemer. Det blev IKKE mindre af at Monty skulle have 2 forskellige slags specialsko på de sidste par år og SKULLE skos hver 5. uge.

Jeg har ikke tal på de mange timer jeg har brugt på at vente på smede, de mange fridage der er spildt på at sidde i stalden og glo eller de timer der er brugt i telefonen i søgen efter nye smede.

Jeg husker specielt en vinter hvor det var MEGET koldt og jeg sad 5 timer i stalden og ventede, pakket ind i et dækken. Der var ingen rytterstue, og smeden svarede ikke sin telefon selv om jeg ringede hvert kvarter.

Efter 5 timer gav jeg op. Jeg fik fat i ham næste dag, hvor han kunne fortælle at han var syg. Havde han nu været lidt serviceminded havde han ringet ud til sine kunder. Havde han ikke haft styrke til det KUNNE han da have indtalt på sin telefonsvarer at han var syg og alt var aflyst.

KORS hvor er jeg glad for min nuværende smed. Hun overholder ALLE aftaler og skoer/beskærer perfekt. Hun er GULD værd!

0
0
Svar på denne tråd

De der smede
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 19:09

Ja, de er sgu ikke nemme at fange!

Det har taget os.. godt og vel en måned, at få fat på vores smed, der heller aldrig vender tilbage. Og lige pludselig bliver man ringet op klokken l.o.r.t om aftenen, med at nu har han tid!

Håber sørme at han dukker op på fredag - Det gjorde han sidste gang, kun fem minutter forsinket. Aldrig har jeg været så nervøs, da det var Chihira's "første" gang.

Men ja.. Man bliver brændt af, og derfor skal man VIRKELIG være ude i god tid. Man burde ringe til smeden, når han lige har forladt stedet!

Og så har jeg så oplevet de der inkompetente smede, der skar for dybt, stillede for lavt og .... så videre!

Irriterende. Det er irriterende, at det skal være SÅ svært at finde en GOD, HOLDBAR, DYGTIG, SMED DER OGSÅ PASSER AFTALERNE

0
0
Svar på denne tråd

smed...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 19:20

Hvor er jeg dog glad for min nuværende og tidligere smede. Jeg er aldrig blevet brændt af på den måde, og håber selvfølgelig heller aldrig det sker, men man skal jo ikke vide sig for sikker, kan man efterhånden høre og se i tråde herinde...

Den eneste gang jeg føler mig pisset på af en smed, er da min tidligere smed´s kone blev ved med at sige, at han nok skulle komme, men hun vidste ikke lige hvornår han var på disse kanter igen. Det viste sig så at han ikke havde tænkt sig at køre i mit område mere... Det ku hun jo bare ha sagt... Dengang drejede det sig om en enkelt tabt sko, så da jeg fandt min nuværende smed til den tabte sko, ville han gerne komme fremover

Håber det lykkes for dig at finde en god og stabil smed.

R.I.P Mispige. 14.4 2005 - 17.8 2008

R.I.P Leopold. 13.11 2000 - 17.6 2009

Wintec pro 17" dressur sælges. Se ann. Åben for bud

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

Dumme smede
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 19:22

Dem har jeg stiftet bekendtskab med mange gange.

Men nu har jeg verdens bedste smed - efter min mening. Han kommer som aftalt og er hamrende god til sit arbejde

Jeg kunne aldrig drømme om at bruge en "ældre mand" som er ufaglært. Så ville jeg altså hellere aflive min hest. Men jeg er også MEGET pernitten hvad smed og beskæring og sko angår.

"Man skal aldrig sige nej til fristelse, man ved jo aldrig om den kommer igen"

Garfield

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 20:14

Pyha... sidder her og føler mig enormt heldig, da min smed både er pålidelig og ekstremt dygtig ;)

Har dog prøvet at blive "brændt" af, af andre smede der tilmed ikke lavede et særligt godt stykke arbejde.

Så dem var jeg nu ikke ked af at "miste".

Mvh

Janni

OPALER sælges - rå eller slebne. Kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er også
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 20:32

godt klar over at vi er heldige med vor smedefirma. De er dygtige,kommer presis til tiden (selv om det er tidlig:)og nogle dejlige humoristiske fyre jeg glæder mig til kommer.

Jeg skal vist passe på dem kan jeg forstå

Dejlig 4 års hoppe efter Armano til salg

0
0
Svar på denne tråd

Min tidligere smed
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 20:35

han var helt overbevist om at rumle sagtens kunne gå i 8 uger før han kom igen.

Flere gange forsøgte jeg at påpege at hesten altid har haft smed hver 4-5. uge om sommeren og hver 6. uge om vinteren. Og nu hvor den stod med skade, anså jeg det for RET vigtigt han blev tilset så ofte.

Men jeg kom aldrig "igennem". Af frygt for helt at stå uden smed, valgte jeg til sidst at føje mig.

Ironisk nok, så siger den nye smed også, at jeg endelig ikke må trække den til mere end 6 uger, ligesom den gamle.

Meget mærkeligt.

Mvh. Tine

Fotografering?

Klipning tilbydes i Midtsjælland

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=47&i=1880&...y=desc&e=0

Kvalitets DV'ere sælges, kontakt for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

hvor er
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 20:36

jeg heldig, min smed kommer fast hver 6. uge hele året rundt, han giver tiden til næste besøg allerede når han kører ud af døren så man ved altid 6 uger i forvejen hvornår han er der igen, han ringer altid dagen før han kommer og fortæller hvad tid han kommer hvos jeg har lyst til at komme og hygge og drikke kaffe, sådan har det været i 6 år nu, min teori er at mange af de smede der har svært ved at overholde tiderne er dem der ikke har dette turnus system med deres kunder men booker efterhånden som kunderne ringer ind,de mister overblikket og pludselig har de for mange heste i en periode og i andre har de slet ingen.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har bare ALDRIG
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 21:10

problemer med den slags.... og jeg holder da til i det nordsjællandske

Heldigvis

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider