Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kommune arver penge men...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 19:47

En kvinde døde for nogle år siden og hun havde testamenteret sin formue til Hals Kommune ( nordjylland ) - ialt 8,5 million kroner.

Imellemtiden var der sket en kommunesammenlægning, så Hals kommune var nu indlemmet under Aalborg kommune.

Nu vil pengene formentlig blive brugt i Aalborg.

Jeg synes det er dybt forkert når nu den afdøde ønskede pengene brugt i det gamle Hals kommune.

Det vil klæde kommunen at respektere en afdøds ønsker tænker jeg.

Hvad mener i ?

MVH Janni

foråret er på vej

0
0
Svar på denne tråd

Bestemt
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 20:08

Den gavmilde og altruistiske dame har vel forhåbentlig været så klog, at hun har husket at sige, hvad pengene skulle bruges til?

Nu som ny-nordjyde...

0
0
Svar på denne tråd

Nej - kun at
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 20:27

hun testamenterede pengene til Hals kommune.

Det kan godt være at Aalborg kommune har retten på sin side ved at bruge pengene i Aalborg, men jeg synes bare ikke det klæder en kommune på den måde at omgås en afdøds sidste ønsker.

MVH Janni

foråret er på vej

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 09:38

Jeg mener det samme som dig Janni. For naturligvis har Aalborg Kommune ret, men moralsk bør pengene bruges ude i den gamle Hals kommune.

Det må så være en lektion i at være meget præcis når man testamenterer ting. Hun havde nok ikke lige forudset at Hals kommune ville forsvinde.

0
0
Svar på denne tråd

testamente
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 22:22

Helt præcis så vil den gode Henning G. bruge 6 af milionerne, til en cykel og gangbro i forbindelse med jernbanebroen over fjorden.

Det er ikke iorden, og heldigvis er det kun et forslag, som flere af byrådspolitikkerne ikke vil godkende, så må vi bare håbe at det drejer sig om flertallet.

I øvrigt er et af Hennings argumenter at den afdøde faktisk boede i Aalborg kommune i 2 år før sin død. Så hun kunne jo bare have sørget for at få papirsarbejdet rettet til, så pengene ikke faldt i den store Aalborg kasse

med forargede hilsner fra Gitte

Skøn 3-farvet basset hound hanhund 2 år til maj

Sælges som familiehund, hvor der er hund i forvejen

http://www.kenneljerriks.dk

0
0
Svar på denne tråd

Donationer
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 22:26

Ja, vi har samme problemstilling her i det vestjyske, da hospicet herude har modtaget mange donationer. Bl.a. er bygninger opført for donerede penge.

Men nu med de store regioner, så mener regionsrådet, at hospicet i Hv. Sande ikke skal have lige så stort et tilskud som de øvrige hospicer, da de jo har så mange donerede penge.

Problemet er bare at pengene er doneret, så patienterne kan få en bedre pleje og personalenormeringen kan holdes. Det skal lige indskydes at hospicerne er privatdrevne og blot modtager tilskud pr. patient, som de så selv skal forvalte.

0
0
Svar på denne tråd

sikke...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 14:35

Sikke en situation. Måske skal man i testatmenterne skrive et postnr., der er omdrejningspunktet, i tilfælde af, de finder på noget nyt og lægger kommunerne om igen. Havde det været mig, havde jeg nok vendt mig i graven :) Ej, men hun har vel haft en intention om, at det var hendes nærområde, der skulle hjælpes med pengene.

Lone

http://avlsforum.ning.com

Der skal lige klikkes på det første link, der kommer frem :)

0
0
Svar på denne tråd

Det er vel det
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 14:52

Samme som med legater...

Der er de også ofte knyttet til områder, der er lagt sammen. Men byerne er der endnu. Så for skams skyld burde man vel lade testamentariske gaver gå til beboernes nærområde.

Eller indskærpe- at testamentariske gaver skal defineres nøjagtigt... :-(

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...måske
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 16:06

...jeg kan godt forstå at borgerne i Hals lige nu føler sig lidt snydt :-)

...men på den anden side får de vel så også del i de peneg f.eks. Aalborg kommune arver :-)

...der bliver vel vurderet om, hvor pengene kan glæde flest mulige mennesker :-)

Der er vel egentlig mange unge mennesker fra Hals og omegn der flytter til Aalborg og omvendt

...så i den sidste ende hjælper det så også disse Halsbogenser

...eller hvad de nu hedder derude i Hals ;-)

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-)
0
0
Svar på denne tråd

Alment
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 18:15

Jeg kan godt se det virker lidt ufint fra Aalborg Kommunes side, og jeg kan forstå harmen, hvis pengene bare var gået ned i kommunens kasse.

Men alt andet lige kan man også sige, at en cykelsti over Limfjorden i Aalborg kommer mange, mange flere mennesker til gode.

Og borgerne i den tidl. Hals Kommune får, som jeg forstår, 2mio til lokale projekter.

I sidste ende kommer det vel an på, hvad damen præcist havde ønsket pengene skulle gå til.

Nu som ny-nordjyde...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider