|
|
| Ideer til ferie m. Hund?? |
|
|
Vi har fået hund for første gang i vores liv - og nu skal vi igang med at planlægge sommerferie. Tænkte først på sommerhus i DK hvor vi kunne have hunden med, men andre i familien vil gerne til udlandet (storby eller badeferie)... Men f.eks. synes jeg nok det er langt at køre til Italien med en lille hund i varm bil - så så langt sydpå skal det måske ikke være..... og skal man vælge camping, ferielejlighed eller sommerhus?? Tænker måske også det vil være lidt træls for hunden med storbyferie, da det er noget af et mylder af færdes i, og synes jo heller ikke den skal efterlades alene i feriebolig, mens familien drøner rundt på shopping og sightseeing. Er det bare mig der er pjevset og ikke lige kan finde ud af, hvordan man kan holde ferie med hunden?? Håber nogen har nogle gode ideer til ferier som også hunden vil få glæde af. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hundehoteller |
| Forfatter:  |
lone m |
| Dato:  |
14-02-2010 19:52 |
|
Der findes mange fine hundehoteller- og pensioner. Tror egentlig at hunden har det bedre der, end i et eller andet varmt sydland  Jeg synes egentlig, at sommerhuse i DK er den eneste mulighed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sverige |
|
|
Min veninde og kæreste tog en uges afslapning i en feriehytte i Sverige. De hyggede sig og gik en masse ture. Men der er lige nogle regler der skal overholdes når hunden skal med til sverige. Blandt andet vaccine og ormekure.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hundeferie |
lone m |
14-02-2010 20:05 |
|
Hov ja - mente self. at sommerhus i nordiske lande i stille omgivelser, hvor hunden kan være hund, er det bedste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ferie med hund |
|
|
Vi har haft vores hund med på ferie både i sommerhus i DK og sidste år i en ferielejlighed i Østrig. Det har været alle tiders, hunden har nydt at være sammen med os.I både Østrig og Tyskland må hunden næsten være med alle steder, i butikker ( ikke fødevarer), på restauranter, hoteller og også nogle museer. Og vi skal helt sikkert afsted igen iår, hele familien incl. hunden. Vi har bestilt gennem Novasol, de har ferieboliger i både DK og en masse andre lande i Europa og der kan man søge specifikt på boliger vor hunde er velkomne. Dog ville jeg heller ikke vælge et land hvor der er for varmt. Storby ville jeg aldrig tage den med til,efter min mening ikke egent for en hund.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hund med på ferie |
|
|
Vi har altid vores hund med på ferie - nu er hun ikke så stor og fylder ikke ret meget. Vi har været med campingvogn til Normandiet - i ferielejlighed i Italien 2 gange og i år skal hun med til Sydfrankrig i ferielejlighed. Hun ÆLSKER at være med til alting - og sover bare i bilen og synes det er spændende når man når til en ny rasteplads. Og både i Italien og Frankrig har man lov til at tage sin hund med de fleste steder og i mange byer er der sat vandskåle op til hundene. Nu skal det lige siges at vi har klimaanlæg i bilen og hvis vi ikke havde det - så tror jeg hun fik lov at blive hjemme. Men hun er en hund som også elsker varme så 35 grader er ingen hindring for hende i at ligge og stege i solen - bare man kan få en koldt bad engang imellem.... /Lisbet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Husk at få lavet pas... |
|
|
Som jeg skriver, så husk at få lavet et pas til din hund. Det kan godt tage en tre måneder pga. rabiesvaccinationen. Så kontakt evt. dyrlægen allerede i dag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hund med på ferie |
A E Ouars |
16-02-2010 12:02 |
|
Hej Lige et spørgsmål til jer der har hunden med til Sverige/Norge, hvordan er det med vaccinationerne/blodprøve?? Hilsen AE Ouars
Det koster med hest, på www.iq1.dk leger man bedst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hundeferie |
Katrinen |
17-02-2010 13:36 |
|
Det er ret besværligt med Norge og Sverige. Du kan måske nå det hvis du får den vacineret nu. Der skal tages blodprøver efter 120 dage for at se efter antistoffer. Prøv at google "hund Sverige" så kommer de præsise regler. Vores 3 er med på sommerferie. Vi er oftest på campping i DK, men næste år bliver det nok Norge og der skal de også med. Ville ikke tage dem med til varme lande og slet ikke storbyferie. Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Norge og sverige |
|
|
Reglerne er således at man skal vaccinere mod rabies, gerne 2 gange med en måneds mellemrum, så man er sikker på at vaccinen har slået ordentligt an. Derefter skal der tages en blodprøve 120 dage efter den sidste vaccine hvori det bevises at vacinen har en ordentlig titer (har slået ordentligt an). Der skal laves pas på hunden og 10 dage inden skal hunden have ormekur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Vi har også lige fået hund, og regner med at skulle have ham med til Sverige engang til sommer/efteråret, i min kærestes forældres hus ude i skoven. Vi havde dog også overvejet Tyskland eller Holland via Novasols hjemmeside. Så vi er netop nu i fuld gang med at få lavet pas på ham. Og som Trine Møller også skriver, så er reglerne: - Hunden skal være over 3 mnd. gammel før man kan påbegynde - 1. rabies vacc. - 2. rabies vacc. efter en måned (jeg har dog ikke forstået at denne er valgfri, hos min dyrlæge SKAL den have 2 vacciner) - efter 120 dage kan der tages blodprøve - så skal man vente på svaret og passet skal laves. Man skal regne med at det tager 5-6 mdr. at få lavet det udvidede pas. God tur!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hund med på ferie |
A E Ouars |
17-02-2010 20:21 |
|
Hej Mange tak for oplysningerne om vacc. til Sverige/Norge. Det skal lige tjekkes nærmere! Hilsen AE Ouars
Det koster med hest, på www.iq1.dk leger man bedst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for de gode forslag |
|
|
Jamen de der vaccinationer der skal tages med en måneds mellemrum mod rabies er det ikke bare den man altid får lavet når hunden er 8 uger og 12 uger gammel?? Hvad er forskellen på et pas og et udvidet pas?? Jeg kan da se på det hele at jeg er sent på den - må hellere bestille tid hos dyrlægen i en fart.... Vi har endnu ikke bestemt os til hvad vi gør - tror heller ikke det bliver noget med storby - har kigget på Sverige og Østrig... men synes det er svært at finde en feriebolig med have eller et sommerhus i Østrig - det vil være rart at hunden kan være i en have og løbe frit når vi er der, i stedet for at vi er bundet til en lejlighed på 4. sal og hunden skal i snor hver gang den er ude.... så lidt luft omkring os vil være godt  Er der nogle gode områder i Sverige med noget by, vand, og flot natur man skal vide noget om?? Tak for alle jeres gode ideer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi havde vores |
|
|
gravhund med til italien et år, på hotel i toscana hvilket bestemt ikke var noget problem og vi kørte i en bil uden klimaanlæg, vi gjorder bare det at have lidt åbne vinduer, og vand til hende hele tiden og så gjorder vi det at vi kølede hende ned ved at gøre hende våd.. det fungerede super godt, og vi havde hende også med på stranden skøn ferie.. man kan sagtens tage syd på med sin hund, man skal bare tænke sig om og have sin hund som nr. 1 hele tiden 
<3-hilsen diana venbjerg Min elskede Lukas døde d.1 sep. 2006 -du er savnet. Mit nye lys er Kenzo McCloud se præsentation. Også ejer af en ædel pølsehund, Trille. ♥Lukas & Trille ♥ ♥og Kenzo ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan stærkt anbefale... |
tr123 |
18-02-2010 05:46 |
|
Marina di Venezia i Italien 
Stor flot plads med specielt hundeafdeling
Hundeafdelingen er ikke = hundegøen hele dagen
Hundevaskeplads ved toiletbygningen
Dejlig og hyggelig hundelufteskov ved hundeafdelingen
Strand forenden af hundeafdeling
Måske ikke tilladt, men alle har hunde med til stranden for enden af hundeafdelingen
Hund tillad ved udendørs spisestederne
Stor pool/badeland (ingen adgang for hunde) God ferie 
Venlig hilsen Trine K. Et synonym er et ord, man kan bruge, når man ikke kan stave det, man tænkte først! Forfatter: Storm P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rabies |
|
|
Nej det er ikke den samme vaccination som de får ved 8 og 12 uger. Det er de almindelige vacciner, rabies får man ikke med mindre man beder om det... Det du skal have er et EU-pas. Der er ikke noget der hedder et udvidet pas.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Damgaard |
|
|
Man kan tage sin hund med på ferie i Harzen i Tyskland. Der er de meget hundevenlige og flere stedder må man tage dem med på restaurant og i butikker. Det er rige muligheder for gode gåture i flotte naturområder. F.eks. Kan man tage til Blochsberg ( Bloksbjerg)
Damgaard
Med den firbenede skygge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Rabies vacciner kan også først påbegyndes når hunden er 3 mdr. gammel. Så nej, det er ikke de normale vacciner de får når de er 8 og 12 uger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|