Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dit ynglingsspil da du var barn.
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 18:22

Jeg sad lige og tænkte på alle de dejlige spil der var på nintendoen, computeren og alle brædtspillene i skuffen, da jeg var barn..

Barikade, Tintinspillet hvor man skulle flytte sin figur rundt og finde ud af hvilken skurk der havde gemt Tournesol, og i hvilket hus, Cosmo, Keen, Mario, Yoshi, Bomberman.. Det var skønt den gang!

Hvad var dit ynglingsspil da du var barn? Hvad husker du allerbedst?

Holly Dolly

Søger bogen: Hold Hesten Sund - Om at behandle og forebygge sygdomme

Har du den, og gerne vil sælge, er jeg interesseret!

0
0
Svar på denne tråd

Yndlingsspil
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 18:30

da jeg var barn var ubetinget kinaskak!!

Næst efter kom yatzy og ludo.

Vi spillede også lidt skak med min far, som var inkarneret skakspiller og formand for en skakklub, hvor de fleste af drengene i min klasse kom og spillede. Argh, altid skulle jeg høre om fede træk, og planer om hvordan de skulle vinde over min far, i frikvarterene - ikke fedt, når det eneste man selv tænkte på var hest

Idag spiller jeg ikke noget, hvis jeg overhovedet kan slippe.

Kan dog tvinges til et spil trivialpersuit eller et slag 500.

...FJORDHEKSEN MED GULDHESTEN...

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

Yndlingsspil
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 18:36

Jeg elskede at spille Ringsted-spillet (en lokal udgave af Matador ), og så var jeg vild efter at få lov til at være med når de voksne spillede whist - det var dog ikke altid de voksne var lige vilde efter at have mig med, da jeg som regel vandt over dem

Hilsen Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg var barn...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 18:37

... var der ingen computer eller nintendo ;-)

Men jeg ville egentlig gerne spille Ludo, Matador eller Mastermind. Og jeg kunne da også lokkes til et spil skak indimellem.

Desværre gad mine forældre ikke brædtspil, og min bror - der er 4 år ældre end mig - brugte spillene til at hævde sig og håne mig når han vandt. Så egentlig var det sjældent jeg gad spille.

Jeg kan stadig godt lide at spille, hvis jeg har nogen at spille med der også synes at det er for hyggens skyld. Helst TP, men diverse spil som veninders børn får i julegave spilles også gerne

0
0
Svar på denne tråd

Absolut
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 18:41

Matador. Men jeg ælsket også kortspill.

I godt voksen aldre fik jeg meget sans for sonic-spillene på playstation. Ellers er mine favorit-dataspill de der eventyrspill med gåder og ting man skal finde ud for at komme videre

0
0
Svar på denne tråd

dem jeg kan huske
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 18:45

Afrikas stjerne, Kalaha, Stratego staves)

Bagamon..... men det var først på efterskolen.

Dressursadel Windsore Elite 16,5" fit2 sælge

Highland Pony

Man er vel Skotte

0
0
Svar på denne tråd

spil...-
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 19:11

hmm mario, pindsvinet sonic og så nogle af de der commodore 64 spil - især den der med de der søstre Giana Sisters eller hvad de hed hihi og et eller andet pc. spil der hed Wacky Wheels med dyr der kørte rundt i biler

ellers matador, kortspil, kinaskak, tegn og gæt og det der spil hvor man skulle rykke rundt på brættet og så skulle man hoppe på et ben eller noget andet. Og så det der labyrint hvor man skulle skubbe gangene ud, så man selv kunne komme i mål og modstanderen ikke kunne hehe osv.. hehe

©´¯`·.¸¸.·´¯`·-HYPZER-·´¯`·.¸¸.·´¯`©

Kromfohrländer - Så bli'r det ikk' bedre

0
0
Svar på denne tråd

Mange spil
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 20:27

Jeg er også før tiden med computerspil af enhver art...

Matador, Ludo, billedlotteri, Letra-Mix og andre bogstavspil (ikke Scrabble), MAD-brætspillet, Tante Agathes Testamente, yatzy, Kalaha, Mastermind, 500, 1000 (500 med to spil kort), Stop, div. kabaler, Kinaskak, Mikado, Rummikub, Solitaire, Loppespil, Sorteper, fire på stribe, Mølle, Dam - og en hel masse andre spil, jeg har glemt navnene på.

Elskede at spille som barn, og jeg havde ikke noget egentligt favoritspil. Elsker stadig at spille, og lige for tiden er favoritten Agricola, som jeg desværre får spillet alt for sjældent.

Salvia

Med balloner forholder det sig som med livet selv, nemlig at det er vigtigt at vide hvornår man ikke skal give slip på snoren.
Hele forholdet med balloner er at lære små børn dette.

0
0
Svar på denne tråd

Mit yndlingsspil
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 21:15

Var helt klart Buble boble i ved de små drager der skød med bobler efter monstrene

Spillede det både på commodore 64 og amiga 500 så det er snart maaaaange år siden

*Karin

Karins foto - Fotografering tilbydes

Modeller søges - se info på hjemmesiden

RIP elskede far 12.01.1935 - 03.05.2008

RIP elskede mormor 15/8-1922 - 23/01-2008

0
0
Svar på denne tråd

Spil..
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 21:35

Da jeg var lille, omkring 5-6 årsalderen havde vi et spil, der hed noget med 'slanger & stiger' eller noget i den retning.

Jeg kan overhovedet ikke huske hvad det gik ud på. Men vi spillede det i en evighed dengang. Det var sådan en stor måtte/tæppe, hvor man skulle gøre noget og vist slå med nogle terninger.

Da jeg blev lidt ældre, var Cluedo et hit. Elskede at gætte mig frem til, hvem der havde myrdet hvem, i hvilket værelse og med hvad. Har ind imellem stået i bilka, og overvejet at købe det. Men tvivler på, at jeg ville finde det ligeså morsomt idag.

Idag spiller vi jævnligt, med nogle bestemte par. Og så er det 'Sybarit' og 'Bet your brain', eller andre spil, hvor det gælder om at have sin paratviden i orden. 'Tegn og gæt' er et hit, hvis man trænger til at grine.

Dog er Matador og Scrabble ofte gengangere, når vi trænger til lidt afslapning. Scrabble bliver ofte peppet op med, at vi kun må skrive i fagsprog.

What the hell we fighting for?
Just surrender and it won't hurt at all
You just got time to say your prayers
While your waiting for the hammer to fall

R.I.P

FERICO

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllll
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 23:27

Har altid været og er stadig vil med brætspil. Da jeg var barn var det:

Bagamon (staves?)

Afrikas stjerne

Myrertue

Labyrint (Tror jeg nok det hed)

Matador

Idag er det:

Bezzer Wizzer

TP

Venligst Stald Dalgaard

0
0
Svar på denne tråd

det var
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 02:41

monopol

hatt over hatt

og stigespillet

livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 15:22

Det var helt sikkert Matador. Og jeg kunne banke min fætter godt og grundigt i det....og så var jeg jo glad :o)

Computerspil var ikke så meget fremme, da jeg var barn.....

Snepony

"There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a woman"

*

0
0
Svar på denne tråd

Favoritter....
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 15:30

Jeg elsker Matador og Trivial Pursuit ! Det har altid været nogle af mine favoritter og er det stadig !

Derudover kan jeg også godt lide Risk og Stratego !

Dressurpony sælges

Kontakt for mere info

0
0
Svar på denne tråd

brætspil
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 20:53

Da jeg var barn elskede jeg at spille Afrikas Stjerne!

Havde ikke selv computer, men mine forældres venner havde, og der spillede jeg "The Great Giana Sisters" (tror jeg det hed)

Nu til dags, spiller vi meget med nogle bestemte vennepar. Der er det næsten altid "Partners" ....

... men også Blokus, og Cluedo er hits...

Elsker at spille Brætspil

Mor til Mads 20. maj 2006 og Lasse 10. juli 2009

Opsøg gerne dem der leder efter sandheden, men sørg for, at undgå dem der har fundet den....

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

: ...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fandt lige
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 22:55

Jeg fandt Commander Keen på nettet og Cosmo´s cosmiske verden på nettet, til download =) Så den står på total nostalgispil Jeg sad og spillede det som 11 årig da jeg var barnepige for 2 børn på 4 og 2 år =) Jeg spillede det sammen med drengen på 4, han var sq sej til det!

Holly Dolly

Søger bogen: Hold Hesten Sund - Om at behandle og forebygge sygdomme

Har du den, og gerne vil sælge, er jeg interesseret!

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 23:00

Ja, er jo fra en tid hvor computer-spil ikke var til...

Dvs. mit bedste spil, 4-mands-whist, som vi altid spillede på stald-gangen, i mens at hestene gik ude på foldene og græssede...(ja, det var tider). ..

WSAP

0
0
Svar på denne tråd

åhhh jeg har altid
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 23:11

elsket at spille spil...næsten lige meget hvad:) Og elsker det også den dag i dag:)

Dengang spille jeg bla. Flodhesten i rutchebanen, matador, MAD spillet og mange andre:)

Her for et par år siden fik jeg prøvet Gæt og grimasser...Sjældent har jeg grinet så meget...Hold op det er sjovt...det har jeg faktisk lige fundet frem igen. Så næsten gang den står på hyggeaften med nogle af vennerne tror jeg det bliver hevet frem....:)

Tina

Et nyt år, nye udfordringer, nye muligheder:)

"Jeg kan modstå alt, undtagen fristelser"

www.femalephoto.webs.com

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er fra den tid
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 22:17

Hvor SEGA lige var kommet ud og var SUPER populært!

@!#$ hvor vi spillede det hele tiden :D Når min bror og jeg var på sjælland på " ferie " med vores forældre ved min onkel og tante, samt min kusine og fætter ( samme alder som os )

Så havde vi alle vores spil med, og de deres med når de var på besøg i Nordjylland ved os :D Dvs i alt nok 60 spil. De jeg husker mest er bl.a Sonic, Alladin, Løvernes Konge, Michael Jackson ( Smooth Criminal ),Anders and og mickey mouse osv osv.. En masse disney spil..

Jeg husker det som det var igår, og har faktisk stadig SEGA maskinen nede i kælderrummet, måske man skal finde den frem igen :D
Det var skide sjovt! og minder mig virkelig om min barndom :)

Kan i huske SEGA´en?

Mvh Jeanette Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider