Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Frustreret - over hestekøbere!
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 16:14

Jep, endnu en frusterende oplevelse med en hestekøbere i det danske land Selvom jeg heldigvis har været rimelig skånet for de 'trælse' hestekøbere indtil i dag

men der blev ejg så også lidt forarget - især på ponyens vejne, så næste gang ville jeg have en handel helt afsluttet inden jeg læsser hesten

En flink mormor ringede til mig midt i ugen, for at høre til den super reele og ukomplicerede børnepony jeg har. Hun gav et bud på ca 33% under salgsprisen men ville stadig have alt udstyret med, men hun ville så dække udgifterne til transport, 100km hver vej, (som ellers var inkluderet i den annoncerede pris). Hun ville have leveret hurtigst mulig, dvs i dag, da de havde en anden pony der skulle retur pga handelsfejl, og så ville hun have pengene parat så vi kunne handle med det samme.

Jeg var lidt skeptisk til det med at sælge ubeset og til den pris, men det var mennesker der havde heste i forvejen, og hun lød til at vide hvad hun skulle bruge, og jeg kunne få ponyen hurtigt solgt til en der kunne bruge en børnepony, så jeg gav det chancen

Læssede i dag ponyen, kørte derop med den, og håbede på en fin handel. Trækker ponyen på stald, hvor de med det samme tager dækkenerne af den for at se den ordentlig. Helt fint, men derefter lægger de en sadel (deres) på hende, som er alt for stor i bommen og glider rundt og så skal pigen ud at ride. Ponyen har endnu ikke været ude at strække benene ordentlig efter først en nat på stald og derefter 2 timer på trailer!!! Hun opfører sig igen som den søde pony hun er, så pigen prøver hende både på mark og tur. For derefter at mormoren melder til os, at hun er for lille, de vil have en der er 10-15cm højere og bliver sur da vi vil have dækket benzinen - for de købte jo ikke ponyen!!!

Ponyen tog heldigvis det hele som en fornøjelsestur, mens jeg er gal over den køber, som opfører sig sådan. og nej, hun synes at det tog for lang tid at køre herned for at prøve, og så vi skulle derop med ponyen - dette var nemmere, bår det var den pony hun ville have...

SÆLGES:

Varmblodshoppeplag med rødt pas, fra 2008, rød, dressurafstamning, forventet 170cm

Reel og ukompliceret børneponyhoppe, fra 2005, 120cm

Hoppeplag fra 2009, nem og sød, kommende børnepony, 105cm

0
0
Svar på denne tråd

Hold da ferie
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 16:23

Sikke da en rigtig møg so du har mødt...

UPS - men hold ferie jeg var blevet sur! Godt ponyen tog det pænt, håber du har bedre held næste gang!

**Ejer af den skønne Hygum's Crelando**

0
0
Svar på denne tråd

Dumme kælling......
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 18:29

Tænk at bruge en sadel, der er alt for stor, og at ponyen alligevel er flink og ikke kyler møgungen af..........

Hun burde ikke kun have betalt benzinen, men også "timeløn" til dig, værdi for leje af trailer, og evt. en gang massage til den stakkels pony, og selvfølgelig leje af ponyen !!!!

Ufatteligt, hvor skrækkelige købere kan være.

Har selv haft en virkelig flink hoppe til salg, som var lidt bange for sin mund, da den havde haft problemer med tænderne. Det var dog blevet ordnet, men hun var stadig lidt nervøs for biddet.

Jeg havde skrevet højt og tydeligt i annoncen, at hun skulle rides med BLØD hånd, og flere af de købere, der henvendte sig pr. telefon, fik det igen oplyst !!! De påstod ALLE over en kam, at de skam ikke red hesten på tøjlen, og at de var MEGET forsigtige. Der var 6 ude at prøve hesten - ALLE red primært på tøjlen. Der var sågar en, der påstod, at hun var øvet rytter, men hun kunne ikke engang ride letridning, og bragede hesten ned i ryggen for hvert skridt den tog. Hendes forklaring på, hvorfor hun ikke ville købe hesten var: "At den slog fra og tog hovedet op i traven". Tja, hvilken hest ville ikke det, når man får 75 kg. banket ned i ryggen, samtidig med at rytteren holder balancen i tøjlen !!! Jeg tror, hun skulle være heldig med, at hun ikke blev sendt i ridehusbunden.

Vær du bare glad for, at de ikke ville have ponyen. Du ville bare have fået mange søvnløse nætter, når man tænker på, hvad de kunne finde på at udsætte den for !!! Du skal nok finde et godt hjem til din pony, den lyder i hvert fald til at være EKSTREMT flink !!!

Mvh. Sabina

Til Salg:
Meget udstyr. Kig venligst mine annoncer.

Bytter meget gerne

0
0
Svar på denne tråd

Det tror
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 19:01

man simpelthen er løgn.

Sikke en opfrørsel, hvor skulle de skamme sig.

Håber du finder et dejligt og mere reelt hjem til din pony.

Team Rønnebjerggård......

Super 1ér pony sælges.

0
0
Svar på denne tråd

123456790
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 22:35

Jeg kan sagtens forstå du synes det er en træls situation! Men jeg forstår ikke hvorfor man vil sælge til nogle personer som er så useriøse at de ikke engang kan køre op og se hesten....?

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!

Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe ca 20 år.

-Nordbagge blanding ca 155 i stg. Hoppe ca 20 år.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-02-2010 22:55

Mange tak for jeres svar

Pernille: Jeg har 2 gange før solgt ubeset, og begge gange var en god handel og køber var meget tilfreds. Så det bekymrede mig egentlig ikke, eftersom at vi mundtlig havde afsluttet handelen.

Kragen: Jeg var også selv nået til et punkt, at jeg var meget fristet til bare at læsse ponyen igen og køre, men valgte at give det en chance nu jeg var kommet derop og ponyen ikke virkede stresset over det. Og er egentlig også lettet over, at handelen ikke blev til noget - for ponys skyld

Men jeg var bare så gal og frustreret over den opførsel hun havde, især da jeg ville have dækket udgiften til turen

jeg tor også helt bestemt at der nok skal komme en fin børnefamilie til hende en dag, har heldigvis plads til at hun kan være her, det er bre kedeligt for hende, når der ikke er nogen børn i passende størrelse

SÆLGES:

Varmblodshoppeplag med rødt pas, fra 2008, rød, dressurafstamning, forventet 170cm

Reel og ukompliceret børneponyhoppe, fra 2005, 120cm

Hoppeplag fra 2009, nem og sød, kommende børnepony, 105cm

0
0
Svar på denne tråd

det er bare for meget
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 11:38

...det er da bare for meget, hvad bilder hun sig ind :-(

...jeg ville blive stjernetosset og havde nok renset hendes ører med en gevaldig omgang verbale tæv.

Selvtægt er godt nok ulovlig, men den havde jeg så tage bagefter.

...benzin + 200.- var det mindste hun skulle betale.

...hun kan være glad for at det ikke var mig hun havde med at gøre.

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-)
0
0
Svar på denne tråd

Hvad???
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 12:05

Hvad f%&/¤"# bilder hun sig ind?

Jeg troede simpelthen det var løgn! Hvordan kan man opføre sig sådan?

Jeg var steget helt af, hvis det var mig. Så var hun dæleme endt med at betale en ordnelig regning for det nummer.

Hun kunne vel læse i annoncen hvor høj ponyen var, så det kunne næppe komme som nogen overraskelse.

Sikke en led kælling!! Godt du ikke solgte til hende alligevel! Håber du finder et rigtig godt hjem til din pony. :)

Venlig Hilsen Christinna.

Dækkener til salg, flere str.

0
0
Svar på denne tråd

ja man kommer ud for nogle ting
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 17:06

Det er dog utroligt.. Ja jeg er glad for at jeg altid har været køber og aldrig sælger...

Folk skal dælme opfører sig ordentlig..

Næste gang så lav en aftale om pris som skal dække benzin, trailer og jeres tid hvis handlen ikke gennemføres.

Mvh. Dina med baby i maven, termin d.29.05.2010.

ST.HIPPOLYT IRISH MASH 15KG - BLUE HORS SOMMER MINERAL 10KG

KUN LIGE ÅBNET - SEND DIT BUD - AFHENTNING I RINGSTED

0
0
Svar på denne tråd

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 18:07

Normalt deltager jeg ikke i nogen forum herinde, læser bare..

Men jeg kan nu alligevel ikke lade være med at komme med mit besyv.

Jeg har selv en stor DV til salg og har haft mange henvendelser og spørgsmål - jeg er godt nok overrasket over hvor uhøflig nogen folk er..

Min vallak er snart 7 år han er i start af sin udd og jeg har lavet en meget korrekt beskrivelse af ham så der ikke skulle være så meget at tage fejl af hvad han kan - han står i øverigt til 30.000 kr ( prisen afspejler også hvor han ligger udd mæssig )

En ringede til mig og bød 10.000 kr, "nej det er for lidt sagde jeg" nå men så 12.000, "nej tak sagde jeg igen" - hvorefter hun blev så sur at jeg fik denne besked ; Du er nok mere interesseret i din pengepung end din hest ve og vel !!!!!!!!!!

En anden kom og så på ham og troede at hun lige kunne tage ham og starte landsstævner på ham !!!!!!

Øhh

Hvorefter jeg siden har spurgt folk hvad de skal bruge ham til og hvad deres forventninger er til ham..

Det spurgte jeg så til en mor hvis datter på 15 år skulle ride den, og om hun havde redet stor hest før ( han er 176)

Svaret var ; Nej det har hun ikke men tror du vi ringer på din hest hvis vi ikke kan finde ud af at ride.....Okay !!!!

En anden opringning - vil du sælge til 15.000 kr

Jeg svare " nej tak det er for lidt"

Svar tilbage - Nå så er det nok fordi at den er halt

ØHH hvor pokker får de det fra, er den halt fordi at den ikke sælges til deres pris !!!

Anden pige er ude og kigge på ham og siger at de næsten er sikre på at de vil købe.

Næste dag ringer de og siger at de godt vil købe den.

Jammen det var da dejligt siger jeg og er glad, for pigen red den godt og det lød også til at den fik et godt hjem.

Vi aftaler at handel skal forgå 1 uge efter - jeg siger så til de andre de også var interesseret i ham at han er solgt.

Dagen efter får jeg en sms at de nu har købt en anden hest og ikke vil have min.

????? prøvet at ringe men de vil ikke tage tlf...underlig opførsel.

Ja jeg kan komme med et par stykker mere , men holder nu.

Jeg ved ikke om jeg bare har været uheldig men mange af mine henvendelser er folk der ikke er realistiske iforhold til det de søger og det de kan få for et x antal penge

0
0
Svar på denne tråd

Hold op hvor er
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 13:25

Jeg ville godt nok se rødt hvis det var mig der stod i den situation.

Jeg har aldrig prøvet at sælge en hest, kun at være køber.

Der bliver man også nogen gange slemt skuffet.

Har prøvet at køre fra Fyn til Hirtshals, for at se på en rigtig fin hest ( ifølge hvad der stod om den i salgsannoncen) den skulle kunne gå øvelser til M-klasser, havde en rigtig fin stamtavle, og ja prisen var sørme også derefter.

Da vi kommer står der en virkelig muskelfattig hest, som jeg er sikker på var under 160, selvom der stod 170 i annoncen, da jeg hoppede op, var den så stiv den ikke kunne bøjes, den kunne ikke noget der lignede en øvelse, den kunne ikke engang vige for schenkel. Øv!

Den jeg endte med at købe, levede heller ikke op til forventningerne i annoncen, men der var i det mindste potentiale til at på i tidspunkt at indfri forventningerne.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider