Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er pighalsbånd forbudte?
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 21:01

Hej.

Forleden holder jeg for rødt mens en fodgænger og hans hund (en doberman/rottweiler-blanding ser det ud til) krydser vejen. Hunden får pænt og trækker slet ikke i snoren. Men det ser altså ud som om at den havde en pighalsbånd på.

Jeg så det jo kun på afstand, og håber at jeg så forkert.

Men jeg kom til at tænke på; er det forbudt at bruge dem?

Det håber jeg da at de er, og kan ikke huske jeg har set det på hunde i årevis. Men jeg kan huske at der var hunde der gik med dem da jeg var barn.

Håber i kan hjælpe..

Hilsen Benedicte

Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. :-(

Gudesmukt painthoppeføl med fantastisk afstamning og dejlig cremello quarterhoppe i fol sælges:

http://www.wisemice.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Pighalsbånd
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 21:24

Udfra dette forstår jeg det er forbudt

www.familieadvokat.dk/Breve-100/ b100-244.html

R.I.P Mispige. 14.4 2005 - 17.8 2008

R.I.P Leopold. 13.11 2000 - 17.6 2009

Wintec pro 17" dressur sælges. Se ann. Åben for bud

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

Pighalsbånd
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 21:33

Pighalsbånd er ikke forbudte, men rigtig mange mennesker har misforstået brugen af pighalsbåndet.

Pighalsbåndet er i hvirkeligheden lavet til, at beskytte hunden mod ulve og bjørne.

Det var engang munk med navn Bernard De Menthon der lavede det her pighalsbånd til klosterets hunde, så de kunne blive beskyttet for overfald fra bjørne og ulve oppe i bjergene hvor det her kloter lå i år 980 og frem.

Jeg har også brugt det til min lille hund, og det var også, som beskyttelse mod store hunde.

(Det er meningen at piggende vender UD fra hunden og ikke IND i hunden) ;)

jeg kan godt forstår at du syntes at det er frokasteligt, og dyremishandlig er det også, et alm. kvælder halsbånd burde kunne gøre det.

/Signe

Dressursadel Windsore Elite 16,5" fit2 sælge

Highland Pony

Man er vel Skotte

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 22:31

Håber virkelig at kvælerhalsbånd og pighalsbånd snart forbydes ved lov!!

Det er for mennesker der ikke kan finde ud af træne sin hund til at gå ordentligt...Tænk sig at man vil risikere at smadre hals og struben på sin hund, endda give den piskesmæld

Screw you guys, i'm going Western :)

Lykkelig ejet af 3 skønne muskelhunde + 1 stk Moppedreng :)

31/1 Peugeot Rallye 103, 1½ år til syn sælges, veldholdt og pæn, send pb!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 22:40

jeg tror ikke de er forbudte. En i min familie´s hund gik med sådan et. og det er hvad...? 2 år siden hun havde den hund vil jeg tro.

men ja, er helt enig med jer andre! de er ganske skrækkelige

dækkener til 1'er ponyer sælges. Vinter- stald- og regndækkener + skridtæpper

(både uld, og fleece)

SUPER kvalitet. bl.a. RAMBO vinterdækkener m. og u. hals

Skriv PB. for mere info

0
0
Svar på denne tråd

pighalsbånd
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 23:57

Pighalsbånd sælges åbenlyst fra mange dyrebutikker, så ulovlige er de desværre næppe.

Jeg ser desværre også ind imellem hunde der rent faktisk har fået sådan nogle djævle på.

Og så kan man godt tænke lidt "godt vi fik forbudt brændemærkning, men stadig kan stikke pigge i vores hunde" tsk...Nå, ikke rode brændemærke-debatten herind.

Btw de der el-hunde hegn, hvor man graver et strømkabel i jorden, som så giver hunden stød i det medfølgende halsbånd hvis den krydser den usynlige linie, er forbudt herhjemme, men spørger man i dyrebutikkerne, har de fleste nogle stykker liggende under disken og Poda plejede at sælge dem i kataloget, og i Tyskland kan man jo frit købe dem.

Ja, verden er et dejligt sted.

Stine

Galopmenneske

- med forkærlighed

for military og pinto

Mangler en midlertidig box i Køge/Bjæverskov området til sød hoppe - akut pga uheld.

Skriv pr pb!

0
0
Svar på denne tråd

Ikke uloveligt at sælge
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 00:20

Ja men nu er det sådan, at bare fordi noget ikke er uloveligt, at sælge her i Danmark, betyder det ikke, at det er lovligt at bruge det.

Butikkerne må godt sælge vare lovligt, der er ulovlige at bruge.

Bare tag THansen, det meste er deres ragelse er Uloveligt at bruge på sin bil, men det er ikke Uloveligt for dem at sælge det.

Dressursadel Windsore Elite 16,5" fit2 sælge

Highland Pony

Man er vel Skotte

0
0
Svar på denne tråd

Pighalsbånd
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 02:25

De er ikek forbudte, men piggene må ikke være over en vis længde (mener det er 0.8cm men hæng mig ikke op på det)

Og nej, de pighalsbånd der sælges i dag, er ikke til at beskytte hunden... At det var det de oprindeligt blev lavet til, har ikke så meget at gøre med dem der fremstilles i dag.

Mvh Michelle

0
0
Svar på denne tråd

Pighalsbånd
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 07:35

Som Signe er inde på, - der er mange ting som er lovlige at sælge, men ikke at bruge.

- Deriblandt de pighalsbånd med store metal "pigge" - og ikke bare læderhalsbånd med "nitter" på, som mange fejlagtigt tror er de her "pighalsbånd".

Du må fx også gerne sælge refleksveste hvor der står "POLITI" på, men du må ikke bruge dem!?

- Simpelthen så ulogisk!

Mht. el hegnet, - sorry hvis jeg fornærmer nogen nu, men de kan så tilgengæld IKKE sætte mit p*s i kog, sålænge de blir brugt ordentligt.

Kender egentligt også til en gammel dame, med en stor collie, som brugte det her pighalsbånd, - lidt ligesom når folk rider med et skarpt bid, blir kun skarpt idét du bruger det.

- Du kan jo godt gå med det, uden det påvirker hunden, men nej jeg synes bestemt ikke det er optimalt.

Forstår slet ikke at du må sælge det, når du ikke må bruge det?! Det er da dybt ulogisk i min verden!

Har dog også set mange af de der unge tøser der tror de er smarte, gå med deres store hund med sådan et halsbånd, uden tvivl fordi at ellers hang de efter hunden henad fortovet, hvilket de nærmest gjorde alligevel!

Rollo

- Marsvinenørd

TELL-MANN WESTIE

- Hvalp søger nyt hjem pr. 30/03-10

- Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS MARSVIN

- Opdræt af marsvin

- Salg af foder og strøelse

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 07:52

Tak fordi i vil svare mig. Man kan jo sige, at det da lader til at folk er blevet klogere, og kun fåtallet bruger pighalsbånd til deres hunde.

Og for at fortsætte med ting man ikke må bruge, men gerne må sælge: Den forhadte KRYBBEBIDERREM.

Den forhandles bl.a. i Horze.

Hilsen Benedicte

Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. :-(

Gudesmukt painthoppeføl med fantastisk afstamning og dejlig cremello quarterhoppe i fol sælges:

http://www.wisemice.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Rollo...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 10:01

Igen: man må gerne bruge pighalsbånd, piggene må bare ikek være skarpe og skal være under en hvis længde.

Benedicte -krybbebiderremmen er jo ikke entydig forbudt. DB ser den som et brud på dyreværnsloven, men der er ingen sager der er blevet prøvet, og det står ingen steder at den er forbudt.

Så endnu kan man altså frit benytte den, indtil nogen beslutter at lave en sag ud af det, så vi en gang for alle får at vide hvad en domstol ville sige til det.

Mvh Michelle

0
0
Svar på denne tråd

pighalsbånd
Forfatter: 
Dato:  12-02-2010 10:06

"Forbud mod pighalsbånd: Det er også forbudt at anvende pighalsbånd, men halsbånd må på indersiden være forsynet med stumpe metalombøjninger eller tappe, der dog højst må have en længde på 8 mm fra underkanten af efterfølgende led (BEK nr. 1043 af 16/12 1999, § 2, stk. 3)."

Det er hvad der står på DB's hjemmeside

Mvh Michelle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider