Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Selv udskære bøf
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 10:50

Jeg sidder og overvejer at købe noget kød over denne side http://brandts-oksekoed.dk/ og vil gerne købe en steg jeg selv kan skære i bøffer. Det kan jeg huske mine forældre gjorde da jeg var barn - men hvilken steg skal det være?

Har forsøgt at google, men da en steg og at stege staves alt for ens kommer der primært sider frem med gode råd om hvordan bøffen skal steges.

Har I erfaring med at nogle stege er bedre end andre at udskære til bøffer?

De samarbejder med Allegårdens kylling, som efter deres hjemmeside skulle være behandlet bedre end de kyllinger Netto sælger (godt nok er det kun deres sommerkylling der kommer ud, men lidt har også ret)

Hvis alt går efter min plan vil jeg snart have fryseren fuld af lækker kylling + okse

0
0
Svar på denne tråd

Oksefilet
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 12:58

En oksefilet er god at skære ud til bøffer.

/Malene

0
0
Svar på denne tråd

der er lidt forskelligt
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 15:28

på sådan en ko, som er værd at tilberede som en bøf.

Den oplagte er jo mørbraden, filet, som kan fåes bare som filet, uden fedt, og man kan få den med fedt. Tyndsteg er tit på tilbud sammen med en culotte. Begge dele kan skæres i bøffer, men tyndstegen er at fortrække, hvis man spørger mig.

Tykstegsfiletten er også fin, men får man ikek pillet senerne ud som er i den, og som er nemme at fjerne når man ved hvor de er, ja så er det ski jævnt træls at stå med. Men et ganske fint stykke kød til bøffer.

Nogle ynder så at skære minut bøffer af klump, og inderlår. Dette kan også være okey, men ikke noget som er det store hit, ved sådan en som mig, der elsker en rød mør bøf.

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider