Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg har løse tænder...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 16:40

... og det er åbenbart ikke paradentose.

Jeg har været ved tandlægen, som tog røgentbilleder og som absolut ikke kunne konstatere paradentose. Jeg børste mine tænder morgen og aften med eltandbørste og bruger tandtråd en gang om dagen samt skyller munden i listerine...

Tandlægen prøvede at rokke lidt med mine tænder og sagde at det overhovedet ikke var noget at bekymre sig om og at alle tænder skal kunne give sig, men jeg synes bare det er slemt i forhold til andre, deres tænder kan ikke rokkes ud af flækken.

Jeg mindes aldrig at have slået mine tænder, så kan virkelig ikke forstå det..

Nogle der har en idé til hvad det kan være?

Christine
"Ridderinden af den brune hest"

Penthouse i Bulgarien udlejes, se mere her:

www.bricksite.com/ferie-i-bulgarien

0
0
Svar på denne tråd

Løse tænder
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 16:47

Er det alle dine tænder?

Kan kun ellers komme i tanke om:

Fejlernæring.

Forgiftning.

Men det er altså ret sjældent her i Dk.

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 16:52

Nej det er ikke alle tænder, mest fortænderne i over og undermund og det de irritere mig..

Over en hvor lang periode skal man være fejlernæret for at det giver løse tænder? for jeg havde en periode på 1 mdr hvor jeg ikke spiste særlig meget og absolut ikke fik de vitaminer jeg skulle have.. det var i december..

Christine
"Ridderinden af den brune hest"

Penthouse i Bulgarien udlejes, se mere her:

www.bricksite.com/ferie-i-bulgarien

0
0
Svar på denne tråd

kender det godt
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 17:46

Mine "hjørnetænder" er også "løse", tandlægen kan ikke finde nogen årsag.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 18:04

Mht til hvor lang tid man skal være fejernæret før det begynder at vise, så er det meget svært at sætte bestemt tid på.

Det afhænger bla meget hvilke vitaminer/næringsstoffer der er tale om, og hvor store lagre du har haft i kroppen før din ernæring begyndte at ændre sig. Nogle næringsstoffer mærker man hurtigt hvis man mangler, mens der ved andre går meget lang tid før der opstår symptomer.

Så hvis du har mistanke om at du kunne mangle et eller andet, så skal der nok en blodprøve til at teste hvad det er.

Når der bliver snakket løse tænder så tænker jeg på skørbug som søfarerne fik for mange mange år siden

Det skyldes mangel på C-vitamn, men er vist ikke lige en sygdom man som sådan støder på i dagens Danmark.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider