Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

min dag i dag- hest kørt t. slagter
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 13:23

Hej alle HN`er.

Ja jeg vil entlig bare fortælle om min dag og oplevelser i dag.

Min dag startede meget tidligt nemlig kl 04.15 efter ca 3.5 timers søvn.

Jeg stod op og fik en kop kaffe inden jeg hoppede i tøjet og tog traktoren der var læsset med wrap og kørte op til løsdriften, hvor de 4 ungheste/ plage kiggede noget på mig, lige somom de tænkte hvorfor kommmer du allerede nu med mad mor.

De fik deres wrap og jeg sagde god morgen, hvorefter jeg kørte hjem til gården igen, fandt træktov frem og fik fyldt et hønet med wrap, nussede lidt rundt indtil min svoger kom ca kl 05.45, hvor vi kørte ud og hentede hestetraileren vi havde lånt ved en kammrat.

Hjemme igen blev trailer gjort klar og så måtte jeg ned efter min "lille" Hope i løsdriften, Hun fulgte pænt med mig hjem i gårdspladsen og gik med op i traileren uden brok. (meget flot for det er 1 1/2 år siden hun sidst havde kørt ca)

vi fik lukket og begyndte vores lange køretur på knap 2 timer til Nr.onsild slagtehus.

Da vi ankommer går jeg ind og melder min ankomst og vi får at vide vi skal køre om bagved og at dyrelægen er derover,

der går ganske kort tid så kommer dyrelægen ud og jeg læsser Hope ud af tralileren. Han spøger lidt ind til hendes skade og om hun er chippet og om hun har fået medicien hvilket jeg kan svare nej til.

så går porten op og der står slagteren og siger vi gerne må kommme ind med hende.

jeg trækker hende selv inde for porten hvor jeg lige stopper op og ser slagteren i øjene og siger : jeg skal udenfor porten inden du skyder hende da jeg ikke vil se det.

det respektere han og da jeg er kommet ud og står op af vægen høre jeg hun bliver skudt og rammer gulvet, hvor jeg træder frem igen og ser hende blive stukket i halsen og de tager grimen af hende. hvilket var 200% mit eget valg at se.

slagteren dyrelægen og jeg står og snakker lidt hvor slagteren spøger lidt ind til hendes skade og jeg fortæller om det. alt imens vi står og kigger på Hope der nu ligger på gulvet og er død.

jeg sagde også til dem at jeg kender til hele proccesen med at få dyr slagtet da jeg er gift med en tidliger slagter, så jeg har set det før.

Jeg opdagede at imens vi stod og snakkede smilte jeg, for nu var Hope uden smerter og led ikke længere.

Så i dag er ikke en sogens dag men en glædens dag for Hope der nu løber frit og uden smerter på de evige grønne græsmarker.

Hope var en 5 års hoppe der fik en skade i venste hofte under tilridningen og dyrelægen sagde at vi skulle give hende et års ro hvor hun bare gik i løsdriften og hyggede sig.

som tiden gik kunne vi se det ikke blev bedre, hun var stadig ikke taktfast i trav og sprang an i galop på samlet bagben.

Så derfor besluttede min mand og jeg at hun ikke skulle udsættes for mere, da udsigterne til hun kunne blive til ridehest igen var meget små. derfor valgte vi at bestille tid hos slagteren.

Så jeg ved godt hvor jeg skal have slagtet hest igen når den dag engang kommer igen.

En stor tak for en god venlig og proffesiolnel behandling til jer alle hos Nr.onsild slagtehus.

Hlisen Christine

Staldpige/ung i huset søges til mindre stutteri se mere på vores hjemmeside

Vi sælger ud af vores heste da vores avlsdrømme har taget en ny retning.

http://WWW.stutterihededa ...

0
0
Svar på denne tråd

dejligt..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 13:35

Dejligt på en måde af du er glad med det du har gjort.

Af du smiler mens du tænker over din beslutning.

For lyder til at det var det rigtige.

Nu er hun fri for smerte, og får et godt liv på de evige grønne græs marker..

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder som
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 13:41

en fin og udramatisk måde din hest kom fra verden på

Og som du selv skriver, så har hun jo fået chancen for at komme sig.

MVH Janni

foråret er på vej

0
0
Svar på denne tråd

Det er trist...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 14:00

... at skulle sige farvel til så ung en hest, men er man sikker på at den ikke har det optimalt, kan jeg godt forstå beslutningen.

Og det lyder som en god afsked I fik med hende - hurtig og udramatisk som det skal være. Det er godt at du har det godt med beslutningen - det er en vigtig ting.

Nu er hun fri for smerter og løber frit.

0
0
Svar på denne tråd

heej :)
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 15:02

Flot beslutning (y)

Er gla dfor det ikek var mig der stod i den situation. Ville nok ikke kunne tage det så roligt og fornugtigt..

Men godt du gjorde det, og din hest nu har det godt (:

*Camille*

Min mening :)

0
0
Svar på denne tråd

sikke noget
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 15:10

Øv, Christine, sikke en dag. Men dejligt at du kunne finde glæde i, at nu har din skønne Hope ikke længere smerter.

Et lille sidespring...

Stjern er godt i gang med genoptræning efter et fald i boksen.

Han er stadig en stor lege-fryns og elsker at arbejde. Skønne mule!

Venligst Jenni

"Tomorrow is fresh, with no mistakes in it"

Anne fra Grønnebakken.

0
0
Svar på denne tråd

R.I.P. Hope
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 15:33

Jeg kender ikke dig eller din hest, men i morgen er det 2 mdr siden jeg sagde farvel til min soulmate.Hun havde så ondt i begge forben at jeg ikke kunne holde ud at se på det.

Og når man tænker på hvor længe vinteren og frosten har været her (siden 17/12) så er jeg glad for hun kom væk i tide.

Hun havde haft en skjult forfangenhed.

Jeg forstår udemærket din følelse af lettelse over at din hest nu er fri for smerter, og det var en rigtig god beslutning, nok den bedste du kunne tage.Men derfor kan man ikke helt sige sig fri for tanken om at man er herre over liv og død, en frygtelig beslutning syntes jeg. Men det hører jo med til det at elske sine dyr.

God oplevelse ved slagteren må man sige, det kan jeg så ikke prale af - min oplevelse var fyldt med stress fra slagterens side, og der var ingen dyrlæge - dvs jeg så ham ihvertfald ikke.

Håber du bevarer det gode minde.

R.I.P. Arina

DELTAGER HN-TRÆF 2009

Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!

Hingstekåring: Sove plads 2 - 4 pers. tilbydes. bor v. Kolding.

Kontakt mig her på HN

Hoppe mave udlånes

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 16:13

Flot beslutning, og er også siker på hun løber rundt uden smerter :)

Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk

- Fjordhesten kan og vil!

Brenderup 2-hestes trailer udlejes!

0
0
Svar på denne tråd

Grønne græsmarker
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 16:37

Det var godt at hun kom godt afsted. Idag var også dagen hvor jeg sendte Dancedyret over broen.

Må de begge hvile i fred...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 20:09

Puha jeg sidder og Selv om jeg hverken kender dig eller din hest.

Jeg syndtes du har handlet rigtig flot og fortjener et stort kram.

Jeg vil fremover have onsil slagtehus i tankerne, hvis uheldet en dag skulle ske

Hej fra

Irene

Pragtfuld prinsesse pony sælges

www.ladylama.dk

0
0
Svar på denne tråd

hej hej..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 21:00

Hej Allesammen

tusinde tak for alle de søde og postive ord. De varmer selvom jeg ikke er ked af det der er sket i dag. men glad for Hope har fået fred. For det var den enste og rigtige beslutning der var.

Ja det var en hård beslutning, men den var mere eller mindre taget allerede den gang vi fik dommen på hende. hvis hun ikke kom sig af at få et års ro så skulle hun slagtes. men som tiden gik og vi kunne se hun ikke fik det bedre ja så ringede jeg til slagteren i starten af december 09 men der tog de desværre ikke flere heste ind før i det nye år.

Og ja som tiden gik inden jeg fik ringet igen i starten af januar og der fik jeg at vide at der desværre var lang ventetid pga den sne der var kommet så der var de kommet bagefter men hvis jeg ville kunne jeg få tid til i dag den 9 febuar hvilket jeg takkede ja til.

slagteren selv ringede til mig i går sidst på eftermiddagen og gav mig det endlige kl slet hvor vi skulle ankomme med Hope.

Lidt underligt er det at der kun er 3 tilbage oppe i løsdriften hvor der for 3 uger siden var 5 heste.

Hope der blev slagtet i dag og for 3 uger siden måtte jeg sige farvel til en 2 1/2 års plag deroppe pga sygdom (men det er en anden historie)

Så starten på 2010 har været hård men også god på sin vis.

Så igen kan jeg kun anbefale Nr. onsild slagtehus for deres måde at behandle både mennesker og dyr på og deres slagteri er virkelig flot, dejligt rent.

selv min svoger der også har kendskab til den verden var inponeret over deres måde at takle mennesker og dyr. samt deres meget flotte lokaler og butik.

Hilsen en meget træt Christine

Staldpige/ung i huset søges til mindre stutteri se mere på vores hjemmeside

Vi sælger ud af vores heste da vores avlsdrømme har taget en ny retning.

http://WWW.stutterihededa ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider