Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Danmark
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 20:04

Hvad gør dig dansk?

Hvad forbinder du Danmark med?

Bare skriv, lige hvad der falder jer ind

LiNE' & 'Rhapsody
Amatørfotograf

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 21:01

Jeg forbinder Danmark med trygge rammer

Et "godt" velfærds og uddannelsessystem, set i forhold til mange andre lande.

Hvad der gør dansk? Det kan jo defineres.

Det der gør mig dansk, er den måde jeg er opdraget på. Min tankegang - Igen, set i forhold til andre lande og kulture/religioner.

I Danmark lægger vi enormt meget vægt på frihed og ytringsfrihed. Vi har enormt meget at skulle have sagt, som almindelige borgere.

Jeg er ganske stolt af, at være dansker og glad for at være her :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er meget
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 21:27

enig med CBK - og jeg er også stolt af at være dansker.

Alligevel har jeg valgt ikke at bo i DK - men en af de direkte årsager til, at jeg bor i udlandet er da netop, at jeg er så priviligeret at komme fra et land, hvor økonomien er i orden og hvor jeg kan få financieret min uddannelse, selvom jeg er flyttet!

Det samme gælder rent psykisk - jeg har den ballast, at jeg er vokset op i et land, hvor man ser positivt på at rejse og få internationalt input. Jeg er fri til at tage afsted og komme hjem igen.

Der er mange fordele ved at være dansker.

Who am I?

www.freewebs.com/sin ...

"We wander for distraction, but we travel for fulfillment"

~Hillaire Belloc~

0
0
Svar på denne tråd

Danmark
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 21:44

Jeg var ude og rejse for et par år siden, og synes det er dejligt at man kan fortælle folk hvor man kommer fra med en vis stolthed.

Da jeg spurgte dem jeg mødte i New Zealand hvad de forbandt Danmark med kom svaret prompte: Christiania og Legoland! Ved ikke helt om det er det jeg synes definerer mig som dansker, men det kunne vel være værre..

Desværre var der også mange der havde hørt om muhammedtegningerne, og lige på det punkt måtte jeg altså bekendtgøre, at det er noget jeg tager afstand fra. Jeg synes helt sikkert de tegninger er en plet på vores ry..

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 23:21

Om jeg er stolt af at være dansker, hmm, ja både og, synes ikke vi er et særlig velkomment land, jeg synes at mange danskere er snæversynede og kun tænker på selv.

Men at jeg som person er dansker, er jeg stolt af.

Burde måske forklare mig bedre og give flere eksempler osv. men er træt og syg...

MVH Pernille

Vinterdækken sælges str. 155 se annonce

R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!

Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe ca 20 år.

-Nordbagge blanding ca 155 i stg. Hoppe ca 20 år.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider