|
|
| Samlede påkørt misling op i dag.... |
|
|
...her kl 18 i dag var jeg så uheldig at jeg måtte samle en lille mis op som var blevet kørt over kun få min før jeg fandt den. På vej ud af en rundkørsel ved Aggersund fangede lyskeglen en ille brun pelsklump som jeg syns kravlede lidt underligt over sneen ved et helleanlæg og jeg stoppede selvfølgelig. Godt jeg gjorde det for det var en stor killing som var kommet galt afsted, var havde fået kørt bagkroppen over og var lam i bagkroppen. Jeg tog den i nakken og lagde den ind på passagersædet og ringede til både kæresten og en kollega om de ikke kunne finde et telefonnr til en vagtdyrlæge. Vagtdyrlægen havde ikke tid før om et par timer og der var inden dyrlæge i løgstør Hmmm, hvor dårligt er det lige! Men ville heller ikke kunne have nået nogen steder med den, for efter 5 min ca. døde den på mit forsæde mens jeg holdte ved Shell i løgstør  Sølle lille mis! Den endte heldigvis sine dage i en varm bil i stedet for midt på vejen hvor den ville have været kørt helt i smadder garanteret... Kæft hvor skulle folk have et spart i hovedet når de ikke stopper og tjekker om det dyr de har ramt, har brug for en dyrlæge  Hver gang jeg ser en kat kørt ned er jeg SÅ glad for at mine katte er indekatte!!
Mvh Nina Nielsen
* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 * Rasmine søger part v. Fjerritslev snarest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stakkels mis |
| Forfatter:  |
Annemettems |
| Dato:  |
05-02-2010 19:11 |
|
Øv for en måde, at ende sit katteliv  Godt at du så den, så den ikke endte med at ligge på vejen. MEN det behøves altså ikke, være en idiot, som bare er kørt videre. Nogen gange kan man altså godt ramme, noget som man bare ikke opdager eller ikke tænker over. Nu ved jeg ikke hvor meget sne og is, der er på vejene ved Aggersund, men hos mig, er der så mange sne og is klumper, over det hele for tiden, at jeg i mørke, ikke vil kunne garantere, at jeg ville kunne se/høre forskel på, om det var nummer 117. isklump eller en stakkels mis, jeg var kørt over. Øv nu lyder det som, jeg er total ligeglad med katte, men det er jeg altså absolut ikke. Elsker katte, men ville bare lige gøre opmærksom på, at man altså kan være uheldig, slet ikke at opdage det, når man rammer noget.
Sagde Anne Mette
Sov sødt lille Arta, vi ses forhåbenlig igen engang. Glemte at vågne d. 25-10-09
Nu med Markus, Oldenborg med et snert af Fjordhest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ved det.... |
|
|
men ser bare så mange katte ligge kørt over hvor de ikke er blevet fjernet fra vejen. Selv inde i en lille by som jeg kører igennem tit, lagde der før jul en sort og hvis kat kørt i smadder lige foran en villa UDEN den blev fjernet! Sig mig, ejer folk ikke en skovl! Ej og så lå den der i flere uger! Tænk hvor mange børn der er gået forbi og har set den...
Mvh Nina Nielsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| katten |
Ninkamus |
05-02-2010 19:20 |
|
Det var godt du stoppede op og holdte ind og tog den med! Tænkte på at der nok er nogen der savner den, så ved ikke om der er nogen man sådan kan kontakte så ejerene kan få af vide at den ikke er i live mere??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
...tror det var en gårdkat.....men den kunne have haft kommet fra en af de små ejendomme lige ved grillen evt....
Mvh Nina Nielsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
øv øv stakkels lille mis, jeg bliver også altid så ked af det når man ser en kat kørt over og efterladt, man kan som det mindste se efter om dyret er dødt og så fjerne det fra vejbanen og er det i live så tage det m til en dyrlæge. jeg er også glad for at mine er indekatte især når jeg ser sådan noget...Og nu er det jo ikke kun her hvor der er sne at katte efterlades fordi billisten ikke ved at han kører over noget pga. sne, det sker hele året!! folk er simpelhent ligeglade...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man lægger ikke altid mærke til sådan en |
|
|
Nu er det jo ikke altid man ser at man kører sådan en over, og heller ikke til at mærke, hvis man kører i en sor bil. Så det er jo ikke sikkert at folk ved de har ramt den killing. Hav lige det i tankerne inden i kalder folk ligeglade
Saam-a-li er klar til bedækning igen i foråret 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu kunne den ikke reddes |
xtiny |
06-02-2010 07:49 |
|
Men ellers har Falck 70 10 20 30- dyreambulance, der tager sig af vilde/herreløse dyr i samarbejde med Dyrenes Beskyttelse. Det koster ikke noget, og man kan få mærkebånd, så hvis man nu påkører et rådyr/kat, og ikke kan vente på stedet, så kan man afmærke det, så Falck kan finde dyret.
Mvh xtiny
"All problems are people-problems. No people, no problems!" Citat tilskrevet Stalin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det hænder |
|
|
at katten uanset hvor miserabel den er når at stikke af fra stedet- det er IKKE ALTID pga folks ligegyldighed man finder påkørte missere el andre dyr. Måske folk abre skulle lære at holde deres katte indendøre så slap andre for at ramme dem!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
...jeg ville også ønske at folk ved veje ikke lod deres katte gå løse, men havde dem inde, men mange syns jo det er synd for katten at holde dem inde.... jeg syns det er mere synd for dem at de kan blive ramt af en bil. Jeg har ikke nerver til at lave mine tre katte gå ude i hver fald...
Mvh Nina Nielsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fandt så |
|
|
Fandt så også sådan en killing ude på midterstriberne på kraftig befærdet vej. Der var ingen der stoppede, de satte bare farten ned og kørte uden om. Så jo.... der er mange, det ikke lige kommer ved. Og på et tidligere tidspunkt en norsk skovkat også midt på vejen. Samme mønster, folk sætter farten ned og køre uden om. Den var så så kvæstet den ikke kunne bevæge sig og døde kort efter af indre blødninger. Killingen blev desværre også aflivet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kat kørt over |
|
|
PLETHESTEN, du skriver; Selv inde i en lille by som jeg kører igennem tit, lagde der før jul en sort og hvis kat kørt i smadder lige foran en villa UDEN den blev fjernet! Sig mig, ejer folk ikke en skovl!
Ej og så lå den der i flere uger! Tænk hvor mange børn der er gået forbi og har set den... Min tanke er, om du ikke selv kunne have gjort noget for at få katten fjernet fra stedet? Eller tilkaldt Falck til at gøre det? Det er så nemt at være fordømmende overfor andre, hvorimod det rykker, hvis du selv tager et ansvar. 
Vrinsk fra Esma
Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen..
Samtaleterapi tilbydes
Healing af menneske og hest
Vær den, du blev født til at være!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra la la |
|
|
Det er uheldigt det sker og jeg håber da at det er en der af en eller anden grund ikke har opdaget det, i stedet for en der blot er kørt videre. Selvom det sker. Men helt ærligt folkens! Der er en risiko ved alting og man kan bare ikke undgå at der sker ulykker engang imellem. Aldrig i livet om jeg vil holde mine katte buret inde fordi der er en risiko for at de bliver kørt ned!!! Nu bor mine katte så også ude døgnet rundt Men kattene nyder at være ude. De nyder at fange mus og hvad de nu ellers laver når de jager om natten. En kat er faktisk et aktivt nattedyr og det synes jeg de skal have lov til at udleve. Tænk hvis vi skulle undgå alt det grusomme.. Uha.. Kattene blive inde, hundene blive i hundegården, hestene blive i boksen (de kan jo rende ud af hegnet), vi kunne også selv blive inde i sofaen, for det hænder da også at mennesker bliver kørt ned - det hænder endda at føreren af bilen blot kører sin vej. Ja, uha, verden er grusom, men sådan er det desværre at leve.
Mvh. Fie
Ponyer sælges: Sportspony vallak 2 år, Shetlandsponyer: 2 hopper på 4 og en ældre, hingst fra juni 2009. Skriv for mere information
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lille mut ... |
anjasm |
06-02-2010 11:55 |
|
Aldrig om jeg ville holde mine katte inde ... mine 2 kan komme og gå som de vil. Katte er skabt til at kunne være ude og jage, nøjagtig ligesom hestene er skabt til at skulle på fold, set med mine øjne. Når det så er sagt, synes jeg også der er alt for mange bilister der bare kører fra sårede dyr. Jeg finder også jævnligt kvæstede katte på min vej, har jeg ikke selv mulighed for at køre katten til dyrlæge, ringer jeg som Xtiny skriver til Falck, jeg har gennem mit medlemsskab af Dyrevennen også fået tilsendt streameren til at afmærke sårede eller påkørte dyr. Selvfølgelig kan der ske uheld, hvor man vitterlig ikke opdager noget, men selvom det 'bare' er en kat, så giver det altså lidt af et bump i bilen. At folk så synes det er ubehageligt, grimt og ikke bryder sig om, at stå ud til et kvæstet dyr, men bare lader som ingenting, tror jeg ikke man kan lave om på. Det ER da også ubehageligt.
"The older I get, the surer I am that I'm not running the show." - Leonard Cohen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|