Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad gjorde i med hesten - Universitet?
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 09:54

Sagen er den at jeg bliver student til sommer. Jeg tager derefter et sabbatår, hvor jeg skal se om det er muligt at få et arbejde. Næste sommer vil jeg så gerne på universitetet. Og her kommer mit spørgsmål ind - Hvad gjorde i med hesten, da i var på universitetet? Som jeg ser det har jeg 4 muligheder.

1: Impulz kommer med mig.

2: Han skal udlånes på ubestemt tid.

3: Han skal lånes ud til en halvpart, min mor vil gerne tage ham nogle dage i ugen foruden det.

4: Han skal ud og hygge sig på en mark de år jeg læser.

Salg er ikke en mulighed.

Så nu spørger jeg jer, hvad gjorde i? Og hvordan fik i det hele til at hænge sammen?

Pauline & Krastrup's Impulz

Min stjerne (:

0
0
Svar på denne tråd

universitet og hest.
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 10:43

Nu er cayenne jo kun knapt 2 år gammel, men jeg fik hende mens jeg gik på uni.

Jeg tror ikke jeg ville have haft tid til ridehest på fuldtid under min udannelse, men det afhænger jo meget af hvad det er for en uddannelse du tager.

Der er også det økonomoske aspekt i sagen - skal du selv stå for hans opstaldning hvis han skal med? for hvisman tænker kollegieværelse + opstaldning + diverse andre udgifter, kan du komme til at sidde ret hårdt i det. Men det er jo et prioriteringsspørgsmål.

Alt i alt, så er det et spørgsmål om prioritering. OG naturligvis byrden af hjemmearbejde osv.

jeg kan så lige tilføje, at i eksamensperioderne kommer du ikke til at se ret meget til din hest :-P

Karina82

STUD BASK

Counting all the assholes in the room...

And i'm definetly not alone

Nu med skimmel princesse kandidat

0
0
Svar på denne tråd

solgt...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 10:47

Jeg valgte sælge. Både for min egen og hestens skyld. Der var flere grunde hertil, både økonomisk, en skade (min) og tid.

Hesten lever i bedste velgående og kunne slet ikke få det bedre. Har meget bedre samvittighed ved, at han er hos en person der har tiden osv til ham, end jeg skulle stresse over komme derud.

Også kunne han bare ikke få bedre ejer

0
0
Svar på denne tråd

hejsa med dig
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 11:15

Hej

Jeg blev student 2008 og starter på studie den 8 februar 2010.

Igennem gymnasiet havde jeg 2 heste, og der blev de prioteret højest.

Jeg starter nu på bioanalytiker uddannelsen, og er klar over, at det er nu man skal tage det seriøst :)

Min nuværende hest har jeg faktisk næsten lige købt (september 09).

Jeg beholder hesten, og skulle meget gerne også stadig kunne ride stævner.

Håber ikke det første ½ år bliver alt for hårdt, da jeg skal have gjort den klar til kåring og 6 års championat.

Er klar over at det bliver nogle hårde år, men jeg ville ikke kunne lægge ridning fra mig. Så må bare knokle, og får det hele til at gå op.

I mit hoved burde man kunne tage en uddannelse, og samtidig have et "liv".

Men held og lykke med det hele og nyd dit fri år - det er skønt!

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 11:45

Jeg har hest på fuld tid + ( ) og er studerende ved siden af...

Min hest og ridesporten er mit liv, så det har aldrig stået til diskussion. Ham skal der være tid til. Så er der bare andre ting der ikke er så meget tid til. Og sådan er det bare :)

Karen
~ Burberry ~
"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"
.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

Hestklip med spritny Hauptner electric 2000 tilbydes i Odense

0
0
Svar på denne tråd

Hest og uni
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 12:14

Hej,

jeg går også på uni med hest. Pt skriver jeg speciale med forhåbentlig aflevering til april, og lige nu har jeg ikke meget tid til hesten - derfor sendes hun i træning de næste to måneder.

Økonomien bliver også nævnt i nogle af de andre indlæg. For at få det til at løb rundt tager jeg staldvagter i den stald min hest står.

Hvis jeg var dig, ville jeg i første omgang lade hesten stå og lade part og mor tage sig af den, når du har den mulighed. Så kan du evt. tage hjem til den et par weekender i måneden og stadig ride den. Denne løsning ville jeg vælge, indtil jeg var igang med studiet og kunne se, hvordan det så ud med tid og økonomi.

Jeg købte hest sent i studiet, og noget, man også skal være opmærksom på, er, at man får et liv PÅ studiet - dvs. får nogle studiekammerater, og det får man altså ikke, hvis man altid skal ud til hesten eller arbejde hele tiden ved siden af studiet, så der aldrig er tid til det sociale. Og det sociale kan virkelig være det, der gør, om studiet viser sig godt eller skidt.

Hvor skal du læse, og hvor langt er det fra, hvor hesten står/dine forældre bor?

Kort sagt jeg ville vente til jeg var kommet godt igang på studiet så du lettere kan overskue hvad der er realistisk.

Mvh.

Nina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 12:18

Synes også modellen med at lade hesten blive hos din mor den første tid lyder bedst i mine øjne. Så kan du lige nå at komme igang og komme ind i nogle faste rytmer før du vurderer om hesten kan passe ind.

Evt kunne du så også overveje at få en part til hesten, hvis du tager den med. Min fornemmelse er at der er en del på mit studiested, der enten har en part til deres hest, eller søger en part da de har ladet deres heste blive hjemme.

0
0
Svar på denne tråd

Impulz..
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 12:49

Tak for jeres svar allesammen. De har givet mig noget at tænke over :)

Jeg skal studere i enten København eller Århus, og min hest står i Varde ved Esbjerg i Vestjylland, så der er jo noget vej.

Min stjerne (:

0
0
Svar på denne tråd

Holde hest som studerende
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 16:54

Jeg tror du skal vente med din beslutning til du har fundet ud af, hvor du skal læse.

Der er meget stor forskel i pris på opstaldning omkring København og Århus, Århus er klart billigere.

Derudover kan man jo holde hest på forskellige måder. Vil du have ridehus og fuldpas? Eller er en lille privat gård med selvpas fint? Vil du have undervisning og ride stævner, eller vil du hellere bare en tur i skoven?

Jeg har hest i Århus, og jeg bruger ca. 3500-4000 kr. pr. måned. Jeg har valgt ridehus, fuldpas og undervisning, men kunne jeg undvære dette, kunne jeg måske holde hest for det halve.

Nu ved jeg ikke hvor krævende dit studie bliver, og der er også forskel på, hvor stor en arbejdsindsats forskellige mennesker skal lægge i deres studie - nogle lærer bare nemmere/hurtigere end andre.

Dette må du også have i tankerne. For vælger du den dyre løsning, så skal der nok arbejdes en del ved siden af dit studie for at få økonomien til at række.

Lav et realistisk budget hvis du vælger at tage hesten med! Og sørg for at du har penge nok til dig selv, ellers bliver slidet og slæbet for surt i længden.

... sagde Ditte, nu med skønne Enzo!

0
0
Svar på denne tråd

Gjorde = gør...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 17:05

Jeg gjorde og gør stadig som jeg altid har gjort...

Jeg har mine dejlige krikker hvor jeg har haft dem i en del år også før jeg begyndte at læse igen.. Intet ændret.... Ja - det skulle da lige være i MINE mad- og gå-i-byen-vaner.. ;)

Jeg har tre skønne heste, og en i "pleje", som jeg passer på alle måder, men får dækket udgifterne for.

De står det bedste sted man kan tænke sig, jeg passer selv boksene, kommer selv med foder, halm, hø og lukker alle staldens heste ind hver dag. Mine heste får det bedste foder mv... For dem er der ingen smalle steder...

Så hver dag tager jeg hjem fra stalden med et stort smil på læben, for mine skønne heste stortrives og giver mig SÅ meget tilgengæld...

Ja - de koster.. Hvordan jeg klarer det - det aner jeg virkelig ikke! Men jeg gør det - og nyder det...

Jeg læser Jura på 4. semester på AAU, så jeg ser frem til ca 3½ år mere med SU og dejlige krikker..

Held og lykke med det...

Milla

Heldig og lykkelig ejer af:

Heartbreakers Avalon

Frøsanggårds A'Capo

Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen)

Tjek linket og kom med til hyggeaften i Aalborg med andre HN'ere
0
0
Svar på denne tråd

Vent og se...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 10:15

Du er nødt til at vente og se hvordan det går på uddannelsen. Det kan være du synes at det hele går let derud af, og at du kan klare dig med at studere på fuld tid, dvs. 37 timer ugentligt. Det kan også være at du synes det hele er mega svært og at du skal bruge 50 timer om ugen på at studere. Og så kommer det til at knibe med hesten.

Hvad der kan lade sig gøre er udelukkende et spørgsmål om hvad du har lyst til og hvordan du vælger at prioritere. Jeg læser kemi og er på 4. år. Jeg har mine heste hjemme, og det hjælper jo gevaldigt på økonomien. Altså, økonomien med hestene, for det er ikke ligefrem gratis at eje et hus i den størrelse Jeg har mine to gamle ponyer, som jeg har redet konkurrencer på i min pony-tid. Og så købte jeg for 2 år siden en ung DV, som jeg snart skal tilride. Jeg har ugentligt et 8-timers job som studentermedhjælper, er bestyrelsesmedlem, sekretær og webmaster i en rideklub, og er lektiehjælper for en dreng i gymnasiet et par timer om ugen. Da jeg købte hesten betød min økonomi at jeg er afhængig af at få udbetalt 1000 kr. om måneden fra et arbejde for at jeg har råd til at have hende. Resten er "for hyggens skyld".

Mine heste er altid blevet prioriteret højest. De gør min hverdag hyggelig og sjov, og det er det vigtigste for mig. Jeg har på intet tidspunkt brugt mere end 37 timer ugentligt (i gennemsnit) på mit studium. Ganske simpelt fordi, jeg ikke gider! Men det betyder også, at min gennemsnit på 10 fra gymnasiet er faldet til ca. 6 (ny skala) på uni. Og det er ikke fordi jeg synes, det er sværere for mig at få højere karakterer, men fordi jeg simpelthen bare ikke gider at bruge så meget tid på det, som de gode karakterer kræver! Pensum i hvert kursus (jeg har 4 gange årligt 3 kurser på 7 uger med efterfølgende eksamen) er omkring 500 sider, og jeg synes altså ikke at det er så interessant at jeg vil kunne alle siderne udenad... Og så bliver karakterene som regel derefter... De gange jeg har haft kurser som virkelig interesserer mig har jeg fået karakter derefter. F.eks. fik jeg 12 for mit bachelor-projekt. Det er en mærkelig fornemmelse at gå fra "stræber" til "gennemsnitlig elev", men jeg prioriterer altså bare anderledes og har det rigtig godt med det. De 5 år uddannelsen tager ville blive et helvede for mig, hvis jeg skulle sidde med næsen i bøgerne hele tiden, og det har jeg slet ikke lyst til. Jeg forestiller mig også, at det en dag bliver lidt lettere at få et arbejde, når jeg har været aktiv ved siden af mit studium.

Men summa-summarum: mærk efter hvad du har lyst til, og tag din beslutning derefter, så skal alt det praktiske med økonomi, opstaldning osv. nok løse sig på en måde, som kan lade sig gøre - for hvis du har lyst til det, så laver du de prioriteringer, som gør at det kan lade sig gøre. Jeg tror ikke på at du kommer igennem studiet, hvis du savner din hest og det frirum det er, at få den daglige ridetur. Jeg kan i hvert fald ikke undvære min :)

Mvh. Randi

0
0
Svar på denne tråd

Jeg...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 12:00

har ikke haft nogen problemer med at have hest og læse på universitetet :-)

Jeg er blevet færdig med min BA in Business Administration & Marketing og er nu lige startet på min Master in Ecomnomics & Business Administration.

Jeg har en hest som jeg rider landsstævner på i military, en 2 års plag, min pensionæret militaryhest og en shetlænder.

Jeg har dem stående hjemme og er heldig at jeg har min mor til at hjælpe mig med staldarbejdet.

Tror det er et spørgsmål om priotering.

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

www.natasjachristensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hest og studie
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 14:20

Hej

Jeg har læst i 2½ år på Københavnsuniversitet. Jeg har en hoppe på 12 år, som jeg rider skovture , lidt dressur og distancestævner på om sommeren. Jeg har desuden hendes føl på 8½ mdr.

Jeg valgte inden jeg startede på studiet at sælge min store dressur hest, da jeg ville nøjes med bare at have en ridehest under studiet og ikke skulle bruge så mange penge på stævner, undervisning og ridhuskort.

Jeg er i den heldige situation at mine heste (og min kærestes hest) står hos mine forældre, så det er meget billig opstaldning og vi bor kun 1 km fra stalden, så vi kan trække ind og ud hver dag. Tilgengæld har jeg ca. 1 times transport til studiet. Min far betaler også for den ene af hestene så længe jeg er i gang med mit studie, det er skønt med forældreopbagning

Men det er som de andre skriver et spørgsmål om priotering.

Venlig hilsen

Kathrine

med de to skønne røde tøser Chess og Saga

En god rytter kan høre hesten hviske - En dårlig rytter kan ikke høre hesten råbe!

0
0
Svar på denne tråd

Børn og hest og SU
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 14:45

Er der nogen derude som er på SU, aleneforældre og har hest? Hvordan klarer i den?

Mvh. C og P

Knus C og P

Jeg har både en dejlig hingst, og en fantastisk lånepony i min stald....

Se objektivt på det, selv når det er aller mest svært...

0
0
Svar på denne tråd

studernede
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 18:56

Jeg læser dyrlæge på første år, og heste har for mig taget en pause ( selv om jeg hårdnakket svor at det aldrig ville ske for mig, da jeg var yngre ...:) ). Jeg rider på en låne hest, som ejer selv holder igang, og så rider jeg ellers i weekenden, når jeg har tid til at få undervisning, og så til stævner. Ejer holder alle udgifter inkl. stævner, så jeg har, hvis jeg selv skal sige det, scoret mig en ret god ordning.

Specielt det første halve år har jeg glad for at jeg ikke har haft min egen, fordi alt er så nyt og man skal ind i en rytme. Nu tror jeg egentlig godt jeg ville kunne holde en hest igang, men jeg er egentlig glad som jeg har det :D

Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

-Der nu har tilføjet video til mange af hesteprofilerne!

http://www.Stengaard-haslev.dk

Atlas Stengaard

årets hingst i dsp 2006, til avlsbenyttelse!

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 19:42

at CharmingR forklarer det ret godt.

Selv har jeg pt. 4 heste (planen var "kun" at have 3 heste, men der kom lige en "smutter" ;-) ).

I hele min gymnasietid havde jeg 3 heste, og nu går jeg på 2. år på jura.

Selv er jeg afklaret med, at jeg nok ikke når min uddannelse på nomineret tid, men det gør mig heller ikke noget. Kommer jeg til at bruge et år mere, så fred være med det.

På de fleste universitetsuddannelser er du ikke tvunget til at gå op i et givent fag på et givent tidspunkt. Fx overvejer jeg selv at udsætte to af mine eksamensfag her til sommer. Jeg har eksamen i dem i maj (har 4 fag jeg afslutter til maj/juni), men der ligger reeksamen i august - og for ikke at presse for meget over hovedet på mig (og for at give mig selv den bedste chance for at få gode karakterer samtidig med at jeg passer mine heste), så overvejer at jeg at udsætte de to eksamer til august - og stadig være klar når studieåret igen starter d. 1 september, uden at være kommet bagud (forhåbentlig).

Personligt er jeg i den heldige situation, at jeg ikke selv skal sørge for økonomien ved hestene - det er en stor aflastning, da det medfører at jeg ikke behøver arbejde ret meget.

Men hverdagen er presset, og det handler helt klart om prioritering. Men jeg elsker mine heste, og det er det jeg helst vil. Men da jeg ikke kan leve af at gå rundt i stalden hver dag, er det nødvendigt med en uddannelse så jeg senere kan tjene nogle penge ;-)

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Ja hvad har
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 00:21

jeg gjort.

De første 3 semestre af min BA stod mine heste (2 stk) hos mine forældre (4 timers off. transport fra mig) og jeg var hjemme ca hver anden weekend for at ride og så videre. Min lillesøster og far passede dem så for mig resten af tiden - hvilket jeg er meget taknemmelig over de gjorde!

På 4.semester tog jeg til USA på udveksling - hestene stod stadig hos mine forældre. Da jeg kom hjem besluttede jeg at flytte hestene i opstaldning oppe ved Aalborg hvor jeg boede, da min lillesøster flyttede hjemmefra og ikke længere kunne tage sig af dem. Jeg havde dem i Aalborg i 9 mdr ca og det gik slet slet ikke. Jeg var enormt stresset over at skulle nå ud til dem min. 3 gange om ugen (ca 1 times off. transport hver vej, da jeg ville have et billigt sted med masser af foldtid og godt foder) og fik næsten ikke redet, når jeg endelig var derude. Desuden var det MEGET stramt økonomisk - jeg havde en lille opsparing som de hurtigt åd sig igennem; og så lige et par dyrlægeregninger oven i hatten - vupti, kontoen var tom. Og jeg følte absolut ikke jeg havde tid til et studiejob også. Så jeg endte med at sælge min hoppe og sende min vallak i udlån (hvor han stadig er, nu på 2.år).

Der stoppede mit hesteeventyr - jeg syntes absolut ikke det var sjovt at have hest længere - og jeg har ellers haft egne heste siden jeg var 9 (havde 4 stk da jeg gik på gym, no problem).

Hvad der skal ske med min bamse fremover er stadig lidt uvidst, da jeg bor i udlandet og ikke har planer om at tage hjem igen. Jeg er nu på 10.semester og færdig til efteråret, things change...

Who am I?

www.freewebs.com/sin ...

"We wander for distraction, but we travel for fulfillment"

~Hillaire Belloc~

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 07:36

Charlotte: jeg bed mærke i en ting i dit indlæg, som jeg bare lige vil gøre opmærksom på. På min uddannelse må man ikke gå til re-eksamen med mindre man har været til en ordinær eksamen, eller man har en rigtig god grund til hvorfor man ikke kunne gå til den ordinære men alligevel skal have lov til at gå til re-. Dvs. at ude hos os skal man søge dispensation. Jeg blev selv meget overrasket over dette, da jeg var nødt til at afmelde en eksamen pga. styrt fra en hest. Re-eksamen var ½ år efter og den første næste ordinære var først et år senere - dvs. ret længe at vente på at kunne gå til eksamen! Jeg søgte dispensation og fik lov til at gå til re-eksamen i stedet. Så var det overstået :) Men der er så mange regler omkring alting på uni, så synes bare lige at jeg ville gøre opmærksom på hvordan det er på mit studium :)

Mvh. Randi

0
0
Svar på denne tråd

studie...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 08:24

Tror altså også det kommer meget an på studie. Jeg læser selv indenfor naturvidenskab og teknik, og her ligger timetallet osv en del anderledes end på fx. de humanistiske uddannelser. Vi har nogen store rapporter, som skal skrives i grupper og de kan altså ikke bare udskydes. Vi har måske ikke helt så meget, at læse og derfor er vores skema ikke så frit, som ved de mere humanistiske og samfundsmæssige uddannelser.

Jeg har haft låne hest mens jeg gik på uni, og det fungerede fint. Men jeg havde ikke haft tid til arbejde ved siden af, så var kun muligt fordi ejer betalte.

For mig er det ikke bare lige muligt flytte en eksamen. Pt har jeg brækket hoften, og burde egentlig sygemeldes. Men der ville så gå 1 år inden jeg kunne starte dette semester igen.

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 11:23

Jeg valgte at sælge min da jeg skulle starte på uni. Kunne hverken finde tid eller råd til det, men som andre siger er der forskel på hvor tidskrævende de forskellige studier er. Jeg læser medicin og skal nogle gange være i skole fra 8-17.30 - herefter kommer lektier, madlavning, rengøring osv.
Så for mig ville det ikke fungere, og jeg er super glad for at jeg solgte min, da jeg er kommet i en meget social klasse og nødigt ville undvære dette.

I guess you're the only one left standing,

when everything else goes down

0
0
Svar på denne tråd

Impulz...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 16:35

Tak for jeres svar og gode råd allesammen. Det har givet en del stof til eftertanke, heldigvis har jeg god tid til at beslutte mig endnu.

Salg bliver dog på ingen måde en mulighed for os, så den er udelukket :)

Min stjerne (:

0
0
Svar på denne tråd

ang hyp
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 18:19

jeg har desværre ikke hyp i øjeblikket.men låner en 2 gange pr uge som dog desværre er skadet og har været det i næsten et år...men enten køber ejer af hesten en ny hyp eller så regner jeg med at købe og så have en hestepasser/part som tager den fast et par gange om ugen og i eventuelle weekender jeg ikke kan som så også må betale lidt for at hjælpe på økonomien og da det jo også koster noget hvis man red på rideskolehold og ved at låne en privat får noget mere ud af det..men nu må vi se hvor krævende mit hh studie bliver når jeg starter efter sommerferien..(jeg fik kun taget en 1 årig hg og er uddannet salgsassistent da jeg gik ud af folkeskolen og hvis jeg vil have en ny uddannelse med bedre løn og bedre arbejdstider må jeg indse at en hh er vejen frem).havde ikke regnet med jeg skulle ha hest i de 3 år som jeg kommer til at gå på skole men jeg er ved at gå ud af mit gode skind ved ikke at ride...ingen anden sport kan fange mig så meget som ridningen..så nu må vi se om jeg bruger penge på en hest nu eller om det bliver ejer af den hyp jeg passer...hvis jeg skal købe så er det forfra igen med en unghest(købte min nu afdøde dressurhypper som 5 års og nytilredet.da hun døde pga sygdom pga dyrlægefejl,var hun 11 år og vi var igang med de indledene øvelser til changementer)

0
0
Svar på denne tråd

Mit svar
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 18:26

Jeg tog min hest med mig og red stort set hele min tid på uni.

Jeg valgte at bo billigt og arbejde 2-3 gange om ugen (som tjener) og hele min sommerferie så det kunne løbe rundt.

Hesten havde jeg på Finstrupgård, Sportsrideklubben Aalborg, så opstaldningen var ca lige så dyr som min husleje!! Til gengæld skal vi ikke bruge tid på at fodre, muge og den slags.

I de perioder (ca en mdr hvert halve år) hvor jeg havde rigtigt travlt havde hesten enten sommerferie eller min søster red den.

Nu er det min søster der går på uni og mig der passer hesten i de uger hvor hun ikke har tid! Hun arbejder nogle weekenddage på en tankstation og har fuldtidsarbejde der i sommerferien, så kan det også løbe rundt for hende.

Vi har begge redet og startet stævner (distrikts- og landsstævner i spring) samtidigt med vi har læst.

Så hvis det er det man har lyst til kan det også lade sig gøre, både tidsmæssigt og økonomisk. Samtidigt vil jeg sige at det kan være en fordel at have noget andet end uni at tage sig til. Den pause man får hver dag kan være tiltrængt og give fornyet energi.

Mvh Tine

Gode unge springheste til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad vi læste...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 18:28

Det skal måske lige tilføjes at vi begge har læst til civilingeniør på universitetet i Aalborg.

Gode unge springheste til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider