Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At melde folk for pædofili/voldtægt
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 00:49

Jeg er i vildrede lige nu... og har brug for jeres hjælp :-(

Jeg har fået kontakt med en ung pige (17 år) som havde brug for en voksen at snakke med.. hun har haft et meget hårdt liv med misbrug fra sin fars side, en ulykke der har givet men, selvmords forsøg, anoraksi osv osv..

Jeg lytter til hende, prøver at støtte og forklare og giver et venligt spark når der er brug for det.. giver råd når hun beder om det.. og hun ser mig vist lidt som en moder figur, da hendes mor har slået hånden af hende..

Men idag har hun så fået en abort og har det selvfølgelig ret skidt.. kæresten (der er 19 år ældre end hende) er slet ikke forstående og vil have s&x også selv om hun siger nej.. og vi kommer til at snakke om dette... hun fortæller så at de har været sammen siden hun var 10 år (og han 29 år) og de har haft s&x siden dengang

Jeg spørger så om jeg skal skrive en besked til ham (da han ikke vil høre efter hende og hun ikke ved hvad hun skal gøre) jeg skriver så i en pæn tone at hun er ked af det og hvor hård en abort er både fysisk og psykisk og hun har brug for ro og støtte og ikke en liderlig fyr..

Får et svar tilbage om at han ejer hende og de har været samme længe og han gør som han vil for hun finder sig i alt.. her bliver jeg lidt negativ og skriver til ham at ja han burde meldes for voldtægt og hvad han dog tænkte på at have @!#$ med hendes som 10 årig..

Og han skriver så at hun jo gerne ville og at hun desuden har penge (hun har fået erstatning efter ulykken) hus og bil, så han har ingen lyst til at droppe hende..

Jeg prøver at forklare at en 10 årig ikke er gammel nok til at sige ja til @!#$ og at der jo nok ligger noget bag (han kender ikke til misbrug) og at han som voksen burde have sagt nej..

Men han er bare ligeglad og skriver at jeg skal blande mig uden om og han bruger hende som han ønsker og at hun er god at have da hun har penge og han mener intet forkert han har gjort..

Men det mener jeg :-( men kan man gøre noget ?? de bor i den anden ende af landet.. men jeg har sms'er hvor han indrømmer at have haft s&x med hende som 10 årig, men de er dog sent fra hendes telefon..

Jeg er så ked af det på hendes vegne og frygter at hun ikke formår at komme ud af det selv, virker som om han nærmest har sådan en fader agtig magt over hende.. men han har jo misbrugt hende og gør det faktisk stadig kan man gøre noget ? Hjælp..

Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma

0
0
Svar på denne tråd

Ak og ve
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 01:04

et udmærket eksempel på den negative sociale arv

Umiddelbart tror jeg ikke du kan gøre andet end at repræsentere en "voksen" side i forholdet til hende, men det store spørgsmål er jo så også hvor længe du holder til det.

MVH Janni

Nu med hest både her og der

og allevegne :-)

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 01:07

Ja, du kan gøre noget, meld ham og søg hjælp...

(uanset alder)...

WSAP

0
0
Svar på denne tråd

psykolog
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 02:04

Som der også lidt bliver skrevet:

Få hende afsted til psykolog/psykriater (hvis hun ikke allerede har været der).

Og så skal hun da helt sikkert ud af det forhold.

Men lyder som om at hun skal have nogen der er stærke nok til at gøre det for hende - også så hun ikke falder tilbage. Men hun skal forstå at hun ikke skal lade det være sådan. Og der skal nok noget proffessionelt til.

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels barn...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 06:31

.. (for det er hun selv om hun er 19 nu) han vil jo ganske givet først droppe hende når han har brugt hendes penge og hun ikke mere er interessant.

Få hende til en psykolog - og meld ham. Måske kan en politianmeldelse ruske op i at hun opdager at det han har gjort IKKE er i orden, og vise hende at hun har ret til at sige fra.

Og få en snak med hende om prævention - det er vigtigt at hun ikke bliver gravid igen og vælger at beholde barnet. Hun skal selv have det bedre før hun kan det, og intet barn fortjener en far som ham!

0
0
Svar på denne tråd

say what....
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 07:45

1. Hjælp hende UD af det forhold!!

2. Psykiater el psykolog (sikkert først nævnte) til hende.

3. Anmeld ham med beviserne!

4. Vær der for hende.

Nikon-pics4U

NU med Tobias (aka. Nuller) - født dd. 09/12/09, 2500 g og 47 cm, og forlovet med min Peter dd. 21/12/09.

Laver du barnedåbskager el ønsker du at prøve?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 08:26

Det eneste DU kan gøre i første omgang er at overbevise hende om at hun skal gå fra ham. Og overbevis hende om at du nok skal være der for hende.

Der er desværre utrolig mange eksempler på at piger/kvinder går tilbage til de mænd der behandler dem dårligt, selvom de godt ved at det er bedst de kommer væk. Men når det er en anden der træffer beslutningerne og styrer ordet overtager du faktisk bare den rolle som han har haft indtil nu.

Hendes største problem lyder helt klart til at være at hun ikke kan træffe beslutninger selv og at hun søger tryghed - hvilket hun får igennem ham. Den eneste grund til at hun åbner sig for dig er fordi hun er ved at flytte sit trygheds behov til dig.

Men det er stadig alfa omega at hun er 100% indforstået med at han skal ud af hendes liv og at hun er stærk nok til at holde fast i det selvom han vil true hende med diverse ting.

En psykiater vil kunne hjælpe hende med at opbygge en selvtillid og få bearbejdet de skygger der ligger i hendes liv.

For mig at se er dit "job" i det her at være hendes støtte men hun er nødt til selv at sige fra, ellers er chancen for at hun ryger tilbage til ham alt for stor.

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

Pas på ... ..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 08:32

Rigtig godt at du hjølper hende, men pas på at du ikke "ryger i", altså mener at du tager det hele på din skulder og tænker for meget over det. Jeg havde en veninde med meget svære problemer, selvmord og lignende - og jeg var den eneste der vidste det, og måtte ikke sige det til nogen, så til sidst blev jeg brød jeg bare sammen, og spiste meget meget lidt..

Men så godt at du hjælper sådan en lille pige, hun skal bare sendes væk i en tid, få slukket kontakten for sådan en klam ******...

Og så skal han bare meldes SÅ meget til politiet! Han vil jo kun have hende for penge og @!#$, og hun føler sig sikkert tryg med ham .. Øv hvor er det bare klamt! godt jeg ikke havde skrevet med ham, så var jeg da tændt fuldstændig af ..

<3Jeg Savner Donna <3

0
0
Svar på denne tråd

Som en anden skriver
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 10:03

Så kan du kun ejlede hende, til at komme ud af det desværre... selvom man har lyst til at tage hen og ruske godt og grundigt i ham... men det har han måske været udsat for såsiden hans hjerne er tom!?!

Nej, nu skal jeg også være ordentlig...

Men jeg tror især det er meget vigtigt, du detaljeret får fortalt hende hvordan et almindeligt liv, også s**liv foregår. At hun ikek skal være bange for at have en mening, for det er en forandring man skal igennem, den tager tid og kan være hård ved én indimellem, hvis man er i hendes situation, men hun skal bare kæmpe videre. Og HVER gang hun har nogle fustrationer etc. så STØT hende alt hvad du lige kan!!!

Fortæl hende at du beholder beviserne på din mobil, så når hun engang er klar, så har du dem stadig, hvis hun ønsker at gøre brug af dem. For det er ikke sikkert, HVIS hun går fra ham, at hun ønsker at 'skade ham'. Tilfældet vil nok nærmere være, at hun lægger det hele bag sig og lagrer det langt væk i hjernen for at komme videre.

Men det er en process der kan tage år, men du skal være standhaftig, også når du ikke har lyst eller 'tid', og være der for hende som en god støtte og rådgiver. Specielt ordet rådgiver er godt i denne sammenhæng. Du må ikke se dig som en mor el. andet, det er at lægge for meget over på dig, for i sidste ende er der kun hende til at træffe beslutningerne.

Evt. hvis hun får brug for det, så tilbyd hende husly, hvis hun engang beslutter sig for at ville væk - men ikke for at det skal være kortvarigt at gemme sig, nej, det skal være i det tilfælde hvor hun ønsker at bryde med sin verden som den er nu.

//Greenstone :-D

Curly Coated Retriever - klik!

LÆDERFEDT SÆLGES - GOD NATURLIG KVALITET

- se min præs. eller www.curlyDK.dk

Udstyr sælges - se mine annoncer!

0
0
Svar på denne tråd

Det er svært
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 12:11

Tak for jeres indput.. det gør det jo ikke lettere når de er i den anden ende af landet... og jeg er netop bange for at få presset for hårdt eller gjort noget så hun trækker sig væk og ikke stoler på mig mere, for hvem skal så hjælpe hende :-(

Jeg ville mægtig gerne tilbyde hende husly, men det kniber med pladsen, da vi selv bor i en lille 1½ værelses lejlighed..

Men tror i har ret om at hun selv skal blive stærk nok og tage beslutningen.. man kan jo ikke tvinge folk og så vil hun måske kæmpe "imod"..

Det er bare så frygteligt at hun kan have levet sådan et liv uden at der er nogle der har gjort noget.. især hendes mor :-(

0
0
Svar på denne tråd

Det er en..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 12:32

.. rigtig svær situation, du står i, men til dig fordi, du har overskud til at prøve på at hjælpe hende.

Det er dælme flot.

Jeg ved ikke lige, hvad du skal stille op, ud over at tale med hende, støtte hende og prøve at overbevise hende om, at hun kan leve et bedre liv.

Jeg ville egentlig bare give dig et "du-er-et-godt-menneske" - kram :)

Sagde Carina Gøttler (:

- som ENDELIG er blevet mor til den skønneste lille dreng<3

R.I.P Pax&Carsten Junior

4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges

0
0
Svar på denne tråd

vodtægt
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 12:40

Jeg har bestemt en mening om emnet, men desværre ikke viden om emnet. Derfor vil jeg ikke råde dig til andet end at spørge "ponymor" herindefra. Hun har vistnok en erfaring indenfor den slags, via sit arbejde.

Godt du er der for hende.

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 12:44

Hej,

Det er bare så flot, at du vil hjælpe og støtte hende så meget. Hatten af for det og det har hun jo virkelig også brug for !!!

Jeg er enig i al det de andre skriver omkring at bakke hende op og vejlede hende. Og ydermere at få hende til at forstå nødvendigheden i en psykolog eller pkykiater.

Jeg har en anden idé. Det kunne måske være brugbart for hende at snakke med et krisecenter !!! De er utrolig dygtige til at lytte og vejlede kvinder, der enten er ude for fysisk eller psykisk vold og man må jo i den grad sige, at hun er udsat for det sidste !!!

Held og lykke med det

Hilsen Jeanette

0
0
Svar på denne tråd

At hjælpe
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 13:27

super flot at du prøver, at hjælpe hende! Jeg kan ikke komme med nogle gode råd, men jeg selv var udsat for incest som barn -min bror- og har for nylig fundet ud af, at min moster kendte til det UDEN at gøre noget Har gået til psykolog et par gange og det har hjulpet mig...

Tanken om, at hun vidste det uden at gøre noget er næsten værre for mig end selve overgrebene...

Hilsen Ditte

Mor til Victoria født d. 28. august 2006.

og Nicoline født 15. maj 2009

0
0
Svar på denne tråd

misbrug øv
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 16:01

Det er da en søgelig situation du står i og svær at takle...

Jeg kan ikke give dig et råd - for min fornemmelse er at hun (pigen) også vil modarbejde dig, hvis du melder ham!

Jeg ville (tror jeg) støtte hende så meget som muligt, men som andre også skriver, uden at gå for meget ind i det. Sådan en pige vil nok aldrig komme på helt "ret køl" men det at have en som dig vil være guld for hende. Så heller at du er lidt involveret men kan være der for hende i lang tid, end at du kæmper en vild kamp og knækker - for så mister hun dig jo også.

Varme tanker fra mig!!!

Med venlig hilsen
Pernille
med to skønne hopper...

Efterlysning:
Nogen der ved hvor Casper Af Landly er???
Lys(rødblak) fjordvallak efter Max

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 16:04

for jeres søde ord.. det varmer at folk synes det er det rigtig at hjælpe..

Heldigvis er jeg stærk psykisk (er man jo nød til når fysikken er svag) så jeg kan klare en hel del..

Ditte: det gør mig meget ondt for dig.. og jeg tror hende her har det på samme måde, der har moderen vist det uden at gøre noget og det må næsten være det største svigt

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 17:54

Det der bekymrer mig mest er hendes situation følelsesmæssigt med den (i mine øjne), ældre mand.

Han er besat af hende, og hun føler sig sikkert forelsket i ham på ét punkt, men ved det er forkert - og så har det helt sikkert noget med tryghed at gøre. Hvad angår pengene, så ja - han tager benene på nakken og er smuttet når de er væk.

Da jeg læste alt om ham, fik jeg sådan en lyst til at losse ham SÅDAN EN i kuglerne med en str. 38 sikkerhedssko, at de står i kø for at komme ud af munden på ham!

FY HITLEL!! Det sagde du bare ikke. hihi.!

Jeg synes du gør det rigtige i at støtte hende.
Nu ved jeg ikke hvor skrøbelig hun er, men nogle gange skal folk ha' et los i rumpen inden der sker noget, eller et venligt skub. Jeg tager det som en selvfølge ikke at ville ha' @!#$ lige efter en abort, så der er han da ALT andet end forstående.

Han lyder til at være lige så egoistisk som mange af de fyre jeg har været sammen med, han er bare dårligere til at lade som om pigen betyder noget for ham.

Jeg skriver en privat besked til dig trådstarter.

- Sagde DitteLouise

"There are 2 kind of evil people. People who DO evil stuff, and people who SEE evil stuff being done, and not trying to stop it"

0
0
Svar på denne tråd

Pigen...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 19:25

har ret til psykologhenvisning gennem sin læge, da seksuelt misbrug er en af de 10 ting, der giver den ret. Og det er jo det, der er tale om. Både før og nu.

Det er sikkert unuanceret, men jeg kan ikke sige andet end: kommunen, lægen, politiet... alle dem, der vil lytte.

/Line

Distancenovicerne Askari & Line, og Pompadeur - højtelsket ædemaskine

"Everybody's gotta end up somewhere, I'm just taking my time to get there"
- Tina Dickow

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 22:56

at snakke med hende om at flytte herover, væk fra ham? Hvis hun har penge og et hus, så kan hun jo sælge det og komme herover. Det lyder som om hun har mere i dig end noget andet der hvor hun bor lige nu.

Og så få hende til lægen og der igennem en psykolog, hurtigst muligt. Men det kræver jo at hun har LYST til at gå til en psykolog og tør fortælle om sine problemer. Man kan jo ikke tvinge hende til noget, hun ikke vil selv.

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Lidt at gå videre med
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 23:12

Det første skridt kan være at få hende til at ringe til noget af den anonyme rådning der findes for unge.

F.eks. Børns vilkårs anonyme rådgivning: www.boernenettet.dk/ ForBornOgUnge.aspx

Flere links her

www.goda.dk/Her-kan-du-faa- h.203.0.html

Psykiatrifondens ungerådgivning

www.tabu.dk/Forside/Om+tabu.dk/ Aktiviteter/R%C3%A5dgivning+til+ unge

Evt. ring selv til en af dem og spg. hvordan du kan hjælpe hende videre. (Y) (Y) (Y) (Y) for hvad du gør for hende, men det er dælme en stor opgave at stå med - SØG hjælp, Signe :-)

"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular

Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  04-02-2010 01:20

Hitlel ?Lucky?: Ja min mand sagde også at havde de boet i nærheden så havde han taget ud og pandet ham en ;-) så du er ikke den eneste der blev lidt hidsig..

jannej: Jeg ved ikke om hun kan sælge huset, det er hendes far der har købt det (vel i forsøg på at købe aflad :-( ) men hun har også heste.. både egne og en del hun har i ridning.. så ved ikke om hun vil flytte.. hun fortalte idag at hun går hos en psykolog (ved dog ikke om hun sagde det fordi jeg pressede på) men at hun ikke tør åpne op over for hende..

Søs: Tak for linkene.. jeg vil undersøge dem, og nok prøve at kontakte dem for råd.. og prøve om jeg evt kan få hende til at kontakte dem..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 11:01

Du har gjort næsten det værste man kan gøre, nemlig at kontakte gerningsmanden og dermed vist ham, at du kender til nogen af hans hemmeligheder.

Du har fortalt ham indirekte, at hans "kæreste" har været iloyal over for ham - så nu strammer han rebet endnu mere om hende.

I lovens forstand er hun et barn og du er vidende om at et brn har været misbrugt i 7 år. Du har som borger i Danmark underretningspligt og SKAL melde misbruget til de socialemyndigheder og politiet.

Hvordan kan du overhovedet være i tvivl om, at du skal melde ham?

Lige nu er det dig der begår lovbrud.

0
0
Svar på denne tråd

Men Ponymor
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 12:10

Pigen er jo 17 år nu og dermed over den seksuelle lavalder. Hvis trådstarter anmelder og pigen ikke ønsker at bakke sin tidligere historie op, så er der vel ingen sag eller ?

For som jeg forstår det har trådstarter jo ingen beviser andet end det hun har fået fortalt.

MVH Janni

foråret er på vej

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 12:18

Trådstarter er ikke en der skal ligge beviser, det er politiets opgave

De socialemyndigheders opgave er at finde ud af om pigen/barnet levet et betrykkende liv.

Hvis den mand har misbrugt pigen siden hun var 10 år, er hun meget afhængig og underlagt denne mand.

Sexuelle overgreb som det er sket her, fratager fuldstændig denne pige at tænke selvstændigt og passe på sig selv.

Derfor skal der fagfolk til at tage hånd om hende.

Godt hun er under 18 år, så trådstarter kan nå at melde ham.

Det er en meget alvorlig sag.

0
0
Svar på denne tråd

han kan
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 12:32

meldes i op til 10 år efter det er forældelsesfristen så vist jeg husker.

Nikon-pics4U

NU med Tobias (aka. Nuller) - født dd. 09/12/09, 2500 g og 47 cm, og forlovet med min Peter dd. 21/12/09.

0
0
Svar på denne tråd

ps....
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 12:33

når der er tale om mindreårige etc så behøver det IKKE være den udsatte der selv anmelder- eks kan forældre faktisk anmelde en dreng for at ha 6 med deres pige hvis han er 15 og hun 14 (el han er ældre) fordi de reelt er i deres ret til det- de må bestemme hvme hun må ligge i med- el at hun slet ikke må (det siger loven jo osse). Derfor ka neks forældrene osse anmelde en dreng etc

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

ponymor og trådstarter
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 13:30

super godt du kom på banen pony mor, og trådstarter har jo nok kun gjort det for at være god men ja

MELD HAM FOR POKKER MED DET SAMME

åh føler med jer begge og godt hun er "rendt ind i dig" så hun endelig får den hjælp hun skal have

:-DDEN GÆVE GALLER :-D jeg elsker dig ikke fordi du er smuk ...du er smuk fordi jeg elsker dig

Trine Jespersen fra Nord jyl.søges:købte en spring pony,Bella,i svendborg, hendes mor sidder i rullestol ...

0
0
Svar på denne tråd

Nu spørger jeg
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 13:55

da nok lidt dumt, men har han helt seriøst skrevet sådan i de beskeder?

Han er da ikke normal....

Zamangah

En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel

(Elbert Hubbar)

0
0
Svar på denne tråd

Pony-mor
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 04:59

Nu ville jeg jo sikre mig at man kunne melde og få noget ud af det... derfor jeg spurgte, fordi jeg ikke selv kender reglerne... jo måske dumt at kommunikere med ham, men hun bad mig om det fordi han ikke ville høre efter..

Men hvad pokker siger man til politiet.. jeg kender kun hans fornavn og byens navn.. og så pigens navn.. er det nok til at melde ?? kan de overhoved finde ham på det ??

Er bare bange for at hun føler sig svigtet og måske gør skade på sig selv :-(

Igår sagde hun at hun havde smidt ham ud... men idag var han så tilbage.. men hun siger at hun nu har betalt ham for at gå.. men ved ikke om det passer jo..

Zamangah: Ja det var også min tanke.. tænk at indrømme det på skrift..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 06:18

Det er muligt at hun lige nu vil føle sig svigtet. Men den pige har aldrig oplevet andet end svigt. På længere sigt vil hun ikke opleve det som et svigt, men som en redning fra et voksent menneske, som endelig tog hende alvorligt.

Du kan blive den person, som kan gøre en forskel i resten af hendes liv, så hun kan få det bedre. Det er dog noget at give et andet menneske.

Du kender hendes navn og du kender vel også hendes bopæl ellers kan du nok slå den op. Han har jo boet hos hende, så mon ikke politiet nemt kan finde ham.

Han giver aldrig slip på hende - han ejer hende - altså i hans optik. Går han en dag, er det fordi han igen har fundet et barn han kan forbryde sig imod.

Hvis du ikke tør stå frem, kan du altid sende en omhyggelig beskrivelse af ALT hvad du ved, både til politi og forvaltningen i hendes kommune.

Men vil du virkelig stå ved og med hende, gør du det helt åbent.

Du er velkommen til at skrive over PB med mig hvis du er usikker på noget.

Jeg ønsker det bedste for pigen.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 17:33

Signe - hvordan går det med pigen?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider