|
|
| Infektion, streptokokker/stafylokokker |
|
|
Stafylokokker og streptokokker. Jeg har ikke helt gennemskuet forskellen. Men jeg har det i fingeren. Jeg har netop fået bredspektret antibiotika af min læge for at slå min voksende langefinger ned.  Jeg har en gang før prøvet at have infektion i en neglerod hvor jeg fik blodforgiftning også. Men det her er helt anderledes. Når jeg ser billeder af streptokokker ligner det lidt noget "udslet" jeg har på låret og noget jeg har gået med i flere måneder på min arm som er lidt skæl/tørt agtigt. Men jeg har ikke været generet af det. Men nu tænker jeg om det også er sådan noget? Det i min finger er små kugler, knuder, bobler, under huden. Det er ømt og klør og breder sig med lysetshast. Der er ingen sår eller andet noget kan være kommet ind af og kan have givet infektion. Hvordan kommer sådan noget streptokokke ind i en? Og hvordan i alverden lige i fingeren? (måske også på lår og arm) Er man i særlig risiko når man har med dyr og især heste gøre? Smitter det? Har andre prøvet det? Hvor henne? hvordan så det ud? hvor langtid gik der før det var væk?
Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stafylokokker |
| Forfatter:  |
xtiny |
| Dato:  |
02-02-2010 19:09 |
|
Findes normalt på huden, og giver ikke problemer- medmindre man får hul- og har nedsat immunforsvar. Det lyder det, som om du har? Streptokokker er bla årsag til halsbetændelse. Alt med -kokker er bakterier, der kan bekæmpes med antibiotika. De smitter IKKE. Medmindre du kører pus af på en anden. Med dyr (heste) er man især udsat for stivkrampe, men det kan man vaccineres imod. Nej? Jeg har katte, der i udsøgt grad stikker hul i mig med deres spidse kløer, det eneste jeg har oplevet var- at jeg fik allergisk reaktion på en shower-sæbe-ting. Der var hul i huden- så jeg reagerede på sæben. Jeg har da haft lidt betændelse i en finger, hvis jeg har fået en splint i. Med sæbespånevand har taget det.
Mvh xtiny
"All problems are people-problems. No people, no problems!" Citat tilskrevet Stalin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| traalalal |
|
|
xtiny: Tusinde tak for svar. Jeg har nedsat immunforsvar. Jeg har bla. ofte forkølelsesår som er tegn på den er helt gal. Det får jeg hvis jeg ikke får sovet nok eller hvis jeg er stresset. (og hos mig skal der ikke så meget til før det sker) Dvs. af de stafykokker vi ALLE har altid er på huden og ved lavt immunforsvar kan de komme til at fylde for meget, eller sætte sig som infektion? De smitter kun hvis en anden går hen og slikker på min finger som jo er der det væsker ud fra? Dvs at hvis jeg går rundt med denne finger og noget puds/væske fra den lander på et stykke brød som en anden (måske min mand) så spiser så bliver han smittet og han blive syg? Eller er det nok at han/hun får det på huden? I såfald bestyder det jo at jeg konstant skla have pakket min finger ind indtil den er helet? korrekt? Ved godt det er indviklet, jeg vil bare godt altid vide alt.  Jeg ønsker heller ikke for nogen at skulle på en sådan antibiotikakur som jeg har her. Har taget en pille og min manve snørrer sig sammen! AVS!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej ikke hvis de spiser det |
xtiny |
02-02-2010 19:30 |
|
Vores fordøjelsessystem er bygget til at bekæmpe bakterier og vira, så kan de overleve et bad i saltsyre- og diverse enzymer, så kan man blive syg. Stafylokokker giver sygdom, hvis det kommer ind i kroppen gennem huden. Så giver det bylder og betændelse. Altså har man sår eller hul i huden/slimhinder, så kan man blive smittet. En bredspektrekt kur vil klart hjælpe dig. Jeg ved ikke med herpes (forkølelsessår)...
Mvh xtiny
"All problems are people-problems. No people, no problems!" Citat tilskrevet Stalin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralal |
|
|
Tak igen... Så jeg må jo næsten have haft hul i min finger siden der er kommet de problemer... underligt... Forkølelsesår er en herpes virus som altid vil være i min krop. Når immunsystemet svækkes så blomster mit hoved med forkølelsesår... ADR! Piller og creme sørger for at slå det ned. eller kan sørge for såret ikke kommer. Ligesom folk med herpes på kønsorganerne, de får medicin resten af livet for ikke at få et udbrud, som er det som smitter..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sidste år |
|
|
lå jeg hele januar og noget af februar med stafylocokker i øret. Føj for en omgang, så syg håber jeg aldrig jeg bliver igen. Det fuckede min balance helt op og jeg levede af is i en hel måned. Håber det går hurtigt væk og at du ikke får det andre steder. Jeg har stadig mén af det (væske i øret, som ikke vil gå væk) her et helt år efter.
Sagde Janne Sælges: Windsor elite 17 " Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stafylocokker |
|
|
Jeg har stafylocokker i næsen som går i udbrud hver 3 måned,Så får rimelig tit pencilin kur og det hjælper et stykke tid, men kan simpelhen ikke komme af med det. Mit startet også i fingeren, den blev hævet, stor og fik et kæmpe sår i fingeren som lavet et stort hul, jeg skulle have ryngen fotograferet min finger for at de skulle tjekke at mit led i fingeren ikke havde taget skade. Mit immunforsvar er også meget dårligt, så slipper nok aldrig af med det. Du skal vaske hænder tit, ikke bruge samme håndklæde som andre, skifte sengetøj tit og jeg brugte noget speciel sæbe fra apoteket, som du måske også burde købe, så det ikke smitter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralal |
|
|
Jannej. Føj for den! i øret ADR! Jeg synes min finger er klam! Nellie: Jeg vil huske at vi får hver vores håndklæde herhjemme. Jeg spritter mine hænder med håndsprit og vasker hænder med Derma- håndsæbe. Er det ikke okay? Dertil har jeg plaster på. Jeg vil ikke smitte herhjemme eller få skidt i såret. Kan man gøre noget ved kløen? Det klør bare så afsindigt meget! Bliver sindsyg. Nellie, hvordan kan det være du har nedsat immunsystem? Synes godt nok det er meget at få pencilinkur hver 3 . måned! WOW, det må kroppen da ikke have det god med..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke så sjovt. |
|
|
Bare Camilla. Det lyder fint det du gør,mit kløet ikke da jeg havde det på fingeren det gjorde bare virkelig ondt, Jeg mener også at det var Derma jeg brugte til håndvask, så det er helt fint. Jeg synes også at det er meget belastende og dyrt at skulle på pencilin så tit, men jeg har simpelhen så svært ved at komme af med det,Nu sidder det heldigvis kun i næsen, jeg kan mærke det ved at den bliver rød, hævet og gør meget ondt og så skal jeg tit pudse næse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalala |
|
|
Ej hvor det lyder ubehagligt. Din stakkels Nellie. Jeg er ved at dø over forkølelsesår i næsen. Det synes jeg er enormt irriterende! Isærlig når de går langt om i næsen. Og det er rimelig besværligt at behandle med creme. Det fylder i næsen og det ender med at man nyser cremen ud. Så her skal man vente på pillerne slår det ned. ARG! Men at have det jeg har på fingeren nu ville jeg blev helt elektriske af at have i næsen. UF! Især pga kløen. Måske er det pga. plasteret at det klør sådan. Men jeg tør ikke tage det af... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samme her |
AC |
02-02-2010 21:57 |
|
Jeg har siden jeg fødte vores yngste for 4,5 mdr siden haft en staf infektion. Alle mine fingere er et stor sår, betændelse under hver negl, som buler og gør meget ondt, åbne væskende sår, på størrelse med en femkrone under begge fødder, begge mine ører, både udvendig og indvendig, min ene underarm er der et stort sår på ca 5 x 9 cm som væsker og klør a h....... til og mine læber og inde i munden er der blæner, som gør at de sprækker og svier som en i he..... Jeg har aldrig, indtil for 4,5 mdr siden brugt en hel læbepomade, men på 4,5 mdr har jeg ikke brugt mindre end 12 hele læbepomader. Grunden til at det er så voldsomt hos mig, er at jeg ikke kan tåle pencelin,så de vil helst ikke gi mig noget af det, plus at jeg ammer. så de kloge mener at jeg skal bare lide indtil det beslutter sig for at forsvinde af sig selv engang, hvis altså det gør det jo. Jeg bruger gummihansker, til ALT, madlavning, tør numse til baby, bad af begge unger, alt jeg kommer til at røre ved, hvor jeg ikke lige har hansker på, bliver først kogt og derefter sprittet af, jeg skal ikke risikere at smitte resten af familien. Hvad det er kommet af, tja.. jeg mener det kan ha noget med den næsten 1,5 cm lange træsplint jeg fik op under neglebåndet i den ene finger 4 dage før jeg fødte, men det mener min læge ikke kan ha noget med det at gøre.. Så du må væbne dig med tålmodighed, det har taget mig ekstra mange timer, med alt det håndvask, div smøremidler osv for ikke at snakke om de næsten 3500 kr det har kostet mig indtil vidre på apoteket.. hilsen anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stafylococcer |
|
|
Der findes mange slags Stafylococcer, men 2 slags er almindelige nemlig St. epidermidis som vi alle har/skal have på huden og så St. Aureus som ca hver tredje har på huden. Den sidstenævnte er den der bla giver blodforgiftning/bylder/osv.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalala |
|
|
Anja.. Det er jo helt ufatteligt! Er du sikker på det måske ikke er forkølelsesår du har i svælget, altså på mund og læber? Jeg er nu påbegyndt mit 8. forkølelsesår på 3 uger! Jeg er godt træt af de blære på hagen og sår på læbe som giver revner! Men det har ikke noget med min finger at gøre. Jeg har bare været i arbejdsprøvning også er mit immunsystem faldet kraftigt!  Måske du har fået infektionen da du fødte? Den har måske været på sygehuset også har du været uheldigt at nappe den med? Det lyder voldsomt. Hvornår blev dine stafylokokker til sår? For jeg begynder at mistænke noget af det rødlige, knoppede udslæt jeg har på mit lår for at være noget kokke-noget. Det kunne i hvert falde godt ligne det når jeg søger på nettet. Dog slet ikke lige så voldsomt som min finger. Jeg anede ikke det var så slemt at man skal have plastik handsker på når man laver mad. Men det giver god mening, jeg læste kokkerne, kan give madforgiftning da de danner toksiner. Det kan blive rimelig hæftigt herhjemme med en syg familie. Det skal vi ikke have noget af. Heldigvis laved jeg ikke mad idag... pyyyyh...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja er sikker |
AC |
02-02-2010 22:27 |
|
på at det ikke har noget med et forkølelsessår at gøre. det startede med den ene finger, den med splinten i, som jeg selvfølgelige, vaskede osv efter alle kunstens regler, og den begyndte da også at blive pænere.. men en morgen jeg vågnede, var min mund, både læber, kinder, gummer, tunge, under tungen osv, fyldt med en masse små blæner, med lidt gult væske i, og det føltes som en kæmpe hudafskrabning inde i munden, kunne ikke spise osv, kun vand kunne jeg få ned gennem et sugerør. De sår jeg har alle steder minder en del om et betændt brandsår, masser af gult væske under såret, og når jeg så vasker hænder i noget af det special sæbe halløj jeg har købt mig, falder såret af og kødet under der, er fuldstændigt gult og snasket. De tører pletter du snakker om du har, er det en rød plet, som godt ku minde lidt om en ringorm eller sådan.. Dem har jeg også, men har haft dem siden jeg var lille, div special læger har fortalt mig at det er det de kalder astma eksem, og bliver det helt slemt kan det behandles med binyrebarkhormon, det bruger jeg og det virker på det. hilsen anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Det lyder helt vildt at de slet ikke kan behandle dig når du har så voldsomt et udslet. Det du beskriver lyder for mig lidt som børnesår. Føj det havde jeg engang da jeg var 17år gammel. Det var ulækkert. Læste at stafylokokker også kan give børnesår.  Det er godt nok også hurtigt det har bredt sig. Min eks svigermor havde engang forkølelsesår i ansigt og i munden osv. Førkølelsesår er også en blære hvor der kommer væske ud af. Det gør H#"%"&="¤# ondt. Men hvis din læge har udelukket det så er det nok ikke det. Det er bare det eneste jeg kan komme i tanke om som kommer så hurtigt, altså over en nat. Men klamt lyder det. Jeg håber det kan behandles. Hvad har du haft købt af cremer osv siden der ligefrem er røget 3500kr på det? Nu får jeg godt nok medicin dagligt er godt oppe i tilskud. Så jeg gav 65kr for 50piller. Skal tage dem i 10dage 4 x dagligt. Det jeg har på huden er ikke rundt. Min lillebror har noget der ligner ringorm i panden. Det var et cirkel formet idslet. Sådan er mit slet ikke. Det er ikke rundt, bare lidt aflangt og ujævnt. Det på armen er tørt, skælet. Det på låret er bare rødligt og nupret..men ikke større end en 25øre...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lyder lidt |
AC |
02-02-2010 22:55 |
|
som, min læge kalder astma eksem, pletterne kommer i alle former, mine starter også som meget små blæne lignede noget og bliver så lidt senere til noget tørt skællet noget, sådan har min ryg, lår, arme og hovedbund set ud siden jeg var lille, men har så fundet ud af at en kutan opløsning kaldet ELOCOM 0,1% og så en rigtig go fed creme virker rimelig godt på det.. Uha kan snart ikk huske alle de forskellige ting jeg er bleve givet efterhånden, men grunden til at det er blevet så dyrt, skyldes også at der er en del af de stoffer der findes i de forskellige cremer de bruger ved staf infektion, dem kan jeg ikke tåle, og bliver voldsomt syg af dem..feber, opkast, diarre osv, så min læge har i samarbejde med rigshospitalet fået fremskaffet en "liste" over det som kan bruges til mig at smørre med, så derfor koster det en mindre formue, også fordi når man ammer, kan man risikere at nogle stoffer ikke må bruges da det kan gå i mælken osv.. Afh til din finger, vil jeg tilråde at du får en recept af din læge på en lille tube der hedder hydrocorticon med terramycin, oxytetracyclin og polymyxim-b. det har virket rigtig godt på mig. Jeg smørrer det så på og ligger plaster på indtil næste dag, hvor jeg tager det af igen, lader det få luft og når stedet tørrer ud, gør jeg det samme igen. Det er en lille tube med kun 5 ml i, men for mig har den været det værd
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lyder ret sindssygt |
|
|
da jeg fik det blødte det ud af mit øre og jeg var SÅ syg, havde 39 noget i feber og var indlagt 2 gange. Hvordan kan i bare fungere? Har i ikke feber men "bare" betændelse og sår?
Sagde Janne Sælges: Windsor elite 17 " Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalal |
|
|
ÅRH jeg har bare ligget med feber hele morgenen. FØJ! Penicilien giver ondt i mavsen og har mega kvalme. Må ikke spise sammen med pillerne. jeg skal tage pillerne 1 time FØR måltid eller 2 timer efter. Det gør altså ondt i maven når den er små tom. Det har bredt sig lidt over det seneste døgn og fingeren er bare udspilet! AV! også klør det! Janne altså. Det lyder virkelig ikke rart. Puha. Din stakkel. Krammer til dig.... Anja, tak for alle de gode råd 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stakkels stakkels dig |
|
|
Jeg synes det lyder temmelig alvorligt at medicinen ikke virker og at det ligefrem breder sig! - Camilla jeg synes du skal tage på skadestuen/hospitalet så du kan komme under kyndig behandling øjeblikkeligt - det er bestemt ikke til at spøge med at sådan en infektion breder sig! Det at du har feber indikerer netop at det går den gale vej - pincilin skulle netop gerne slå feberen og betændelsen ned! God bedring 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
Hmm.... altså så meget har det heller ikke bredt sig. og i morges havde jeg jo kun taget 2 piller. Det tager jo lidt tid før det kommer helt ud i kroppen i virker. Lægen sagde at hvis det ikke blev bedre efter et par dage så skulle jeg komme igen. Så hvis der ikke er sket nogen imorgen så ringer jeg igen til lægen. Jeg holder meget øje med om der kommer røde streger på min hånd eller arm. Jeg har haft blodforgiftning før, netop pga en neglerod på samme hånd (kan ikke huske hvilken finger). Jeg gider ikke overende lægen. Slet ikke hvis medicinen jo lige skal op og virke. Hmmm... Men feberen er holdt op...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hønemor....... |
|
|
- Godt du er opmærksom - har en kollega der går med støttestrømpe på HELE benet og skal holde sig i ro i minimum 3 måneder pga en Stafylokokinfektion - så det er bestemt ikke til at spøge med. Pas på dig selv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalala |
|
|
Holda op en lur jeg lige tog mig. Er det normalt at blive træt ved sådan en infektion? Jeg er faktisk meget skuffet over den læge jeg var inde ved ikke fortalte mig noget mere. Jeg burde have sagt til min egentlige læge at jeg ikke ville ind hos hende. Har været forbi hende 3 gange. Hun er så uhøflig og første gang var hun ubehøvlet, 2. gang var hun bare dum, og denne gang slog hun faktisk kun et kort blik på fingeren også begyndte hun at skrive på sin computer og søge på nettet, for at se hvilken dosis jeg skulle have. Også farvel igen! eller det sagde hun ikke, faktisk. (Er det bare mig som synes man afslutter et læge besøg ordenligt ved at give hånd eller noget) Jeg ved ikke om jeg bør ringe til lægevagten først eller tage direkte på skadestuen hvis det er det jeg beslutter.... OGså er jeg faktisk også alt for træt til at side og vente flere timer på en skadestue. Er helt øm i kroppen (nok pga penicilinen) og mega træt. hmmm... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalal |
|
|
Kan i klare et billede? Så kan i bedømme hvor slemt i synes det er. Jeg er godt nok meget i tvivl... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan godt klare |
|
|
et billede, men ved jo ikke hvor slem mit så ud, da det var skjult. Hvis du er bekymret, så ring til lægevagten. OG ja man bliver r*v træt, både af infektionene som kroppen skal slås med, men også medicinen. Jeg håber på ingen måde du får det bare i nærheden af hvordan jeg havde det, håber I får taget det nogenlunde i opløbet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trrlala |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvordan går det.... |
|
|
Hvordan går det Camilla??? - håber du snart får styr på det. Jeg synes det er bekymrende (sorry jeg er hønemor ) at du bliver så påvirket og at lægen er så ligeglad... Som Janne siger så skal det tages i opløbet da det kan blive en temmelig alvorlig affære.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalal |
|
|
altså altså. hvor er det pænt af dig at bekymre dig.. Jeg ringede til vagtlægen igår aftes for at hører om det var skidt af det havde bredt sig, trods penicilin. Men han ville først være bekymret hvis der var tegn på blodforgiftning og det er der ikke...Heldigvis. Indtil i morges har fingeren været lukket. Det har været en hævelse under huden uden ind- eller ud-gang. Imorgens da jeg rensede fingeren så begyndte huden at åbne og huden faldt af som var det en stor vabel. rimelig klamt og det ser ret markabert ud at der ingen hud er på fingeren. Det væsker, men ellers ingen ting. Er det normalt? Jeg havde forstillet mig noget snask som ved betændelse.  Men ja jeg holder det rent og har konstant pakket fingeren ind da det jo kan smitte... Mest af alt ligner det bare en vabel for huden er pillet af... Har aldrig oplevet noget lign..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja det tætteste |
|
|
jeg kommer er erfaring med børnesår - og det er ulækkert!!! Krydser fingre for at det snart går fremad med dig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| traalalala |
|
|
ADR BØRNESÅR! det er klamt. Det havde da jeg var 17 år gammel. Jeg måtte sygemeldes fra mit job på Mc D i en måned! Jeg lignede virkelig noget som ikke var særlig tiltrækkende! Ikke det fedeste når man er 17 gammel også have et fjæs med infektion i pletter! ADR!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blæner i munden |
Monique Madsen |
07-05-2010 21:18 |
|
Blæner i munden - også kaldet blister i munden - kan skyldes stres, angst, hormonelle forandringer, rygestop, medicin osv. Det kan være svært at diagnosticere årsag til blister i munden. Ifølge www.sundhedslex.dk/blister-i- munden.htm er den bedste behandling af blister i munden at skylde munden i almindelige lageeddike. Andre former for blæner findes især på fødderne og hænderne. Det kan skyldes gnidning af huden - sker især når skoene ikke er gået ordentligt til. Blæner kan ifølge www.sundhedslex.dk/blaener.htm kan blæner også opstå som følge af forfrysninger, forbrændinger, hudkontakt med kemikalier - blæner kan også opstå som følge af infektioner.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså mine unger |
|
|
har lige haft skarlagensfeber , de røg begge på pencilin , deres hænder har været store sår , huden skaller af som vabler  selv blev jeg ramt af en stafylokok infection , efter at jeg havde fået taget stingene efter en nerve operation i albuen , blev indlagt med overvågning og drop i 2 dage grundet blodforgiftning , armen blev lagt i gips da jeg blev udskrevet , den skulle ha fuldkommen ro og så fik jeg 50 hestepiller og fy for den hvor blev jeg syg af dem !!
Vh Berit Yestin Gypsy Caraf super lækker 1 års tinker hingst bliver stor forv.stg 160 brunbroget sælges. Helbror Godkendt avls hingst i sverige !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|