|
|
| 2 hundhunde |
| Forfatter:  |
Kolibri (Fonzie) |
| Dato:  |
02-02-2010 15:02 |
|
Vi har en gravhund tæve på 2 år, går og overvejer om vi skal købe en tæve mere, men er det korrekt at 2 tæver ikke kan enes, nogen siger at de ikke kan og andre siger at det ikke er noget problem, så jeg vil gerne høre jeres mening. Hilsen Kolibri.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lllllllllll |
Stald Dalgaard |
02-02-2010 15:04 |
|
Jeg ville vende det spørgsmål med min dyrlæge....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Efter... |
|
|
... selv at have haft to hunde sammen som sloges konstant er min erfarring at aldersforskellen er vigtig. (hundene er nu skildt ad) Man siger at der som min. skal være 4 år imellem hundene så den ene tydeligt at den ældste og dermed lederen af de to. Derved undgår du en evig magtkamp mellem hundene. Mht. tæver ved jeg ikke hvordan det påvirker, men alderen er vigtig! Vær sikker i din sag før du gør noget, tro mig, det er ikke sjovt med hunde der slås 
Hilsen Linda og alle hestene på Ryvejlund Se vores hjemmeside på: www.ryvejlund.dk - og følg med i bloggen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| To tæver |
Louise-s |
02-02-2010 16:05 |
|
ARG, der slettede HN så lige mit svar...Nå skriver det bare lige kort så.  Disney var 7 år da vi købte Molly, der gik en enkelt dag og så var de uadskillelige. Præcis som mor/datter. Da Disney blev aflivet sidste år, købte mine forældre så en ny hvalp, Sif:  De første måneder gik det ikke godt da sif var for hyper til molly, men nu er de bedste venner og leger dagen lang. Molly er ca 3 år ældre. Så det kommer meget an på hvordan din hund er, og hvordan den nye er. Sif kan lide alle hunde, Molly knytter sig meget til én bestemt, og Disney ville have været den perfekte mor (passede bl.a. vores kaninunger tit) Men er din hund meget ejerbevist om jer og jeres hus ved jeg ikke hvordan det vil gå. Men meget hellere to tæver en to hanner.
Mvh Louise
Portræt-tegning af din hest tilbydes - skriv til mig for billeder og tilbud
Søger en halvpart (en hest at ride) i Odense
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 hundhunde |
Kolibri (Fonzie) |
02-02-2010 16:26 |
|
Louises-s : jeg vil ikke sige at hun er meget ejerbevist, hun er glad for alle mennesker og elsker at lege med andre hunde. Nu har vi også en hanhund, som desværre har fået konstateret HD og det var ellers meningen at han skulle have lov at lave et kuld hvalpe på hende, men det kan jo desværre ikke blive til noget nu. jeg har talt med ham vi købte hanhunden af og fortalt at den hund han solgte os har HD, han har tilbudt os en anden hund næste gang han får hvalpe, men skal vi vælge en han eller en tæve, og kan 2 hanhunde enes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 tæve |
4BarsRR (Ålbæk) |
02-02-2010 17:10 |
|
Vi har selv to tæve med 2års alderforskel. Den yngre er over et år gammel nu og ingen problemer. Der er ikke en fast regel om hvad vil og ikke vil virke. Det variere fra hund til hund.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg ville nok være betænkelig ved at tage en ny hvalp fra samme sted, hvis det er samme forældredyr... Om 2 hunde af samme køn kan enes, er meget forskelligt. Ved nogen racer kan hundene sjældent med andre af samme køn, og har man en af de racer, ville jeg ikke turde gøre forsøget. Hos andre racer er der næsten aldrig problemer med det. Så kig på din hund -hvordan er den med andre tæver? Har racen (eller den nye hunds race) ofte problemer med andre af samme køn? Hvor stor er aldersforskellen? En god aldersforskel gør det ofte nemmere for dem at undgå konflikter. Mvh Michelle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har haft 2 schæfer tæver samtidig , der var 4 mdr mellem dem . Og ingen problemer . Har så 2 nu der er over 1 år imellem , de kan ik gå sammen da den "gamle" tryner den anden . Så det er meget forskelligt ... Held og lykke
Bella ) LEV LIVET I DAG , MAN VED ALDRIG MED DAGEN I MORGEN .
SCHÆFERHVALPE SÆLGES FØDT : 13-09-09 www.lakimo.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| To tæver |
|
|
Det kommer helt an på hundene, deres opvækst, deres temperament og alt muligt!  Vi har haft to jævnaldrende tæver, - begge terriers. - Den ene var min onkels, så hundene "kendte" hinanden fra hvalp af, og kom så på pension hos os. De to tæver havde aldrig nogen problemer, overhovedet. Tilgengæld var grunden til at onkels tæve flyttede om til os, at deres unge terrier tæve sprang på den ældre. Har også haft en lille tæve, sammen med en labrador tæve med 1-2 års forskel. Så vi har haft flere tæver sammen, uden problemer. At der skal være 4 år mellem hundene kan jeg bestemt ikke genkende!  - Vi har 3 hunde, Lucky på snart 5, Lucy på lidt over 2 og Danny på lidt over 1... Ingen problemer, - den mindste kan være lidt bossy men han er også lige i en fase hvor han skal prøve alting af - igen  Så jeg synes det kommer helt an på hvilken hund man får, - det er klart at to meget dominante hunde ikke fungerer sammen (I min verden ihvertfald).
Rollo - Marsvinenørd
TELL-MANN WESTIE - Hvalpe forventes februar '10 - Lucky står til avlstjeneste
ROLLOS MARSVIN - Opdræt af marsvin - Salg af foder og strøelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| to hunde sammen |
Pernille ♥Ami og Mirella♥ |
02-02-2010 18:26 |
|
To hunhunde kan være super fint, hvis man selvfølgelig tager hensyn til race og temperament... louise-s: en lille kooiker hvor er den fra??? Jeg har også en lille kooiker eller to 
Med venlig hilsen Pernille med to skønne hopper...
Efterlysning: Nogen der ved hvor Casper Af Landly er??? Lys(rødblak) fjordvallak efter Max
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille ♥Ami og Mirella♥ |
Louise-s |
02-02-2010 18:57 |
|
Ej hvor sjovt, kender ikke lige den race men kan da godt se hun ligner Men hun er faktisk ½ labrador og ½ kleiner münsterländer men dine hunde er rigtig kønne. Ser dog ud til at være lidt mindre og mere "fine" (molly er ca labradorstr, og vejer 22 kg) 
Mvh Louise
Portræt-tegning af din hest tilbydes - skriv til mig for billeder og tilbud
Søger en halvpart (en hest at ride) i Odense
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ½1234567890+ |
|
|
Jeg har en tæve på 3år og har valgt ny hvalp.. hun kom så igår og en ern lille tæve.. Jeg har valgt samme race, da lige børn leger bedst smiler.. fluffy syntes hun er dejlig.. Dog er hun lidt sur over hun ikke vil lege så vildt hihi
Hilsen Annette (Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy) LÆKKER ANDELSBOLIG SÆLGES I AALBORG se mere på WWW.FRIHAUGE.DK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 tæver |
|
|
kan sagtens gå sammen. Hvordan skulle kennelejere ellers have deres hunde gående?? Du tror da vel ikke de alle er buret inde hele dagen? I reglen skal man som regel bare huske at der skal være minimum 1 år mellem hundene (hvis man har mere end én), da unghunden ofte stadig tror den er lidt hvalp og derfor får moslet for meget med hvalpen, som bliver bange og agressiv overfor denne idet den prøver at forsvare sig. Så det er intet problem, heller ikke at have hanner og tæver, eller hanner sammen... eller en blanding af lidt af hvert fordi man har mange hunde, så længe de er godt opdraget, og man er en ansvarlig og opmærksom hudneejer, der ser hvis noget skulle være 'under opsejling'. Det der er, er at hanner kun skal afgøre teritorier og rangorden. Tæver kan finde på at slås til døde, derfor er tævernes slagsmål ofte lidt voldsommere.
//Greenstone  Curly Coated Retriever - klik!
LÆDERFEDT SÆLGES - GOD NATURLIG KVALITET - se min præs. eller www.curlyDK.dk Udstyr sælges - se mine annoncer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| to tæver |
Heidibd |
03-02-2010 11:09 |
|
Vi har to hunhunde (labrador på hhv 6 og 3 år) og min fars hunhund (Hvalp - nu 3 år, af min hund) er også på besøg næsten dagligt, og har aldrig haft problemer. Jeg er MEGET enig i dét, som "Greenstone" skriver!!!
Ofeig fra Essendrup, Neisti fra Essendrup, Jeremias von Seppensen, Djarfur fra Essendrup, Njall fra Vindblæs og Atli. Tidl. hest: Minna fra Tovsig. http://www.skysite.dk/essendrup Undervisning tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er et spørgsmål |
|
|
om dig selv. Er du en tydelig leder af flokken, så er der ingen problemer. Vi har 4 langhårede gravhunde tæver, 1 labrador tæve og en broholmer tæve + en gravhunde hanhund... vi har sjældent problemer. Selvfølgelig kan der opstå "fnidder", men ikke noget alvorligt... Dine hunde skal bare vide præcist hvad du tilader i huset, og hvad man ikke må. Det er ikke et spørgsmål om at være hård ved hundene overhovedet, det er udelukkende et spørgsmål om konsekvens  Eksempelvis kan jeg sagtens finde på kun at give 1 eller 2 af hundene godbidder, mens de andre kigger på... der er ikke én, der prøver at mænge sig på, eller at stjæle fra dem der får...det er en nem måde at vise lederskab på. Mange synes det er synd.... men her er tale om dyr, ikke børn. Så herfra er der kun positive ting at sige om at have flere hunde sammen, uanset køn... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hund nr 2 |
03-02-2010 15:51 |
|
Louise-s: Er du sikker på hun er sådan en blanding? prøv at se på www.vitovani.dk og se hvalpebillederne  Ja, hun er noget større, men vidste jeg ikke hendes vægt, ville jeg vædde en "tudse" på at hun var halv kooiker.... Jsarik: Jeg vil give dig ret langt hen af vejen og heller aldrig om jeg ville have en hund alene mere Men det kan nu godt gå galt alligevel og to damer der er for tæt i rang og ikke kan blive eninge om hvem der skal ligge højst (ikke med ejer, men dem indbyrdes). Den race jeg har kan være ret speciel der og hvor ingen vil gi sig, så der kan godt komme store problemer selv om lederskabet er i orden - eller at den ene gir sig men bliver presset psykisk af den anden tæve. Her i huset har vi en tæve og tre hanner - og det går over alt forventning Jeg har en stor huskyblanding på 3 1/2 år, en kooikerhan på 2 1/2, en kooikertæve på 1 1/2 og manden har en schæferhan på 3 år - dette er næsten dømt til at gå galt hehe - men det går forryende - dog ville jeg aldrig lade schæferhannen og kooikerhannen være alene uden opsyn!!! Og det skal lige siges at schæferen var ene i kuldet og rigtig dårlig til hundesprog for noget tid siden - men nu er det bare meget meget bedre  Når min tæve forhåbentlig får et kuld om et års tid, vil jeg gerne selv beholde en tæve - ja det er skønt at have en flok, hvis man har tiden og lysten til det store arbejde - jeg elsker det og ville kede mig med kun en vovse  Så Kolibri - bare kom igang med at undersøge og find en vovse der passe til dine behov og den anden vovse 
Efterlysning: Nogen der ved hvor Casper Af Landly er??? Lys(rødblak) fjordvallak efter Max
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| to hunde sammen |
03-02-2010 15:55 |
|
Kolibri: Kan du ikke sætte et billede ind af de to du har og lidt info om dem altså bare af ren nysgerrighed 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|