Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

DAKA afhentning
Forfatter: 
Dato:  29-01-2010 23:30

Er der andre her inde som har haft problemer med at DAKA ikke kommer og henter døde dyr som aftalt???

Vi fik aflivet en hest i onsdags, og aftalen var at de skulle komme og hente i dag, men de har ikke været der

Nedlagt landbrug søges til leje nær Nr Aaby

I vore dage opdrager man ikke sine børn

Man financierer dem!

Medlem af Bullerklubben, på Facebook!

0
0
Svar på denne tråd

Vi bestilte
Forfatter: 
Dato:  29-01-2010 23:34

afhentning af slagteaffald i mandags. De ville komme tirsdag eller onsdag. Vi ringede idag og fik af vide de kom på mandag

Det er heldigvis ikke noget problem nu det er så koldt.

Så ja de kører åbenbart ikke som planlagt. Men vejene er nok heller ikke lige gode alle steder....

Køb dansk, det hjælper hele nationen.

RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08

www.kolbaekgaard.webs.com

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-01-2010 23:53

Måske ikke noget problem for jer, men det er altså ikke særlig rart at have en død hest liggende ude ved vejen hele weekenden, hvor vi selv og andre færdes. Og slet ikke når det har været vores søns kæreste eje

Man financierer dem!

0
0
Svar på denne tråd

Øv for jer
Forfatter: 
Dato:  29-01-2010 23:57

Rigtig træls for jer at den ikke er afhentet inden weekenden.

Hvis i ikke har dækket den til, så skynd jer at få lagt en pressening eller lignende over.

med venlig hilsen Gitte

Skøn 3-farvet basset hound hanhund 2 år til maj

Sælges som familiehund, hvor der er hund i forvejen

http://www.kenneljerriks.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-01-2010 23:59

Den har fået pressening over sig, men bare tanken at den ligger der

Man financierer dem!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 00:12

Jeg føler med dig, det er sandelig ikke rart at have dem liggende.

Ring til dem, måske har de glemt dig, de plejer at være hurtige.

0
0
Svar på denne tråd

Aflivning
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 00:17

Min blev aflivet i går og hentet her til aften

Ditte

Jaqueline Vaseskov

Mors lille Dullehest

F: 1. April 2001

RIP 28. Januar 2010

Søv sødt min skat

Du er for evigt savnet

og altid i mine tanker <3

Masser af kvalitetsudstyr og tøj sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Prinsesse Nathalie <3
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 00:41

Puha, nu får jeg helt bange anelser. Min blev aflivet igår også (d. 28.) og skulle gerne have hentet idag (d. 29.) . Men er ikke sikker på det er DAKA, da det er noget dyrlægen har lavet aftale om. Må hellere ringe op til gården i morgen og høre ad.

Sascha & Prinsesse Nathalie

R.I.P Simon Claussen, min højt elskede kæreste
I medgang og modgang til døden skilte os ad <3

Hvil i fred, min Prinsesse Nathalie

Du vil altid være min drømmehest <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 07:17

Min mand ringede til adskellige numre i går eftermiddags, men han fik kun fat i en telefon svare.

Der var også problemer med dem i efteråret, der kom de godt nok, sagde de, men de kunne ikke finde hesten? den lå under en pressening.

Man financierer dem!

0
0
Svar på denne tråd

afhentning
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 08:25

Jeg forstår godt i bekymrer jer over de ikke har hentet hesten, det er jo et dyr i har følelser for og så vil man jo bare have den fjernet hurtigst muligt.

Jeg kender nogen som mistede en hest midt i juledagene for mange år siden, så hesten blev slæbt om bag nogle træer på gården da den skulle vente til en hverdag med at blive hentet.

De ringede også og talte med en telefonsvarer på kambas.

Den var selvfølgelig tildækket og den rådner jo ikke så hurtigt på den årstid, men bare tanken om den lå der var ikke rar og det var en gård med masser af plejebørn så de måtte ikke gå derom før den var hentet.

Jeg kender så to som kørte for kambas (som nu hedder daka) dengang, og kontaktede den ene som sagde at man kunne ringe til falck og få dem til at flytte den ud til kambas selvom de havde lukket, de har en aftale med falck om hvor de må ligge dyr som er flyttet akut.

Det sker også i tilfælde af trafikuheld hvor dyr skal flyttes omgående fra en vej feks.

Dog valgte dem med den døde hest at vente til kambas hentede den den først kommende hverdag.

I må have ringet udenfor åbningstid i går siden den går på telefonsvarer, må da bare håbe de henter den mandag så....

Broget ponyhingsteplag, født 26 juni 08.

Sælges billigt til godt blivende hjem.

Pris: 1.000 kr, sælges med kontrakt.

Skriv en PB for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

Afhentning af DAKA
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 08:38

Hej,

Nu har vi ikke fået afhentet imens der har været sne - i henholdsvis november og december blev to af vores elskede heste aflivet, og dyrlægen var dårligt kørt før end DAKA var der. Vi var lykkelige for at hestene ikke skulle ligge der når vi om eftermiddagen kom hjem med børnene fra dagpleje og børnehave..

Så jeg har kun oplevet en super service fra DAKAs side.

Kan sagtens følge Jer i at det bestemt ikke er spor morsomt at skulle have en død hest liggende ret længe og slet ikke når børnene kommer hjem og ser - det er hårdt nok at få den aflivet.. Håber DAKA ser at komme efter det.

Vh. AnjaR

Købes:

2 stk. billetter til Gallashow i Herning - ved siden af hinanden.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa der
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 08:52

hejsa

træls at stå i men nu arbejder jeg på et landbrug og daka henter kun ude ved os en gang i ugen hver tirsdag ,,, de kan jo ikke køre land og riget rundt for en hest ... ved det er træls men der er bare bestemte områder de henter bestemte dage ude ved os er det kun om tirsdagen og det er ligemeget om der er 20 dyr eller kun 1 ...

et træls syn men daka er jo trodsalt stadig en arbejdaplads og de skal da have deres hverdag til at fungererm også,

hilsen anja

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 09:46

Det er altid en god idé at kontakte Daka FØR man skal have aflivet sit dyr. Så kan man få at vide hvilke dage de kører i ens område og så kan man aftale aflivning med dyrlægen i forhold til det.

Ved godt at det ikke hjælper jer der står med problemet lige nu, men det kan måske hjælpe en anden gang.

//Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 10:14

Nej. Det er bestemt ikke rart, at have sin ven liggende ude i kulden.

Kan udmærket godt forstå det!

Fik aflivet min basse i maj, og de hentede næste morgen, meget tidligt. Heldigvis. Selvom det var svært at forstå.

0
0
Svar på denne tråd

Daka.....
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 11:12

Jeg har også kun oplevet, at Daka kom som bestilt og hentede mine døde heste. Damen i telefonen frarådede mig at være der, når de kom...hvilket jeg absolut heller ikke var. Modtog bare en besked fra gårdejer, at nu var den væk.

Den første jeg fik aflivet i 2006, var der ingen problemer med. Han var opstaldet hos min veninde og hun kom og besøgte mig, da han var væk...så kunne jeg komme derud igen og se til de 3 andre jeg havde. Hun havde hørt dem, men holdt sig indenfor, til de kørte igen.

Den sidste jeg fik aflivet, var her i september 2009. Der var ingen problemer, de havde fået besked om, hvor hun lå og at det var under en pressening, bagved gylletanken osv. At de så var i fuld gang med at "læsse" hende, da gårdejer kommer for at se om hun er væk, deeeet.....men som hun sagde, hellere det var hende som så det end mig

Samme eftermiddag som min hest bliver afhentet om formiddagen, brækker en pony desværre benet på folden. Den bliver aflivet og der ringes til Daka om afhentning dagen efter. Dette misforstår de så fuldstændig, for de havde jo hentet en hest på adressen Men den blev hentet efter den weekend. Så ja, det kan jo smutte og det er frygteligt at have dem liggende, netop fordi man VED at de er der.

Håber hesten snart bliver hentet.

hilsen Jane

Ghandi

*24/6-1992*

23/10-2006

-Savnet-

Cherie

*27/3-1992*

29/9-2009

-Sov sødt-

Søges: Totti fleecedækken - grøn

0
0
Svar på denne tråd

Det var nu
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 11:35

heller ikke fordi jeg ikke kan forstå dig. Men du spurgte jo kun til om vi heller ikke hvade fået afhentet.

Vi har osse landbrug med køer og har jævnlig dyr til at ligge. Men jeg synes osse de plejer at være på pletten som aftalt.

Køb dansk, det hjælper hele nationen.

RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08

www.kolbaekgaard.webs.com

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 11:49

Ingen problemer med afhentning..

Asterix blev aflivet en Torsdag eftermiddag og Fredag morgen fik jeg en sms om at han ville blive hentet lidt i 12.

Og det blev han..

Hilsen Karina

*Asterix*

8/4 1999 - 23/7 2009

Den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

Daka....
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 13:28

Jeg har fine erfaringer med Daka fra to gange tidligere....

Men jeg fik aflivet min gamle pony i søndags (d.24/1) pga af en hjerneblødning, så det var akut og vi havde derfor ikke mulighed for at kontakte Daka inden.

De kunne så først hente ponyen torsdag... Det gjorde de bare ikke! :-( Vi ringede fredag morgen og fik at vide der var sket en fejl..

Der kan jo ske fejl.. Det er bare svært når der er så mange følelser for dyret.

R.I.P Sally

0
0
Svar på denne tråd

DAKA afhentning
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 15:04

Det må være frygteligt at have sin hest liggende så længe. Jeg kunne slet ikke holde ud at min lå ude i sneen i ½ døgn og det hjalp meget efter han blev kørt væk, så kan godt forstå jer.

Jeg aftalte afhentningstidspunktet med DAKA inden jeg kontaktede dyrlægen. Dyrlægen kom kl. 16 en tirsdag eftermiddag og aflivede og DAKA kom kl. 9 næste morgen og afhentede.

Jeg så bilen komme op ad alleén og løb ind i bad i 15 min. Da jeg kom ud var bilen og hesten væk - jeg var med til alt andet ved aflivningen, men det med kranen skulle jeg ikke se...

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 15:21

Når de læsser hesten, er det jo heller ikke et rart syn.
Så det bør man virkelig undgå.

Min lille basse blev hentet allerede ved en sekstiden om morgenen. Vi ringede efter han blev aflivet.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2010 14:26

Havde aftalt med DAKA at de skulle hente fredag, men de kom jo som skrevet ikke.

Hesten som vi fik aflivet, havde desværre fået slinger, så vi har vidst et stykke tid at hun skulle herfra

Man financierer dem!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider