Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Synsforstyrelse
Forfatter: 
Dato:  27-01-2010 21:48

Mit ene øje driller mig virkeligt idag, i perioder ser jeg nærmest sådan en skinnende plet.. altså alt i det område ser ud som om jeg ser på det gennem skinnende glas.. nærmest som en af de der ting man kan kigge i og dreje på og så skifter de farvede mønstre..

Det er ret ubehageligt.. både fordi jeg bliver svimmel af det, det forstyrre og det er ubehageligt når ens syn svigter..

Er mega forkølet for tiden, med meget hævede mandler og hævede kirtler på den ene side af halsen, men det burde jo ikke give synsforstyrelser..

Nogle der har prøvet noget lignende ??

Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma

0
0
Svar på denne tråd

overskrift ...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2010 21:55

har ikke prøvet det samme :D

men pga. en gammel skade på min hornhinde ( kom op at slås med en køkkenelastik :p )

slørre det tit der hvor skaden var, kan være igang med noget, og så pludselig blir det slørret i en plet på mit øje, og så kan jeg ikke rigtigt se på det øje :( ..

har ikke fået det undersøgt efterfølgende, men taget i betragtning af hvor belastende og irriterende det er, kan jeg godt følge dig ...

noget du har snakket med en dr. om ? :)

... Med den skønne Max Nobel ...

... Døm ikke på det du ser i nuet, men det det kan blive til ...

... Med troen & viljen, kan selv du flytte bjerge ...

*dækken str. 155/300gr sælges. nyt!*

0
0
Svar på denne tråd

Nadja....
Forfatter: 
Dato:  27-01-2010 22:08

Nej det er første gang idag.. men har kommet 3 gange idag hvor det så har været ca 20-30 min.. er lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal ringe til min læge i morgen..

0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  27-01-2010 22:14

Det er næsten med sikkerhed noget der hedder Aura. Jeg får det nemlig også en gang imellem, og er fuldstændigt ligesom dit.

¨Men bare roligt det er ikke farligt, jeg blev også helt panisk første gang, og jeg fløj til lægen.

Mange der lider af migræne får aura som et forvarsel. Jeg får kun aura, uden migrænen.

link.

www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ migraene.htm

Jeg får som sagt Aura UDEN migræne, og det er meget sjælden jeg får det.

Kh

mette

Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205

Se os til bla. DM i år 2010.

Når kun det bedste er godt nok.

0
0
Svar på denne tråd

Mette...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2010 22:19

Ja det var måske en mulighed.. jeg lider så faktisk af migræne dog normalt uden synsforstyrelser, men faktisk føles det lidt som om der er et anfald under opsejling.. troede så bare at det var synsforstyrelserne der gav hovedpinen, men måske det er den anden vej rundt... gad vide om man kan få det sådan pludseligt når man ikke plejer..

0
0
Svar på denne tråd

Sikkert.
Forfatter: 
Dato:  27-01-2010 22:25

Sikkert nok, ellers så ring og spørg en lægevagt. De kan nok give dig det rigtige svar.

Altså jeg har aldrig lidt af migræne som sådan og pludselig en dag så fik jeg de der mærkelige synsforstyrrelser ud i det blå. Så mon ikke man sådan kan få det ved migræne selvom man ikke har haft det før??

Kh

mette

Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205

Se os til bla. DM i år 2010.

Når kun det bedste er godt nok.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg får det som en forløber til migræne
Forfatter: 
Dato:  27-01-2010 22:48

Jeg får det som en forløber til migræne...

Jeg får også føleforstyrrelser i mine hænder

...og det går også ud over min tale...altså kan godt snakke, men kan ikke finde de rigtige ord.

Jeg har så igennem mange år fundet ud af at min migræne stammer fra "ondt i ryggen" eller en nerve i klemme i ryg / nakke.

...så når "flimmeret" starter, så ved jeg hvad der er på vej :-(

...hvis jeg så "skynder" mig (der må endelig ikke gå for lang tid, for så virker mine øvelser ikke) at lave nogle rygøvelser, så som:

1. at rette min ryg ud

2. hænge i armene fra en ribbe

3. sidde "lige" på en stol ved et bord

4. hoppe fremad på ekstra høje krykker

5. Gå i seng og ligge på ryggen uden pude

...disse øvelser har hjulpet mig i de sidste 10 år.

Piller har aldrig hjulpet på min migræne.

Men gå lige til lægen først og få stillet diagnosen :-)

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-)
0
0
Svar på denne tråd

ROSA ♥Tinker Fjordhest♥
Forfatter: 
Dato:  27-01-2010 22:55

Migræne diagnosen har jeg skam fået stillet, det er efterhånden mange år siden.. og på mig virker piller heller ikke.. eller jo har prøvet en slags der til dels hjalp, men pillerne kostede 80 kr stk..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er ret
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 01:50

sikker på, at Mette har ret (y)

Jeg har det også, øjenmigræne, aura. Det kommer en gang i mellem, og det varer sjældent mere end 10-15 minutter, og så er det overstået. Jeg plejer ikke at få hovedpine i den sammenhæng, selv om jeg har haft enkelte, voldsomme migræneanfald - uden aura :-(

Jeg har typisk haft det efter sygdom, hvor jeg måske er gået lidt for tidligt på arbejde. Men jeg har kun haft det 4-5 gange (y)

:-) fra NinA

Ridestøvler sælges - klik her :-)

Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)

Mine mål ca.:

FORDRINGER I DRESSUR (kun teksten - ikke billederne)

epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

synsforstyrrelser
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 04:40

Jeg stemmer i med, øjenmigræne, men jeg synes nu alligevel at du skal gå til lægen, specielt hvis det er første gang du oplever det.

Det kan være et forvarsel om stress, og det er vigtigt ikke at overse kroppens varsler.

jette

0
0
Svar på denne tråd

Nina.....
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 14:27

Ja jeg har jo været syg hele ugen med voldsom forkølelse, så er jo nok lidt ekstra svækket..

Jette: Stress ?? Føler mig nu ikke stresset og kan heller ikke se hvad jeg skulle være stresset over da jeg er førtidspensionist og derfor går hjemme :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider