|
|
| Et farvel... |
|
|
Kære allesammen. Først: TUSIND tak for alle jeres fantastiske, søde og mange ord - både i min tråd på hyggen nu her, men også i mine tråde gennem årene. Jeg har siddet hele morgenen og forsøgt at skrive det indlæg her. Faktisk har jeg forsøgt de sidste par dage, men jeg har ikke kunnet... Jeg synes bare, I fortjener at høre, hvordan det hele gik... nu hvor I sendte os så mange søde tanker. Jeg er enormt overvældet af al den opbakning, jeg har mødt, og også af alle de søde PB'er, beskeder på facebook, sms'er osv., som jeg har modtaget - jeg har langt fra fået svaret på dem alle... Jeg vil fortælle jer, at det gik godt... Måske lagde I mærke til, hvor fantastisk vejret var i mandags. Himlen var blå, og solen i himlen strålede omkap med sneen på jorden. Min cykeltur ud til Dullerne den morgen føltes uendelig, og mine kinder gjorde ondt, for kulden bed ekstra, når der konstant trillede tårer. Jeg mødtes med staldens ejer et sted mellem halv syv og syv den morgen. Hun havde netop fodret alle 5 heste, og Tulle og Mette stod og gumlede i lidt wrap, da jeg kom. De første par timer brugte jeg på at børste dem, nusse dem, rense deres hove... alt sammen, for sidste gang, og alt sammen mens de proppede sig med wrap, gulerødder og æbler. Dyrlægen skulle komme kl 11. Det var enormt koldt, så vi (staldejer og jeg) tændte varmeblæseren i stalden - også for at undgå, at vandrørene skulle fryse helt til. De solen var stået op, blev Tulle og Mette lukket ud på deres fold. Mette pakket ind i et tykt dækken, og lille Tulle med sine benvarmere på. De nød den savnede sol, og Tulle tog sig et ordentligt morgenbad i sneen.  25. januar 2010 Klokken 9 kom der smed til staldejers heste... Og da han var gået, gik vi ind og fik en kop varm kakao, mens Dullerne spiste hø og nø solen ude på folden. Bagefter gik vi ud på folden igen. Tulle mødte mig med et rigtig Tulle-vrinsk, og kaldte efter mig hver gang, jeg gik ind i stalden for at hente forskellige ting (grimer, træktove...) Staldejer og jeg var begge hoppet i vores flotte blå Thyborøn-habitter, og så lagde hun sig ellers til rette i Dullerne høkasse, mens jeg tog mig en lur på ryggen af Pletpigen. Vi skiftedes til at tage en masse billeder i skæve vinkler med mit kamera.  25. januar 2010 Klokken blev 10... og den blev halv 11... og den blev 11. Min mave gjorde mere og mere ondt, for jeg var så forfærdeligt bange for, om det nu skulle gå galt - man hører jo så mange skræk-historier. Men den blev også halv 12... og 12... Og jeg sendte mange taknemmelige tanker op mod himlen, for at få lov til at få lidt ekstra tid med Prinsesserne. Faktisk var det en en ret almindelig formiddag for både Dullerne og jeg. Måske fik de lov at æde en del mere wrap, end de normalt fik, hehe, men ellers var det ikke spor usædvanligt, at vi nød formiddagen sammen ved at hygge ude på folden. Jeg arbejder jo altid om aftenen/natten, og har altid formiddagene helt for mig selv i stalden...men denne dag, var jeg godt nok lykkelig over, at staldejer havde taget fri for min skyld...!! Så alt i alt var det indtil videre en meget almindelig dag i Dullernes liv, forsødet med dejligt solskinsvejr. Kvart over 12 begyndte jeg at blive lidt uroligt for, om dyrlægen måske skulle have glemt os, så jeg ringede for at høre... Han havde stået med en ret omfattende operation hele formiddagen, men kørte fra hospitalet omlidt. Puuuuuha. Lysten til at spørge, om vi ikke bare kunne udskyde det til en anden dag, var stor...  25. januar 2010 Guderne skal vide, hvor hårdt jeg kæmpede for at bevare roen. For mine hestes skyld. De læser mig jo lige med det samme... Men at dømme udfra alle de billeder af sovende Prinsesseduller, som ligger på mit kamera, så fattede de vist ingen mistanke. Dyrlægen kom omkring kl halv et. Først skred Dullerne - de skulle satme ikke have ordnet bisser idag, tænkte de nok... Men da jeg gravede et par æbler op af lommen, kom de alligevel hen for at smage, og blev stående mens vi snakkede lidt frem og tilbage. Vores dyrlæge var jo godt klar over vores "historie", og også godt klar over, hvor forfærdeligt meget de betød for mig, disse to prinsesseponyer. Han spurgte selvfølgelig, hvad der havde fået mig til at træffe beslutningen osv., men var meget forstående, da jeg fortalte, at Mettes syn var blevet (meget) værre, og det var ved at være på grænsen til, at det ville begynde at blive tarveligt overfor hende. Tulle har han jo selv haft på besøg nede på dyrehospitalet, hvor han tog røngten m.m - så han kendte til hendes gigt, og jeg fortalte ham, at hun var begyndt at blive sværere at holde huld på nu... Da vi havde snakket det igennem, forklarede han mig, hvordan det ville komme til at foregå. Jeg havde på forhånd bedt om visse ting - f.eks. at de blev beroliget først, begge to.. at det hele skulle foregå på deres fold, hvor de var trygge.. at der kun blev stukket én gang, og derefter sprøjtet i samme kanyle.. og at de begge skulle aflives som værende store heste... Dette var han helt med på. Jeg havde faktisk ikke troet, at jeg ville være i stand til at holde dem selv. Jeg havde faktisk aftalt med staldejer, at jeg holdt dem, når de blev beroliget...og så holdt hun dem, når de fik den sidste sprøjte - for det regnede jeg ikke med at kunne holde ud at skulle se. Men da jeg stod i det, var det den største selvfølge i verden, at jeg selvfølgelig skulle følge dem hele vejen. Det skyldte jeg dem... Begge prinsesser fik deres beroligende sprøjte mens de gumlede æbler fra min hånd og modtog utallige kys og kram. Jeg fortalte dem begge, at det hele var okay...at de skulle stole på mig, og at jeg elskede dem overalt i verden. Jeg fortalte dem, hvor smukke de var, og at jeg var så taknemmelig for alt det vi havde haft og oplevet sammen... Da de begge var godt på vej til drømmeland, sagde jeg til min smukke Plethest, at hun skulle komme med mig rundt om hjørnet (så Tulle ikke skulle se...), hvor der ville være dejligt solskin. Hun gik vaklende men trofast og tillidsfuldt med mig. Her ventede vi så et par minutter, hvor jeg holdt Mettes smukke hovede i min favn. Hun sov, og der var ikke den mindste panik at spore i hendes øjne. Hun opdagede dårligt, at dyrlægen kom hen til os... Staldejer stod ved min side, og spurgte, om jeg var okay, for ellers kunne hun tage over. Jeg var helt okay. Tårene trillede, og jeg var bange inderst inde, men måtte være stærk for min bedste ven. Dyrlægen gav hende den første lillae sprøjte, og derefter fyldte han hurtigt de to næste gennem samme nål. Han tog fat i Mettes grime og sørgede for, at hun faldt så forsigtigt som muligt. Hun prustede et par gange, så meget træt ud, og trak vejret for allersidste gang, i mine arme... Jeg elsker(!) begge mine heste ufatteligt højt, men alligevel var det bare sværere at skulle gå op til Tulle, efter jeg havde kysset og nusset og krammet Mette farvel. Tulle er sådan en lille fighter. Hun er så reserveret, I tror det er løgn, og alligevel har hun ladet mig være hendes ven. Hun har altid været det mest trofaste, jeg kan komme i tanke om, og jeg har elsket hende overalt på jorden, lige siden jeg var 9 år gammel. Hun har været behandlet så forkert, og har takket mig så uendeligt meget, for at forstå hende, og lade hende være den hun er... og desuden skulle hendes rejse herfra primært ske, fordi tiden var kommet for Mette, og jeg havde lovet mig selv, at de skulle afsted sammen. Tulle stod og sov, med hovedet hængende helt nede ved jorden. Da jeg lige fløjtede forsigtigt "hrh-hrh-hrh"ede hun med sine næsebor. Dyrlægen gav mig tid til at kysse hende farvel, og også hun fik at vide, hvor højt hun var elsket, og at jeg ville glæde mig så meget til, at vi skulle ses igen. Tulle fik sine sprøjter, og åndede ud stående, med sit hoved i min favn. Hun faldt lidt voldsommere, men var væk før hun ramte jorden. Jeg græd fuldstændigt hysterisk og ude af kontrol... Borede næsen ned i hende tykke, tykke pels, og duften bragte mig helt tilbage til min barndom på Ærø. Alle minderne. Alle vores rideture, stupmark-væddeløb, svømmeture. Om sommeren, hvor hun gik nede i mine forældres have. Kampene med hendes gamle ejer...ja sågar bortførelserne af hende, når hun blev behandlet grimt. Hjem til mine forældre... Tulle kendte turen udenad, og fulgte mig som en hund. Ligeindtil vi nåede vores vej - så var det mig, der fulgte hende, som en lille hund. I fuld galop op over markerne, op til vores hoveddør. Og hvad jeg husker tydeligst: glæden, den dag, hun blev min... Nu var de væk. Jeg gik fra den ene til den anden, kyssede dem og lukkede deres rolige øjne. Staldejer og jeg klippede en tot af deres maner, som jeg nu, 100 gange om dagen, mindst, dufter til. Det er sjovt, så forskelligt to heste dufter. Jeg kunne fortælle hvilken tot, der kom fra hvem, med bind for øjnene... Jeg græder en del - men ikke så meget, som jeg havde troet, jeg ville komme til. Jeg er ulykkelig og ked af det, men kun på mine egne vegne. Dullerne har det godt nu. De løber rundt på frodige græsmarker (med en million wrap-baller til Mette!!), hvor solen altid skinner... Tulle kan hoppe og springe højere end nogensinde, og Mette har fået sit syn tilbage. Faktisk synes jeg, det var værre i ugerne/dagene op til. Der var jeg så bange, anede ikke hvordan jeg ville/skulle reagere, og anede ikke, om det ville komme til at gå, som jeg ønskede det... Det må man sige det gjorde. Jeg ville ikke gøre en eneste ting om, hvis jeg kunne. Og sorgen, som er der nu, er mere ren. Den er til at tage og føle på, og er fulgt af så mange dejlige, smukke og lykkelige minder. Jeg føler mig underligt lettet...på mine prinsessers vegne. De kom herfra mens de var glade og sunde, og de kom herfra sammen.
Tine & Tulle Det klingede  Hvil i fred mine højtelskede Duller, vi ses igen en dag <3
Wintec Pro Dressursadel 17" sælges billigt! + meget andet, som sælges endnu billigere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| åh Tine |
|
|
Du er en meget stærk pige 
Kom Nanna lige forbi og sagde
R.I.P Sejr, Brian & Ruben - Håber I hygger jer sammmen i hestehimlen mine søde drenge  Nu med lånedyret Sammy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hvor var det smuk læsning og ja...Ved ikke hvad jeg skal sige...Men er så glad for at det gik SÅ fint og roligt... Sender en masse varme tanker din vej og en masse op til dullerne.. 
Screw you guys, i'm going Western  Lykkelig ejet af 3 skønne muskelhunde + 1 stk Moppedreng :) 25/1:Havetraktor sælges, kørt ganske lidt, med opsamler, send pb!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man kan jo ikke skrive så meget |
|
|
man kan jo ikke skrive så meget - men tanker til dig og dullerne!
Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten
"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Huha, kunne helder ikke holde tårene, men hold op hvor er det smukt og stærkt af dig du gav dem en så fin afslutning på deres liv. Du har elsket dem, de har elsket dig - du har grint hos dem, og grædt hos dem.
for din flotte beslutning, og for at dine heste måtte tage fra denne verden sammen.
Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk - Fjordhesten kan og vil!
Brenderup 2-hestes trailer udlejes!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lyder... |
|
|
... som den helt rigtige afsked - når det nu skulle være. Mindet om de to dejlige duller vil altid være hos dig - og med tiden vil minderne om de gode dage langt overstråle minderne om i mandags.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prinsesserne |
|
|
Vi tænkte på jer... Det var en flot og helt rigtig beslutning og du skal være stolt af at du havde styrke til at tage den og dermed gav dem muligheden for at rejse afsted ligeså værdigt som de havde fortjent... Og om noget tid kan du tænke på dem uden at få våde øjnkroge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære Tine. |
|
|
Vi to kender ikke hinanden og alligevel føler jeg, at du er et fantastisk og storslået menneske. Jeg sidder ligesom de andre med tårene trillende i en lind strøm nedad kinderne, - og uanset hvor sørgeligt det hele er, ja så er det en meget, meget smuk fortælling! Nu er der pludselig 3 stjerner mere på himlen - tænker selvfølgelig også på Matiné... Jeg ønsker dig alt godt i fremtiden.
Med venlig hilsen Lone...
Stald Julshede...
Stifter af facebook gruppen:
Autisme: "Mennesket bag! - / Er Du Rigtig Klog!" ¤ autisme-GROUP ¤
Alle er velkomne!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En smuk afsked |
|
|
Tak for en smuk beretning og med alle de følelser der følger med, sådan en dag. De kom herfra med den største værdighed og du var der for dem, stærkere end du selv troede på. Men den styrke gav dem ro og tryghed.  Stor respekt for dig. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For den da... |
|
|
Tårene løber.  Hvor er du en gæv pige. Gid alle heste inkl min egen måtte ha så gæv og skøn en ejer som dig, der forstår ikke at trække pinen ud. Jeg ved ikke om jeg selv kunne gøre det bare halvt så godt. Knus og tanker, til dig og Dullerne 
Hilsen Sanne
Hestene er Haflingere-Hvad ellers???
Hestefolket.dk Prøv det... Men pas på, du bliver afhængig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære Tine |
|
|
Alle heste burde have en ejer som dig. Hold da op hvor jeg stortuder lige nu. Det minder mig lidt om da jeg sagde farvel til min skønne gamle hoppe for lidt over et år siden. Det er lige før jeg har lyst til at sende min araber over til dig uanset om du vil have ham eller ej... For der ved jeg han vil få det godt. 1000 tanker til dig. Mvh Mia
Dejlig OX arabervallak på 3 år efter Genotic sælges uhørt billigt. Er under tilridning. Kom med et bud. Sælges da jeg ikke har tiden til ham. Evt byttes med skovturshest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dullerne |
|
|
Du er en fantastisk hesteejer. Er SÅ rørt over alt det, du har gjort for dine dejlige piger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| varme tanker |
|
|
Ingen tråd har formået at kunne få tårerne frem som denne... Ved slet ikke hvad jeg skal sige. Vi kender ikke hinanden personligt, men jeg har fulgt dine skønne tråde herinde og du skal vide at jeg syntes at det er SÅ flot at du tog den rette beslutning i tide. En smuk måde at gå over broen på - hisk at du altid vil være i deres hjerter. Varme tanker
You can't believe it, You can't conceive it- And you can't touch me, 'Cause I'm untouchable ! And I know you hate it, And you can't take it- You'll never break me, 'Cause I'm unbreakable!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Sikke en dejlig... |
|
|
... afslutning. Da jeg for 5 år siden tog afsked med min gamle Lotte-hest, gik formiddagen på samme måde, og jeg havde de samme følelser som du. Sorgen over, at dagen nu var kommet, ønsket om at forlænge formiddagen i det uendelige - og til slut en god ro indeni, og en viden om det var det rigtige at gøre. For mig holdt den ro ved - længe. Den dag i dag kan jeg stadig savne min Lotte-hest, men på en god måde. Jeg tror at det bliver det samme for dig. Tine! Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som alle andre |
|
|
I denne tråd, har jeg stor respekt for dig, og dit svære valg ang. dine elskede duller.. Dullerne har det godt nu, men Tine det havde det så sandeligt også da de var i live og ved dig. Du har givet dem så meget, og de har givet dig igen, og ingen på HN har været i tvivl om at I alle 3 havde en stor plads i hinandens hjerter.. Stort trøste kram herfra. Heidi
Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afsked |
|
|
Fik helt tåre i øjnene af din smukke historie. Jeg har igennem flere år fulgt dig og dine dejlige heste og nydt dine billedserier, som har vist hvilket fantastisk bånd der var mellem jer tre. Nu er en epoke slut, men sikke en dejlig rolig måde det skulle ske på, nu hvor det skulle være. Flot af dig at du tog det svære valg for dine hestes skyld. Varme tanker til dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puhhh..... |
|
|
Søde Tine.. Heller ikke jeg kender dig, eller ved hvem du er, udover "Tine fra Hn med dullerne", men du fik mig til at stor-tude da jeg læste dit indlæg. Der er slet ingen tvivl om hvorvidt du elsker dine heste og har givet dem en værdig afsked. Jeg har fulgt med i dine tråde, og tænkt at du var en fantastisk pige, og jeg synes at alle heste-ejere kunne lære noget af dig. Jeg har mistet mange heste igennem livet allerede, men der er én som sætter sine spor og som er den jeg husker hver dag - sådan en man aldrig finder igen. -Sådan kan jeg mærke at Tulle er for dig. Husk begge heste med et smil på læben istedet for at græde... Det prøver jeg at leve efter, selvom det er svært. Mange tanker og kram, med håb om at sårene fra dine dejlige muler vil læges over tid. Pernille.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kære Tine |
|
|
Jeg har læst de fleste af dine tråde, jeg husker mange af dem, især dem, hvor du fik og Tulle og senere da du fik af hvide at du også kunne få Mette, dejligt du ville skrive denne beretning fra den sidste dag, jeg må inrømme at det er godt jeg læser den her på mit arbejde, for så kan jeg ikke side og og græde snot. Jeg ved om et stykke tid så kan du tænke tilbage dem med et smil på læben istedet for tårrer. Jeg håber dog du stadig vil skrive herinde og vise billeder om ikke andet så af den kære rejsemis. Held og lykke med at finde dit fremtide hjem og uddannelse. Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smukt smukt smukt |
|
|
Utrolig smuk beretning om nogle fantastiske væsener og minder. Tårerne triller ned af mine kinder, og jeg kender dig ikke engang. Ønsker dig alt mulig støtte i disse dage, jeg er sikker på der er en masse der nusser om dig. Alt mulig held og lkke fremover. Jeg har stor respekt for dig som hesteejer.
- sagde Cecilie
The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890 |
|
|
Måden du skriver tingene på er som når man er der selv... Jeg har stor respekt for din beslutnong og måden det skulle gøres på... Stor krammer til dig. Tak fordi jeg måtte følge med i alle dine historier og billed tråde.. Det har betydet meget for mig
Hilsen Annette (Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy) LÆKKER ANDELSBOLIG SÆLGES I AALBORG se mere på WWW.FRIHAUGE.DK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sødeste Tine... |
|
|
Så formåede du endnu en gang at få mig til at sidde og tude. Uh, hvor jeg føler med dig. Men hvor er du stærk og hvor er du en god heste-ejer. Det lyder som om det ikke kunne have været sket på en bedre måde og dine duller er rejst fra vores verden med gode minder og masser af kærlighed. Kæmpe store trøstekram til dig, søde Tine.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du skal have |
|
|
det største kram for at have taget den svære beslutning som hesteejer, sammen med dyrlægen givet dine duller den bedste afslutning på livet. Det er svært og hvor har jeg grædt over din smukke beretning. Nu ved jeg at to smukke duller græsser på de smukke grønne marker og ikke står i en kold heste transport et eller andet sted hen. Mange tusinde trøsteknus, Beagle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære Tine... |
|
|
Nu håber jeg dette kommer til at lyde rigtigt: Jeg kender dig kun fra dine skønne tråde om dine højt elskede Duller herinde, men føler jeg kender dig alligevel. Har tænkt rigtig meget på dig, især mandag skænkede jeg dig mange tanker. Har de sidste dage mange gange om dagen været herinde og kigge i håb om, at du havde lavet en tråd som denne. Måtte læse din beretning i bider, da jeg simpelthen måtte stoppe pga. tårerne trillede ned af kinderne. Din kærlighed til Dullerne lyser langt ud af din tekst - fuldstændig som den plejer at gøre. Ingen heste kunne ønske sig en bedre ejer end dig, tager hatten af for dig. Med hjertet på rette sted, vælger du at træffe den helt rigtige beslutning. Alt respekt for dig Tine. R.I.P Tulle & Mette
Med venlig hilsen Trine 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine..... |
| Forfatter:  |
CarolineR |
| Dato:  |
27-01-2010 14:15 |
|
Hvor smukt skrevet...... Der er ikke noget smukkere end at komme herfra elsket, og det må man sige dine smukke heste gjorde. Kæmpe kram herfra...
Dressurpony sælges Kontakt for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære Tine |
|
|
Åh, hvor er det bare hård læsning lige nu.. Måske endnu hårdere fordi min egen Dullehest skal samme vej i morgen. Hun er blevet kaldt Dulle siden hun var helt lille. Det lyder så smukt når du beskriver hvordan dagen forløb.. Jeg har lige kæmpet mig igennem sneen, hjem fra min lille hest. Derud SKULLE jeg bare i dag. Sne eller ej. Lige nu har jeg mest lyst til at ringe til min dyrlæge og sige, at hun skal lade være at komme i morgen. Men beslutningen er jo taget... Håber, at jeg kan være lige så stærk i mogen som du har været i mandags. I dag har jeg bare hygget med Jaqueline med tårerne løbende ned af kinderne.. Men hun var glad - og det er jo det vigtigste.  Ditte
Masser af kvalitetsudstyr og tøj sælges, da hesten skal aflives. Bla. Rambo, Eskadron, Masta, Bucas, Musto og Pikeur. Se annoncer og præs. Ikke alt er oprettet. Skriv hvad du manlger. Måske har jeg det ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Her sidder jeg med tårene i øjnene over dit meget smukke farvel til dullerne. Du har givet dem så meget kærlighed, hengivenhed igennem tiden du har haft dem, det er jeg slet ikke i tvivl om. Og kærligheden har lyst ud af alle dine indlæg gennem tiden, og også nu hvor det aller sværeste skulle stå. Nemlig din smukke afsked med dullerne og de smukke evige grønne græsmarker. Du valgte at stoppe mens legen stadig er god, og det skal du have stor ros for , at du tænkte på dem, og ikke dig selv i dette tilfælde. Dullerne vil altid betyde ufattelig meget for dig, det kan ingen overhovedet blive eller være i tvivl om. Og har også opfattelsen af, at du er en stærk pige inde bag alle tårene der måtte komme. Videre skal du nok komme uden dine piger, selvom de altid vil vær ganske tæt på dig. Jeg håber tine, selvom jeg ikke kender dig (kun via HN) at du finder styrken og kærligheden igen i en ny hest, der vil være med dig sammen med de dejlige minder dullerne har givet dig. Kram herfra Dorthe.
Folk der lyver ondt kun for at såre andre, burde skamme sig.
Nytårs forsæt 2010 : At finde drømmehesten.. det er vist tættere på end først antaget...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for tråde og kig ind i jeres liv sam |
|
|
Snøft - jeg tuder lidt efter at have læst dit indlæg. Men fantastisk flot beslutning som jeg har den allerstørste respekt for. TAK for alle trådene, og fordi vi fik lov at få del I jeres skønne liv sammen. Jeg vil savne at høre nyt, men glæde mig over Tulle og Mette kom til den helt rigtige person og fik den smukkeste og mest værdig afslutning på dette liv, man kan forestille sig.
"All that glitter is not classical dressage" Erik Herbermann, The Dressage Formular
Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puh Tine |
|
|
tror alle der læser det her bliver mærket af det. Hvor skal du være stolt af dig selv, du fulgte dem begge hele vejen, og det lyder bestemt til i fik en god afsked. Tror vi er mange herinde der kommer til at savne jeres skønne billed-serier, men håber en dag at se billeder af dig med en anden skøn hest. Rigtig, rigtig mange tanker herfra.
Team Rønnebjerggård...... Super 1ér pony sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Allersødeste Tine |
|
|
Jeg har aldrig mødt dig eller Dullerne, men for dælen hvor jeg sidder her og tuder.. Jeg er næsten 25 og flæber som en bette skolepige.. Hvor er du en stærk og super sej pige. Ingen tvivl om du gjorde det allerbedste for jer alle tre, og de kigger ned på dig begge to med store taknemmelige øjne, og med glæden over i skal mødes igen.. Tak fordi du ville dele dit smukke eventyr gennem flere år sammen med Dullerne med os! Du er et helt specielt menneske..
Sagde Charlotte. Min elskede mor 03-02-60 - 08-10-08
Vi ses på den anden side! Rider mit gule lyn Ryttergaardens Kjeldbjørn ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Kendet følelsen og føler med dig. Det er altid hårdt, men en god beslutning du tog. Trøstende tanker herfra
¤Sara¤.
opstaldning tilbydes i lille stald ved haslev behandlende og velværende massage tilbydes 130 kr/ 30 min - Fysioterapeut stud.
-It's nice to be important, but it's more important to be nice!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære Tine. |
|
|
Jeg sidder med tårene trillende ned af kinderne. Hvor er det fantastisk læsning. Hvis der er en der elsker sine heste, så er det godt nok dig. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor hårdt du har haft det op til, og har det nu. Men hvor er du stærk. Især fordi at du træffede den beslutning som du fandt bedst for dine Duller. Men hvor er det trist at vide at det er slut. Jeg har fulgt alle dine indlæg, og krydsede fingre når der skulle krydses. Fulgt din kamp for Mette, en kamp som jo endte lykkeligt i sidste ende. Men også en drøm som sluttede lidt tidligere end beregnet. Men hvor det dog stråler ud af dit indlæg at du elsker, respekterere og ærer dine Duller for alt hvad de er, hver for dig. Du skal få et stort trøstekram herfra, og så håber jeg at du stille og roligt kan komme helt ovenpå igen. Ovenpå og tænke på alle de gode mindre, som du trods alt har med dem.
** Trine **
Ejer af: Nydam's Mr. Milan Ejet af: Frosti - Hustyrannen
Søger du billeder af varmblodshingste? Så prøv at kontakte mig. Jeg ligger inde med MANGE! Også tyske og GAMLE.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åh nej dog |
|
|
Puha hvor jeg har tårer ned ad kinderne... suk.. så var deres tid kommet. Synes det er meget flot at du tog den tunge beslutning at lade dem følges ad og var ved deres side hele vejen. De to tøseduller kunne ikke have ønsket sig et bedre liv og en bedre alderdom end den de fik hos dig. Det er dét der er det vigtigste og det må du huske på i den sorg og afsavn du må opleve nu. Sender en masse trsøstetanker din vej..
Hilsen JP -der er i lære som beslagsmed! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måtte stoppe |
|
|
læsningen flere gange undervejs for at tørre øjnene... Det lyder som om de begge kom her fra trygt og meget fredfyldt, tak fordi du ville dele slutningen på jeres eventyr med os her inde. Jeg sender min dybeste respekt og en kærlig tanke til dig.
Med streng disciplin kan man få sit barn til at gøre praktisk talt alt, undtagen at kaste sig i ens arme, når man kommer hjem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels dig |
|
|
Stakkels dig, føler med dig, men sikke en flot beslutning at tage fra din side. Tusind trøste kram til dig. Jeg ved dullerne har det godt oppe i himlen på en frodig græsmark uden smerter. Fik helt tåre i øjenene af at læse dit indlæg, man kan mærke og læse at du elsker dine duller rigtig højt  Trøste kram her fra
Line
Sübben siegfried springsadel til salg. Se min præsentation under annoncer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| duller |
|
|
jeg melder mig i grædekoret, hvor er det sørgeligt og smukt på en gang. rip mette og tulle. tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puh...ha... |
Laban1 |
27-01-2010 18:38 |
|
Så blev jeg lige tude Marie...snøft. Men hvor er det en stærk beslutning fra din side, og din heste gå helt sikkert nu, og gumler på de frodigste enge, hvor solen altid skinner, og hvor der ingen sygdom og smerte er, de har det dejligt, og det har de fordi du er en kærlig og ansvarsfuld hestejer. Mange trøsteknus herfra.
Istedetfor at gå bag min ryg, så gå foran, så kan jeg bedre se dig.
Hilsen Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift ... |
|
|
hvor er det rart at kunne læse om dig og dine dejlige muler, Tine ... har ALT for mange gange set, at nogle mennesker ikke passer deres heste ordenligt når de får det skidt eller bliver skadet/får nogle skavanker ... skønt at kunne berette om en vidunderlig pige, der fulgte sine 2 duller til det sidste åndedrag, og blev ved deres side, og gav dem det bedste af det bedste selvom de ikke var 100% på toppen mere, selv når det var svært .. jeg beundrer de mennesker der besidder den evne at kunne se hvornår der er allemest brug for en ... - det er desværre ikke alle der besidder det ! dine Duller vil være evigt savnet på HN, men vi vil mindes dem på en rigtig dejlig og hjertevarm måde ... det er skønt ... selvom din tråd er rigtig trist, bringer den megen varme i den kolde tid ... må dine dejlige Duller hvile i fred ... 
... Med den skønne Max Nobel ...
... Døm ikke på det du ser i nuet, men det det kan blive til ... ... Med troen & viljen, kan selv du flytte bjerge ... *dækken str. 155/300gr sælges. nyt!*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Farvel til dullerne |
|
|
Kære Tine Det er dejligt at høre at det gik så stille og fint med at få dullerne sendt til et bedre sted. Hvis ellers det kan blive meget bedre end i din varetægt. Jeg er også glad for at høre at du ikke fortryder og at din sorg er ren og håndgribelig. Du gjorde deres liv smukkere og deres afslutning værdig. Hvad mere kan en hest ønske? Der er vel ikke så meget andet at sige end god helingsproces og masser af for din stærke beslutning og ikke mindst den gode tid du gav dem her på jorden.
Medlem af Bullerklubben
og NSLFB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Farvel |
|
|
Hvor var det dejligt at høre at du fik en god afsked med dine duller, jeg håber at når jeg, om forhåbentlig mange år, skal tage afsked med Paddy kan takle det lige flot som du har gjort, mange tanker til dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| at sige farvel |
|
|
Det var en god måde du gjorde det på og er sikker på at dine elskede duller fik den mest værdige afsked en hest kan ønske sig. Jeg var igennem det samme for 3 uger siden og kan fuldstændig følge det du skriver...dog var jeg ikke lettet bagefter, men alligevel glad for den måde min hest kom herfra på. Jeg holdt ham også til det sidste og det virkede som det mest naturlige. Iøvrigt så vil jeg sige tak for alle de søde og sjove tråde om dullerne - de vil blive savnet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Farvel til dullerne... |
Tine85 |
27-01-2010 19:52 |
|
Det kunne ikke være gjort mere rigtigt end det du gjorde tine! Det er virkelig stort af dig!  Har altid fulgt med i jeres tråde og de har haft et fantasktisk liv indtil det sidste!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er jeg |
|
|
glad for at læse at du trods alt havde en god dag - at alt gik efter planen, stille, roligt og smukt. Jeg er til stadighed imponeret over din evne til at skrive - jeg kommer også til at savne dine billedtråde - ikke blot på grund af de smukke billeder - men også på grund af teksterne som altid er helt fantastiske 
/Trine T =) What We Do in Life Echoes in Eternity. If opportunity doesn't knock, then build a door.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bumbum |
|
|
Jeg sidder her med tårer i øjnene efter at have læst om dit meget smukke farvel til dine elskede duller.
Jeg har meget stor respekt for dig som menneske og som hesteejer.
Jeg har fulgt dine tråde længe og kommer til at savne dine historier om dullerne.
Jeg er sikker på at Fighter og Musse hilser dine dejlige duller velkommen over regnbuebroen.
jeg ønsker dig al mulig held og lykke frem over.
R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh Tine |
|
|
Hvor var det en smuk læsning.. Super smukt beskrevet. Er glad for at de kom godt af sted .. Buller sender dem begge et farvelkys, men især Mette, som jo var hans "kæreste" .. Du er , som en anden skriver , en meget stærk kvinde ! Thumbs up  Mange tanker, knus og kram fra Christina & Buller <3 ..
BULLER
HAFLINGER/ALPE QUARTER
FELIX
NORSK SKOVKAT CARPE DIEM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tulle og Mette |
|
|
Hold fast hvor jeg tuder nu. Og hvor er det flot gjort af dig. Var igennem noget lign. med min gamle pony, som jeg havde fra hun var 22 til 33. Hun lå en morgen og kunne ikke rejse sig og så valgte jeg at det vat slut. Men det var RÆDSELSFULDT at skulle bestemme at nu skulle hun dø. Og jeg skreg som fanden selv, da hun gik væk, men det var, som du siger, værre i dagene op til. Man har en god samvittighed bagefter. Hele din historie fik lige alle følelserne til at vælde op i mig igen og det gør avs. Flot, Flot af dig. Du er og har været den bedste hesteejer i mine øjne. Har altid haft stor respekt for dig, for din måde at behandle hestene på og den er bestemt ikke blevet mindre nu. Sender en masse trøstekrammere til dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åhhhhhhhhhhhhh |
|
|
KÆMPE KÆMPE KÆMPE KNUS til dig Tine. Jeg syntes at det du har gjort for dine heste er det smukkeste og mest omsorgsfulde, jeg nogensinde har oplevet. Igen Knus fra mette
Team Lodberg Riders Coaching undervisning og uddannelse af hest og rytter tlf. 20924205
Se os til bla. DM i år 2010. Når kun det bedste er godt nok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op... |
|
|
Jeg sidder her med våde våde kinder... Håber bare at jeg er lige så sej som dig Tine den dag jeg skal tage afsked med min hest! Har så meget respekt for dig og din beslutning  R.I.P. Tulle & Mette, kommer virkelig til at savne alle de skønne skønne billeder med jer!
Med venlig hilsen Zooropa - Anne: http://annemonark.blogspot.com/
** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the truth. ** - Bono, U2
Har jeg hovedpine er det fantomsmerter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
puha jeg skal da have en klud til at tøre mine øjne med, sikke et smukt beskrevet forløb, jeg tager hatten af for dig,du er sku sej,her kan man da virkelig tale om en der elsker sine heste og vælger den helt rigtige løsning. jamen hvad kan man sige, du gav dine piger og dig en sidst god dag og du fuldte dem hele vejen til porten, jamen jeg syns sku du sej. jeg håber at når det en dag er min tur til at stå der så kan jeg gøre det lige så sejt som dig. op med humøret du gjor det rigtige for dine piger, og nu er de sammen forevigt takket være dig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sov sødt begge 2 |
Camilla »Mercedes Marco« |
27-01-2010 23:27 |
|
That life has set free A million white horses Forever to be Don't cry for the horses Now in God's hands As they dance and they prance To a heavenly band They were ours as a gift But never to keep As they close their eyes Forever to sleep Their spirits unbound On silver wings they fly A million white horses Against the blue sky Look up into heaven You'll see them above The horses we lost The horses we loved Manes and tails flowing They gallop through time They were never yours They were never mine Don't cry for the horses They will be back someday When our time has come They will show us the way Do you hear that soft nicker Close to your ear Don't cry for the horses Love the ones that are here Tænker på dig Tine
Camilla Nu mor til lille Malou 7/11-09
Turhest søges ved 8740
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tulle og Mette |
Heidi (Pingu) |
28-01-2010 09:26 |
|
Hej. Ja, jeg kender jo både dig og hestene fra det virkelig liv, og kom sørme godt til at at sidde og tude da jeg læste din tråd. Selvom jeg var til en vigtig eksamen den dag de blev aflivet, var I konstant i mine tanker - og også i ugen op til. Jeg ved hvor grusomt det er at gå og vente på dyrlægen, mens man stadig har dyrene. Det er som du skriver værre end bagefter. Det er en underlig tanke at Tulle og Mette er væk. Har jo, som alle andre, fulgt dine tråd, helt tilbage fra at du red Donna og Tulle og boede på Ærø... Kommer til at savne trådene :-/ Må indrømme at jeg de sidste mange år, når jeg går ind på "opslag og billeder" altid har kigget efter dit navn siden ned, inden jeg har set de andre billeder - om der nu skulle være nogle nye pletskud af de dejlige ponyer. Det er dejligt at vide at Mette og Tulle kom godt herfra! Det har de fortjent. Hvor har de båret mange tåbelige ryttere og vi ved begge hvordan deres gamle ejer behandlede dem, selvom han intet dårligt mente med det. Nu er King den eneste tilbage, som nyder sit otium i Ommel.
Håber du kommer vel over det og ikke komme til at savne dem alt for meget... Mange hilsener Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg sidder og stortuder |
|
|
Tårene vælter ud af hovedet på mig over din beskrivelse.. Jeg er så glad for at det hele gik som det skulle! Det er lige den frygt man går med længe inden dagen oprender! Jeg kan se de begge ser ligeså smukke og glade ud som de altid har gjort! De sluttede på toppen af livet de to dejlige tøseduller!-takket være dig!
I tre var "Ment to be"  Stort klem og masser af varme tanker fra mig til dig!
Hesteklipning tilbydes, fair pris. Fotografering tilbydes! Græd ikke fordi det er ovre, men smil fordi det har været der!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puuuuuuhhhaa |
|
|
Det er smuk læsning. Rørende. Meget rørende. Tager mig tilbage til den dag, d. 27 maj hvor jeg fik aflivet min hest. Du har taget en rigtig hård beslutning. Dine to tøser, vil være dig evig taknemmelig. For du var i stand til at tage en beslutning, så de kunne rejse afsted mens de stadig var stærke. Kæmpe kram herfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snøft..... |
Katarina E |
28-01-2010 11:57 |
|
du er det smukkeste hestemenneske jeg nogensinde har mødt Tine, det skal du vide.
udover det, kan jeg ikke sige meget, jeg mangler ord. kunne du se mig, ville mine tåre tale for mig. må i hvile i fred, HN's yndlings duller.
Venlig Hilsen, Katarina Emilie. - G O L D E N S A N T H O S ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
meget meget stor respekt for dig ! Det har uden tvivl været hårdt - men du lyder til at have klaret det fantastisk ! Alt held og lykke frem over ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et farvel til dine to prinsesser |
|
|
Kære Tine, Jeg er meget rørt over at læse om din afsked med dine to dejlige piger. Din kærlighed til dem var/er så stærk og inderlig, at jeg mærker det dybt inde i mig. Tak for at du ville dele din oplevelse af afskeden med os. D. 25. var jeg på kursus og havde glemt at tænke på jer kl. 11. Ved 12.30 tiden kom jeg i tanken om det og var utilfreds med, at jeg glemt det. Valgte herefter at bede en lille bøn for de små hestesjæle om en go' tur over på den anden side. Jeg kan se nu, at de har fået gode tanker på det rette tidspunkt alligevel. Jeg har det dårligt med at love noget og ikke overholde det. Jeg tænker på dig Tine og dine to prinsesser, som har givet dig så megen glæde og hengivelse. Varmt knus fra Esma
Vrinsk fra Esma
Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen..
Samtaleterapi tilbydes
Healing af menneske og hest
Healing gør dig glad og giver et løft af energi ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej puuuha..... |
|
|
Vil I så stoppe Jeg hyler hver gang, jeg åbner den tråd her. Af hjertet TAK. Fra mine smukke prinsesser, som altid vil være i mit hjerte, og fra jeg selv. I er så utroligt søde, og har hjulpet mig så meget - både nu, og gennem alle årene, selvom det lyder skørt, at ord på www kan betyde så meget. Men det har de ofte gjort, og I har lært mig så mange ting herinde. Nu vil jeg lave et tekstfrit billedindlæg inde på Opslag og Billeder, af alle de sidste billeder af Dullerne. For dem skal I i hvert fald ikke snydes for. Mange kærlige hilsner Tine
Tine & Tulle Det klingede  Hvil i fred mine højtelskede Duller, vi ses igen en dag <3
Wintec Pro Dressursadel 17" sælges billigt! + meget andet, som sælges endnu billigere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sidder... |
|
|
sidder også og stortuder.... ved lige præsis hvad du har været igennem. Bare alle havde dit mod til at tage beslutningen inden det går ud over dyrene. Føler med dig....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vasses'go :o) |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh Tine |
xtiny |
28-01-2010 19:02 |
|
Din beretning trak tårer. (Jeg græder ellers aldrig). Det var en smuk dag- som i den (godt nok totalt usandfærdige men gode roman)- "En god dag at dø". Den var så smuk gnistrende af sol og frost- at det var en god dag at dø. Meget smuk beretning. --- Hvordan har du det nu, Tine? Godt, håber jeg, for det var en svær og god beslutning for hestene.
Mvh xtiny
"All problems are people-problems. No people, no problems!" Citat tilskrevet Stalin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Uha Tine.."Everyone should have a mom in love, and a dad in space", and a Tine for their horses. Hold kæft altså, jeg hyler som pisket..du bragte mig lige med det vuns tilbage til den 15 september, hvor min elskede Zeppelin åndede ud. Uhhh...jeg ku skrive så meget, men ord er bare så uendeligt fattige i den her tid. Knus og kram til dig for at tage den ultimativt bedste beslutning for dine elskede prinsesser...De er jo HN`s heste, som aldrig aldrig slettes fra hjertet..Men hold nu op, hvor vil jeg dog savne dine lange, smukke billedtråde med Tulle og PletteMette...så smukke de løber rundt nu.. 
Zahrah Hamrah El Azraff...mindre kan ikke gøre det (;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| R.I.P. |
|
|
Personer som dig fortjener den største respekt, fordi de har behandlet de dyr, som de har i DERES varetægt er behandlet ud fra et altruistisk synsppunkt. Et synspunkt, hvor dyrene kommer før dem selv. Flot Tine Hvor er det fantastisk og sørgeligt på samme tidspunkt. Fantastisk, fordi der findes personer som dig. Sørgeligt, fordi der findes alt for mange personer som har det anderledes. Må du få et godt liv fremover og må dine "tøser" have det godt in heaven.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meget smukt skrevet |
|
|
Hej Tine. Det var meget smukt skrevet; og hvor var det godt, at alt endte så smukt, som det gjorde. Jeg vil bare sige tusind tak for alle de skønne og vidunderlige tråde herinde på HN, som du har givet os gennem årene - tak fordi vi måtte se alle de dejlige billeder og videoer, som alle virkelig kunne bringe et smil på læben. Specielt en video med dig og Mette, som du lavede fra før, hun rigtigt blev din, står klart i min hukommelse  Du gjorde det rigtige, det er der ingen tvivl om. Alt mulig held og lykke og god vind fremover, jeg sender varme tanker både til dig og til dine dejlige piger. Mvh. Simone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære Tine |
|
|
Må indrømme at her sidder jeg og rå tuder, for 1 år siden var jeg igennem samme farvel til min Coco, jeg skrev også forløbet ned ligesom du her har gjort, og minderne vælter op i mig  Som skrevet i mange af de andre tråde du har lavet den sidste tid, TAK for alt det du har delt med os. Jeg ved lige præcis hvordan du har det dybt inde i sjælen, hvor ondt det gør i hjertet, men på en måde lidt godt, når man ved at det er den helt rigtige beslutning trods alt. Tanker herfra Knus Karina
Brunbroget Irish Cob hoppe, Kåret Fløj samt Årets bedste Hoppe Danmark Øst 2009 sælges, Se min præsentation
Velholdt hus Sjælland Stevns på landet sælges omgivet af marker tæt på skov
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha Tine |
|
|
Mig fik du også til at græde. 1000 trøste kram herfra og du er altid velkommen til at klappe heste ude hos os, hvis lysten kommer over dig.
Sagde Janne Sælges: Windsor elite 17 " Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Vist godt jeg først fandt denne tråd nu... Havde mødt rødøjet og forgrædt på job i går aftes ellers.... Tårene trillede mens jeg læste dine linier - der er fyldt med varme, kærlighed, sorg og glæde. Som mange andre skriver - så har du givet de to smukke heste ALT og været stærk nok til at sige farvel i tide!!! Kæmpe knus og de varmeste tanker til dig fra mig!!!!!! og en hulans masse a de her 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej nu...... |
|
|
Tuder jeg bare og kan ikke stoppe. Kender ikke baggrunden for aflivningen, men det er også ligemeget. Fandeme stort af dig at klare det selv, for fanden da.... Stort kram til dig og en stor hilsen til begge de skønne Duller.
Jack Russelterrier til avlstjeneste Stambogsført i DJRTK.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skønne duller. |
|
|
Det er bare aldrig sjovt at miste dem man holder af, men det er rart at vide at de nu ingen smerter har. Jeg har selv sagt farvel til min dejlige hund som pga dårligt hjerte måtte aflives i dag. RIP små duller.
JANE
------------------------- oooOOOooo --------------------------
RIP min skønne Meico. Hils i himlen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puhaaa |
|
|
Tine.. Jeg sidder her imens tårerne triller ned ad mine kinder.. Det må have været så vært at sige farvel til 2 så gode venner.. Men du gjorde det helt rigtige.. Og dullene ar det super godt nu.. Varme tanker fra mig..
Hilsen Lisa
Med de 2 dejlige og smukke Welsh Cob drenge, Valhallas Valliant og Valhallas Zorba.. Mangler du hjælp til trailerlæsning?? kig på min præsentation..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Carina Gøttler ♥Frederik♥ |
29-01-2010 20:14 |
|
... Puha jeg måtte også stoppe undervejs, fordi tårerne i mine øjne gjorde det umuligt at læse ordene.. Det er en rigtig smuk beretning, og jeg havde det som om, det var mig selv, der stod med dem og kunne næsten dufte dem. Hvor er du bare en stærk pige.
Sagde Carina Gøttler (:
- som ENDELIG er blevet mor til den skønneste lille dreng<3
R.I.P Pax&Carsten Junior
4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
troede da aldrig at jeg skulle tude over et indlæg men det her siger bare alt hvad der skal siges... er fuldstændig rørt over din måde at skrive på og din gribende afsked med dine duller... jeg ved jeg ikke er den eneste som kommer til at savne dine tråde med billeder og tekst... det er utroligt hvad du kan formåe i en enkelt tråd... den her satte så prikken over i´et... puha... tak fordi du delte din afsked med os på så smuk en måde... god vind frem over tine... du er sej så det skal nok gå... sender dig en masse varme tanker og håber det går bedre her i slutningen af ugen...
Hilsen Jeanette
Ejer af skøn haffe...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvil i fred, Prinsesse Nathalie <3 |
|
|
Føler med dig! til din beslutning, specielt at de skulle afsted sammen. Begyndte helt at tude da jeg læste dit indlæg Fik selv aflivet min i forgårs, så kender det alt for godt, desværre. Følelsen af at det her kan ikke være sandt, når man sidder ved dem for sidste gang. Hvil i fred, dullerne
Sascha & Prinsesse Nathalie
R.I.P Simon Claussen, min højt elskede kæreste I medgang og modgang til døden skilte os ad <3 Hvil i fred, min Prinsesse Nathalie
Du vil altid være min drømmehest <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dine prinsesser |
|
|
Føler virkelig med dig... Har sagt farvel til 3 heste siden 2002 -senest i marts 09. Netop som du beskriver, hvordan man følelsesmæssigt har det og tankerne der vandre og på et tidspunkt flyver afsted.. Grænsen til at fortryde... Og det at være så bund ulykkelig og alligevel have en følelse af lettelse.. Det er præcis sådan, jeg havde det.. Jeg ville give min højre arm for én dag mere med min hest Maddie! Men jeg ved hun har fred, og jeg gjorde det rigtige ved at følge MIN prinsesse det sidste stykke på vejen, og ikke mindst hjælpe hende afsted på en god, værdig og kærlig måde.. Jeg var der også lige til det aller sidste, og det er utroligt hårdt, men jeg ville for alt i verden aldrig have undværet det. Hvil i fred alle mine prinsesser (mine 2 som kan ses på min profil og dine 2 ) og min prins, Zar... Trøste-kram
<3 Kristina & Starlight´s Sidney <3
Har din hest været "dum" idag?? Prøv at kigge lidt indad...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kære Tine... |
|
|
... hvor er du bare et stort menneske! Og hvor fik din beretning mig til at græde. Den vidner om en smuk dag, hvor dine heste endelig har fået fred - og jeg er sikker på de er gået over regnbuen med dig og hinanden i tankerne. Du beskriver oplevelsen så uendelig tæt på min oplevelse af samme art, da jeg for 3 måneder siden også måtte sige farvel til mine to elskede venner. Dog lidt mere pludseligt end du. Men efter hvad jeg kan læse her fra dig, og hvad jeg selv har tænkt, så er jeg faktisk glad for, at jeg ikke vidste lang tid i forvejen, hvad der skulle ske den dag. Det må have været en uendelig hård tid at gennemgå, men på den anden side var du der for dem gennem det hele, og jeg er sikker på, at de ikke anede uråd eller bebrejdede dig noget på noget tidspunkt. Du er fantastisk til at fortælle med hjertet i denne og mange tidligere tråde på HN som jeg med glæde har læst - om både godt og skidt. Håber ikke, at det var det sidste du har haft med heste at gøre, for enhver hest fortjener dit venskab! Mange sorgfyldte og trøstende tanker herfra.
Hilsen Mette
Behandl din hest, som du selv gerne vil behandles - med respekt! Ronja 11.5.85-29.10.09 Asterix 25.4.02-29.10.09 Tak for alt begge to
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du er den bedste hesteejer |
|
|
Jeg sidder og tuder mens jeg læser dit indlæg og tænker at dine heste er kommet herfra på en værdig måde, som er valgt af kærlighed - du er den bedste hesteejer jeg endnu har læst om herinde og nogensinde hørt om eller mødt... Håber jeg en dag kan vælge ligesom dig, hvis det kommer så vidt Må dine duller hvile i fred Jeg tror du har fået jobbet som hestepasser i heste-himlen og der tror jeg kun de bedste af os der har med heste at gøre bliver lukket ind...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ære være Dulle-pigernes minde |
|
|
Hej Tine Jeg tror endnu ikke jeg har skrevet i et af dine indlæg, men jeg har fuldt med på sidelinjen i mange af dem Et af de første indlæg jeg sådan rigtig husker fra min tid her på HN er et med billeder og vist nok også en video(?) af dig der rider uden sadel på Mette på en dejlig grøn fold mark med store grønne træer omkring. Ligeledes husker jeg da du fik Mette "tilbage" (du ejede hende vist aldrig før i tiden så vidt jeg ved?), og hvor fantastisk rørende det var at du nu havde begge dine Duller  Du er altid så god til at skrive sjove, søde og hyggelige tråde, og du er en af de eneste her på HN der kan lave en tråd med så mange billeder og stadig få mig med hele vejen igennem Har du nogensinde overvejet at skrive en bog med alle dine oplevelser med dullerne? Eller måske bare inspireret af de oplevelser.. Det er jo nærmest stof til en ny Britta og Silver-serie  Normalt når jeg skriver i denne slags indlæg at jeg tudede da jeg læste det, så mener jeg at jeg kniber et par tårer, men her må jeg sige at der kom et helt vandfald og jeg var nødt til at tørre bordet af bagefter. Sikke et smukt farvel du fik givet begge dine duller, og en smuk tanke at de skulle rejse sammen  Hvil i fred, duller! 
Mvh Carina - Med den skønne Omira med lille blyp i maven Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis nogle en dag |
|
|
hvis nogle en dag skulle have min lille vito, så ville det helt klart være dig.. nøj hvor jeg bare har beundret din kærlighed til de to fantastiske væsner, og ønsket mig at have så stort et hjerte som dit! jeg tudbrølede hele dit indlæg igennem, men hvor ville jeg ønske at nobi havde fået så flot en afsked som dine havde.. hvor er det smukt i mine øjne, det er virkelig et eventyr i mine øjne . Må de have fred, og stor trøst til dig.
Hvil i fred elskede Nobi. 1999-2008 MFE-FOTO (M)AMATØR FOTOGRAF Nu med den skøre shetlænder Vito, ved min side
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hulk snøft |
|
|
selvom jeg først har læst dit indlæg nu, sidder jeg stor tudende tilbage i min sofa. Jeg kan kun gætte på hvordan det var, og jeg frygter den dag det skal ske for mig. Som andre har tilbudt, har jeg også en pony du meget gerne må komme og klappe på. Den står kun 20 min. nord for kbh. Så du siger bare til...
...sagde Sabrina med verdens dejligste Bandit
Venskabet er først ægte, når to venner, uden at mæle et ord, kan glæde sig ved blot at være sammen. (Georg Ebers)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|