|
|
| Har du ejerskiftet din hest ? |
|
|
Jeg vil gerne høre fra dem som IKKE har ejerskiftet deres hest hvorfor i IKKE har gjort det ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har ikke |
|
|
mest fordi min hest ikke er registreret nogen steder. Det er så lidt løgn, for jeg har selv chippet ham. Så han er registreret nu i fødevarestyrelsen. Men såfremt han holder hele genoptræningen, så skal vi have lavet pas til ham, også bliver han rigtig registreret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tra la.... |
|
|
Efter jeg havde læst herinde på HN at alle heste nu skulle registreres, kiggede jeg så igår på de papirer der var i forbindelse med købet af min hest. Jeg troede faktisk ikke der var noget med ejerskifte på min hest, da der ikke er papirer på ham, men godt nok hestepas. Jeg fandt så ud af igår, at jeg rent faktisk har et ejercertifikat på ham, hvor det på bagsiden er lavet om, så jeg står som hans nuværende ejer. Men men, alt det her med registrering af alle heste og ejerskifte ved jeg kun, fordi jeg har læst det herinde på HN. Så jeg tror der kan være mange uvidende derude. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise |
|
|
Det er fint nok at der er skrevet bagpå ejercertifikatet, det SKAL du nemlig sende ind så ejerskifte kan registreres og du får så et nyt ejercertifikat. Underskriften bagpå er IKKE nok.
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte |
|
|
Jeg havde godt nok luret på om det skulle sendes ind, så det blev mit navn der stod på forsiden med maskinskrevne bogstaver. Det var så IGEN en ting jeg blev klog på herinde  Tak for oplysningen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Det er nok lidt uvidenhed. Jeg har ikke ejerskiftet min hest, han står stadig i opdrætters navn, efter hvad jeg ved, og det er vist ca. 16-17 år siden han har ejet ham. Jeg læste et eller andet sted at man skulle bruge ejers/sælgers underskrifter for at ejerskifte, så tænkte jeg at det må jo være opdrætters underskrift, nu han ikke er ejerskiftet siden han blev solgt derfra og ham vil det nok være lidt besværligt at få fat i. Eller har jeg misforstået noget, så jeg bare kan sende ejercertifikatet ind som jeg har skrevet på og så er det det?
Louise - med Meister drengen!
ღ ღ Chess - For evigt elsket og savnet ღ ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var så lidt |
|
|
Det er jo først her fra 1. januar at det er blevet lovpligtigt, tidligere var det godt nok at der var skrevet på bagsiden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næh... |
|
|
Min hest har et tysk udstedt ejercertifikat - og iflg. det, skal det sendes til Tyskland ved ejerskifte og det har jeg ikke lige kunnet overskue! Passet er også tysk, men registreret i DK. /Nana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| yderligere spørgsmål |
|
|
Ja, nu har jeg læst de nye regler et par gange inde på deres hjemmesiden, men kan alligevel ikke helt gennemskue det. Min hest er der som sagt ikke papirer på, men han har hestepas (som så mangler de medicinsider). Jeg tror så bare ikke han er chipmærket. Men vil det så sige, at han skal have udstedt et nyt hestepas, når han bliver chippet? 5. Ny pasfarve til hidtil uregistrerede heste samt heste i ikke EU-godkendte forbund
Altså, går min hest for at være uregistreret, når han ikke er chippet/brændemærket, selvom der er hestepas på ham?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Uha uha |
|
|
Der bliver rigtigt mange problemer der skal løses inden der er styr på alt det her. Ja, de grønne konkurrencepas skal konverteres til de nye lysegrønne pas til heste uden afstamning eller til bordeaux/blå pas til heste med afstamning. Dvs man skal have chippet og besigtiget hesten. Men for ældre heste er der en frist indtil udgangen af 2011. @Louise: Meister er registreret hos en mand i Vanløse, så det er nok der du skal hente en underskrift. @Fie: Du skal have chippet/besigtiget din hest, så der kan laves pas på den. Ejercertifikater er noget der hører sammen med passene, din er så gammel at den kun har en blå stamtavle. Der skal ganske rigtigt udfyldes en sælgererklæring som sendes ind samme med stamtavle + papirer på chipning/besigtigelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fie Thomsen |
|
|
Hvis din hest har en stamtavle (lyseblåt A4-ark) i stedet for et hestepas, så har du ikke et ejercertifikat. Ejercertifikatet blev "født" sammen med med hestepassene. I den situation skal du bruge sælgererklæringen for at dokumentere ejerskiftet - medmindre du har en købskontrakt på hesten. Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte |
|
|
Tak for oplysninger igen  Så vil jeg da lige i første omgang får ham ejerskiftet "rigtigt".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra la la |
|
|
Det bliver da en dyr affære? I princippet er jeg fuldstændig ligeglad med alt det papir halløj, men hesten er nu i fol og hvis der kommer et hoppeføl kunne det være sjovt at få hende kåret, hvilket forhåbentligt vil komme føllet til gode  Men skal jeg så have ordnet alt det der inden? Eller har det ingen betydning?
Mvh. Fie
Ponyer sælges: Sportspony vallak 2 år, Shetlandsponyer: 2 hopper på 4 og en ældre, hingst fra juni 2009. Skriv for mere information
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lovpligtigt |
|
|
For det første er det lovpligtigt.  For det andet så har der været en udmelding om at alle papirer fremover sendes til den registrerede ejer. Så hvis man ikke har ejerskiftet sin hoppe når man ifoler den, så får man ingen af de relevante papirer tilsendt dvs kvittering for indberetning, følanmeldelse og i sidste ende bliver føllet registreret i en andens navn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| registreringer |
| Forfatter:  |
Gitte (Tyran) |
| Dato:  |
26-01-2010 11:05 |
|
jeg står ikke som ejer af nogle af mine heste, og har ikke papirene på den ene selvom den er en kåret DV hoppe.. men ikke om jeg vil betale 1070kr for at få hendespas på hende, så hellere få hende givet et pas uden oplysninger til 320kr. jeg håber at få styr på det hele inden året er omme, og ellers så går det nok også alligevel.. den ene af mine kræ er hjemmeavlet, men blanding, så der er ingen papirer på ham.
mvh. Gitte & Tyran
kender du Zenobie DR 181? -så skriv en PB!
*jeg har ikke altid ret, men jeg tager aldrig fejl*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte(Tyran) |
|
|
Du kan IKKE få lavet et pas uden oplysninger på en hest der allerede er oprettet i systemet, den er jo fx brændemærket. Jeg ved ikke hvordan de vil løse det problem, men løses det skal det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra la la |
|
|
Hvornår vil de begynde at sende papirer til registrerede ejer? For jeg har da fået følanmeldelsen tilsendt
Mvh. Fie
Ponyer sælges: Sportspony vallak 2 år, Shetlandsponyer: 2 hopper på 4 og en ældre, hingst fra juni 2009. Skriv for mere information
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1. januar |
|
|
Ejerskifte er blevet lovpligtigt fra første januar. Men iøvrigt er du registreret som bruger, derfor har du fået papirerne tilsendt. Det vil nok også gælde fremover, men det gør ikke ejerskifte unødvendigt efter de nye regler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang. ejerskifte |
|
|
Jeg sendte mit ejercertifikat ind til registrering igår, så venter bare på at få det nye  Ruwena´s certifikat er blevet væk ved gamle ejer, så der skal jeg havde fotokopieres hendes stamtavle osv, og have sendt ind, så jeg kan få udstedt et nyt ejer certifikat.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sheila |
|
|
Du skal have lavet et nyt bordeaux pas til Ruwena, dvs hun skal chippes og besigtiges. Men du har en frist til udgangen af 2011.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I lyder kloge.... |
|
|
I lyder kloge... så her er lige et spørgsmål... Jeg har en tysk hingst fra 2008, han er ikke chippet og det skal han heller ikke, jeg har nemlig hørt at han kan blive fritaget fra dette, hvis jeg får taget et medicinhåndteringskursus. Er det så korrekt?? Min hingst har tyske papir, så han følger ikke de danske regler? Ved i om det kun er i danmark denne regel er kommet eller gælder det også lande som tyskland og sverige??? Selvfølgelig skal han chippes hvis han bliver syg og får medicin der kræver chip, men indtil videre vil jeg gerne have han går fri. Kan det lade sig gøre????
Team Dandanel "Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af "
Nu med hingsteføl efter Blue Hors Hotline.. født d. 08-04-08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ginni... |
|
|
Din plag er jo registreret i dit navn og mærket, så der er ingen ko på isen. Hvis du sælger ham skal den nye ejer lave ejerskifte i Tyskland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jep.. Fik lavet.. |
|
|
konkurrencepas på dem begge to i 2008.. Chili fik jeg ejerskiftet da jeg købte hende for 3½ år siden.. Akrobat havde kun det gamle lyseblå pas, så det var en større udfordring at få ham ejerskiftet.. Men istedet for at gå igennem alle ejere, valgte jeg at gå direkte til opdrætter, da han aldrig havde været ejerskiftet.. Og det er jeg egentlig glad for at jeg gjorde, for jeg fik en god snak om han forældre, hans tid som føl, fik billeder af ham som føl og fandt udad at han havde været til forbesigtigelse, hvor han dog blev kasseret på grund af højden.. Jeg skal have sendt deres pas ind, inden længe, så de får de nye medicinsider i.. Jeg ser det meget vigtigt at have styr på papirerne og har arbejdet med køer i 5 år, hvor der er utrolig meget styr på det, så jeg finder det som en selvfølge at have styr på papir..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Brande og Århus omegn - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ********** |
|
|
Ja uvidenhed er klart også oversag til at jeg ikke har fået mine 2 heste sat over i mit navn.
Mvh Charlotte Lyrik Godthaab - The Day I Will Stop Lovin You, Is The Day When I Close My Eyes Forever
©©© Dubarry + Petrie støvler til salg kig præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Kan se jeg skal have sendt ejerskiftecertifikatet ind.. men hvor pokker skal man sende det hen? og skal man virkelig vedlægge en check? Tror jeg har læst reglerne så meget at jeg er begyndt at misforstå det hele 
Sagde Charlotte. Min elskede mor 03-02-60 - 08-10-08
Vi ses på den anden side! Rider mit gule lyn Ryttergaardens Kjeldbjørn ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kjeldsen |
|
|
Den skal sendes til: Landscentre, Heste Udkærsvej 15, Skejby 8200 Århus N Men mon ikke de bare sender et girokort med retur? Jeg har lige snakket i tlf. med en derovre fra i dag, og hun snakkede ikke om at man skulle vedlægge en check?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LouiseN |
|
|
Tusind tak for hjælpen.. ja tænkte også om de ikke bare sendte et giro kort?
Sagde Charlotte. Min elskede mor 03-02-60 - 08-10-08
Vi ses på den anden side! Rider mit gule lyn Ryttergaardens Kjeldbjørn ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kjeldsen 1 |
|
|
Det var så lidt  Om ikke andet må man da gå ud fra, at man hører fra dem, hvis der skulle have været en check med, så jeg tror bare jeg går udfra at de sender et girokort retur med det nye ejercertifikat 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror ikke.... |
|
|
... at I skal regne med, at de foretager sig noget som helst, før I har betalt for det  Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Jep. Begge mine er ejerskiftet. Den lille er derimod ikke ejerskiftet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Mht ejerskifteerklæring, så har jeg netop haft mit sendt ind, da jeg har fået ny hest. Jeg var også i tvivl om det kostede penge, så sendte det ind uden noget. Jeg fik det retur 2 dage efter, nu med mig som ejer, og der var ikke noget girokort med. Så mit gæt er, at ejerskifte er gratis 
Henri De Rivel Fletcher sælges Sort, 17", Fit 3,5
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ejerskifte |
|
|
Jeg har ejerskiftet mine heste som jeg skal, og der har landscentret sendt et girokort bagefter, jeg har aldrig sendt checks eller betalt forud. Jeg har heller ikke betalt forud når jeg har solgt en hest, girokortet har så bare været sendt til køber.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Jeg fik ejersikftet Mads sidste år, og der sendte jeg bare ejercertifikatet ind, også kom et nyt retur, og tror regningen var her ca. 3 dage efter jeg havde fået certifikatet.
Han har bordeaux hestepas, er der nogen der ved hvor længe det tager når passet er afsted, og hvad gør jeg med vaccinationer, de står jo i passet ?
Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk - Fjordhesten kan og vil!
Brenderup 2-hestes trailer udlejes!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det har jeg |
|
|
og dem jeg har solgt hvor den nye ejer IKKE har ejerskiftet har jeg indberettet til landskontoret, således at de er afskrevet fra mig i deres system. Nok er den nye ejer ikke reg, men det er noteret at jeg har afhændet dem. Jeg vil ikke stå som ejer af noget jeg ikke ejer. Og det irriterer mig faktisk at folk ikke sørger for det!! Dog har jeg ikke magtet at ejerskifte Dejó i Ungarn. Dels er jeg reg som ejer af ham her i DK, så ingen problemer der. Dels kan man kun få en ejerskifte erklæring på ungarnsk, og jeg har ved den søde græd ingen idé om hvor jeg skal skrive hvad, for ungarnsk er volapyk for mig Og sidst men ikke mindst, har jeg ikke den store tiltro til om/eller hvornår passet kommer retur til mig. Heldigvis er ungarnske pas udstyret med de nye medicinsider, så jeg slipper for at sende passet derned for at få dem sat i. Det ville bekymre mig en del
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| apropos betaling |
|
|
så koster et ejerskifte den nette sum af 135 kr. iflg den regning jeg har liggende på det samme. Man sender ejercertificatet ind til landskontoret, et nyt med ny ejers navn kommer retur - og på et eller andet tidspunkt kommer der også et girokort. For mig har det med girokortet svunget fra ml 1 dag til 2 måneder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte ♣Stutteri Lund♣ |
|
|
Ruwena har ikke pas, men den "gamle" type stamtavle. Jeg var inde og læse hvad jeg skulle, og der stod at jeg bare skulle sende en kopi at stamtavlen og chip registerings papiret ind til landcentret heste, så kunne jeg få udstedet et nyt ejer certifikat.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MeravigliosaCreatura |
|
|
Lige en lille rettelse, det koster kun 95 kr incl moms at ejerskifte sin hest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen Sheila |
|
|
Der er vedtaget en ny lov der gælder fra 1. januar 2010, nu gælder de blå/grønne stamtavler ikke mere. De skal udskiftes med bordeaux/blå pas. Dog har du frist til 31. december 2011.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| beklager schiela |
|
|
men på min regnig løber det hele op i 135 kr. der står udskrift i forbindelse med ejerskifte 108 kr og så løber der moms på 27 kr. hvilket er 135
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ændring |
|
|
I forbindelse med at ejerskifte er blevet et lovkrav er prisen sat ned til 95 kroner.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Det er ikke sådan at du kan finde et link, til der hvor det står henne? For sidst jeg læste på det, var stamtavler før 2001 (mener jeg det var) undtaget fra opdateringer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skønt ... |
|
|
jeg sendte så mit ejercertifikat ind ml jul og nytår... det var da godt jeg nåede det inden prisen blev sat ned DOH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Regler |
|
|
1. Alle heste skal have et pas
Kravet om pas gælder for alle heste, både i og udenfor den organiserede avl. Der er dog fastlagt en overgangsordning, med en række tidsfrister, der præciserer hvornår den enkelte hest senest skal registreres og have et pas.
Ved bekendtgørelsens ikrafttræden (1. januar 2010) gælder kravet umiddelbart for heste til slagtning, heste til eksport og heste på markeder/samlesteder.
For øvrige heste er der følgende tidsfrister: 1) Senest den 31. december 2010 kræves registrering og pas på heste, der er født mellem den 31. december 2005 og den 31. december 2009. 2) Senest den 30. juni 2011 kræves registrering og pas på heste, der er født mellem den 31. december 2001 og den 31. december 2005
3) Den 31. december 2011 afsluttes overgangsordningen, og der kræves registrering og pas for alle heste.
Fra 1. januar 2010 skal desuden alle føl have udstedt pas inden 6 mdr. eller udgangen af fødselsåret, alt efter hvilken dato, der er senest.
For at kunne få udstedt et pas skal hesten være chipmærket. Heste i den organiserede avl, der allerede er brænde-/frysemærkede og hvor mærket indeholder cifre, kræves dog ikke chipmærket.
Hesten skal mærkes og besigtiges af en autoriseret mærker fra Landscentret, Heste eller en dyrlæge. Ansøgningen findes på forsiden af www.landbrugsinfo.dk/heste
Formularen indsendes til Landscentret Heste.
De gamle grønne ID-beviser er ikke gyldige pas; ej heller de blå/grønne stamtavler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Hvad skal jeg så gøre nu, hvis jeg har chippet min hoppe, og hun har de gamle papire/stamtavle, men mangler ejercertifikatet ? Nu er jeg forvirret .. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ansøgning om pas |
|
|
Du printer et Ansøgningsskema, som du får dyrlægen til at udfylde. Det indsendes sammen med stamtavlen og så skulle du gerne få et pas + ejercertifikat retur. Men som sagt har du frist indtil udgangen af 2011.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu har jeg |
|
|
købte hesten i sep 09, men har først her den anden dag fået taget mig sammen til at lægge certifikatet i en kuvert og sætte frimærke på. Men det var også en stor og svær opgave 
Mvh Kitt 
med den smukke ~*~Victoria af Birkely~*~
Fremmed kan dig lære, dig selv skal du være
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Min hannoveranerhoppe har jeg passet på men ikke ejerskiftecertifikat. Jeg skal have en dyrlæge ud og udfylde aftegn, det skal sendes til tyskland, dor at jeg kan få et nyt cerftifikat, så jeg kan få ejerskiftet hende. Besværligt..
Michelle Hvis du er positiv ser du løsninger. Hvis du er negativ ser du fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja, dødbesværligt... |
|
|
... det er meget nemmere bare at købe en dansk hest  Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov..... |
|
|
Der står jo ikke at alle heste skal ejerskiftes. Der står de skal have pas. Og mange af dem følger passet jo med så hænger det overhovedet sammen med ejerskifte ?????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ejerskifte |
|
|
Bekendtgørelsen medfører følgende:
1. Alle heste skal have et pas, der skal relatere til en mærkning af hesten 2. Alle pas skal indeholde sider til registrering af medicinering 3. Registrering af ejerskifte bliver lovpligtigt 4. Registrering af afgange (døde heste) bliver lovpligtigt 5. Ny pasfarve til hidtil uregistrerede heste samt heste i ikke EU-godkendte forbund
Pas på hidtil uregistrerede heste udstedes fra 1. januar 2010 af Landscentret, Heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udspecificering |
|
|
3. Obligatorisk registrering af ejerskifte
Senest 30 dage efter at en hest er handlet, skal den ejerskiftes ved indsendelse af originalt ejercertifikat eller, hvis ejercertifikat ikke er udstedt, hestepas. Relevante underskrifter fra sælger(-e) og køber(-e) skal forefindes ved anmodning om ejerskifte.
Krav om registrering af ejerskifte træder umiddelbart i kraft 1. januar 2010. Der er ikke nogen overgangsordning på dette område.
Pris for registrering af ejerskifte er kr. 95,- inkl. moms.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sikke da noget bøvl... |
|
|
sikke da noget bøvl... har netop meldt hest død og skal nu have sendt ejerskifte ind på den "nye" hest - selvom det er over 2½år siden jeg købte den... træls!
Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten
"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| må lige høre... |
|
|
har solgt min hoppe i september 09 men i forbindelse med min skilsmisse er ejercertifikatet bortkommet..... har så fået tilssendt en tro og love erklæring jeg kan udfylde som så kan sendes ind sammen med hestepasset.....men når jeg regner sammen kommer det til at koste mig ca 2500 kr, da jeg har forstået det sådan har hesten skal besigtiges osv, før hun kan ejerskiftes. er det rigtigt forstået??? kh pernille
SIGT EFTER MÅNEN !!!! RAMMER DU IKKE, ER DU SIKKER PÅ AT LANDE BLANDT STJERNERNE.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hjehje |
|
|
Var der ikke nogen der ku svare mig på dette ?
Mads har bordeaux hestepas, er der nogen der ved hvor længe det tager når passet er afsted, og hvad gør jeg med vaccinationer, de står jo i passet ?
Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk - Fjordhesten kan og vil!
Brenderup 2-hestes trailer udlejes!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annecathrine |
|
|
Jeg ved ikke hvor længe det tager, der skal jo bare sættes medicinsider i passet. Passet vil bare blive skilt ad og samlet igen med de ekstra sider. Så der sker ikke noget med vaccinationerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan med ... |
|
|
... heste der ikke er registret hos landscenteret for heste ?? Så som travheste, arabere, frisere osv. Jeg har forsøgt at læse om det på avlsforbundenes hjemmesider men de nævner absolut intet om dette. Så gælder det kun uregistrede heste samt allerede registrede heste va landscenteret for heste ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alle heste |
|
|
Nej, det gælder ALLE heste. Papirerne skal indsendes til de respektive forbund. Friesernes papirer skal fx sendes til Holland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte |
|
|
Jeg håber godt nok du får løn fra landskontoret, med al den support her. godt arbejde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej rent faktisk ikke..... |
|
|
.... men det er jeg jo nødt til at gøre nu. Den gamle på snart 31 er aldrig ejerskiftet, men han er traver, så ifølge travforeningen så er han død og tilhørte ved sin død en træner i jylland. Jeg forsøgte at lave det om, men eftersom han er erklæret død, så kunne jeg ikke. Min hoppe Donna står stadig i de gamle ejers navn, men det er fordi jeg ikke kan tage mig sammen og få skrevet til USA og ejerskiftet hende. Jeg er tung bagi og så koster det jo også lidt penge. Den nye skal vi først ejerskifte til maj, lige nu er han på lånekontrakt.
Venlig hilsen -miki-
Foderplaner udarbejdes, mere info, send PB.
Hjemmesiden om krybbebidning og vævning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jep-.-. |
|
|
Alle mine er ejerskiftet og står i mit navn. tror stadig jeg har et par afkom stående i mit navn også men jeg tænker at de er igang.. Det er simplet indefor PRE.. Ingen hest i dit navn ingen reg, bedækningsattes, udstilling, afkom eller andet.. Så hvis man vil ud med sin hest eller bruge den i avlen skal man nok sørge for at få den ejerskiftet..
Pura Raza Española http://www.staldrohan.dk
PRE hingsteføl. Efter EBANO LXXI sælges NU .
Transporter/lille kørekort + sadler sælges, boks udljes Se hjemmeside.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sørgeligt |
|
|
At de forskellige forbund ABSOLUT intet nævner om dette på deres sider
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Team Rahmberg |
|
|
I mit forbund HAR vi skam gjort vores medlemmer opmærksomme på det  Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ejerskifte og pas |
|
|
Til jer med travere:
I kan gå ind på http://www.trav.dk og gå ind under "blanketter" der finder i en som hedder "ansøgning om hestepas" print den ud og send den ind også får i et bordoux pas fra Landskontoret.. Dog kræver det at i står som ejere da det blir faktureret over DTC..
Mht ejerskiftet så er det altså muligt at få registreret sin traver som værende solgt som ridehest hvis sælgeren ikke er interesseret i at den skal deltage i løb igen istedet for at de bliver meldt døde som det er for vane at gøre.. Bare lidt info 
Mvh
Majbritt
Nu også med welsh ponyerne Friars Springsong , Englykke´s Dior og Skuderups Starlight:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hesten er en gave |
| Forfatter:  |
capse |
| Dato:  |
30-01-2010 19:38 |
|
min far har givet mig en hest i gave, tysk indregisteret holstener med bourdoux pas og chippet, skal jeg så sende til Holstenet verband i tyskland eller til landscenteret? Farmand står som ejer idag.
HUSK!!! HESTE ER LEVENDE DYR
- IKKE ROBOTTER!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Capse...... |
|
|
Det kommer an på om han er blevet oprettet herhjemme. Hvis ikke, så skal papirerne til Tyskland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|