Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp! Hvilken gyserfilm er dette fra?
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 22:56

Hej HN'er

Håber lige at kunne trække lidt på jeres paratviden. Jeg skriver projekt på uni om en dansk tv-serie der anvender parodier på en række forskellige genrer, der iblandt gysergenren.


Der er en efterligning af en scene fra en gyserfilm, hvor der bliver skrevet på et spejl med rød læbestift (selvfølgelig morderen). Hvilken film er det nu det er fra?

Der filmes også et grumset afløb i en håndvask. Er det ikke godt nok fra "it" (den med klovnen)


Hilsen Mette


*********************




0
0
Svar på denne tråd
 
 I know what you did last summer
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 23:13

Den rigtige gyser er den hvor "jennifer lowe...???" (hende fra ghost wisper) er med.


De kører en fisker ned og tror han er dræbt, men han forfølger dem ogogog... Skriften på spejlet er "I know what you did last summer" og tilsidst er det "I still know"


Kan ikke huske om filmen også hedder det men prøv at googlelidt ;-)



Hilsen fra

Strit 77


Hestepasser søges: Se præs.



Kontor/speditions-elevplads søges!

Til start sommer 2010.

Af seriøs voksenelev!

0
0
Svar på denne tråd
 
 I still know...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 23:16

og jeg googlede så lige lidt for dig:


Instruktør: Jim Gillespie

Originaltitel: I know what you did last summer

Udgivelsesår: 1997

Varighed: 99 min.

Kategori: U/Spillefilm

Format: Panavision Technicolor Dolby, Sony Dynamic Digital Sound


Fire venner, der netop har afsluttet gymnasiet, kommer til at køre en fodgænger ned. De beslutter sig for at smide liget i havet, og aldrig mere snakke om sagen. Men et år senere begynder de at få truende breve fra en der åbenbart kender deres hemmelighed.



Hilsen fra

Strit 77


Hestepasser søges: Se præs.



Kontor/speditions-elevplads søges!

Til start sommer 2010.

Af seriøs voksenelev!

0
0
Svar på denne tråd
 
 gyser....
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 23:28

Tusind tak for det...

Jeg havde også selv tænkt på I know what you did last summer, men den er fra 97, hvor Charlot og Charlotte (som jeg skriver om) er fra 96. Så det kommer ikke helt til at passe.

Jeg tænker om der er en gyser fra før 96, hvor det optræder i (det er jo et meget klassisk gyser-eksempel).

Måske er det også bare fordi jeg ikke kan få scenen ud af hovedet fra "i know what you did...", ud af hovedet og derfor tænker at denne scene må være en parodi på et tidligere eksempel... men hvis nogen kan komme med gyserfilm før 96, hvor sådan en scene optræder, så spyt endelig frem.


Det forekommer ikke i Nattevagten vel? Det er 100 år siden jeg har set den film...


Hilsen Mette


*********************




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 00:30

Det er i hvert fald ikke fra I Know..., for det er ikke skrevet med læbestift, men i stedet skrevet i duggen på spejlet... :-) Jeg prøvede lige at google det for dig - det er fra The Shining (ondskabens hotel - med Jack Nicholson)


Håber, det kunne hjælpe dig?


Sov sødt Montreux 1992-2009


Nu med Union Fighter af Farmer


Hvem siger, det hele skal være så kedeligt???



0
0
Svar på denne tråd
 
 The Shining
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 07:08

Ondskabens hotel er dog meget ældre end 1997 - men i den bliver der skrevet med læbestift på væggen. Det er sønnen der skriver "REDRUM" på væggen - så når moderen ser det i spejlet står der "MURDER".


Der er også en hvor der bliver skrevet "Give me what i want and i'll go away" - kan bare ALDRIG huske titlen på filmen - men den er oss fra slutningen af 90'erne mener jeg..


....så får du ikke mere for den 25 øre....


Maja

med den smukkeste ismule Valle




Mor til de dejligste drenge

Emil 091103

Oscar 011207


Life is what happens to you, while you're busy making other plans.....


0
0
Svar på denne tråd
 
 ondskabens hotel
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 10:00

TUSIND! tak.... Skide godt googlet :-) Jeg havde prøvet, men anede ikke hvad jeg skulle søge under. At den er meget ældre end 96 gør absolut intet. Der bliver også trukket på andre, meget gamle film i serien.

Endnu engang tusind tak for jeres hjælp...


Hilsen Mette


*********************




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider