Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg er så træt..
Forfatter: 
Dato:  20-01-2010 08:57

Hej

Mange vil nok mene jeg bare en doven, men jeg er altså bare så træt allerede ved fem tiden hver dag.

Igår ville jeg ud og ride kl. 7 efter en dag med kort skole dag og arbejde til kl halv 7 - jeg kunne ikke gav op efter jeg havde travet i fem min, jeg var så træt .

Men jeg bliver nød til at ride sent mange gange om ugen så vil gerne have nogle ideer til hvordan jeg kan få noget mere energi så jeg kan overleve en hel ridetime.

»Nina med Ninoen«
Selv en rejse på flere kilometer starter med et skridt
0
0
Svar på denne tråd

Energi ..
Forfatter: 
Dato:  20-01-2010 09:12

Kosten er utrolig vigtig ... Mad nok, af den rette slags .. Jern, vitaminer osv i rette mængder .. Faktisk kan man spise sig ud af de fleste tilfælde af træthed .. ;) ..

Morgenmaden er klart den vigtigste - men hele dagen gælder det om at have det rette brændstof på "motoren" .. Så kommer du længst..

Sukkerstads, slik, cola, energidrik - bandlyst .. Effekten er for kort og ødelægger mere end den gavner ..

Derudover - desto mere du laver, desto mere energi opbygger du .. Orker du ikke at ride - så gå en lang tur med hesten istedet ... Tag cyklen hvor det er muligt ... Bevæg dig i det hele taget så meget som muligt ..

Jo oftere du smider dig på sofaen eller går i seng fordi du er træt "før tid", desto sværere bliver det at overvinde trætheden..

Held og lykke med projektet ... ;) ..

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

det samme her
Forfatter: 
Dato:  20-01-2010 11:55

men tror nu bare det er den kolde vinter der sætter sine spor vjeg vil have sommer og sol

0
0
Svar på denne tråd

Smut forbi lægen
Forfatter: 
Dato:  20-01-2010 14:21

Det kunne være en god idé at lægge vejen forbi din læge, og få en henvisning til at få taget en blodprøve.

Du kan mangle vitaminer, og iflg. min læge er der RIGTIG mange, der mangler D-vitamin i denne vinter. D-vitamin-mangel kan sagtens vise sig som træthed og kraftløshed.

Det har muligvis noget at gøre med, at vi har haft færre solskinstimer end normalt - sol er vores primære kilde til D-vitamin.

Jeg har aldrig manglet D-vitamin før, men det gjorde jeg så pludselig, da jeg fik taget en blodprøve her lige før nytår.

Så jeg er sat på en vitaminkur med 3 piller om dagen (normalt tager man bare 1), og jeg synes godt, jeg kan mærke forskel - jeg var nemlig også UTROLIG træt.

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  20-01-2010 17:33

Det kommer også an på hvornår man går i seng om aftenen...

For jeg er også totalt træt hver dag.

Jeg står op kl. 5:20 hver dag

Så tager jeg toget kl. 7:03 fra banegården,

ankommer til Vejle kl. 7:30.

Så er jeg på arbejde fra 8:00-15:00(torsdag: 8-12), tager toget hjem, så jeg er "hjemme" kl. 16:00. (På vej hjem i toget er jeg tit ved at falde i søvn).

Jeg bliver hentet på stationen af mine plejeforældre, og er hjemme 10 min. senere.

Jeg har fået taget blodprøver ved lægen 2 gange det sidste ½ år, de er alle normale. Men jeg tager medicin hver dag, som jeg skal tage restebn af livet.. Og det medicin jeg får kan man blive lidt sløv af. Samtidig med det, er jeg er skovl til at sove! Jeg sover ALT for lidt... Jeg falder altid sent i søvn.. sover ca. 4 timer - hvis jeg er heldig så nogle gange 7 timer om natten, jeg kan nemlig aldrig falde i søvn om aftnen.

Jeg tager både vitamin og minralerpiller hver dag og spiser mellem 5-7 måltider om dagen, hver dag.

Hilsen Helene

- Med Hesten Sonny :-)

SONNY ER TIL SALG! - MERE INFO PÅ PRÆS.

Elev på Gartner-linien på "Sandagergård"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider