Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lovløse DK
Forfatter: 
Dato:  18-01-2010 16:48

Bare et lille brokkeindlæg.

Min far har egen forretning, en lille lokal brugs. Der er ham selv ansat som uddeler, en fuldtids og 2 unge piger til i weekenderne. Så butikken er ikke stor, men det går godt på trods af at butikken ligger ude på bøhlandet og meget tæt på den dansk-tyske grænse.

Nu har de været udsat for røveri forsøg 2 gange.

Første gang er det stykke tid siden. Der kom to armener ind og gik sammen et stykke tid, hvorefter den ene kommer op og spørger min far efter nogle varer bagerst i butikken. Min far går med ham ned for at finde dem, imens går den anden om bag kassen og begynder at rode efter penge, men det opdager min far da han kommer tilbage og min far finder sig ikke hvad som helst, så han flipper mildest talt ud.

Ham med pengene stikker af, men heldigvis kommer der et par store mænd i butikken og de bliver sat til at passe butik og den ene af røverne, mens min far tager bilen og kører ud for at lede efter den anden. Idioten har ladt deres "flugtbil" stå og prøver at flygte til fods, hvilket kan gå i en storby, men sgu da ikke ude på bøhlandet hvor der ikke er andet end marker.

Min far finder ham, og tvinger ham ind i bilen, han har i mellemtiden smidt pengene, men min far møder en af hans kunder og hendes børn og de leder efter pengene og finder dem i en hæk.

Politiet kommer og anholder dem. Min far har nu været i retten et par gange nu, bl.a fordi retsmøderne har været aflyst da armenerne lige pludselig ikke kunne forstå armensk!?!?! og heller ikke dansk, hvilket de godt kunne i butikken, for da havde de mange forklaringer om både dit og dat.

Nå men så ringer min far for en time siden og siger den er gal igen.

Denne gang bliver hans ansatte truet med en ret stor kniv, hun råber højt og min far kommer ind. Som sagt finder min far sig ikke i den slags og han råber til manden at hvis han ikke smider den kniv omgående, så vanker der klø. Manden smider kniven og får besked på at sætte sig. To min. senere sover han!?!? Der bliver ringet efter politiet endnu en gang, nu kender de jo efterhånden vejen. Der går 20 min før de kommer, godt manden faldt i søvn og ikke gik amok siger jeg bare.

Kender folk ikke forskel på dit og mit længere og har folk bare ikke respekt for andre folks ting længere???

Hvad skal deres gøres??? Ned med den kriminelle lavalder, hårdere straffe eller???

Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet, mangler genoptræning.

Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

nej ingen respekt
Forfatter: 
Dato:  18-01-2010 17:51

for andre folke ejendom- men en ting er sikkert- din far er sej!

Haves: 6årig gudesmuk tilredet ponyhingst, 120 i stg. Ønskes: pony trailer/ 1 hests trailer

Ford mondeo, 1.8 st. car,træk,årg.95,på plader,pæn og kører godt, skal synes,sælges billigt,5500kr!

0
0
Svar på denne tråd

sej eller dum???
Forfatter: 
Dato:  19-01-2010 11:29

ja lovløshed er stigende dvs indbrud etc i lilel DK. sikkert pga krisetider for mnage.

men om man er sej når man konfronterer røvere eller dum er svært at sige for som du selv skriver så er det heldigt de ikke går amok, for her vil din far være et let offer.

Jeg går mere ind for passitivtet, dvs at man blot giver dem hvad de ønsker. Formoder et videokamera afslører hvad der sker i kasseområdet?

Karina

Springsadel Stübben Siegfried MF special sælges

sort -Bom 32- 17" sæde

4000 dkk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-01-2010 13:37

Kanrina nu får du mig jo ikke til at sige min far er dum, dumdristig måske, men jeg forstår ham godt, jeg fandt mig heller ikke i den slags.

Nej der er ingen videokamera, hvad skal de også bruge det til, de ved jo hvad der er sket...

Til salg/udlån:

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-01-2010 13:38

Sorry... mente naturligvis Karina

Til salg/udlån:

0
0
Svar på denne tråd

den der..
Forfatter: 
Dato:  19-01-2010 13:46

med røveren der havde kniven i hånden og faldt i søvn blev faktisk nævnt her til morgen i Radio ABC (så er der nyt fra den underlige verden) og sikke grin de kunne lave med røveren..

men verden bliver pludselig lille når det er her i DK tingene sker..

sej far du har, men han skal nu også passe på.. sæt nu edt pludselig er nogle der rent faktisk er alvorlige og evt. gør alvor af truslerne..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-01-2010 21:13

kan ikke lade være med at smile.

nu kommer af og til og handler hos din far,

ja selv om det ikke er sjovt kan jeg nu godt le for tænke at din far kan blive sur, det skal man nu kende ham godt for at tro for mere lattermild person findes vist ikke.

men ja det er uhørt at folk ikke kender foreskellen på dit og mit og vil man have penge må man jo lave noget for dem og ikke bruge andres penge. men ja der bliver vist flere og flere af de mennesker.

håber det var sidste gang det skete for må sige min tanke var også da jeg hørte goddt det gik godt denne gang også for det kan være farligt at gå imod dem.

hilsen jette

opstaldning af heste tilbydes lille ridehal til vinter, fold, i natur skønne omgivelser store bokse på 3x4, tæt på kruså

den heldige ejer af 5 mini muler og den glade ponyrytter mor kan man være mere ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-01-2010 22:27

Puha Jette min far kan blive sur. Min stakkels kæreste har sit hyr med at styre mig og så får min far gerne skylden for at jeg har arvet mit temperament af ham....

Til salg/udlån:

0
0
Svar på denne tråd

video..
Forfatter: 
Dato:  20-01-2010 07:55

Video = præventiv virkining + beviser over for politi/forsikring

Og det koster så få penge at man da i min verden er dum hvis man har haft 2x røveri og ikke har installeret det.

Da jeg for en del år siden havde studiejob på en Shell atnk var parolen " giv dem ahvd de vil ha´det er kun penge". tryk på overfaldsalamen hvis du kan (den tilkalder politiet)

INGEN skulle sætte sit eget liv på spil ved at prøve at undgå et røveri!

Karina

Springsadel Stübben Siegfried MF special sælges

sort -Bom 32- 17" sæde

4000 dkk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-01-2010 09:27

Nu har der tilfældigvis hvert 2 forsøg på røveri i løbet af det seneste år, men ellers der min far ikke haft noget andet ene småtyveri i de 40 år han har været i samme butik.

Til salg/udlån:

0
0
Svar på denne tråd

Karina
Forfatter: 
Dato:  20-01-2010 09:44

Vil det i øvrigt sige at du blot finder at i at der i DK efterhånden er lovløse tilstande hvor folk bare gør som det passer dem???

Er det iorden at folk stjæler, skyder, begår hærværk???

For hvis vi bare sætter et videokamera op er alt okay.

Det har de sgu ikke respekt for længere, de gør det jo alligevel, med de latterlige love i DK, så er de jo ude i løbet af 2 sek igen.

Ham den sidste som prøvede med kniv fik 6 mdr!!!! 6 mdr for at han måske kan have ødelagt en kvindes mod på at arbejde, give hende mareridt?!?!?! Heldigvis er hun heller ikke sådan er skræmme, hun er stærk, men det kunne jo være vedkommende ikke var psykisk stærk og måtte sygemeldes i en længere periode, have psykolog hjælp osv.

Det kan i øvrigt nævnes at de to første armenier som forsøgt, stadig ikke har fået deres dom. De har været i rette et par gange og sidst måtte de aflyse fordi de pludselig ikke kunne forstå tolken. De kunne så godt forstå dansk i butikken, men pludselig ikke i retten.

De skulle .......... (og en masse andre ting som ikke er så pænt at sige/skrive) ha sådan en i røven og en billet hjem igen med en grisebil.

Jeg er P I S S E træt af at flere og flere efterhånden bøjer sig for de lovløse og sige at bare vi ikke gør modstand, så sker der nok ikke noget. Nej fandme nej, vi skal sgu ikke bare finde os i det, vi skal rette ryggen og råbe højt at vi sgu ikke finder os i deres L O R T mere. Nu må det være vores tur til at tage DK tilbage.

Til salg/udlån:

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider