Bare et lille brokkeindlæg.
Min far har egen forretning, en lille lokal brugs. Der er ham selv ansat som uddeler, en fuldtids og 2 unge piger til i weekenderne. Så butikken er ikke stor, men det går godt på trods af at butikken ligger ude på bøhlandet og meget tæt på den dansk-tyske grænse.
Nu har de været udsat for røveri forsøg 2 gange.
Første gang er det stykke tid siden. Der kom to armener ind og gik sammen et stykke tid, hvorefter den ene kommer op og spørger min far efter nogle varer bagerst i butikken. Min far går med ham ned for at finde dem, imens går den anden om bag kassen og begynder at rode efter penge, men det opdager min far da han kommer tilbage og min far finder sig ikke hvad som helst, så han flipper mildest talt ud.
Ham med pengene stikker af, men heldigvis kommer der et par store mænd i butikken og de bliver sat til at passe butik og den ene af røverne, mens min far tager bilen og kører ud for at lede efter den anden. Idioten har ladt deres "flugtbil" stå og prøver at flygte til fods, hvilket kan gå i en storby, men sgu da ikke ude på bøhlandet hvor der ikke er andet end marker.
Min far finder ham, og tvinger ham ind i bilen, han har i mellemtiden smidt pengene, men min far møder en af hans kunder og hendes børn og de leder efter pengene og finder dem i en hæk.
Politiet kommer og anholder dem. Min far har nu været i retten et par gange nu, bl.a fordi retsmøderne har været aflyst da armenerne lige pludselig ikke kunne forstå armensk!?!?! og heller ikke dansk, hvilket de godt kunne i butikken, for da havde de mange forklaringer om både dit og dat.
Nå men så ringer min far for en time siden og siger den er gal igen.
Denne gang bliver hans ansatte truet med en ret stor kniv, hun råber højt og min far kommer ind. Som sagt finder min far sig ikke i den slags og han råber til manden at hvis han ikke smider den kniv omgående, så vanker der klø. Manden smider kniven og får besked på at sætte sig. To min. senere sover han!?!? Der bliver ringet efter politiet endnu en gang, nu kender de jo efterhånden vejen. Der går 20 min før de kommer, godt manden faldt i søvn og ikke gik amok siger jeg bare.
Kender folk ikke forskel på dit og mit længere og har folk bare ikke respekt for andre folks ting længere???
Hvad skal deres gøres??? Ned med den kriminelle lavalder, hårdere straffe eller???