Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Købe afmagret pony???
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 14:38

Jeg har set på en pony i dag, 1½ år gammel. Den er ekstremt underernæret ( skind og ben i ordets bogstaveligste forstand ) og trænger meget til smed. Jeg ved at der er noget dyreværn ind over det, det er derfor den skal væk. Jeg er bare så meget i tvivl om, om jeg tør købe den pga. foderstanden. Kan jeg risikere, at den er helt "ødelagt" og ikke kan rettes op? Vil lige tilføje, at det kun er delvist af medlidenhed, hvis jeg køber, jeg har længe kigget efter en pony mere til hygge og lidt kørsel og hvis den kan komme sig, så er den det jeg har søgt efter. Håber der er nogle her inde, som har erfaring med heste/ponyer i sådan en tilstand.

Med streng disciplin kan man få sit barn til at gøre praktisk talt alt, undtagen at kaste sig i ens arme, når man kommer hjem.

0
0
Svar på denne tråd

nej tak
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 15:02

Jeg ville bestemt ikke, med tanke på hvor vigtig korrekt fodring og hovpleje er i vokseperioden.

Du risikerer at bruge en frygtelig masse penge på en hest der aldrig bliver til noget andet end problemer. Penge du i stedet kunne have brugt på en rask og velpasset hest.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Trimmebord med hjul købes

ƸӜƷ
.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`• ƸӜƷ

0
0
Svar på denne tråd

PiaR det
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 15:20

er jo også de tanker der farer rundt i hovedet på mig... Men kan ikke lade være med at tænke, at måske kan det lade sig gøre. Der må være andre ungheste som heller ikke har fået den pleje der var nødvendig og så alligevel er kommet godt ud af det. Men det er svært, på den ene side ser jeg bare det sølle kræ og på den anden side prøver jeg at se frem... Han skulle jo gerne ende for vognen en dag og kunne klare en tur i skoven.

Med streng disciplin kan man få sit barn til at gøre praktisk talt alt, undtagen at kaste sig i ens arme, når man kommer hjem.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes, at du skal ..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 15:31

... bruge både fornuft og hjerte.

Selv har lyst til at opkøbe og pleje og hygge om alle nødstedte og misrøgtede heste. Men det kan jeg jo ikke.

Min tanke er, at hvis den lille pony siger dig noget helt særligt, så giv den en chance og ta' imod den.

Jeg ville dog ikke sætte næsen 100% op efter, at den skal kunne gå for vogn en dag. Ponyen har det ikke godt nu og skal først fedes op og pusles om. Får den det godt, er det bare en ekstra glæde, hvis den kan klare opgaven.

Pøj pøj med beslutningen. :-D

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

Samtaleterapi tilbydes

Healing af menneske og hest

Healing gør dig glad og giver et

løft af energi

0
0
Svar på denne tråd

du skal også
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 15:53

tænke på - at når du køber en sådan hest - så støtter du dermed sælgers måde at have dyr på.

Men jeg kan absolut godt følge din tankegang.

.

0
0
Svar på denne tråd

hvis hjertet siger ja
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 16:42

og prisen modsvarer plagens tilstand - læs: noget der ligner en slagtepris....så ville jeg ta' chancen....

Er helt med på "de andres" overvejelser.

KH:) - vi hører nærmere,- ik*?!

KH:)

Annette

* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Jeg skal
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 17:59

nok lade jer vide, hvad min beslutning bliver, jeg tænker stadig så det knager. Tror jeg sover på det og så tager jeg nok en med der ud i morgen som kan give mig sin mening omkring det. Men for faen hvor er det svært...

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 18:10

Var det ikke en idé at tage dyrlægen med på råd, og så tilbyde ejer at overtage hesten, eller i det mindste købe den for et symbolsk beløb på f.eks. 500 kr., et par flasker vin el. lign. Det er da i hvert fald ikke en hest du skal give særlig meget for.

Hvis du får dyrlægens ord på at hesten sandsynligvis kan blive sund og rask og leve et godt liv, så er da det dejligt hvis du vil tage den til dig og få den på ret køl igen :)

Mvh. Randi

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville nok gøre det
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 18:31

Hvis det kun var til hyggepony og den ikke skulle rides andet end måske lidt hyggeridning - så ville jeg vove forsøget.

De fleste heste kan fodres op, og medmindre den går decideret meget forkert på benene, så kan de ofte komme sig igen med den rette beskæring, - som sagt taget i betragtning af at man ikke forventer hesten skal præstere noget videre.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har købt
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 18:51

rigtig mange af den slags heste igennem tiderne- og kun få er der ikke kommet noget godt ud af.

men enten skal du have den gratis eller gi et symbolsk beløb for den. ikke noget med at du oven i skal gi en masse for den.

jeg turde godt tage chancen hvis det var mig.( men vi køber ikke længere, men skulle der melde sig en enkelt indimellem, så er der altid plas hvor der er hjerterum)

du må skrive en pb hvis der er noget du vil spørge om :) så svarer jeg gerne

Har du noget du gerne vil donere til en co2 neutral stald- så send en pb :)

Ford mondeo, 1.8 st. car,træk,årg.95,på plader,pæn og kører godt, skal synes,sælges billigt, 5500 kr

0
0
Svar på denne tråd

havde jeg plads ville jeg købe
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 20:19

det er sjældent de ikke bliver iorden omend det koster lidt i foder/hø/ormekur osv men slæden ved at se det stakkelts dyr blomstre op er alle pengene og anstrengelserne værd.

held og lykke med det lille hjælpeløse dyr, jeg håber du køber ham/hende...... man får et hekt specielt forhold til sådanne dyr og en hvis stolthed når den igen står fin og velfornøjet med glimt i øjet.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 10:44

alle jeres svar Jeg har besluttet ikke at købe, jeg tør ikke. Både pga. dens tilstand, om den overhovedet kan reddes og så i forhold til hvad den evt. måtte slæbe med til opstaldningsstedet. Det er jo ikke kun mig det går ud over så, hvis i forstår hvad jeg mener.

0
0
Svar på denne tråd

000000
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 11:15

Jeg er altså også den der mener man skal redde det stakkels dyr.Kan godt være man får problemer men det er intet mog den glæde det er at se den komme sig og jeg synes virkelig ikke et liv skal bestemmes af penge. Jeg er helt enig med voksenrytter.

0
0
Svar på denne tråd

Glæden..
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 12:13

Jeg har det også sådan, at glæden ville overtage det evt. hårde arbejde, der ligger i at opfede og pleje ponyen.

Og hvis det ikke går, så ville jeg være taknemmelig for at have forsøgt at hjælpe den.

Camilla-Stormy,

Selvom jeg ville gøre noget andet, har jeg respekt for din beslutning. Det er dig, der evt. skulle have ponyen. Hvis du ikke går helhjertet ind for det, så bliver det ikke godt for hverken dig eller ponyen alligevel.

Jeg håber, at der viser sig en anden til at tage sig kærligt af den lille pony og give den et godt hjem.

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

Samtaleterapi tilbydes

Healing af menneske og hest

Healing gør dig glad og giver et

løft af energi

0
0
Svar på denne tråd

thumps down
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 19:59

Jeg købte engang en hoppe med super afstamning for 3500 kr., da ejeren led af en psykose og ikke havde haft overskud til hesten igennem længere tid. Hesten var stærk underernæret, men tillidsfuld og nem, og jeg troede, at jeg havde været fantastisk heldig.

Efter jeg havde brugt en masse penge på smed, proffessional foderplan og vaccination, kom hesten til at træde forkert og brækkede benet. På røntgenbilledet kunne man se, at knoglen var fuldstændig splintret Hoppen havde åbenbart været i et alvorligt kalkunderskud og blev aflivet.

Det var dyre lærepenge - så derfor kan jeg ikke anbefale at købe "billige heste". Det kan blive dyrt nok i den sidste ende.

0
0
Svar på denne tråd

Underernæret
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 21:13

Jeg købte for nogle år tilbage en lille underernæret islænderhingst.

Han så ud som en halvanden års, men var tre. Der gik nogle måneder før dyrlægen vurderede ham stærk/ernæret nok til at kunne klare kasterationen.

Han bliver ni i år og er en sund, stærk og dejlig hest.

Jeg kan ikke hitte ud af at sætte billederne ind fra min præs. men det er den røde Faxi på de nederste billeder fra da jeg havde hentet ham og et par måneder senere.

Jeg kunne tage fat om hans rygrad og skulderblade så meget stak de frem. Man kan ikke se på billederne HVOR tynd han var, de snyder lidt bla fordi han også havde en stor ormevom.

RODEO ER EN SAGA BLOT!

NY SIGNATUR SØGES!

0
0
Svar på denne tråd

Anselm og trådstarter
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 21:14

dyr hest verses billig heste og ultra billig er hest ikke bare generelt dyrt at have holde .

dyr som billig er ingen garanti for at nogle af dem holder

ja fodring er vigtigt i vokse aldren men det er stadigvæk ingen garanti for en sund hest .

undskyld side springet

til tråd starter har set din endelige beslutning og har respekt for den

min mening: jeg kunne kan og har gjort det før og fik mange gode stunder den ene har jeg endnu og den sidste fik nogle gode år hos mig på trods af alt. hendes tarme havde taget skade af den manglende pleje i hendes tidlige år

så forstår for og imod

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-01-2010 12:09

det ville jeg da ikke have et problem med, har gjort det før og dette var noget af de bedste jeg har gjort at sen den lille fyr bliver smukkere og smukkere for hverdag, det var fedt

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville godt
Forfatter: 
Dato:  21-01-2010 18:38

turde.

kender en vallak som idag er 6 år. Ejer købte ham som halvandet års, tynd, pillet og uplejet for 9000kr.

Idag er han den smukkeste hvide basse, som har vist sig at være glimrende hygge/lærehest for ejers mor og som samtidig kan give os mere rutinerede ryttere, som låner den, når vi trænger til lidt spænding, nogle gedigne bukspring, fordi den er elskeligt fræk og et rigtig bullerhovede:)

Grundlæggende er det altid et sats at købe hest, uanset købspris, kan den træde forkert i morgen og så er løbet kørt.

Og du kan os sagtens købe en sund og rask hest, som blir syg og koster spidsen af en jetjager om 4 mdr. (sidstnævnte har jeg selv prøvet)

Men forstår os godt du har valgt at lade vær:) der ligger usandsynlig meget arbejde i at rette sådan en hest op.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider