Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kiro eller Fys til skæv nakke?
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 08:47

Jeg har tidligere været plaget meget af spændinger i nakke og skuldre og deraf hovedpine. Dette har jeg dog fået væk ved træning, massage og Back on Track produkter, så jeg er nu ikke længere generet af det.

Problemet er af at min massør stadig synes, jeg er unormalt meget spændt omkring skuldrene og nakken og oven i det, fandt hun nu i mandags ud af, at 3 af mine nakkehvirvler ikke "føles rigtigt". Hun synes ikke, de sidder på en lige række, som de skal.

Hun var ikke 100% sikker på, at noget var galt, men syntes da, jeg skulle få det undersøgt. Jeg har derfor undersøgt priser på kiropraktorer i KBH, men det koster næsten 600 kr. for første behandling. Det er ikke fordi, jeg ikke vil betale de penge, men det er mange penge, hvis der nu slet ikke er noget, så i første omgang vil jeg bare gerne have det tjekket, og er der så noget skal det selvfølgelig behandles.

Men kan en fysioterapeut klare det for mig, og er disse evt. billigere?

Jeg har undersøgt diverse forsikringer, men jeg er desværre ikke dækket nogen steder, så jeg skal selv punge ud.

Hvad ville I gøre?

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård - Avl af danske oldenborg - Se mere på www.vodagergaard.dk

Alexia af Vodagergård †10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

åhh hvor surt
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 08:58

Hvis du er medlem af Danmark dækker de noget af regningen.

Hvis det er knoglerne der sidder skævt skal du til en kiropraktor.

Lykke til

GAIA - du vil altid være min stjerne

som på himlen kommer der flere

- lige nu blinker Silver Fox{L}

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 09:09

Begge dele.

Kiropraktoren skal rette det, der evt sidder "forkert".

Fys skal give dig øvelser så du ikke ender samme sted igen.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 09:13

Men hvor går jeg hen i første omgang, hvis jeg "bare" skal have bekræftet/afkræftet, om der overhovedet er noget galt. Min massør var jo ikke sikker, og jeg har ikke råd til at bruge næsten 600 kr. på ingenting, hvis der nu ikke er noget :-(

Jeg har som sagt tjekket mine muligheder i forbindelse med forsikring ;-) Både mine egne forsikringer og gennem arbejdet. Så Sygeforsikring Danmark duer heller ikke, da jeg kun er basis medlem.

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård - Avl af danske oldenborg - Se mere på www.vodagergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

prøv noget nyt
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 09:59

Hej Julie.

Jeg havde mange spændinger, og tit migræne pga det. Jeg læste om Per Gjerding fra Aktiv form i Ridehesten, og har fået behandlinger ved ham.

Det mindst lige så dyrt, og der er heller ingen økonomisk hjælp at hente.

Du får øvelser til at lave hjemme, og det virker! Hvis jeg bare husker at lave mine øvelser dagligt (det tager 5 min) også laver nogen andre øvelser inden jeg sætter mig på hesten, så har jeg ingen problemer længere.

Det har også hjulpet på, at jeg sad skævt på hesten - så jeg er meget tilfreds.

med venlig hilsen

Mette c,")

0
0
Svar på denne tråd

helt enig med mette
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 10:22

aktiv form har også hjulpet mig rigtig meget.

Du kan læse mere her www.aktivform.dk

VH Karin

"Der er ingen situation, der ikke kan ændres"

Desmond Tutu

0
0
Svar på denne tråd

du skal til lægen
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 10:41

som jeg læser dit indlæg efterlyser du hvor og hvordan du får bekræftet eller afkræftet om din nakke er skadet.

Først skal du til lægen, han/hun kan henvise dig til en speciallæge og eller røngten - det er her du finder ud af om der er noget galt.

du kan se tage stilling til sammen med din læge eller speciallæge hvordan du skal forholde dig mht. behandling.

Du kan bestemt også blive hjulpet ad den alternative vej, men når du gerne vil have bekræftet hvad der er galt skal du den tunge vej gennem lægen først.

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Kiro eller Fys
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 12:02

Hej

Alle først få en henvisning til scanning af nakken, hos din læge. Billederne vil så blive kigget igennem af ortopædkirug der har forstand på dette emme.

Derefter skal I så sammen finde den behandling der er bedst for dit problem.

Her i huset bruger kiro til knogler og låste led ikke fys.

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt Kingo

1991 - 2008

Sov sødt Cæsar

2003 - 2009

Vi savner jer!!

HF Student anno 2009

Barfodstrimmer bør forbydes!!!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 12:26

Tak for jeres svar :-)

I første omgang skal jeg netop have fundet ud af, om det overhovedet er noget galt ;-) Jeg har nemlig ikke smerter længere, og nakken fungerer, som den skal. Men har min massør ret, er det jo med at få det ordnet nu, inden det bliver værre.

Desuden ville det ikke være usansynligt med en skæv nakke, da jeg i forvejen er skæv i skuldrene/kraveben pga. et styr for 5 år siden.

Jeg troede faktisk ikke min læge kunne hjælpe med sådan noget, men på det anden side. Hun er jo læge Vil sende hende en mail med det samme, og høre hvad hun synes.

Men ellers tak for jeres anbefaling af aktivform.dk. Jeg har gemt linket, hvis jeg nu får brug for det :-)

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 19:10

Hmm.. Min læge har i dag skrevet tilbage, at han ikke mener, jeg skal gøre noget, når jeg ikke har nogen gener Er lidt i tvivl, om jeg skal lytte til ham.

Vil jo gerne passe på min krop, men på den anden side kan man jo også blive FOR pylret.

Hvad ville I gøre?

Mvh. Julie

---

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 19:53

Altså jeg troede heller ikke min nakke var noget særligt udover jeg til tider fik lidt spændingshovedpine indtil jeg fik en henvisning direkte til min fys.

Det har så vist sig, at jeg har større eller mindre problemer hele vejen fra nakken ned til mit bækken.

Så jeg ville ikke bare tage let på det.

Jeg foretrækker en fys lige her, da jeg i forvejen snakker meget med hende i forbindelse med et problem med min nakke.

Men både fys og kiropraktor kan vurdere dit problem. En læge stoler jeg ikke nødvendigvis en snus på.

Det har bitter erfaring lært mig.

Carpe Diem - siez the day:

"Gather thy rosebuds while ye may

Old times is stil flying

And the same flower that smiles today

tomorrow will be dying"

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 20:44

helt sikkert vælge en kiropraktor. Mine erfaringer med kiropraktorerne er langt bedre end med fyssen.

Nu med hundepension

www.123hjemmeside.dk/hundepension

Man skal ikke sige noget om folk, man ikke kan sige til dem...

Mor til Frederik født 280908

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider