Min hund har fået revet en negl på en bagpote løs (vild slå-sig-løs, det er fedt at løbe stærkt-flip). Den er ligesom skilt fra bløddelen indeni, men er dog ikke så løs at den dingler eller noget. Nu vil jeg høre jer kloge HN'er, hvad ville I gøre? Han er meget øm på stedet, men dog kun hvis han støder neglen. Så snart han går på noget helt plant (som et gulv) er der ikke noget, for der rammer neglen ikke jorden.
Jeg har haft den i varmlunkent saltvand et par gange for at få den renset (ligesom jeg selv gør, hvis jeg får betændelse under en negl), men er der andet jeg kan gøre? Neglen (altså horndelen) vil jo nok falde af på et tidspunkt og en ny vokse ud over (er sket på en af de negle der sidder oppe på benet engang), men indtil da? Nogen råd?
Han finder sig i saltbadet, men salt er jo ikke for godt for trædepuderne, har jeg hørt i forbindelse med vejsalt. Men han ryster, det lille pus, hvis jeg begynder at snakke om "pote" og "må jeg se" (han kender altså snart for mange ord!). Ellers er han glad og frisk
har dårlige erfarringer med ikke at gøre det, staldens hund, havde også en løs negl, og pga. irrotation fra denne, gnavede han i den, når han ikke blev stoppet i det, og det blev værre og værre ...
de var nød til at fjerne hele hans tå
så mit råd ... den skal af
... Med den skønne Max Nobel...
... Døm ikke på det du ser i nuet, men det det kan blive til...
... Med troen & viljen, kan selv du flytte bjerge...