Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor mange timer/ugen universitet
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 14:40

Hejsa

Jeg er bare lidt nysgerrig med hensyn til hvor mange timer I har om ugen på det universitet i går på??

Og hvad studere I??

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

www.natasjachristensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg studerer ikke
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 14:44

men det gør min lillesøster og det er meget forskelligt hvor mange timer hun er på skolen.

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

Jeg studerer
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 14:46

heller ikke lige nu - men timeantallet kommer meget an på hvad man studerer. Men selv om man kun har ca. 8-10 timers undervisning (som er noget af det mindste), så skal man stadig bruge mellem 10-30 timer på forberedelse om ugen (alt afhængig af hvor hurtigt man læser/lærer, hvad man studerer, hvad man er i gang med etc).

En hest er den bedste ven man kan tænke sig!

• Mere personlighed end de fleste mennesker!
  • Tager dig for den du er!
  • Løber ikke med sladder og afbryder dig ikke med "kloge" kommentarer!
  • Giver de bedste kærtegn! ...
0
0
Svar på denne tråd

stormeren
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 14:52

Da jeg studerede dansk (-er droppet ud) havde vi på 1. semester flg. timer:

Mandag: fri

Tirsdag: 9-12 og så igen 13-16

Onsdag: 9-12 og hver anden uge 12-15

Torsdag: 9-12

Fredag: fri

:-)

Med venlig hilsen

Kat

- Jeg er den, jeg tænker jeg vil være. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg gik på
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 15:07

universitet(er droppet ud) havde jeg omkring 25 timer pr. uge på 1. semester og nok 20 timer på 2. semester. Oven I skulle der læses en masse. Tro vi prøvede at regne på 1. semester med lektier og timer, havde jeg i alt 50 timer på en uge (helt vildt)

Jeg læste biologi. Som en skriver længere oppe, handler det om hvor hurtigt du læser/lærer.

Line

Sübben siegfried springsadel til salg. Se min præsentation under annoncer.

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 16:32

kan godt se det er ret forskelligt hvor mange timer man har :-)

Skal nemlig starte på min Master i Economics & Business Administration på RUC her til feb og synes ikke jeg har ret mange timer.

Har imellem 5-11 timer om ugen

M.V.H Natasja

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

uni...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 17:43

Går på teknisk, ingeniør og sundhedsvidenskabelig basis år. Læser landinspektør.

Synes timer ligger noget forskelligt. Men mange dage er fra 8.15-16.15, også kommer der projekt der udover...

0
0
Svar på denne tråd

Gennemsnit
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 20:53

Vi havde i gennemsnit ca. 6 timer om dagen. Skemaet de to-tre første år har varieret fra 25-30 timer om ugen ca.

Jeg læser biologi (på 4. år nu)

Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg læser
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 21:07

en master i translation og vi har 6 timers forelæsning/tutorial om ugen plus en gæsteforelæsning på 2 timer hver anden uge.

Who am I?

www.freewebs.com/sin ...

"We wander for distraction, but we travel for fulfillment"

~Hillaire Belloc~

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 21:36

Jeg har ladet mig fortælle at jo mere naturvidenskabeligt faget er, jo flere timer er der, og omvendt med det humanistiske. Sådan løst sat. Derudover så er der generelt også færre timer jo længere man kommer i uddannelsen, med den mente at de manglende skemalagte timer skal bruges på projekter.

Jeg gik selv på 5. semester på Datalogi studiet (overbygning på en datamatiker), og der havde vi pænt mange timer. I hvert fald 20 timer per uge. Derudover skulle der også læses mange bøger/løses opgaver (den bedste var da os der ikke kunne det skulle lære programmeringssproget C++ på to dage. Jow tak, nok minder de forskellige sprog en del om hinanden, meeeen...), og som rosinen i pølseenden skulle der lige laves et omfattende projekt, som min gruppe ville bruge alle de timer mellem kl. 8 og 16 som ikke var skemalagte på.

Som det måske fremgår, så droppede jeg ud. Ambitionsniveauet og arbejdsbyrden var en tand for høj for mig.

Mvh Rie

0
0
Svar på denne tråd

timer...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 22:36

Jeg læser Design & Kulturøkonimi og har vel i gennemsnit 15 timer om ugen. derudover kommer ca 20 timers forberedelse.

Kender du Marico??

Rød vallak med blis født 18/6 1993, ca. 145 stg, har spat i et bagben.

Solgt til Højen v. Vejle sommeren 2001 derfra muligvis solgt videre til Give.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 09:38

Hej.

Jeg har et par veninder som læser på Uni, den humaniske afd ;) De har ikke så forfærdeligt mange timer. De er på 2. år nu, og jeg tror måske ,de har en 10-12 timer i ugen.

Jeg selv læser til folkeskolelærer, og jeg har følgende skema:

Mandag: 8-13.40 (1 modul er en forelæsning, og så har vi i alt 1 times pause fordelt over dagen)

Tirsdag: 8-11-30

Onsdag: 8-13.40 (1 modul er forelæsning)

Torsdag: 8- 13.40 (nogen gange kun 11.30)

Fredag: Studiedag = fri.

Jeg kunne nok ikke drømme om et studie med mere frihed. Selvfølgelig skal der læses cirka 30-120 sider fra dag til dag. Det svinger meget. Derfor har jeg også fredagen til enten at skrive opgave, hvis der skal laves det, eller læse foran. Vi aflevere cirka 10 større opgaver om året. Til sommer skal jeg op i 2 skriftlige og 1 mundtlig eksamen. Næste år har jeg højst sandsynligt endnu færre timer... For resten så er der også 5 ugers praktik som minimum om året.

Håber du finder den rette uddannelse, der passer dig :)

Hilsener Mie

LÆKKER 4 ÅRS TYSK SPORTSPONY SÆLGES 25000,- SE PRÆS!

0
0
Svar på denne tråd

håber jeg må
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 10:26

Jer der går/har gået på sygeplejerske studiet, hvor mange timer har i om ugen og hvor meget tid bruger i på at læse?

Mvh. Fie

Ponyer sælges: Sportspony vallak 2 år, Shetlandsponyer: 2 hopper på 4 og en ældre, hingst fra juni 2009.

Skriv for mere information

0
0
Svar på denne tråd

123456787654
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 13:23

Læser til socialrådgiver på VIA university.

Vores skema er meget svingende, men ofte er det undervisning fra 8-12 eller 12-16, 3-4 dage om ugen. Nogle gange har vi også fra 8-16, men heldigvis ikke så tit. Så har nok omkring 12-15 skemalagte timer om ugen og så imellem 15-20 timers forberedelse og opgaveskrivning.

- HeidiZ

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 19:25

Jeg læser fødevarevidenskab på KU-LIFE, 1.år.

Vi har 24 timer forelæsninger, laboratorieøvelser osv pr uge og så er der selvstudier, opgaveskrivning osv videre udover det.

24 timer pr uge er ret fast på alle årene, bortset fra når der skrives bachelor eller lignende. Der er dog nogle forelæsere der vælger at korte forlæsninger lidt af, mod at vi så har flere selvstudier.

Vores arbejdsbyrde er fastsat til 46 timer pr. uge i de uger der er undervisning.

Om man bruger mere eller mindre tror jeg er meget forskelligt, jeg har ikke rigtig nogen idé om hvor meget jeg egentlig bruger, men det passer sikkert meget godt med de 46.

0
0
Svar på denne tråd

ingeniør
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 20:46

Jeg læser til diplomingeniør i kemi og bioteknologi på DTU. Det er lidt forskelligt med timer på de forskellige semestre men mellem 24-32 timer om ugen, derudover er der så lektiecafé 4 timer, flere ugentlige afleveringer projekter der laves i grupper og læsning. Sådan er vores 13-ugers periode, derudover er der en 3-ugers periode med 40 timer om ugen.

Det er et ret tidskrævende studie, men synes at vi på den uddannelse er priviligerede, når vi får så meget undervisning. Nogle af timerne står vi i laboratoriet, det giver også lidt afveksling.

Skal starte på kandidat i bioteknologi til september og der er kun undervisning 20 timers undervisning om ugen, men der er pensum tilgengæld generelt større.

Mvh. Stine

0
0
Svar på denne tråd

hhaayy
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 21:17

hvor mange timer har i som læser til dyrlæge?

går på htx og har omkring 36 timer om ugen, også er der omkring 4 projekter om året, og en del rapporter? er det ca det samme eller er det meget hårder at studere til dyrlæge?

Stine nu med Frontiers Chico

ridning skal ikke være en pligt, men noget begge parter synes om, ridning skal være et samarbejde mellem hest og rytter,

derfor spørger jeg min hest!

horses4you.skysite.dk

0
0
Svar på denne tråd

På mine første...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 22:15

... fire semestre på medievidenskab havde jeg fire fag på hvert semester og de varede mellem 2-4 timer hver. Så dér havde jeg mellem 8-16 timer om ugen - 1/5 af fagene er kreative, og til forelæsninger fik vi kun det teoretiske på plads, så skulle vi selv administrere det kreative.

Nu læser jeg min overbygning i retorik og på første semester af denne havde jeg fire timer (!!) og på det semester som starter 1. februar har jeg 8 timer. Jeg er faktisk målløs, jeg syntes i forvejen at 16 er lidt, men vi får lektier for, som svarer til fuldtidsstudie, så...

Min veninde, som læser sin overbygning i design havde 2 timer på første semester af overbygningen og 4 på andet. Det er jo åndssagt!!

Nåh men... Jeg elsker min fritid :D

De venligste hilsner, Tina
0
0
Svar på denne tråd

Tuller...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 22:24

Hvor mange timer har i som læser til dyrlæge?

Jeg går på htx og har omkring 36 timer om ugen, også er der omkring 4 projekter om året, og en del rapporter? er det ca det samme eller er det meget hårdere at studere til dyrlæge?

Du kan ikke sammenligne videregående uddannelser med gymnasie/handelsskole o. lign, hverken hvad angår sværhedsgrad eller timetal.

Som det fremgår ovenfor, så har humanistiske fag knap så mange undervisningstimer som naturfag, men den samlede arbejdsindsats er den samme.
Der er altid undtagelser, der bekræfter regelen, men har man et højt gennemsnit på en ungdomsuddannelse, kan man i regelen klare en videregående uddannelse. Jo lavere ens gennemsnit, jo sværere er det at gennemføre. Uanset karaktergennemsnit er en videregående uddannelse ALTID svær.

Du skal regne med en arbejdsbyrde på 50-60 timer om ugen. Det er ikke vildt, som en skriver i tråden, det er helt normalt.

God fornøjelse!

0
0
Svar på denne tråd

timer pr uge
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 09:56

Jeg læser på DTU, til civilingeniør inden for Miljøteknologi. Nu er jeg i gang med kandidaten, og har omkring 20 timers skemalagt undervisning om ugen i løbet af semesteret. Derudover kommer så gruppearbejde på nogle af kurserne, fx i form af rapportskrivning, og selvfølgelig skal der også læses en del...

Wildly

Hannibal RIP

Besøg min hjemmeside!

~~~~~~~~
Fighting for peace is like fucking for virginity

0
0
Svar på denne tråd

Hvad var
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 11:49

optagelsen på din master Natascha?

Jeg har taget første år af agronom uddannelsen, Jeg havde to fulde dage, 2 halve dage og en fridag. Oveni var der MEGET arbejde, især fordi kemi og matematik ligger på første år og det er MEGA tungt. Jeg tror jeg brugte 50-60 timer om ugen på studiet som minimum. Det var også derfor jeg tog beslutningen om at stoppe, for så meget tid ville jeg ikke bruge for at læse.

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 12:20

Jeg læser til dyrlæge, og det er lidt forskelligt hvor mange timer vi har. I øjeblikket hedder vores skema:

Mandag: 13-16

Tirsdag: 8.30-16

Onsdag: 9-15

Torsdag: 9-16

Fredag: 8.30-12.

Dvs 27 timer. Nogle perioder hvor der er mange øvelser mm, hedder skemaet 8-17 hver dag.

- Cat -

0
0
Svar på denne tråd

Janne...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 13:31

hvad mener du med hvad var optagelsen?

M.V.H Natasja

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

Humaniora
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 13:36

Jeg studerer humaniora og der har vi ikke mange timer - det ligger på omkring 10 om ugen, hvoraf kun 6-8 er holdtimer.

Der er derimod meget at læse. For at klare sig godt skal man regne med tiden fra et fuldtidsarbejde.

- Heidi

- med de dejligste heste: Pingu og Lady -

Kender du fjordhesten Joachim?

www.heste-nettet.dk/forum/7/113323/ 113323/

0
0
Svar på denne tråd

miljøkemi
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 20:31

Hej.

Jeg læser kandidat i Miljøkemi på KU. Det har været meget forskelligt hvor mange undervisningtimer der har været i de jeg har gået der. På flere steder på KU køres der blokstruktur istedet for semester, derfor har vi kun 2 fag samtidigt.

Det vil sige at der er undervisning svarene til tre hele dage om ugen (8-17).

Jeg vil ikke mene at mængden af undervisning falder jo længere man kommer, det er megte forskelligt.

Det værste fag jeg har haft, mente forlæseren at vi skulle bruge 25 timer om ugen på. Så med to fag ville det betyde 50 timer om uge, dette er dog yderst sjældent.

Katine

0
0
Svar på denne tråd

Katine..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 20:50

Jeg går selv og overvejer at læse kemi/biologi (vil være gymnasielærer) på KU. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor mange laboratorietimer I har og hvor ofte, hvis du vil svare på dette? :)

Synes timerne lyder meget fair, da det minder en del om da jeg læste til laborant.

Jeg synes, at det er en super idé med blokstrukturen, så man kun skal fokusere på to fag :)

Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider