|
|
| Købe bil for 1 gang. gode råd?? |
| Forfatter:  |
Pige ♥22♥ |
| Dato:  |
08-01-2010 19:24 |
|
Hej jer derude som sikkert har haft bil i mange år  Jeg er i den lykkelige situation at jeg efter 5 mdr´s. ledighed endelig har fået arbejde. I glæde over at fået arbejde havde jeg ikke tjekket tog tider/bus tider for weekenden, men toget kører rigtig fint mandag, tirsdag, onsdag og fredag ! Jeg er salgsassistent og arbejder hver 2 lørdag og har lukkevagt hver torsdag. SÅ kommer problemet så ! Om torsdagen lukker vi butikken kl. 19 og der kører INTET tog før kl. 20.10 og om lørdagen starter togene først med og kører kl. 7.06 og jeg SKAL møde kl. 7 for og være der når vognmændene kommer og for at vi kan nå og blive klar til at åbne butikken, men kan ikke rigtig komme frem  Så nu overvejer jeg stærkt og købe min 1 bil. Er 22 år og har haft kørekort siden jeg blev 18, og har kørt rimelig regelmæssigt, og nu kommer alle mine spørgsmål (som jeg selvfølgelig) os vil stille min bankrådgiver og måske kommende forhandler af bil. jeg har hørt at det er MEGET dyrt og være 1 gangs køber af bil, også spørger jeg, HVAD er det HELT præcist der er dyrt? og hvilke forsikringer skal jeg regne med og have fat på? Håber nogle har nogle gode råd, for sidder virkelig og er godt træt af det, for nu troede jeg lige jeg var en af de heldige med arbejde igen også kommer et skide tog i vejen  Havde aldrig i min vildeste fantasi regnet med toget ikke kører eller busser ikke kører før efter kl. 7 
Hvornår mon min modgang vender til medgang ????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg var 38 år da |
JLH ♥Wannamus♥ |
08-01-2010 19:31 |
|
jeg købte min første bil og det som gjorde det dyrt var hvis jeg skulle have kasko forsikring. Så ret hurtigt droppede jeg tanken om at købe en bil til en værdi over 20.000 kr  Jeg var heldig at min bror hjalp mig - han har købt brugte biler flere gange og ved lidt om hvad man skal se efter. Vi søgte på gul og gratis og den blå avis og jeg fik en fiat punto til 17.000, som er i fin stand ( tror jeg nok ). Når jeg om x antal år har optjent noget ancennitet på forsikringen kan jeg forhåbentlig flotte mig med en lidt dyrere bil. Nu har jeg kun lovpligtig ansvarsforsikring.
MVH Janni
Nu med hest både her og der og allevegne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikring |
|
|
Så vidt jeg ved, er det forsikringen der er ret pebret for nye bilister under 25 år. Prøv og ring til et eller flere forsikringsselskaber. Jeg har også altid kun haft ældre biler, og kun haft alm ansvarsforsikring. Vægtafgift/ejerafgift kommer an på, hvilken bil du køber.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trala... |
|
|
Jeg købte min første bil for halvandet år siden. Og ja, det er rigtig dyrt i forsikring. Jeg fandt ud af at fair var den billigste løsning, og jeg søgte længe efter nogen der var billigere. Jeg var også nødt til at have bil, for at kunne passe mine arbejdstider. Jeg købte en billig bil, så jeg slap med at betale ansvars forsikring.. Det ku simpelthen ikke betale sig, hvis jeg også skulle have kasko forsikring på. Men forsikringen afhænger også en del af hvor du bor, hvor meget du kører, hvilken bil der er tale om, hvor stor motoren er osv. Ydermere er benzin også enormt dyrt for tiden. Nu har jeg så solgt min første bil, og købt en sammen med kæresten i stedet, for ja.. Man bliver altså enormt afhængig af sådan en bil, når man først har haft en.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift... |
|
|
Det der tit ender med at blive dyrt som førstegangs-bilkøber er at man simpelthen får købt en forkert bil.. man køber en billig bil, ofte privat, som "er helt nysynet", og så vælter problemerne frem, og det koster en bondegård at holde bilen kørende, så her kan man sige at det er dyrt at købe billgt.. Forsikringer er også lidt pebrede som førstegangs-bilejer, men det kommer meget an på både biltype, selskab osv. Køber du en "Brian-bil" med mange hestekræfter som førstegangsbilejer, ja så er forsikringen uhyggeligt høj, for prisen bestemmes til dels af bilens ydelse og model, men prøv at finde ud af hvilken model og hvilket mærke du kunne tænke dig, og så ring rundt til de forskellige selskaber og hør ad.. Køber du en forholdsvis billig brugt bil, er kaskoforsikring nok også noget, du ikke behøver, medmindre det er et krav fra banken, hvis du skal låne pengene.. Med hensyn til bilmærke og model, så brug GOD tid på at kigge rundt efter brugtbils-tests hos feks FDM eller andre, og lad være med at købe dne første og bedste bil du ser en annonce på.. Nogle biler ER bare generelt ringere end andre, og især med et par år på bagen.. Med fare for at lyde ensporet, så er jeg personligt til Toyota. Vi har haft 5 i streg nu, og der har aldrig været "sære" ting, der har stoppet nogle af dem, dog kan visse modeller være ret udsat for rust, men sådan er det nu med alle biler, der ikke bliver vedligeholdt ordentligt. Vi har haft en 1989 Toyota Carina II 1,6, (den rustede op til sidst), en 1991 Toyota Corolla 1,3i, ( den var også lidt rusten da den røg), 2 stk. 1993 Toyota Carina E 1,6 i, og senest en 2008 Toyota Aygo 1,0i. Den ene Carina har jeg stadig. Den er jo på vej mod sit 17. leveår, har aldrig været skadet eller rusten, rundede 250.000 km i denne uge, og trækker både campingvogn og hestetrailer uden problemer, (hvis det er aktuelt).. Udover Toyotaerne har jeg haft Ford, Skoda, Opel og Fiat, og har INGEN specielt lyst til at stifte bekendtskab med nogen af disse mærker igen (Udover amerikanske Ford-modeller).. Ligeledes er mærker som Citroên, Renault og Peugeot ALDRIG noget jeg kunne finde på at investere i, specielt ikke efter at have talt med en tekniker fra Peugeot, der sagde at var man mekaniker på et værksted med franske biler, så var man bedre jobsikret i fremtiden end nogen andre.. Dette, sammenholdt med en masse andres udtaleleser og erfaringer har gjort at mit liv simpelthen er for kort til franske biler.  Nu har jeg "kun" kørt bil siden 1993, og denne Carina er den eneste, jeg har lyst til at slide HELT op, før den ryger, for mere uproblematisk og velfungerende bil fås vist ikke... Hvis du har mulighed for det, så er der også flere bilforhandlere der tilbyder en forsikringsaftale ved køb af ny bil, men jeg ved ikke om du evt. har tænkt på at købe en spritny bil? Mvh.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for jeres svar |
Pige ♥22♥ |
08-01-2010 20:25 |
|
Jeg ved bare at jeg ønsker og købe en bil som kan fragte mig til og fra arbejde, som kører fint, og man kan holde varmen i den hehe, og at den starter hverdag uanset vejr og vind... Mit største ønske er en Kia Picanto ... Men igen jeg må ud og prøve og forhøre mig rundt omkring.. Min onkel har lige ringet og sagt at her det første stykke tid syns han jeg skulle låne deres den ene bil , men det er under 1 uge siden at min moster sagde at jeg ikke skulle køre i selvsamme bil da den er baghjulstrukket og der er mega glat osv.. SÅ ja.. Men igen tak for jeres svar, og jeg må ud og forhøre mig både i banken, så jeg ved hvad jeg har og rette mig efter ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ny eller gammel |
|
|
Jeg synes, du skal tage imod din onkels tilbud i den første tid - i hvert tilfælde indtil du er fastansat/er sikker på at du vil blive. Måske kan du nøjes med at køre på arbejde om lørdagen, når du virkelig ikke kan bruge toget? Det er hundedyrt at holde bil - og det bliver kun dyrere, hvis man ikke ved, hvad man skal se efter. Tag en meget erfaren person med ud at se bilen, hvis du køber en brugt. Held og lykke med det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift... |
|
|
Det er da en flot tilbud fra din onkel.. Og det er altså lidt noget gas med at baghjulstrukne biler er så frygtelige når der er glat.. Hvis du har taget kørekort indenfor de sidste 20 år, så har du vel været på glatbane, og lært kontrastyring og lignende, og så burde det ikke være noget problem, medmindre dækkene er noget bras.. Almindelig omtanke er såmænd det vigtigste.  Mvh..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brugt bil |
|
|
Sørg for at få en mekaniker til at se på bilen inden du køber den. Han kan se om den er pengene værd. Vi kendte heldigvis en mekaniker der tjekkede vores inden køb ganske gratis  Vi købte en Ford Fiesta, meget gammel, men var ejet af en gammel dame der aldrig kørte i den... Den er vi altså super glade for, eller jeg er det er "min" konebil Den starter hver gang og kører langt på literen. Ja der er noget rust, men ikke noget alvorligt... Pris på en 1. gangsforsikring tror jeg ville ligge på 15.000/år - det er bare et gæt... måske højere... Eller må du finde dig en kæreste der er elitebilist så ryger du ind under hans ancinitet - det gjorde jeg i hvert fald 
Hilsen Ditte Mor til Victoria født d. 28. august 2006. og Nicoline født 15. maj 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mht bil |
Pige ♥22♥ |
08-01-2010 21:41 |
|
min onkel er mekaniker...så har jo den hjælp jeg skal bruge mht. bil.. men hvis de har sat sig for at jeg ikke skal købe bil, så vil de gøre alt for det ikke sker  Min moster har altid tvivlet på min kørsel og om jeg nu os kan finde ud af det, SKIDE irriterende og høre på!!! og gør ligefrem en dobbelt så usikker i bilen når hun er med!!! ikke at jeg syns jeg kører anderledes, for ved at jeg kører fint, og har aldrig fået bøder, lavet buler, eller lign, og har haft kørekort i snart 5 år !! Hmm .. jeg må se hvad der sker, og ja det er et rigtig flot tilbud, men kender os min moster godt nok til at hun pludselig kan finde på og bruge bilen imod mig, også kan jeg stå lørdag morgen og ingen bil have og køre på arbejde i ... Nu er jeg DESVÆRRE kommet af med mine heste, som hun så valgte tit og bruge imod mig hvis vi havde et skænderi, så nu starter hun nok bare med bilen.. jeg skal i forvejen ha et møde med min bankrådgiver, så jeg kan altid lige vende bil-planen med ham og høre hans råd.. Tusind tak for jeres gode råd 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lad dig ikke |
JLH ♥Wannamus♥ |
08-01-2010 21:52 |
|
gå på af andres tvivl om dine kørselsegenskaber. Min far sad med hånden på håndbremsen de første mange år, da jeg kørte hans bil 
MVH Janni
Nu med hest både her og der og allevegne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min bilforsikring kostede det første år 16000 kr. Det blev da heldigvis billigere hen af vejen, men det var noget af en post. Lyt til de andre og køb bilen så billig at du kan undvære kaskoen. Andre ting der er dyrt. Rustbehandling: Min får hvert 2-3 år, prisen er 4000 kr Tandrem. Tjek om den snart skal skiftes for det koster også 4000-5000. Hvor langt har du på arbejde? Måske du skulle overveje en sccoter for det er bare surt at betale så mange penge for at have en bil når du faktisk kun har brug for den 2 gange om ugen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kia picanto |
|
|
Nu snakker du om kia picanto?? Jeg købte i juni 2009 en helt ny kia picanto og de køre med en forsikring til ca. 3900 kr pr år som er både ansvar og kasko forsikring.. og det er oså for unge under 25 år (er selv 24 år) så vil du have en helt ny bil kan man godt få billig forsikring alligevel... det hele afhænger så af om du har råd til at afdrage på den om måneden... men så får du ny bil som starter og med garenti  Jeg er VIRKELIG super glad for min lille fremragende kia 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bZZbzz |
|
|
Jeg er 19 og købte min første bil i september sammen med min kæreste. Vi købte en ny Toyota Aygo. Og ja! Det er MEGET dyrt at forsikre bil, når man er så ung. Vores ligger på 10.000 kr. om året hos Codan. Vi har endda alle vores andre forsikringer ved Tryg Tjenestemændene, men en bilforsikring ved dem ville løbe op i 18.000 kr. for nogle på vores alder :s Held og lykke med at finde en 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kia Picanto..... |
|
|
Kia Motors har i denne weekend (9-10januar) åbent hus, hvor man får 1. års forsikring med gratis, hvis man køber en ny Kia Picanto.... Det kunne jo også gå med i overvejelserne... Tror dog kun tilbuddet gælder i denne weekend.  Hilsen AC
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forsikring |
Rapand1981 |
09-01-2010 10:06 |
|
Undersøg for guds skyld, hvad du skal give i forsikring, før du køber... Undersøg evt, hvad en skoda vil koste hos topdanmark, mener de har nogle specialrabatter, hvor du får to års annicitet pr. år... Ellers held og lykke med købet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bilkøb.. |
Gitte (Tyran) |
09-01-2010 10:44 |
|
klap lige hesten.. det bør jo ikke udvikle sig til en skræmmekampagne mod at købe bil.. for SÅ slemt er det jo altså heller ikke. når du skal ud og se på bil, så kører du en tur ud og tester hvordan den styrer til højre og venstre, hør efter klank-lyde (hvis der er den slags, så fejler bilen noget med styretøjet = ikke køb den) derefter prøver du en hård opbremsning, for at se om den bremser lige, hvis ikke skal den ha justeret bremser, eller er sporet forkert, det kan du dog godt købe den for, da det ikke er dyrt at få fixet. husk også at se på om koblingen kan trykkes langt ned inden den "bider" (jo mere frigang, jo mere slidt kobling) en kobling kan afhængigt af bilmærke og model også skiftes for rimelige penge, især hvis du vælger en ældre bil. og så husker du lige at checke olie og vand, for hvis motoren bruger meget olie, så er den ikke værd at købe, og hvis den bruger vand er der en potentiel udgift til ny køler eller slanger. ..når det så er sagt, så bare tag ud og se biler der lyder interessante, også hos private, du får 25% mere bil for pengene hos en privat end en forandler, eftersom de jo skal tjene til momsen.
mvh. Gitte & Tyran
*jeg har ikke altid ret, men jeg tager aldrig fejl*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| enig med Gitte... |
|
|
mener også at man ikke skal male fanden på væggen,godt nok er der mange idioter i dette land,men de er dog trods alt i mindre tal  når det så er sagt vil jeg side,brug din sunde fornuft,og mave fornemmelse,også her gælder reglen om førstehånds indtrykket. Hvordan ser den ud,er den pæn,regulær,ellr er det en T-hansen bil,den ville jeg nok ikke købe... Og hvordan virker sælger? er han ligetil,og erkender måske at den bruger en smule olie,eller er han ligeglad? Ved godt det er en jungle,har lige selv været igennem den,men fandt heldigvis en super velholdt Peugeot 406,1 ejes, til meget billige penge,men det er bare som et lotteri med brugte biler,du kan være heldig,men så sandelig også det modsatte! Håber ikke det har afskrækket dig helt,og du kunne bruge lidt af det.. mvh Bo
du har vel ikke en hest,der trænger til skovtursselskab?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Det kan godt være jeg er ung og uerfaren, men har en del forstand på biler, og har kørt i mange år på privatgrund osv. Og den bil jeg ved vi ALDRIG har haft problemer med er Toyota sportsvan'en. Starter hver gang, sommer som vinter, og der har vitterligt aldrig været noget med den (:
CeliaHag&Ganti<33 © KyljaDuErBareLækker © -HrinaJegElskerDigForEvigt<33 Stvaespasernee V.I.P !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej kommende bilejer :-) |
|
|
Som de andre nævner er det forsikringen, der er dyr, når du skal købe bil første gang - og fordi du er så ung, kan du ikke forhandle dig til et billigere trin forsikringsmæssigt. Det er den lovpligtige ansvarsforsikring, jeg taler om. Jeg tjekkede og undersøgte også priser på forsikring, INDEN jeg købte bilen. Jeg vil anbefale dig at tage en mekaniker eller anden bilkyndig med, når du skal kigge efter bil. -Det gjorde jeg, da jeg købte bil, og det var super godt. Mekanikeren fandt ud af, at tandremmen skulle skiftes i indeværende år, og forhandleren skiftede den, inden jeg købte bilen. Ligeledes fik jeg den synet, selvom det ikke var tid endnu. Og det gav mig en tryghed, at bilen blev tjekket igennem, og at alt var ok. Du ved, hvilken bil, du føler dig godt tilpas med at køre i. Og hvad du vil bruge på den i indkøb. Mekanikeren ser efter de ting, som vi ikke-bilkyndige ikke har forstand på.  Held og lykke med at finde en god bil til en god pris.
Vrinsk fra Esma
Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen..
Healing af menneske og hest :-)
Samtaleterapi tilbydes ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalalala |
|
|
Jeg har købt helt ny bil, som min første bil. Jeg aner ingenting om bilmotor osv. Og har heller ikke nogle venner der er gode til at fikse sådan noget. Derfor valgte jeg en ny bil, da den ikke skal så ofte til rep. Jeg har købt en Suzuki splash, meget økonomisk bil. Den betaler jeg 2200 kr. til pr. måned. Men så er alt også betalt, forsikring, afgifter, afbetaling på bilen og jeg skal komme efter dig. Fik en billig forsikring da de kørte med sådan et tilbud. Så det kunne faktisk lige så godt svarer sig at købe en ny bil. Da jeg skulle give det samme bare i forsikring som jeg giver ialt nu på den nye. Jeg skal betale 140 000 kr. over 8 år Er super glad for denne ordning! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 8000 for forskikring |
|
|
Jeg købte min første bil i juni 09 og jeg startede jo ikke i den lille ende med en fiesta eller saxo.. Nej.. jeg startede med en Mitsubishi Pajero 2,5 TD ´94.. Aldrig har jeg dummet mig så meget.. Ikke med mærket eller modellen, men først alderen. Så tjekkede jeg ikke motorrummet eller om den var syltet ind i olie nede uder.. Eller om der var andre ting ved den der gjorde den ustabil.. Nu har jeg en bil jeg har fået repereret for 24.000 kr 3 dage efter jeg fik den hjem.. Jeg købte den privat, så jeg kunne intet gøre.. Den kvajpande der havde skiftet motor og topstykke på den, havde ikke gjort det ordentligt, så den skulle have nyt topstykke, ny knastaksel, og nyt alt der ikke kunne tåle at få olie på sig.. Den kampdryppede olie.. Dumme dumme mig ikke at kigge efter den slags da jeg var der ude.. Den fik en total motor renovering over 6 uger i sommers og over julen til nytår fik den da lige en til.. Den tog min (nu) højtelskede mekanikker på sine skuldre, da han ikke kunne bevise at det ikke var noget de havde forskyldt da den holdt sommerferie hos dem.. NU kører den rigtig godt.. Hvis jeg ellers kan starte den her i kulden.. Jeg har problemer med at der er vand i dieselfilteret.. Så kommer diesel ikke igennem og lortet kan ikke køre.. Jeg kan ikke selv få tappet vandet af, da den sidder rigtig dumt, og jeg ikke har kræfter nok til det med den stilling jeg skal stå i, for at nå den.. Og i morges var batterierne døde af kulden.. (den havde ikke lys på for den hyler og skriger hvis man tager nøglen ud med lyset tændt) - Det er osse en god ide at kigge på.. hvor gamle er batterierne.. De gamle dør nemmere i kulden end de nyere.. MHT forsikring har jeg fundet den billigeste løsning for mig og min bil.. ca 8000 kr hos Alka Jeg tog kurset "Respekt for fart" Det kostede 3600 kr. Men jeg har sparret ca 10.000 kr. Den er pga sin alder og sådan kun ansvarsforsikret. Mht til hvilket mærke du skal vælge. Jeg har erfaring med (jeg ved det kun om de nye modeller) at man får meget bil for pengene i en Citroën. Jeg havde en veninde der købte en helt ny C1 for lige omkring 100.000 for nogle år siden. Den er bare super raff. og virkelig billig i benzin jeg mener den kører 20-25 km/l (ikke som min der suger som en svamp.. 6-7 km/l) Jeg fandt frem til på bilbasen, at en C1 ligger fra 55.000-140.000 Der er et forsikringsselvskab der giver billig forsikring på skoda´er. Mange af mine kolleger har en ældre skoda fabia, de er rigtig glade for. Men prøv at kigge på bilbasen.dk Der er rigtig mange gode biler, man kan søge på alt muligt forskelligt, og der er som regel oplyst km/l og et forslag til hvor meget en forsikring koster osv. Held og lykke, Hold øjne og ører åbne når du prøve kører! og Så sys jeg bare du skal i sving med den bil af din egen 
Holly Dolly Søger Løsdrift til min vallak, mellem Ballerup og Hvalsø. Vi bruger ikke ridehus eller bane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville |
|
|
Vælge at købe en ny bil - mange forhandlere har nye modeller til under 100,000,- ofte fåes noget gratis forsikring med Det man skal afdrage på en ny bil er ofte ikke mere end man skal ofre på en gammel spand som lige er synet  Alm Brand havde dengang jeg købte min første bil et tilbud for piger - kun fordi vi kører pænere end drengene  Så ring til alle forskellige forsikringsselskaber på forhånd og forhør dig om hvad de har af nybegyndertilbud Og til alle - en nysynet bil er ikke garanti for at bilen ikke fejler noget - sikkerhedstingene er gået igennem men der kan sagtens være noget galt alligevel
Hilsen Betty
Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle Sikkerhedssko sælges str 42 næsten nye giv et bud Arbejdsbukser fra Engel str C50/88 - næsten nye (aner ikke hvad det er i normal størrelse) giv et bud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Fiesta.. |
|
|
.. du har ret i, at der alligevel kan være noget galt med bilen, selvom den er nysynet. Derfor anbefaler jeg også at tage en bilkyndig med, når man skal ud at kigge på bil. Denne person kan finde de fejl/mangler, der kan være, udover det sikkerhedsmæssige, som synshallen tager sig af.
Vrinsk fra Esma
Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen..
Healing af menneske og hest :-)
Samtaleterapi tilbydes ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bil køb |
Pige ♥22♥ |
10-01-2010 10:00 |
|
Jeg regner stærkt med og tage til åbent hus idag ved Uggerhøj biler, er virkelig SERIØST forelsket i en Kia Picanto, efter jeg kom sammen med en daværende kæreste som havde sådan en, @!#$ den kørte bare godt, og jeg er IKKE til de store biler, så det kunne være nice hvis jeg kunne købe sådan en. Min onkel er mekaniker, så vil altid have en med på et godt råd Så det bliver intet problem med og få en bilkyndig med  Tusind tak for alle jeres svar, jeg skal nok en dag lave en tråd herinde hvis jeg altså får købt en bil 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At købe bil |
|
|
Bare husk i dine overvejelser om helt ny bil, at du skal betale afdrag i endda nogle år... Min søster købte en af de billige, små biler for et par år siden, da den var/er meget økonomisk at køre i, og hun havde langt på arbejde. Nu har hun så mistet sit arbejde (pga krisen, og det er svært at finde andet der hvor hun bor), så ligenu har hun fortrudt sit køb, i og med at hun stadig skal afdrage omkring 2500 kr mdl de næste 4 år og kun har sine dagpenge... Så... tænk langsigtet. For ja, en lille ny bil i 100.000 kr's klassen er billig i drift, men har du ikke pengene i hånden at betale med, så skal du regne med at afdrage på bilen i omkring 7 år... Men held og lykke med biljagten, jeg er selv igang med projekt "køb bil" Det bliver dog en brugt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|