Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Det at være studerende..
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 12:44

...er bare ikke mig!!

Jah der er jo indført klippe ordning på SU for at undgå evighedsstuderende, men hvis der er nogen der virkelig ønsker at læse i 7 år - ja så må de gerne få min skyld og de kan også få mine klip oven i hatten.

Nu har jeg brugt 3 år på gym (2 med su - men det tæller ikke med i klippeordningen), så har jeg haft to sabbats år og nu er jeg så igang med 4 semester på erhvervsakademiet i herning.

Jeg er færdig uddannet til sommer og vi har ikke flere undervisningstimer.

Så nu står den på 2 eksamner her i januar - 8 ugers praktik fra 1. februar og 2 mdrs projekt med afsluttende eksamen til april.

Nu blev jeg så spurgt om jeg ikke vil læse en bachelor og så kanditat - det vil sige ca 5 år mere på skole bænken

ELLERS TAK - jeg hader at gå i skole, hader det at man som studerende bliver set ned på af sin lærer (man er jo kun studerende, og man skal i hvert fald ikke tro at man ved nogen som vedkommende ikke ved)

SU'en ja vi skal jo være glad for den, men helt ærligt det er jo røv og nøgler, de ryger i et sort hul med alle de faste udgifter der findes - og nej så har jeg hverken hest eller hund, eller går i biffen hver weekend, er sjældent i byen (sker en gang hver 3 måned).

Nej lige nu kan de næste 6 mdr KUN gå for langsomt - jeg gider ikke gå i skole - giv mig et job, så jeg kan arbejde og klare mig selv...

Mine frustrationer bunder måske mest i at kæresten og jeg meget gerne vil have vores eget frem for den lejlighed vi lige nu bor i. Lejligheden er rigtig fin og ingen brok der overhovedet - vi har ingen problemer med boligforeningen mv - men nøj jeg savner en have, et kontor/ektra værelse så jeg ikke skal sove oven på min printer, jeg savner en hund så inderligt - men det er bare ikke en mulighed mens jeg er på SU.

Vi snakker slet ikke noget dyrt sted at bo - vi drømmer om en lille gammel landegendom med ca 1½ hektar jord, det må gerne være noget gammel @!#$ som man kan gå og sæt lidt i stand når der er lidt ekstra penge.

Det er ikke fordi jeg skal have hest sådan lige - måske lidt flere kaniner :)

Men bare det med friheden!!!! som jeg slet ikke syntes jeg har når jeg er studerende...

Jah man siger at penge ikke er lykke (og nej enig) - men nøj hvor man dog skide afhængige af dem, også for at have det godt (og det troede jeg aldrig jeg skulle sige)

Hvad med dig elsker du at læse/studere eller vi du også gerne donere resten af dine SU klip til en anden??

Lotte Svendsen - Ninkamus.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det at være studerende..
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 12:51

Jeg er helt enig ;-D

Jeg er ikke særlig god til at være tålmodig, og jeg ved godt man skal føle sig heldig fordi vi overhovedet får en SU - den er da også skøn, er da slet ikke det!

- Men så er det altså heller ikke mere fantastisk.

Er træt af at gå i skole, er træt af ikke at vide hvad jeg skal bruge det hele til, og træt af at de fag jeg har i år er dem jeg bare ikke kan!

Ydermere endte jeg så på en skole hvor tingene mildest talt kører ad h til, og prøver på at komme tilbage på min gamle skole, men man føler sig sgu dum når man sidder og forklarer hvordan tingene er - man føler man er den der lyver og hvad ved jeg...

- Jeg er IKKE en perfekt elev, jeg hader at gå i skole!

Men man skal jo igennem det, - det ville bare være mere spændende hvis det handlede om noget man interesserer sig for, og hvis lærerne gjorde det hele lidt mere spændende!

- Skole er tørt! Jeg hader at sidde ned en hel dag og bare fokuserer og lytte efter, - synes godt det måtte være lidt mere spændende og aktivt! :-)

Drømmer også om hus og det hele, - men det kommer jo forhåbentligt en dag. Så det bare øv når man lige har fundet H U S E T her og nu ;-D

Du kan i det mindste se en ende på det, - min hf blir jeg forhåbentligt færdig med her til sommer, og jeg ved resultatet ikke bliver noget at prale af!

- Og hvad så når den er færdig? Hvad skal jeg så?

Har da nogle idéer, - veterinær sygeplejerske fx, men hvad så hvis man ikke finder en elevplads?

Puha, det er til at få grå hår af! :-P

Rollo

- Marsvinenørd

TELL-MANN WESTIE

- Hvalpe forventes februar '10

- Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS MARSVIN

- Opdræt af marsvin

- Dejlige kæledyr til salg pt.

0
0
Svar på denne tråd

Elsker...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 12:55

Mit studie 100%...

Jaja - noget elsker jeg så 150% og andet 50% - så det går vel lige op.. ;)

Jeg kommer lige til at kunne klare mit studie for de klip jeg har tilbage. Jeg har nemlig for en del år siden startet og brugt et år, hvorefter jeg måtte droppe ud pga. min ryg.

Jeg startede igen september 2008, samme studie, nyt universitet, med diagnose og konklusioner på ryggen.

Om alt går vel, så bliver jeg Bachelor juni 2011, og Candidat Juni 2013...

Jeg glæder mig til at blive færdig, men samtidig er jeg sikker på at jeg vil savne min studietid.

Jeg føler på ingen måde at vores undervisere ser ned på os. Tværtimod.

SU'en - den er hverken til at leve eller dø af. Men jeg har et dejligt fritidsjob, og så har jeg en skøn far, der er i en økonomisk situation der gør at han kan hjælpe mig når der er behov for det...

Så nej - jeg kan desværre ikke donere SU-klip til andre - men havde jeg nogle til overs - så gerne da.. ;D

Milla - tilbage til forvaltningsretten - eksamen mandag.. ;)

Min elskede Tekla og fantastiske Basse - de smukkeste stjerner i natten!
!
Frøsanggård - knabheste med fremtid!

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 13:12

Jeg nu glad for su'en, dog kan man ikke leve af den helt alene - men den hjælper så vi ikke skal have fuldtidsjob ved siden af vores studier :)

{Gudde'licious}

At falde er ingen skam, men at blive liggende er.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 13:24

Jeg er jo så en af de studerende som Helge Sander sætter pris på. Fra 9. kl. til gym, og fra gym til uni. Jeg er af ukendte grunde endt på en kemi-uddannelse på Uni, hvorfor ved jeg egentlig ikke, men her er jeg altså. Og det har jeg været i 3½ år, jeg blev færdig med min bachelor i juli og er færdig med kandidaten til sommer næsten år hvis alt går vel (juni 2011).

Jeg har taget helt andre valg end jer, for jeg har valgt at jeg IKKE vil lade mit liv stå på standby selvom jeg læser. Jeg har mine to gamle ponyer og købte for snart 2 år siden en unghest, så stalden rummer 3 heste. Jeg har også 1 stk. golden retriever og en kanin. Og nå ja, så har vi en gæld på 1,5 mil i banken for vores landbrugsejendom. Kæresten og jeg har været sammen i 4 år, og vi tog et valgt om at vi begge hellere vil leve på en sten end at undvære de ting, vi holder af. Kæresten er uddannet mekaniker og stort set alt hans løn går til huset her.

Jeg er afhængig af at arbejde ca. 20 timer om måneden for at have råd til hestene, og det er helt fint med mig. Jeg synes det er rart at komme på arb. ind imellem så jeg kan slappe lidt af

Anyway, uni er vist noget anderledes end den uddannelse du er på. Der er bestemt ikke nogle lærere der ser ned på os, tvært imod synes jeg faktisk nogle gange at de har liiidt for høje forventninger til hvor meget vi kan huske og forstår Jeg går i skole 7 uger af gangen og så er der 2-3 uger med eksamen. Frihed er der nok af, for det er meget sjældent at jeg har obligatoriske timer. Og f.eks. har jeg ikke haft nogen eksamen i efteråret, det betød 3 ugers efterårsferie. Jeg har kun en enkelt eksamen her i januar så der er 13 dages ferie efter den. Så 7 uger i skole og så lige 3 ugers påskeferie da der heller ikke er nogle eksamener der. Og nå ja, så er der jo læseferie fra sidst i maj, og skolen starter først i slutningen af august, så der er lige 3 måneder hvor jeg bare går hjemme :) Så frihed har min i hvert fald på min uddannelse :)

Man kan skam sagtens have det godt uden penge, så finder man andre måder at hygge sig på :)

Og min motivation er at jeg kan se frem til en pænt god løn og sandsynligvis ingen problem med at finde job når jeg er færdig om 1½ år, så det er det jeg overlever på. Hellere 5 knokkel-år end dårlig løn og dårlig job resten af livet...

Mvh. Randi

0
0
Svar på denne tråd

studerie
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 13:27

Rollo: det med skoler der ikke virker kan jeg kun skrive under på :/

Jeg er i gang med en it uddannelse og alt vores materiale bliver lagt på nettet af vores lærer, via mail mv - men når man nu alligevel sender en mail med lektier eller ligger det på fronter, hvor svært kan det så være at skrive forresten i har lige fri på torsdag, så der ikke dukker en hel klasse op hvor flere har over 2 timers transport hver vej.

Blandt andet har vi skullet lærer om cms systemer på 3 semester. Jah da det så ikke virkede (hvilket ikke er noget nyt) så måtte vi jo bare prøve hjemme (øhh det er samme netværk hvorfor skulle det så virke hjemme) og den forlæser der skulle komme blev aflyst - så fedt at vi SKAL lærer cms men har aldrig rørt ved det - og det kan vi komme til eksamen i

Sådan har det været HVER DAG, noget som ikke har virket, så var det printeren, så var det nettet, så var det manglende beskeder, så var det fronter, så var det vores drev, så fik vi lige nye brugernavne for så brude det virke og så var man hele møllen igennem igen.

3 brugernavne på 1½ år, og stadig intet virker - flot!!

nej vi har lært at leve med det - som nu hvor vi skal til eksamen om 2 uger - hvem der skal op hvad dag får vi nok først af vide den første eksamensdag - dvs alle skal møde op på skolen i tilfælde af at de skal op - nogen skal så bare først om onsdag så de kan pænt køre hjem igen, sådan har det været i 1½ år so far

Nu har jeg heldigvis en kæreste der tjener penge så vi kan bo i lejligheden (og den er endda billig) - jeg pendler frem og tilbage hver dag (4 timer ialt) fordi jeg ikke kan have eget sted i den by hvor jeg studere pga. lav SU - eller skal vi sige café penge, vi har jo ikke andet fornuftigt at bruge dem til :/

Jeg brokker mig ikke over mine 4 timers transport det er mit valg - Men at sige at de unge generelt har penge nok syntes jeg er noget fis!

0
0
Svar på denne tråd

CharmingR
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 13:33

Det var da en ret generel og kraftig konstatering, at vi andre i tråden har sat vores liv på standby..

Men HVIS det er, at sætte sit liv på standby, at have 4 heste i stalden, hvor de 3 er af egen avl. At have hund, hus, job, bruge mange timer på venner og familie osv - så er mit liv vel på standby...

Eller noget... ;)

Milla

!

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

Milla...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 13:42

Milla: det var i forbindelse med at trådstarter skriver at hun gerne vil have hus osv., men ikke kan fordi hun er studerende. Det var ikke ment som at ens liv står på standby hvis man f.eks. bor i lejlighed :) Det var ment som at jeg har truffet et valg om at jeg ikke vil gå på kompromis med den slags ting. Til gengæld, det siger sig selv, går jeg på kompromis med så mange andre ting. F.eks. hvis jeg går i byen, så bruger jeg ikke penge i baren, kun på indgangen. Sådan er det bare, for der er ikke råd til andet, når jeg har truffet de valg, jeg har.

Mvh. Randi

0
0
Svar på denne tråd

Randi....
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 13:59

Når du skriver at du har taget et andet valg end "jer" - så må det jo opfattes som bredt ment til trådens deltagere.. ;)

Jeg forstår sagtens hvad du mener mht at bo i eget vs. til leje. Men nu er det jo langt fra alle studerende der kan "få lov" at sætte sig i den slags gæld, som du har fået lov til.

Så dette "standby" er næppe noget man har "valgt". Trådskriver skriver at hun end ikke har råd til at have en hund.. Så er det nok temmelig usandsynligt at kunne klare et huslån. ;)

Personligt har jeg valgt min boligsituation anderledes end du - men jeg føler mig nu bestemt ikke på standby... (Tilgengæld kan jeg klare en enkelt drink i byen fra tid til anden.. ;))

(Skal vi snakke standby, så kan vi jo dele det op: Bolig-standby/drink-i-byen-frihed- standby ;))

Milla

!

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

Økonomi
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 14:46

Jamen så kan man jo så også sige - vi forvalter alle vores penge på forskellige måder!

- Synes det er imponerende hvor stor forskel der er på hvordan folk bruger deres SU, - og det er bestemt både positivt og negativt *GG*

Synes nu ikke vores liv er gået på standby ;-) Bare fordi vi ikke har hus, eller hest.

- Tilgengæld har vi bil, tre hunde og jeg har... well, mange marsvin! :-D

Tror det er noget nemmere at få hus eller gård eller lignende, hvis man har en kæreste som ER færdig med udd. og trækker en okay løn hjem, end når man fx som min kæreste og jeg er på hver vores udd. og ikke får vildt meget hjem :-)

Det handler vel også lidt om hvor i landet man er bosat, hvilke behov man har, og andet spændende...

Fx den her måned har hverken kæresten eller jeg fået penge 8-)

- Pga. så mange ting, og så lærer man satme (undskyld sproget) at leve på en sten *GG*

Men derfor kan man da stadig godt drømme om lækkert hus, bil, hest osv.!

- Jeg har bare ikke lyst til at sætte mig i et hus endnu, økonomisk set.

Så også fordi det hus jeg har kig på da godt nok er billigt, men så skal det også ha' nyt tag *GG*

- Og så er der jo 117. andre udgifter man får oveni og skal være klar på!

Så kan jeg godt klare at bo lidt til leje endnu, selvom tanken om at kunne sidde i EGET hus bestemt er tiltrækkende!

- Tanken om EGET hus, have, ET KØKKEN! :-D Og at hvis man har lyst til at male et værelse grønlilla med gule prikker så GØR man det bare!

Men omvendt, så er der ikke noget med lige at ringe til varmemesteren når der er noget som driller osv.

Og så er jeg så, så "heldig" at jeg ikke rigtig kan finde noget fritidsarbejde pt. - søger og søger og søger og... (N)

- Hvilket så gør mig en kende mere irriteret over vores boligsituation!

Jeg er bestemt glad for SU'en! Uden tvivl, den er da dejlig at ha' - er bestemt ikke utaknemmelig for den :-)

Rollo

- Marsvinenørd

TELL-MANN WESTIE

- Hvalpe forventes februar '10

- Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS MARSVIN

- Opdræt af marsvin

- Dejlige kæledyr til salg pt.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 17:58

Jeg kan udemærket også godt følge dig i, at det er lidt af et hårdt liv, at være studerende... Jeg er ligesom Randi også hoppet direkte fra det ene til det andet, og suuuk hvor man da nogen gange tænker: hvorfor tog jeg ikke lige et fri år og tjente en masse penge? Men på den anden side så tror jeg faktisk at det har været godt nok at springe direkte. Jeg ville slet ikke kunne vende tilbage til en SU, hvis først jeg har fået penge mellem fingrene.. Jeg er færdiguddannet '13 og det lever jeg højt på! :)

Hilsener Mie

4 års tysk sportspony sælges, uendelig kapacitet spring/dressur LC/LB niveau 30.000,- se min præs!

0
0
Svar på denne tråd

studerende
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 12:03

Nu hander det jo ikke om at sætte sit liv på standby, livet går jo sin vante gang så gælder det da om at nyde den, også i skole årene.

For mig er det bare en træls periode - jeg er selv glad for mit liv, min kæreste, vores lækre lejlighed der fik helt nyt bad og køkken lige inden jeg flyttede herop.

Så det er ikke det, det handler om, jeg har det jo godt.

Det der irretere mig er at jeg ikke kan døje mine arogante lærer der tror de er bedrevidne fordi de er født før første verdenskrig.

Jeg kan virkelig ikke lide min skole - men nu har jeg ikke mere undervisning, så det går jo nok, at droppe ud når der snart kun er 5 mdr tilbage er jo helt tosset.

Nej jeg syntes det er træls at vide at da jeg var på dagpenge og gik hjemme og lavede ikke en skid (for det gjorde jeg) fik jeg mere udbetalt end jeg gør for at knokle røven ud af bukserne med min skole.

og så er det lidt træls at vide at med dagpenge vil vi kunne købe noget - det kan jeg ikke på SU - den lille forskel har da fået mig til at overveje et par gange at droppe ud, for at vi kan realisere vores drømme, som vi jo kan se er mulige.

Jeg er bare en person der ikke gider være i statens system, hvor folk kan koste rundt med mig - eller tak, jeg er meget selvtænkende og vil have lov til at ytre mine holdninger, og det syntes jeg at jeg er meget begrænset af som studerende, lærer der bare går og vender en rykken når man er i gang med forslag til hvordan tingene kunne glide lidt bedre - eller en skide sur lærer der ikk vil snakke til en efter jeg sagde jeg ikke skulle have Tildelt to spørgsmål til eksamen, men op og trække som kutymen nu er.

Nej jeg føler mig meget begrænset på alle leder og kanter ved at være studerende, og den begrænsning har jeg svært ved at leve med.

Men jeg overlever nok alligevel de sidste 5½ måned ;)

Hilsen mig der i hvert fald ikke vil være evighedsstuderende, og hellere end gerne vil donere sine klip til en som gerne vil :D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider