Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

TIL ALLE! Nu må vi gøre noget!!!!!
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 21:58

Nu må der gøres noget ved de lave strafferammer til de syge mennesker der overgriber sig på børn!!!

Man læser om den ene lave straf efter den anden! -I min verden er det den værste forbrydelse man kan begå...!!???

Hvis de så endelig får fængselsstraf, så bliver de sat på beskyttede afdelinger, så ikke engang derinde kan de straffes....

Hvad gør vi?

Det kan da ikke være rigtigt at de kan slippe afsted med de lave straffe og de sølle beløb som skal forstille at være en erstatning.

I romænien (staves???) får de 20-25 år for at overgribe sig på et barn.

Her kommer folk til danmark og overgriber sig på børn... hvem ved hvad de har med sig af sygsomme?

Det kan bare virkelig ikke passe.... hvorfor?

Jeg vil have SVAR fra regeringen NU!!!

justitsministeren skal gøre noget NU!!!

Tænk på dem som laver økonomisk kriminalitet.... de ser ikke friheden i mange mange år, men forgriber man sig på et barn kan man gøre det igen og igen og igen og igen....

Jeg er mor til to små drenge på 8 og 4 år.

Kom så mødre, mormødre, søstre, fædre og alle jer andre, VI MÅ GØRE NOGET!!!!

Vi må hjælpe hinandens børn til en mere sikker opvækst!!!

Hvordan mon det føles for et lille barn at være blevet misbrugt og gerningsmanden så kun får 30 dage bag tremmer og hvis barnet er heldig så får han/hun 10.000 i erstatning? FØJ siger jeg bare!!!

Ideer til hvad vi kan gøre for at få dette frem i lyset?

Hilsen Lærke

Mor til Karl-Emil 8 år og Jonathan 4 år

Lykkelig ejer af Fritte, Niva, Bumle, Josefine og Isaac.

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ser nu ikke
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 22:15

gerne at DK sammenligner sig med Rumænien - for det er vist en lav fællesnævner.

Nu ved jeg ikke hvad du mener med beskyttede afdelinger - er det lukkede pskykiatriske afdelinger du mener ?

I DK straffer man ikke mennesker som er svært psykisk syge og det støtter jeg

Jeg kender selv et par piger som er blevet misbrugt som børn, og fællesnævneren har været en svag mor. Det undskylder ikke manden - slet ikke, men emnet er nok temmelig nuanceret.

MVH Janni

Nu med hest både her og der

og allevegne :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 22:56

Jeg er enig med Janni.

Begår man overgreb på børn, er man syg, hvilket kræver behandling, ikke straf.

Jeg synes faktisk, at straffen er korrekt i den sag, du omtaler.
Ligesom Janni mener jeg, at det er et vanskeligt emne med mange forskellige aspekter, men jeg har svært ved at se, hvad fængselsstraf kan gøre.

Og tror du virkelig, at børnene ønsker, at deres forældre skal i fængsel? Er det den bedste måde at beskytte børnenes tarv på?

0
0
Svar på denne tråd

OVERSKRIFT
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 23:03

Jeg omtaler ikke nogen sag?

Det sker jo hver eneste dag igen og igen.

Og nej gerningsmanden får ikke nødvendigvis behandlingsdom???

Vil det sige at i mener at strafferammen er iorden sammenlignet med feks socialt bedrageri?

mht om forældrene skal i fængsel, så er det jo ikke altid at det er forældrene....... heldigvis sker det oftere at det ikke er forældrene.

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

Jaeh- de skal piskes offentligt
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 23:10

Og føres rundt i landet på ladvogne, så alle kan spytte på dem- kaste rådne æg efter dem.

De skal herefter brændemærkes på Rådhuspladsen.

Eller hvad?

Du skriver selv, det er syge mennesker. Mange af dem har selv været ofre for overgreb.

Du har aldrig selv været i fængsel/på en psykiatrisk institution. Det er altså ikke ren skovtur.

Folk, der er syge- skal behandles ikke straffes vilkårligt.

Alt andet er uværdigt i et retssamfund.

Ellers er det velkommen til Middelalderen- eller det islamistiske sharia-retssamfund.

Er det bedre? Er vi bedre end dem med sharia-love?

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Xtiny...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 23:12

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes nu
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 23:17

heller ikke der nævnes nogen sag ?

Jeg ved ikke hvem der oftest krænker, men det er jo nogen der er tæt på børn - så det skulle såmænd ikke undre mig om det var familie relationer i de fleste tilfælde.

Socialt bedrageri kan jeg ikke se har noget med emnet at gøre.

Dog tror jeg at børn og unge udaf velfungerende familier og med stærke mødre er mindre udsatte. Det er min egen teori.

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 23:39

Folk kan påberåbe sig at man er syg hvis man forgriber sig på børn, det er man også når man umotiveret går ud og slår et andet menneske ihjel. Skal mordere også slippe billigt.

Stærke eller svage mødre, de kan da ikke være skyld i at nogle mænd er syglige perverse.

Systemet i Danmark er for svagt, man slipper for let. Er de pædofile syge, jamen så må systemet sørge for de aldrig kan komme til at krænke børn igen.

Jeg havde en veninde der gennem mange år blev misbrugt af sin far.

Jeg havde en kollega der nu er dømt for misbrug af kærestens 12 årig datter og det havde stået på i en del år.

Begge mænd kendte jeg og de virkede nu ikke specielt syge, nej de fungerede fint, havde dog den brist, at de var til se.x med småpiger.

Jeg kan ikke finde en eneste undskyldning for at de ikke burde rådne op i et fængsel.

Hvis en forgreb sig på vores børn, så tror jeg han ville komme slemt galt af sted, eller rettere sagt, han ville ikke kunne gentage det samme mod andre.

2 søde æseldrenge er klar til at flytte hjemmefra, et grå og et brunt.

Staldkatte bortgives til gode hjem.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 23:47

xtiny Synes da overhovedet ikke at jeg har nævnt nogen af de forslag du kommer med der?

Jeg forstår slet ikke hvorfro tonen er så hård i denne tråd? Jeg føler mig faktisk stødt og bliver sk*de ked af det... synes bestemt ikke jeg har trådt nogen over tæerne her?

Ja det er syge mennesker. Men kan jo ikke nytte noget at man giver dem en måned bag tremmer uden nogen form for behandling og så sætter dem ud i friheden igen så de kan begå flere overgreb.

HVIS strafferammen var hårdere, er jeg sikker på at der var en del som ville tænke sig om en ekstra gang inden de begik overgrebene.

Nogle er mere syge end andre...
De mindre syge søger måske hjælp fordi de frygter straffen.

De straffe de får nu er jo ikke noget at frygte.

Hvad så men de mennesker som tæver deres børn....? De slipper da også ret billigt...

Men slå på en politibetjent, så ser straffen heeelt anderledes ud.... ad!

Børnene er glemt og sådan er det med mange ting... nedskæringer på instutitionerne osv.....

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 23:50

Pjevs 1

Nemlig!!! Lige mine ord... eller nu var de dine, men kunne ikke være mere enig med dig og jeg har meget svært ved at forholde mig til at man kan være af en anden holdning.

Jeg bliver sgu så sk*de ked af det når jeg læser de svar der er kommet her i tråden... :(

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 23:53

xtiny

Sidder lige og læser dit indlæg igen...

Hvad f.... bilder du dig egentlig ind???

Du skal sgu ikke sidde og fortælle mig hvad jeg mener og ikke mener og hvad jeg har og ikke har!

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

Jo - hvis
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 23:54

man dræber et andet menneske - gennemgår mental undersøgelse og derefter betegnes som værende psykotisk = sindssyg i gerningsøjeblikket, så er straffen anderledes end for raske.

Behandlingsdom hedder det.

Og du kan tro jeg mener det med svage mødre, idet begge de tilfælde jeg kender til - der var moren udmærket klar over hvad der foregik, men "valgte" at vende det blinde øje til pga de sociale konsekvenser et opbrud i familien ville give.

De to kvinder jeg omtaler havde derfor også et problematisk forhold til deres mor.

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

Tøzpi ♥isaac illusion♥
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 00:06

Når du skriver:

Hvis de så endelig får fængselsstraf, så bliver de sat på beskyttede afdelinger, så ikke engang derinde kan de straffes....

Forstår jeg det så korrekt, nå jeg tror du mener at de skulle sidde så de andre indsatte kunne få lov at "straffe" dem ??

Vi lever i et civiliseret samfund hvor folk sættes i fængsel for at beskytte os andre imod dem, ikke fordi hverken de andre indsatte eller de ansatte i fængslerne skal straffe dem mens de sidder der..

Er dog enig i at straffen burde være hårdere.. men dog ville jeg mene at en behandlingsdom (hvor man ikke blev sluppet ud med mindre de mener man ikke længere er til fare) er passende i de fleste tilfælde..

Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du øger strafferammen
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 00:15

Risikerer du, at ofret og det eneste vidne- bliver slået ihjel. Det er set før. I USA er der dødsstraf, men mange ofre for mere overvejede forbrydelser, kunne måske have en chance.

Lærke: Jeg bliver mindst lige så ked af det, når folk, der ikke har sat sig ind i sagerne- men i bedste "dansk folkeparti-stil"- plæderer for højere strafferammer.

Rammerne ER der, de bruges også, men der gives sjældent maximumstraf- om det er spritbilister (de burde have tæv!), flugtbilister (værre)- eller folk, der forgriber sig på børn.

Min mand er ved at undersøge sin barndom- og hvilken herlig maddikkerede: Der var incest i familien. Han kan være søn af en onkel.

Hvem i familien kan man NU tro på?

Så det er ikke fordi, jeg ikke ved, hvad der kan ske i dysfunktionelle familier. Men hvem vinder? Og hvem taber?

De har altid været en sær lukket familie (i mine øjne), men min mand brød ud.

Og så fik han- oveni sin historie om 12 skoler på 10 år og læssevis af flytninger, som han var ved at udrede- denne ormerede i gave.

Føj for....

Jeg beklager, Lærke, at jeg opfattede det du skrev meget bogstaveligt. Men du må skrive, hvad du MENER, ikke hvad du tror, man kan læse mellem linierne.

Mvh
xtiny

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 00:21

Det jeg mener er... jeg har en bror som har siddet i diverse fængsler

Mange af stederne er det sådan at de sidder på afdelinger sepereret fra de andre kriminelle.

IKKE behandlingsafdelinger.

Mange steder sidder de sammen med stikkere på afdelinger som ofte er mere åbne.

Dvs de er ikke låst lige så længe inde på deres celler som de almindelige afdelinger.

Jeg ville ikke byde dem at sidde sammen med andre kriminelle. 1. det ville blive deres død. 2 hvor fedt er det lige at have kørt for stærkt i sin bil og så dele celle med en der har voldtaget et barn.

Nej det ville vidst blive noget rod.

Hvis man er indblandet i en narkosag, et mord eller andet som skal efterforskes over længere tid, så sidder de indblandede i iso i op til mange måneder.

Det er rigtig rigtig hårdt at være lukket inde alene... du må ikke ringe, du ser ikke andre mennesker osv, indtil dommen skal afsiges.

-Men. Hvis en mand har begrebet sig på et barn.

Så ser de nærmest på en skema. Ok, barnet er så og så gammelt, det er sket så og så mange gange. erstatnings takst BOM og så er det ellers bare igang med at afsone på en afdeling hvor de ikke en gang bliver låst inde på cellerne. kun afdelingerne bliver låst af... de ser fjernsyn, har socialt samvær med andre mennesker... laver mad i fælleskøkken osv osv....

det er der da ikke meget hverken straf eller behandling i?

Undskylder hvis jeg skriver lidt rodet....

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 00:25

xtiny

Synes netop det var det jeg gjorde.

Lagde op til at høre jeres meninger om hvad f.... vi kan gøre. for helt ærligt så køre det ikke ligefrem vel?

Jeg har ikke nævnt at folk skal klynges op... hvem ville det dog hjælpe?

Jeg synes bare at alt er så materielt og menneskerettighederne bliver overtrådt i Danmark gang på gang og mere og mere.

Bliver stødt igen... :( jeg stemmer enhedslisten ;)

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror nu
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 00:26

ikke det er så simpelt, som du foreligger det.

Du må gå ind i politik - det er måden at ændre ting på.

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 00:30

Håber ikke du gør det ihvert fald ;)

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

Bare rolig
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 00:32

Jeg går ikke ind i politik, men vil gerne støtte stærke mødre

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 00:35

Hvad mener du med at støtte stærke mødre? Tror du ikke de svage mødre ville få mere ud af lidt støtte?

Er forvirret... hopper i puttekassen...

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

Tøzpi ♥isaac illusion♥
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 00:36

Nu har jeg så arbejdet i fængsel.. og nej de har ikke mere frihed.. oftest sidder de på alm afdelinger men man råder dem til at lyve om hvad de sidder der for.. Der er vist heller ikke mange lukkede fængsler i Danmark hvor de indsatte deler celle..

Hvis en indsat er i fare kan han sidde i frivillig isolation.. her har han mindre udgang end alm fanger..

Så nej de har ikke bedre forhold..

0
0
Svar på denne tråd

Næh - de svage
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 00:38

vil jeg råde til abort eller adoption.

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 00:39

Så fordi du har arbejdet i et fængsel så kender du alle fængsler?

Kender du Horserød...? For der er det som jeg har beskrevet.

Nå men whatever, jeg melder mig ud af denne diskution, den føre vidst ingen vejne hen.....

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

Ja - altså
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 00:40

bortadoption.

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

Tror du bortadoption
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 00:52

Er nemt? Tror du det er nemt, gør mindre ondt fordi, man er en "svag" mor? Man skal tværtimod være stærk! Og 18- eller flere år efter kan barnet dukke op. Hvad vil du SÅ sige? Til din familie?

Jeg ville gerne skrive min mands historie, men det er hans.

Mvh
xtiny

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Nej - jeg tror
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 01:06

ikke bortadoption er let - slet ikke.

Jeg beklager at jeg førte diskussionen lidt på afveje.

Aligevel tror jeg dog at der trænger forskning i kvinders andel i misbrug af børn - ikke at de behøver at være aktive, men det at de vender det blinde øje til.

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 01:56

Er der ikke en, der vil være sød at forklare begrebet "sindssyg i gerningsøjeblikket" til mig?

Jeg har vitterligt aldrig forstået hvorfor nogle af dem, der slår en anden person ihjel, ikke betegnes som sindssyge, mens andre bliver. ER man ikke sindssyg, hvis man slår en ihjel?

Altså, der er vel ikke nogle der ved deres fulde fem slår en person ihjel, når man tænker på hvor stort et helvede deres liv vil blive, alt "besværet" det vil medføre for eftertiden. Man slår vel kun en person ihjel når man er derude, hvor trangen er for stor, og så er det næppe udsigten til en lang straf, der stopper en...

- Rulammet

I'm just too good to be true. Can't take my eyes off myself.

Uden min dejlige kogle-basse

på jagt efter ny hisk at bruge al min tid på :-D

0
0
Svar på denne tråd

op med straffene/andre straffe
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 05:36

hvorfor er det at fordi man er pædofil anses man som været SYG . I min verden er pædofeli altså blot en seksualitet på linie med andre seksualiteter. Nej nej så snart der er tale om pædofeli er man syg og skal behandles ikke straffes- og man tror så rent faktisk man kan kurerer nogen fra deres seksueller side - sig mig tror i osse man kan behandle bøsser så de blir ikke bøsser stadig el hva??

Jeg har meget svært ved at se hva der gør pædofeli til en sygdom frem for alle andre seksualiteter der ikke defineres således (selvom man engang gjorde med netop bøsser!) - det fandt man så ud af det ikke er - om 20 år blir man måske enig med sig selvom pædofeli heller ikk er så.

Højere og anderledes straffe for pædofeli - JA TAK!

Nikon-pics4U

NU med Tobias (aka. Nuller) - født dd. 09/12/09, 2500 g og 47 cm, og forlovet med min Peter dd. 21/12/09.

Enlig mor søges - kig her

0
0
Svar på denne tråd

Pjevs1
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 07:09

lige mine ord .....

Kan slet slet SLET ikke se at en svag forælder er skyld i at se syg stodder får fingrene i et lille barn ....

Og ja det er da let at sige at man er syg i gerningsøjeblikket...

Mangler en smiley der ryster på hovedet med himmelvendte øjne ....

....så får du ikke mere for den 25 øre....

Maja

med den smukkeste ismule Valle

Mor til de dejligste drenge

Emil 091103

Oscar 011207

Life is what happens to you, while you're busy making other plans.....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 08:35

Stute enig med dig.. det kan ikke behandles.

en gang bøsse, altid bøsse..

en gang pædofil, altid pædofil...

o.s.v

(til dem der så vil misforstå det, jeg har absolut intet imod bøsser)

og hvorfor er det folk altid tror at det er svage mødre, hvis børn bliver misbrugt. det er som om i tror at det KUN er fædre der misbruger deres børn, hva med onkler?? naboer?? gode venner o.s.v.

i disse tilfælde handler det ikke om en svag mor. barnet kunne være på ferie ved familie, besøg hos naboen o.s.v

der står jo ikke tatoveret i panden af folk at de er pædofile, så alm. mennesker, som ikke er fuldstædnige hysteriske og overbeskyttende, kan da godt "finde på" at sende deres børn på weekend eller andet ved familien, naboen, vennerne eller andet.

så ergo jeg går bestemt også ind for højere straffe...

Naja Zehlmann

Lady Savanna

Chess

0
0
Svar på denne tråd

surogatfængsling
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 08:40

sådan fungerer det:

Eks: en skizoren mand laver noget kriminelt. Grundet hans psykiatriske diagnose (som han har eller får stillet ved mentalunderøgelsen) bliver han ikke fængslet.

Han kommer i stedet til en lukket psykiatrisk afdeling hvor han observeres og opstartes i medicinsk behandling.

Når dommer er stadfæstet (som regel behandlingsdom) er de to muligheder:

1): manden kommer til et psyiatrisk bosted et eller andet sted i landet. her betaler han husleje og kost som alle andre stedet, og han færdes frit i samfundet

2): han er så velmedicineret at han udskrives fra afdelingen, men vil blive genindlagt såfremt han ophører med medicien.

Så i skal ikke tro at bare fordi man får en behandlingsdom kan man ikke færdes frit i samfundet for sådan fungerer det ikke.

Jeg har personligt mødt flere af mine tidligee patienter "i det virkelige liv". Både i nattelivet og i toget..

Og ja, dette gælder også for mennesker der har forgrebet sig på børn ELLER helt klart viser pædofile tendenser (børneporno ect) som jeg også har oplevet.

Fjordhest er bedst.

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 10:08

Nu snakker i meget om hvad der skal ske med gerningsmændene og i må meget undskylde mig, men jeg går bestemt ind for at de straffes HÅRDT.

Som gerningsmand får man 6 mdr, 2½ år eller lignende. Hvad med ofret?

Ofret får en livstidsdom, muligvis en lille erstatning og derefter ingen hjælp fra samfundet.

Hvordan kan jeg så sige det?

Jo, jeg er et offer for en syg pædofil stodders lyster. Jeg har i snart 19 år forsøgt at få et normalt liv, forsøgt at få et normalt forhold til mænd, forsøgt at tage en uddannelse, få et job osv.

Og ved i hvad jeg var så tæt på. Jeg mangler kun min bachelor for at være færdiguddannet lærer, jeg havde fået et godt job som jeg elskede.

Men skæbnen spillede mig endnu et puds og en episode med en voldelig elev vækkede mine gamle traumer. Og så gik dt kun ned ad bakke.

Indlæggelse på psykiatrisk afdeling i flere omgange, langtidssygemelding.

Nu har jeg været sygemeldt i snart et år, kommunen vil sende mig på kontanthjælp.

Jeg havde fået et liv, jeg havde fået en mand, jeg havde fået et hus og fået opfyldt min største drøm: Egen hest.

fordi jeg er gift, fordi jeg har hus og hest kan jeg nu ingen støtte få fra kommunen.

På trods af at jeg på ingen måde selv har været skyld i min situation. Jeg hverken ryger, drikker eller tager stoffer. Jeg forsøger bare at leve et normalt liv.

Alligevel må jeg konstaterer at ham der ødelagde mit liv og to andre pigers liv, fik 2½ år og derefter blev prøveløsladt efter 1½.

Jeg har fået en livstidsdom og kan se frem til at alt hvad der betyder noget tages fra mig i løbet af 3 mdr.

Jeg sidder med 4 diagnoser, hvoraf de to kan relateres direkte til omtalte hændelse. Borderline og PTSD.

Hvor er retfærdigheden henne i det????

R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 10:13

Pyyyha... jeg melder mig på banen igen... kunne virkelig ikke bære de ting der blev skrivet igår og orkede ikke diskutionen hvis det var den generelle holdning i tråden.

Dejligt at læse jeres indlæg med gode agrumenter

Mht behandlingsdom, kan der jo være så mega mange måder at behandle på, hvis det overhovedet kommer så langt.

Hvad med alle dem som downloader børneporno og oploader det?

Nej det er ikke ALLE som forgriber sig fysisk, men med mange af dem er det jo spørgsmål om tid før de gør.

Jeg er klar over at der sidder dygtige mennesker og kigger den slags igennem, ser om de kan finde frem til stederne osv, men hvad med straffen af dem?

Hvor tit høre man egentlig om det i medierne? Og tænk så lige på at det sker HVER ENESTE dag.... FØJ

En skriver længere oppe om nogle gangske almindelige mænd som har disse perverse tendenser.

Og ja det er det jo rent faktisk...
velfungerende veluddannede mænd som forgriber sig på små uskyldige børn og så går de hjem og spiser aftensmad med deres egen familie bagefter.

Han VED jo godt at noget er galt, han VED jo godt at det han gør ikke er lovligt. Så derfor burde han søge hjælp.

Hvis jeg sætter ild til et hus og brænder en familie inde, så slipper jeg jo heller ikke med en lille bitte dom bare fordi det viser sig at jeg er pyroman.

Fordi jeg VED jo godt at man ikke må sætte ild til andre folks huse.

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 10:19

correy ♥Gaston Oxana♥

Er helt tom for ord... du skal bare vide at det gør mig meget ondt.

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 10:31

Janni - du kender til to tilfælde hvor det lige har været pga. en svag mor, og derfor vil de altid være en svag mor i disse sager?

Der er du altså virkelig helt forkert på den.

Disse mødre har jo ikke før de mødte denne mand der har gjort overgreb på deres børn vidst at det ville ske - det er ligeså forkert uanset om det sker en gang eller 100 gange.

At moderen så ikke har gjort noget efter hun har fundet ud af det - er en anden sag, men derfor er det altså ikke mødrenes skyld at de sker første gang, altså medmindre du mener det er okay det sker en gang?

Jeg nægter at tro at de pågældende mænd har spurgt moderen om lov først.

{Gudde'licious}

At falde er ingen skam, men at blive liggende er.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 10:44
Lige et lille udklip af det som bliver omtalt som danmarks VÆRSTE pedofilisag. Nemlig tøndersagen.

Faren til de to misbrugte piger i Tøndersagen blev tirsdag i retten i Tønder idømt 10 års fængsel. Både anklager og forsvarer har udbedt sig betænkningstid med hensyn til anke. De ønsker først at nærlæse dommens præmisser.
Dommen faldt efter, at faren i retten havde bekræftet sin tilståelse af dels sit eget seksuelle misbrug af døtrene, dels at have ladet en række andre - allerede dømte - mænd misbruge pigerne.

Samtidig med fængselsstraffen blev manden dømt til at betale 200.000 kroner i erstatning til den ældste af pigerne og 50.000 kroner til den yngste.

Det vil sige, her fik faren til de to piger 10 års fængsel, det vil sige at hvis han har opført sig ordentligt så er han ude igen om et lille års tid!!!

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

syg.....
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 10:52

Tjah, om man er syg el. ej, så mener jeg en straf bør være på sin plads.

I min verden er man syg hvis man begår voldtægt, slår folk ihjel, banker gamle mennesker osv. osv. (det er man jo på et eller andet plan)

Og så skal man straffes, behandlingsdom eller ej.

Min mening er at der generalt er noget galt, med det danske straffesystem.

den kvinde der misbrugte sin datter fik 6 mdr. fængsel samt 6 mdr BEHANDLING.. 6 måneder? er det alt det tar'? Hun har været dybt syg, ingen tvivl om det, eftersom hun -for sin elskers skyld, ha valgt at misbruge sit eget barn, men den straf er da til grin.

Man for snildt op mod 3 år for dyremishandling, og man skal da være syg og uden nogen form for empati hvis man mishandler et dyr.

En fisker der har en hobbykniv bliver smidt i spjældet, en urmager der forsvarer sig selv, skal trækkes igennem 1 års retsmøder, en voldtægtsforbryder for et år men slipper med et halvt.

De skal immervæk bare spærres inde alle de sindssyge der render rundt.

Fint nok man er syg, og får en behandlingsdom, men man skal da ikke slippe sådan nogle phykopater fri i samfundet, med en lille "advarsel"...

Det er tydeligt der er problemer med systemet, man skal selvf. huske det er meget nuanceret, og ingen kan få samfundet til at fungere 100% men vi kan vel i det mindste prøve...

Spørgsmålet er selvf. hvordan man ændre det.. Man kan selvf. ændre sine valgstemmer, når vi skifter regering, men hvad ellers?

Jeg er ikke politiker, jeg aner det ikke. Ved bare der er noget helt galt..

Mvh.

L Nielsen.

Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla....
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 11:12

Man burde kunne styre nogle lyster selvom man er "syg". Jeg tror da godt han ved hvad han laver. Og jeg tror da godt han er klar over hvilke konsekvenser Nemlig lav straf.

Der var en der sagde at, jo højere straf jo større chance for at ofret bliver slået ihjel. Og ja det kan jeg da godt se. Men alligevel hælder jeg stadigvæk til straf..

Manden VED han har gjort noget galt, det er jo oplyst i hele DK at børneporno er forbudt. Og jeg tror da bestemt at de er klar over hvad de laver. Skal de så ikke straffes?

"heey jeg har lige voltaget en 9'årig, vi ses igen om 6 måneder, så er det spændende hvad vi så får fat i"..

Jamen NEJ.... AD.... niks.. de skal BLIVE derinde..

Selvom man er syg, og lysten tager over, er det stadigvæk en fejl de har for ikke at have fået behandling for det FØR det tog overhånd.

Jeg synes det burde straffes, ofret skal leve med dette hele livet, kan ikke flygte fra det. Noget så "simpelt" som at få en kæreste, og få børn, er det største problem, et offer kan have.

Det kræver så meget tid, og så meget kamp.. Og så samtidig at vide, at ham der overgreb hende, er ude igen. Dvs. offeret kan møde vedkommende igen.

Det må være FRYGTELIGT...

correy ♥Gaston Oxana♥: Kæmpe kram til dig.

Hilsen 007.DK
Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.
Til dig som fortjener det! ;)
Kleenex medfølger, til de ekstra trængende.
RIP-Gillir <3
Rip Baldur <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 13:00

Efter at være blevet voksen (mere eller mindre), er mit synspunkt at vedkommende der laver overgreb på børn bør kastreres og smides i brummen! F*** behandlingsdomme! Gjort er gjort, "syg" eller ej!

Havde jeg som 13 årig åbnet munden var en vis herre forhåbentlig røget ind og sidde! Husker så tydeligt hans ord "Du må ikke sige det til nogen for så kommer jeg i fængsel og du ser mig aldrig igen". Fedt at få at vide at den eneste forælder man har tilbage risikerer man at miste hvis man ikke holder sin kæft! Gud ske tak og lov for at han fik uhelbredelig kræft for snart 4 år siden og døde et halvt år efter at have fået stillet diagnosen! Aldrig har jeg været SÅ lettet og følt mig SÅ fri! Det eneste der nager mig den dag i dag er, at jeg ikke fik sagt til ham inden han døde, hvor meget jeg hadede ham for det han havde gjort og hvor overbevist om jeg var at dette var HANS straf!

Ældre tæve (4+) tilbydes godt hjem på landet. Skal kunne med andre hunde, være børnevenlig og ikke for jagtminded på kat og kanin.

www.123hjemmeside.dk/stald- soemosegaard

0
0
Svar på denne tråd

jeg spørger igen
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 15:50

da jeg ikke har fået svar fra nogen der mener pædofeli er en sygdom og kan behandles:

HVAD får jer til at mene at pædofeli er en sygdom, når det at være bøsse ikke er det? Begge dele er en seksualitet- og seksualitet kan IKKE helbredes for mig at se?

Forklaring udbedes tak

Nikon-pics4U

NU med Tobias (aka. Nuller) - født dd. 09/12/09, 2500 g og 47 cm, og forlovet med min Peter dd. 21/12/09.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 16:10

Stute - du har teoretisk set ret, men man kan da ikke straffe nogen for deres seksualitet? :)

{Gudde'licious}

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 16:17

Gitte Rahmberg

Jo det kan man når den overtræder loven.

Hvis det ikke er en sygdom skal de straffes på lige fod med normale mennesker og ikke slippe afsted med latterligt små straffe/behandlingsdomme.

Det er jo ikke iorden at en mand voldtager et andet menneske bare fordi det er hans sexualitet.

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 16:22

Jeg venter også spændt på svar til stue.

Jeg er selv af den holdning at de må være forskruede i hovedet hvis de kan finde på noget så sygt som at gøre det med et barn.

Men det undskylder dem ikke for at overtræde loven. De ved jo godt at det de gør er forkert.

Mht bøsser, så er der to (måske flere ) som er med til det de laver sammen.

Der er ikke en part som bliver først bag lyset og en anden som overtræder lovgivningen.

VI skal passe på vores børn, børn er tillidsfulde til voksne mennesker og lette at manipulere. Derfor er det VORES ansvar, som voksne at beskytte dem mod de stoddere der render rundt og ødelægger små sjæle igen og igen.

Bøsserne kan passe på dem selv, eller melde en voldtægt ligesom alle andre mennesker kan.

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 16:24

Tøzpi: Jeg ved godt man godt kan straffe dem når de overtræder loven, men nu bliver de jo så også straffet når de kommer ud eftersom de ikke må bo i nærheden af skoler etc. så vidt jeg er orienteret, så er det jo halvsvært at finde et sted at bo og de kan heller ikke rigtig arbejde nogle steder.

De mister hele deres vennekreds og jeg siger ikke at dette ikke er fair - jeg har selv oplevet dette forholdsvis tæt på og mener også at de skal straffes.

Men det nytter heller ikke noget at spære folk inde i 50 år, det koster altså penge, og de penge er dine og mine.

{Gudde'licious}

0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 17:04

det er jo et valg som alt andet - de vælger at følge det der er deres drift - og ens drift straffes hvis den overtræder loven.

ens seksualitet kan sagtens straffes når den overtræder loven - og så er det jo lige meget om din seksualitet er pædofili, bøsse el blotter.

Er man til hård 6 og kommer til at kvæle en fordi det er den slags begge parter tænder på - ja så straffes den der har kvalt osse - denne for sandsynligvis bare en pæn større straf altså.

De straffes når de kommer ud - ja og det ved de jo på forhånd- igen er det deres eget valg, de tager valget at gøre det de har lyst il - gør andre det og det bestrider loven uanset i hvilken retning så straffes de nu engang.

En behandlingsdom for pædofili - nej for det er ikke en sygdom, det er stadig bare en drift - en seksualdrift.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

Stute..
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 17:18

Jeg er 100% enig med stute.

Alle:Prøv lige en gang at overveje om pædofeli virkelig er en sygdom? Eller om det kunne være det bare var en anden seksualitet?

Det er faktisk sådan jeg tror det hænger sammen. Og fordi det er så stort et tabu, bærer de her mennesker rundt på det alene indtil det brænder sammen for dem og de begår overgreb.

Men de skal selvfølgelig ikke have lov til at forgribe sig på børn. Men de og omverdenen er nødt til at accepterer deres tendenser og så må de jo så få stillet deres lyster på anden vis (om det så skal være børneporno. Ikke at jeg går ind for det, men det er da bedre at de nøjes med det frem for at forgribe sig på børn)

Jeg tror vejen frem er at få løsnet op for det tabu. Oprette nogle hjælpecentre, hvor man kan ringe/komme og få snakket om alt (der findes vist allerede nogle). Så man kan få hjælp til, hvordan man tackler sin seksualitet.

Hvis vi lige skal tilbage til det med straffen, så synes jeg den er alt for lav! Der skal selvfølgelig også behandling til så personerne frem over vil kunne lære at tackle deres seksualitet.

Rikke med Katinka og Thor

A good horse is never a bad colour.

0
0
Svar på denne tråd

Ofte svært at forstå
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 17:21

De danske domstoles domme er ofte svære at forholde sig til. Faktisk er der, inden for mange forbrydelser, mulighed for meget lange fængselstraffe. Det står i loven. At domstolene så altid vælger at give så korte fængselsstraffe, der er jo ikke "lovens" skyld.

Kan I huske ham, der slog en kvinde ihjel sidste år og som begig selvmord i fængselscellen efterfølgende? Han havde dræbt to kvinder tidligere. Det var der INGEN, der var blevet informeret om. Han havde tidligere fået en behandlingsdom og var erklæret RASK. Og så slår han en ny ihjel. Én mand har slået TRE kvinder ihjel. Jeg fatter ikke, at manden efter mord nr. 2 ikke blev spærret inde i 15 år eller mere.

At en døddrukken spøgelsesbillist, som har slået 5 mennesker ihjel, kan slippe med få år i brummen, fatter jeg heller ikke.

Hvis en person forgreb sig på mit barn (hvis jeg altså havde et barn), så ville jeg uden tvivl begå selvtægt. Ja, det er ulovligt, men så måtte jeg jo tage min straf efterfølgende. Men jeg ville - sammen med nogle andre store gutter opsøge ham, og mens de holdte ham, ville jeg kasterere ham præcis på sammen måde, som jeg gør på en pattegris.

Efter min mening, burde ALLE sexforbrydere gennemgå en kirurgisk kasteration. Det fjerner helt sikkert deres lyst til at bolle småbørn osv.

Men jeg er jo også bare sindssyg i gerningsøjeblikket.

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 17:21

Du skriver at man ikke kan spære dem inde i 50 år. Kan man ikke?

Der bliver brugt en maaaasse penge på at lave flygtninge lejr. sandholmlejr (staves??) osv....

Kunne det være en mulighed at spære dem inde sådan et sted på ubestemt tid... til de er "kurreret" eller kan styre sine lyster.

Jeg er mere ude i den form for tankegang. Hvis det skal være nogenlunde realistisk.

Det nytter jo ingenting at give dem 60 dage bag tremmer med hvad de kalder en bahandling og så kan de ellers bare gå ud og gøre det igen og igen og igen.... og så svært er det nu heller ikke at leve videre bagefter, det har jeg set mange eksempler på. Og jo jo den kan da også med lidt snedighed lade sig gøre at blive ansat i en børnehave

Det MÅ jo stoppe!!! Eksperter på området siger jo at det går i arv på en måde... den misbrugte kan selv blive misbruger osv... hvor længe skal det fortsætte? Hvor længe skal vi lukke øjnene for det?

Jeg synes virkelig at det er et stort problem.

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

Rikke...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 17:24

Jeg blev så ked af at du skriver at de så må se børneporno hvis det er det der skal til. Også selvom du ikke går ind for det... Men men men... For at lave børneporno er der jo altså nogle børn der er blevet misbrugt på det groveste for at tilfredsstille andre med de sindsyge tendenser...

De mennesker der gør det er nogle af de største SVIN der vandrer rundt på jorden...!

At gøre mennesker ondt som ikke kan forsvare sig og som ofte har tillid til det menneske der gør det - Det er så..... FØJ!

Hilsen Helle.

- Vi vil også have meget sne her!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 17:26

mik27 jeg kan 100% følge dig

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 17:28

Rikke T No no no no.... ikke noget med at vise børneporno. Hvad??? Ej helt ærligt....

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

Tøzpi ♥isaac illusion♥
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 01:16

Nu er reglerne for fængsler jo ens i hele danmark.. og folk får altså ikke bedre forhold i fængslerne end de andre indsatte fordi de har misbrugt børn..

Rikke T »Thor«: Om hvilke børn skal så ligge krop til den børneporno de skal se på ??

Stute: Jeg må så indrømme at i min verden der høre nogle former for sexualitet under sygdom.. pædofile, nekrofile, zoolofile (er det ikke det det hedder når folk har lyst til dyr).. folk der tænder på at slå på (altså direkte vold ikke folk der er enige om at give hinanden smæk eller lignende), kvæle, myrde eller på anden måde volde andre fysisk skade under @!#$.. ja det er måske nok sexualiteter, men indebære ens sexualitet skade på andre eller sygelige tendenser (som @!#$ med lig) så mener jeg altså at man har en brist og ikke er normal..

0
0
Svar på denne tråd

Behandling!
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 11:02

Jeg har siddet her lidt og overvejet om jeg skulle blande mig i denne debat.

Jeg besluttede dog for 8 år siden, at jeg aldrig ville fortie hvad der skete for mig som barn! Nemlig seksuelle overgreb.

Jeg har lige siden været hudløs ærlig omkring det. Dette i håbet om, at hvis jeg taler om det kan det være at "lille Lise" der skammer sig og fortier det hun har væert udsat for, får mod nok til at sige det til nogen.

Jeg har brugt meget energi på at få bearbejdet tingene, og er rigtig glad idag.

Men jeg mener ikke at mine krænkere skal tæves til døde eller lign. Jeg har tværtimod ondt af den. De er, som skrevet tidligere i et andet indlæg, som regel selv ofre for incest eller seksuelle overgreb. De er faktisk mange gange små drenge som ikke selv fik hjælpe.

Seksuelle overgreb handler tit og ofte ikke om se-x, men om magt. Og i nogle tilfælde fortager krænkerne gentagelser af de overgreb de selv har været udsat for, for selv at fortså. Det kan lidt sammenlignes med Stockholm-syndrom.

Ikke at det gør det bedre eller ligitimere det på nogen måde!

At være krænker er ikke en seksualitet, men en sygdom! At fortage seksuelle overgreb er bare en af mange måder, at udøve magt på. Hvis du kasterere dem finder de bare andre måde er muliggøre deres overgreb/magt på.

Den menneskelige hjerne fungere på mange mærkelige måder og er ikke altid helt til at få en rationel forklaring ud af.

Jeg ved af erfaring, da jeg selv har siddet på "modtagerens" ende, og ikke hele tiden har kunne finde logiske svar igennem terapien.

Jeg er stor fortaler for behandling! Selfølgelig er der forskel på mennesker og på hvad de fejler og på hvor syge de er. Derfor er det godt at få dem diagnotiseret, og i behandling. Derved kan man få de mennesker siet fra, som er udenfor rækkevide ved enten at væer psykotiske el.lign. og få behandlet resten.

Håber ikke der var nogen der fik noget galt i halsen

Hilsen Charlotte

Den Mobile Sadelmager - BarokAmok

København

Omstopning af alle sadeltyper i din stald mens du venter!

Tlf 60 30 44 33 barokamok@yahoo.dk

www.denmobilesadelmager.dk www.barokamok.dk

0
0
Svar på denne tråd

signe...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 12:47

hvorfor er det en sygdom - fordi det falder uden for din defination af normalt el fordi DU mener det er sugt? Det er jo sådan set ikke det der bør definerer en sygdom vel.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

pædofili er
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 12:54

en psykiatrisk diagnose, så det er defineret som en sygdom.

www.netleksikon.dk/p/pa/ paedofili.shtml

Noget helt andet er at hvad jeg kan læse mig til er der ofte andre krænkere af børn end pædofile.

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

stute.....
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 13:49

Tja om man decideret kan kalde det en "sygdom" ved jeg ikke, men er overbevist om der i de fleste tilfælde kan stilles en diagnose.

Nogle mennesker tænder muligvis på børneporno, men gør intet ved deres sexuelle lyster.

Så er der dem der tænder på børneporno, og går ud og finder sig nogle børn de kan "pille ved".

De overskrider en etisk grænse.

Jeg mener, (sammen med størstedelen af tidens fillisoffer) at alle har en grundlæggende etik, der fortæller os hvad der er rigtigt og forkert.

Man kan enten være sammen med børn, fordi man har og kender grænsen, men alligevel vælger at overskride den, fordi lysten tager over.

Er man styret af lysten, har man et psykisk problem (dette problem snakker jeg tit om med min bror der er psykolog..-lysten tager over når jeg shopper! )

Gør man det, fordi man selv mener det er iorden, har man udentvivl mangel på den grundlæggende, menneskelige etik, samt komplet mangel af empati.

Dette er jeg overbevist om skyldes et problem i hjernen, da det er noget er alle er/bør være, født med. Ikke noget vi har lært.

Hvorvidt Pædofili er en sygdom el. ej, har været til stor diskution, de sidste mange mange år, og div. læger/doktorer/fillisoffer har ikke opnået meget andet end uenighed, samt div. diagnoser.

Dog findes der behandlingsdomme og hjælpelinier for pædofile.

Om det er noget man kan kureres for, tvivler jeg på, da jeg stadig mener det er en "fejl" i hjernen, der medføre til manglene etik, men man kan hjælpes på en måde der gør, man ikke længere er styret af det.

Det kan vel sammenlignes med alcoholikere.

Størstedelen af dem der bliver medlem af AA, bliver jo ikke "kureret" som sådan, men for hjælp til at styrer sit behov/holde sig helt væk, fra alcohol.

Men som sagt, bare min mening, der er ingen medicinske "beviser" på at pædofili er en psykisk sygdom.

Syntes ikke man kan sammenligne det med ex. homosexuelle, da deres lyster ikke overskrider en etisk grænse som pædofili gør.

Mvh.

L Nielsen.

Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 14:00

gizmomis (Signe Larsen) Du tager MEGET fejl hvis du tror at alle danske fængsler er ens, der er faktisk ikke to der er ens.

Der er meget stor forskel på hvordan de køre tingene og det kan laves om indimellem alt efter hvilke fanger der er i perioden.

Feks. Hvis en afdeling på et åbent fængsel larmer meget, så bliver de låst inde til natten, hvor andre afdelinger måske har nogle indsatte som er rolige og kan godt sammen, så bliver de ikke låst inde.

Og disse eksempler kunne jeg finde mange flere af.

Til jer som diskutere om det er en sygdom eller ej. For nogle år tilbage blev homoseksualitet også set som en sygdom???!

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

Homoseksuelle...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 14:06

Jeg tror en god håndfuld af mine venner der er bøsser ville blive meget stødte og forargede over at blive sammenlignede med pædofile og lign.

Så kan vi ikke lige droppe det?!

Homoseksualitet eller heteroseksualitet har ikke noget med denne debat at gøre! Både drenge og piger blir udsat for overgreb af både mænd og kvinder.

Hilsen Charlotte

Den Mobile Sadelmager - BarokAmok

København

Omstopning af alle sadeltyper i din stald mens du venter!

Tlf 60 30 44 33 barokamok@yahoo.dk

www.denmobilesadelmager.dk www.barokamok.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 14:07

Jeg synes heller ikke man kan sammenligne det med at være bøsse feks. Fordi somregel er det voksne mennesker som selv er "med på den"

Vil i ikke mene at stort set alle krænkere VED at det de gør er forkert? -At det er ulovligt?

Bør de så ikke have en STRAF som er retfærdig i forhold til HVOR meget de ødelægger hos barnet og i fremtiden?

Behandlingsdom... jaja ok, men tror ikke på at der er særlig mange som gennemgård sådan en behandling som rent faktisk bliver kureret... Ja, Nielsen jeg tror du har ret i at det kan sammenlignes med at være det man kalder en ædru alkoholiker. En alkoholiker vil ALTID være alkoholiker, men han/hun lære at leve et ædrueligt liv.

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 14:32

Charlotte (BarokAmok)

Mit sidste indlæg var IKKE svar på dit sidste indlæg. Jeg så det først bagefter.

Det var bare som svar på om det var en seksualitet eller ej. Og til det var svaret så at det ikek kunne sammenlignes.

Så fik vi det på plads.

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

læs hva der
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 17:15

skrives - jeg sammenligner ikke menneskene - om så jeg gjorde er det op til dem om de vil blive sure - jeg sammenligner ikke, jeg siger at JEG mener at pædofili er en seksualitet på LIGE linie med ALLE andre seksualiteter - her i blandt bøsser. Hvor er sammenligningen i dette???

JLH ♥Wannamus♥: Jeg er godt klar over man mener der er en diagnose på det- men det får ikke mig til at anse dem som syge, mere end alle andre med en seksualitet.

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 22:14

Der er bare nogle ting her i livet som er utilgivelige og her mener jeg pædofili er en af de største.

De personer som bliver udsat for dette, de bærer på det ar resten af livet, og de har min dybeste medfølelse.

Jeg mener at man er syg hvis man har lyst til at have @!#$ med børn, jeg mener også man er syg hvis man voldtager, slår andre uskyldige mennesker ihjel (ligesom de mange kedelige sager i aviserne pt. :( ) og faktisk præcis de samme ting som gizmomis nævner. også dem som sælger kvinder! FØJ. Jeg mener ikke de bør få "formildende" omstændigheder bare fordi de ikke er normalt sammensat oppe i hovedet.

Peter Lundin er da også sindsyg, og han sidder på livstid. Hvorfor er det så forskelligt for alle de andre psykopater som render rundt og begår disse klamme forbrydelser.

Jeg syntes straffene i DK er alt alt for lave, og jeg er sådan set ligeglad med om dem som pågør feks. pædofili er syge, jeg mener bare de burde burres inde og nøglen smides væk. De såkaldte behandlings domme syntes jeg ikke jeg ser nogen som helst effekt af. De bliver jo bare sluppet løs til at gøre det samme igen (og hvor er straffen henne?).

0
0
Svar på denne tråd

Man kan jo
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 22:27

godt være pædofil uden nogensinde at have begået nogen forbrydelse mod børn !

Hvad jeg kan læse mig til foregår de fleste overgreb mod børn af IKKE pædofile - dvs familiefaderen, stedfaderen, onklen, fætteren, pædagogmedhjælperen mv.

I de 2 tilfælde jeg erindrer var det også faderen og stedfaderen der stod bag - og det var årelangt misbrug, og moren vidste det men greb ikke ind pga det jeg kalder "svaghed" - der findes sikkert finere ord for det hvis man leder.

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 22:44

JLH ♥Wannamus♥

Jeg forstår ikke hvorfor du vender tilbage til de to tilfælde igen og igen, hvor vil du hen med det?

Ja man kan være pedofil uden at have gjort noget fysisk, men man kan også være alkoholiker uden at drikke. Og så?

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan vende
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 22:59

den om og spørge dig: Hvorfor har du det så svært med at jeg mener kvinder kan have skyld i mænds misbrug af børn - uden at de selv er aktive misbrugere ?

Fordi denne debat let kan blive sort - hvid og sådan tror jeg ikke det hænger sammen.

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 23:22

JLH - Er man ikke pædofil fordi man er onkel eller hvordan hænger den lige sammen?

Jeg er temmeligt forvirret.

0
0
Svar på denne tråd

MCK...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 23:26

er man familie relateret til barnet og man gør det hedder det incest - men for mig at se er incest abre en pædofil som begård sig mod et barn i familien. DOG behøves incest ikke være rettet mod et barn - bare et familie medlem. Så gør man det mod et barn i familien må man jo både begå pædofeli OG incest (?)

Nikon-pics4U

0
0
Svar på denne tråd

pædofili er
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 23:37

når vedkommende kun 6suelt har interesse i børn.

Dvs man kan godt være pædofil, men holde trangen under kontrol og så er der ikke noget at straffe.

De allerfleste overgreb mod børn 6 suelt foretages af ikke pædofile, som altså er personer der også tiltrækkes af voksne partnere.

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-01-2010 23:57

JLH ♥Wannamus♥

Typisk, at stille et spørgsmål som svar på MIT spørgsmål.

Du skriver:

De allerfleste overgreb mod børn 6 suelt foretages af ikke pædofile, som altså er personer der også tiltrækkes af voksne partnere.

Æhhhm, hvad kalder du så de mennesker som i din verden ikke er pædofile fordi de har en voksen partner ved siden af?

1 mand har kone og børn, men har forgriber sig på naboens barn. Hvad er han så?

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

De eksempler
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 00:12

jeg skrev om gjorde et dybt indtryk på mig da jeg i sin tid blev betroet det. Heldigvis har begge kvinder "arbejdet sig ud af det", så godt sådan noget kan lade sig gøre.

Pædofili bruges i folkemunde af alle der misbruger børn, men de allerfleste er børnemisbrugere - altså med en normal 6sualitet.

Jeg er helt enig i at børnemisbrug skal bekæmpes og hvis mere forskning kan hjælpe - ja så støtter jeg gerne det.

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 00:40

JLH ♥Wannamus♥

Jeg er klar over hvad du mener mht at ikke alle der krænker et barn er pædofil, altså at diagnosen ikke kan stilles. Dem der "blot" tænder på børn er ikke pædofile. MEN så modsiger du også dig selv. For du skriver at i danmark straffer vi ikke psykisk syge.

Så langt så godt, det vil sige, at pædofile skal IKKE straffes, men behandles. Men hvad skal resten så? Alle dem som "blot" tænder på børn og overtræder loven?

-Skal de så ikke straffes?-HÅRDT?

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

Jo - de skal
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 00:53

straffes på almindelige vilkår for bare fordi de har en diagnose, så er det slet ikke det samme som at de er sindssyge.

MVH Janni

0
0
Svar på denne tråd

Stute ...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 01:11

Det er nu engang min mening at man er psykisk syg hvis ens sexualitet gør skade på andre.. og den mening har jeg vel lige så meget ret til som du har til din..

Tøzpi ♥isaac illusion♥: Nu er der nu engang regler som alle fæmgsler skal overholde.. man lære de samme regler lige meget hvilket fængsel man skal arbejde i.. men nu drejede det sig sådan set kun om at du startede med at påstå at pædofile havde bedre forhold end andre indsatte og det har de altså nu engang ikke..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 01:37

gizmomis (Signe Larsen)

Beskyttede afdelinger ER bedre end almindelige åbne afdelinger. Det er ikke noget jeg påstår, sådan er det.

Ikke ALLE kommer til sådan en afdeling. Men dem som feks er udst fordi andre fanger vil have fingre i dem. dem som skal behandles osv... de kommer på specielle afdelinger. Og JO der er forholdene MEGET bedre end i på en almindelig åben afdeling med blandede kriminelle. De variere selvfølgelig også....

Jeg er sgu godt klar over at der er lovgivninger og regler fængslerne skal gå efter, overordnet.

Men det er op til den enkelte afdeling at bestemme om der feks bliver låst døre til natten, om man må være 2, 3 eller 5 på samme celle værelse... nogle steder må man slet ikke besøge hinanden på cellerne, der skal alt fælleskab foregå i fællesrum.

Hvor meget de arrangere kulturudgang osv osv... det er op til den enkelte afdeling at sætte dagsorden for sådanne ting. Små og store ting som betyder afsindigt meget når man sidder i fængsel.

Hilsen Lærke

R.I.P Freja

R.I.P Tikko

R.I.P Simba

0
0
Svar på denne tråd

Stute du fik ikke svar fra mig
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 06:44

Fordi, jeg ikke ved, hvorfor de gør det. Jeg ved kun- at nogen af dem forveksler omsorg og kærlighed til børn med overgreb. Jeg forstår ikke ham, der forgreb sig på forfatteren til "Det bliver sagt", jeg forstår ikke Priklopil- og jeg vil heller ikke.

Men de er trods alt mennesker. Hvorfor de trigger anderledes, må man undersøge patologisk.

Ham der myrdede hende i Herning, er i mine øjne syg. Men hvor blev alle andre af? Hvorfor fik hun lov til at gå rundt uden overtøj og sko- i hjælpeløs tilstand?

Dem er jeg vred på- også! Der må have været en del normale mennesker, der lukkede øjnene. De, der lod hende gå. Ledte de?!

Jeg mener ikke, at man skal straffes i fængslet med vilkårlig vold fra medindsattes side. Så kan man ligeså godt give samtlige skribenter i tråden en kølle og bede dem om at slå- og lade vedkommende løbe spidsrod. Eller indføre gammel testamentelig straf: "Øje for øje"- eller sharia.

Du er fuld og bliver voldtaget: Det er din egen skyld, og nu dømmes du for hor og drukkenskab.

Nej, jeg går faktisk ikke ind for straf. Men for retfærdighed.

Mvh
xtiny

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider