|
|
| Det med stald, vintertøj. |
|
|
Hej... Jeg vil lige høre hvad I har af staldvinter tøj, når I går i stalden, eller rider. Jeg har jo ikke det vilde, andet end ridebukser og så nogle tynde ekstra bukser indeunder, der egentlig holder mig okay varm. Og så nogle ridestrømper og mine elsket lacrosse riodgetop kids vinterstøvler, som er PERFEKTE i stalden og om vinteren  Jeg har ingen stald vinterjakke eller ja uldtrøjer m.m så det er lidt på alternativet hvad der lige ligger nærmest på hylden. Jeg har ikke som sådan frosset, men ønsker mig da alligevel at have tøj der kun er til stalden. Jeg vil vildt gerne have en staldjakke, som jeg sukker meget efter. Og så nogle skibukser, med seler, så man ikke skal gå og trække op hele tiden af bukser der ryger ned. Og så noget skiundertøj vil heller ikke være værst. Så, hvad har I af vintertøj til stalden? Hilsen Dorthe
Folk der lyver ondt kun for at såre andre, burde skamme sig.
Nytårs forsæt 2010 : At finde drømmehesten.. findes den..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bliver kaldt |
|
|
for michelin manden af kæresten når jeg drager afsted. Jeg har pt alment tøj på inden under, idet jeg jo ikke rider og er jævnt gravid, så har egentlig ikke rigtig noget "staldtøj" pt. Så har jeg min store store vinterjakke. Den går lige ned over bagdelen og er dejlig at have på. Dertil har jeg mine elskede termobukser med seler, som er indenunder. -Pt er jeg selvfølgelig ekstra glad for selerne, for jeg kan ikke lukke dem mere foroven. Nederst et par gode træningssokker og mine dejlig varme sorel støvler. Nå ja, også min dejlige hue øverst. Enten min meget tykke uld hue, eller, som oftest, min lidt tyndere uld/bomulds hue. -Så koger jeg ikke helt over når jeg arbejder i stalden. Vanter har jeg bare et arsenal af almen thinsulate vanter, samt et par mellem tykke bomuld og et par luffer der er vandtætte og mega tykke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har.... |
|
|
Mine elskede Lacrosse støvler, mit elskede pandebånd og et par vand+vindtætte skiluffer. Så er resten næsten ligemeget  Ej, jeg har en thermokedeldragt jeg bruger i stalden og ellers bruger jeg bare regnbukser udover ridebukserne og skiundertrøje, fleece og en varm jakke. Fryser sjældent.
Tine & Tulle Det klinger 
Udstyr sælges billigt - se præsentation Bl.a. Wintec Pro Dressursadel, Back On Track Gamacher, Trenser, Lammeskinds-lækkerier, uldtæpper, refleks-grej osv., osv., osv.!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min superhelte dragt |
|
|
Jeg har en ud i et dragt af mærket Mascot tror jeg det hedder. 800 kr hos den lokale smed og den er verdens bedste vinterpåklædning 
Jack Russelterrier til avlstjeneste Stambogsført i DJRTK.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
|
|
... en god thermokedeldragt og et par fantastiske gummistøvler med en varm sål i til stalden. I julegave har jeg fået en Maddox ridedragt, og den er dejlig varm at ride i  Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kommer an på... |
|
|
... om jeg skal ride eller ej, og hvor koldt det er. Skal jeg ride, er jeg i ridebukser, termostøvler og en tyk trøje inden under vinterridejakken. En enkelt gang i denne vinter har jeg endda været nødt til at LUKKE jakken og tage handsker på - ellers rider jeg helst medbare fingre og åben jakke... Jeg har et par fleeceforede vinterridebukser, men de er lavtaljede så dem kan jeg ikke lide at have på, så de skal sættes til salg. Skal jeg ikke ride kommer det an på hvor koldt det er - almindeligt køligt, så er jeg i et par jeans, en sweater og vinterridejakken. Er det meget koldt har jeg en thermo heldragt - DEN er bare dejlig!! og så de store termostøvler til - så KAN man jo næsten ikke fryse 
£isbeth & Baloo Prejudice is a great timesaver. You can form opinions without having to get the facts.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 4 lags:-) |
|
|
Med start idefra og ud .... Underdelen- alm. undertøj, skiundertøj, softshell ridebukser og overtræksridebukser fra Catago. Overdelen - alm. undetøj, lang ærmet/højhalset trøje og en alm.let fleece trøje og så min vinterjakke. Som prikken over I'et - min tug, softshell ridehansker og alm. ridesokker:-) Det yderste lag bliver modvilligt taget af, når jeg rider den store vallak. Men når det står på skovtur med den bette, så har jeg alle lag på:-) Til staldarbejdet tager jeg tit også jakken af også.
Lækker 1 springpony sælges - se min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg har faktisk ikke ret meget tøj på, selvom det er herre koldt ude... Jeg HADER at ha' jakke på, for jeg kan ikke arbejde med sådan en kæmpe klump der bare er generelt irriterende  Mit påklædning består af :Hue, uldundertrøje, termoundertrøje med en t-shirt udover, termounderbukser og et par jogginbukser Og self et par af de der hvide handsker med gummidutter på. Det eneste jeg fryser når jeg er i stalden er mine fødder Og det er uanset hvad for nogen støvler/sko jeg har på... Så jeg har bare købt et par vinterstøvler i Bilkas børneafdeling til 100 kr, og så et par termostrømper  Jeg egner mig bedst til at leve om sommeren, når man ikke behøver ha' så meget tøj på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
I disse dage med meget sne er det: Lange thermo underbukser, ridebukser, thermosokker, lacrosse lign. støvler, t-shirt, sweatshirt, vinter staldjakke, hue og vanter..
Ellers plejer det være det samme her når der koldt, bare minus de lange underbukser..
Har også en thermokedeldragt, men så koldt syntes jeg ikke der har været endnu 
Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk - Fjordhesten kan og vil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
Nå jeg ordner stald foregår det i joggingbukser, t-shirt + sweatshirt, en gammel ridejakke og arbejdshandsker. Dertil enten kondisko eller gummistøvler + thermosokker. Når jeg rider, skifter jeg joggingbukserne ud med ridebukser. Dertil enten leggins, ruskindschaps eller thermochaps (kommer an på vejret) og mine Mountain Horse støvler. Samt min lumberjakke fra Hööks + evt. ridehandsker. Tøjet og sko til stald og ridning bliver kun brugt i forbindelse med hestene. Selvom det bliver vasket ofte, så kommer det alligevel til at lugte lige lovlig meget af hest, hvilket jeg ikke vil genere mine medmennesker med 
Hilsen fra Tine og hafferne Flicka & Frigg Mangler du opstaldning i postnr. 8544? Så kontakt mig, jeg kan muligvis hjælpe dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har |
|
|
skiunderbukser under mine pikeur ridebukser - i hvert fald hvis jeg gider tage dem på. dertil har jeg ridestrømper ud over og alm jodhpurs støvler. jeg har en bluse på og udover en pikeur vindbreaker og en pikeur vinterjakke - og af og til en god varm hue. handsker gør jeg ikke meget i
Vicky Mathiesen
Military - Ridesportens formel 1
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brrrrrrrrr |
|
|
Normalt fryser jeg ikke når jeg rider dressur eller spring, men når det er rigtig koldt og jeg skal ride tur, så har jeg termobukser udenpå ridebukserne, 6 lag trøjer osv. store støvler med tykke uldsokker i, totalt pakket ind, kan knapt komme op på hesten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| varm varme |
|
|
Ja jeg føler mig også som en michelin mand når jeg drager i stalden.. Jeg har et sæt ski undertøj på, mine ridebukser med et par almindeligt strømper og et par tykke hestestrømper.. Dernæste har jeg en tyk bluse ud over min skiundertrøjer (Som jeg nogle gange har en let top inden under) der næste er jeg iført store varme foret gummistøvler (desværre er mine sikkerhedssko altt for kolde i disse dage) min kingslands jakke.. og hue og handsker.. Så jeg fryser i hvert fald ikke..:-D
Mvh. Trine
Vær ikke bange for modstand husk det er i modvind og ikke i medvind en drage stiger...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Jeg er som regel iført alm. undertøj, en langærmet tshirt, en striktrøje eller hættetrøje, halsterklæde, Kingsland jakke, hue og rideluffer. På underdelen har jeg uldstrømpebukser, ridebukser, ridesokker, termobukser og termostøvler på. Fryser sjældent 
Rikke & Lucky Lurito DM SØGER EN ÆLDRE, RUTINERET LÅNEHEST
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Bare jeg har mine vandtætte staldstøvler og mine ridehandsker så er alt andet næsten ligegyldigt  Ej jeg er også ret glad for mine ski underhylere 
Mvh Heidi
What is it with girls and horses? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ptop.... |
|
|
Når jeg er i stalden: Skibukser uldne strømper tyk jakke handsker Når jeg skal ride i denne kulde: ski underbukser alm strømper/uldne strømper ridestøvler t shirt løbejakke eller fleecetrøje tyk jakke handsker Hader at fryse..
Dressurtanten. Passier lenox og cliff barnsby sadel sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjahsdkjas |
| Forfatter:  |
Anna-S |
| Dato:  |
06-01-2010 19:50 |
|
Den store skidragt min mormor har doneret mig i denne sæson er godt nok en jeg sætter pris på! Jeg fryser aldrig nu Så det er godt nok ikke sidste gang jeg har sådan en sag. Den er ikke lavet til ridning, men ski - men det har nu fungeret okay de par gange jeg har redet i den (det tager dog liiidt længere at komme op for benene på dragten skal trækkes helt op.) Hvad jeg har på indenunder er ligegyldigt - den holder mig varm uanset (har tit bare t-shirt og shorts på eks ). Hvad støvler angår er det et par aflagte vinterstøvler. Meget tyk rågummisål og med ægte lammeskind inden i og tykt kernelæder udvendigt. De er vandtætte og holder varmen så længe man holder sig lidt i gang (de bedste jeg har haft, da jeg desværre har tendens til kolde fødder ). Ellers har jeg pandebånd på også disse dage - så kan holde varmen på ørerne uden at koge over (for jeg har et varmt hoved..) På hænderne er favoritten min bror ski-finger handsker i str. 10 til hans store arrigskab  Efterhånden (hmm gennem et næsten 21 år langt liv med MEGET tid udendørs) har jeg fundet hemmeligheden bag at holde sig varm om vinteren - påklædningen skal helst være lidt for stor - så går det hele  Normalt kan jeg ikke holde varmen i fingerhandsker vinter (bruger str. 8 ca.), men med min bors der er str. 10 går det let - for så er der plads til isolerende luft.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
Hestlund |
06-01-2010 20:28 |
|
Brrr... Bare jeg tænker på hvor koldt det er, så kommer jeg helt til at fryse ved tanken! Jeg er meget kuldskær og om jeg så har 5 lag tøj på fryser jeg!!! Normalt hvis det bare er almindelig staldarbejde, har jeg dette på: Skiundertøj, 1 par tynde strømper, 1 par H2o strømper, en t-shirt, 1 swetshirt, min dejlige ridejakke mærket equipage, min dejlige hue, et par tykke bomuldshandsker og mine dejlige staldstøvler med foer, mærket Dublin. Hvis jeg skal ud og ride har jeg dette på: Skiundertøj, 1 par tynde strømper, 1 par H2o strømper, en t-shirt, 1 swetshirt, min dejlige ridejakke mærket equipage, Min ridehjelm, mine skindridehandsker og mine dejlige staldstøvler med foer, mærket Dublin - de har en lovlig hæl, så man kan sagtens ride med dem. Men ellers har jeg mine korte ridestøvler på, men så har jeg kun 1 par strømper på. Jeg har et par skibukser, men dem gider jeg ikke bruge når jeg går i stalden og når jeg rider, dem har jeg på, når jeg skal på arbejde.
Hilsen Helene - Med Hesten Sonny 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg, en frysepind! |
|
|
Jeg er også ekstremt kuldskær, og her er hvad jeg generelt har på i stalden: Øverst: Tanktop, t-shirt, langærmet t-shirt (some tider 2 stk.), hættebluse, dunvest (meget tyk!) og vinterjakke (der kun liiige kan lukkes over alt det andet!) På benene: enten et par uldne strømpebukser og ridebukser eller to par ridebukser uden på hinanden. På fødderne: Et par alm. strømper, strikkede uldsokker og så mine billige staldstøvler købt i Kvickly for 179,- - dog monteret med en ekstra termosål. På hovedet af og til en hue, men bryder mig ikke så meget om at have hue på generelt. Handsker bruger jeg kun når jeg rider, og så er det mine dejlige tynde skindhandsker. Jeg vil helst have bare hænder når jeg håndterer hesten i stalden. Skal jeg ride, skifter jeg (hvis jeg kan få mig selv ud af de dejlig lune støvler) til jodphurs og løse, stive skafter. Har jeg hue på, kommer den gerne under hjelmen. Jakken smider jeg dog altid når jeg har varmet op. Hesten er sjovt nok også pakket godt ind: Han står med 500 gram ude og inde, og når jeg skridter til/fra, foregår det med hele 3 tæpper - er det rigtig koldt, rider jeg hele timen med det inderste, et uldtæppe med hul til sadlen. Og jeg må endda indrømme, at vores stald er forholdsvis lun, og al ridning foregår i ridehus...
... sagde Ditte, nu med skønne Enzo!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg bruger en thermokedeldragt, med uldundertøj, og en fleecetrøje under,ja også fjeldstøvler på fødderne både i stalden og når jeg rider. Er der rigtig koldt (fra -10 og nedover), så trær jeg et par store uldstømper udenpå skoene inden jeg skal ud og ride. Skifter dessuden de vanlige stigbøjlerne med bøjler af plast om vinteren, samt at jeg har en "rumpevarmer" af fåreuld i sete på sadlen. Vores stald er kold, og vi har intet ridehus, så all ridning foregår udendørs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis man pakker... |
|
|
... sig så meget ind at man knap kan lukke det yderste lag, så VIL man komme til at fryse! Lidt med godt er løsningen - der skal være plads til luft indimellem lagene, ellers isolerer de ikke. Husk derfor også at købe vinterstøvlerne et nummer for store hvis der skal være plads til tykke uldsokker og sål - ellers får i koldere tæer end uden uldsokkerne!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vintertøj |
|
|
Jeg har opgraderet påklædningen lidt i øjeblikket, fordi det er så koldt. Normalt har jeg skiunderbukser, ridebukser/jeans, termosokker, uld t-shirt og uldsweather på. I øjeblikket er dette suppleret med en jakke, hue og et par tykke vanter. Uld er simpelthen guld for mig, når det er koldt. Det varmer helt enormt og jeg slipper for at have alt for mange lag på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Jeg har skiundertøj på. Ridebukser, varme sokker og mine Dubarry støvler på(Har aldrig frosset i dem) Og så en varm trøje, min ene kingsland jakke, og en KL dunvest udover.. Men så sveder man så også
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lag på lag |
|
|
Jeg kører også med lag-på-lag princippet når jeg skal i stalden. For det meste nøjes jeg med mine softshell ridebukser. Dem er jeg godt nok glad for! Er det rigtig koldt er der nylonstrømer indenunder. Derudover har jeg et alm par sokker og tykke ridestrømper. På fødderne påføres mine staldstøvler, købt i Kvickly. På overkroppen har jeg som regel en t-shirt, derudover 2 langærmede t-shirts, en sweatshirt, en fleece-agtig tynd jakke, en vest og min ridejakke, som ikke er specielt tyk. På vej til stalden er jeg i denne kulde desuden iført halstørklæde, hue og vanter. Når jeg rider ryger jakken altid inden jeg går igang, og undervejs plejer min fleece-jakke også at ryge. (Glæden ved et ridehus )
Mvh Anne Med hesten May Quilino What doesn't kill you Makes you stronger!!
*Medlem af Bullerklubben*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har |
Stald Kandelsdorff |
07-01-2010 14:56 |
|
skidragt på ud- og en så grim en hue at jeg kan have den i fred for gemalen mine "nye" handsker som jeg har fået foræret af min mor har han allerede tiltusket sig- men det erogså lige meget- for halmstikkere hænger forfærdelig godt fast i uldhandsker... ofte har jeg ikke ret meget ud over et par tynde bukser eller en tshirt inden under. der er dog plads tril både tykke bukser og en ulden sweater 
Har du nogle gamle tentor pæle eller vandrør liggende du gerne vil donere til et godt formål?? så send en pb 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det er meget forskelligt. Når jeg skal ud og fodre om morgenen, trækker jeg bare en termokedeldragt ud over min pyamas  Hvis jeg skal være ude i længere tid eller ud og ride tager jeg HH undertøj på. Almindelige bukser og trøje. Så en sweters og et par skibukser. Har en kanon god varm ridejakke. Et par sokker ud over stømperne i mine foret tykke støvler. Men som det da tager laaaang tid at få så meget tøj på. Den der med "jeg smutter lige udenfor og går en tur" er blevet til en større opgave
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| michelin - manden |
|
|
i stalden har jeg bare hyggebukser på. udover dem har jeg brune thermo ridebukser fra hööks. sko er bare nogle billige fra tika. overdel en bomuldstrøje og islænder. bruger nogle gange en anorak som jakke. men smider den altid lige inden jeg går igang med mugningen. når jeg efterhånden en sjælden gang er på hest er det med skiundertøj pikeur ridebukser et par lange strømper med ekstra uld i foden. overdel er ski undertrøje og en fleece og en jakke, hvis jeg skal i skoven og vinter udgaven af roelck-handskerne. hvis det er dressur har jeg ikke skiundertrøje på. men noget svedtransportabelt... og alm. roelck handsker på.
mvh. ida Rosenborg dressage vi gir' den gas!
nu med Sambuca ¤BNSLLS¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Samme her.... |
Tina ♥3Curtis♥ |
07-01-2010 20:19 |
|
Jeg ligner også Michelin manden  Jeg har lange underrør på. Thermo ridebukser, thermo ridestøvler, som er så store at det kræver herre-stigbøjler. En top, en langærmet t-shirt og en sweater. Derudover kommer så en stor dunjakke. Inden ridehjelmen kommer på, trækker jeg hvad der ligner en elefanthue over hovedet. Det er købt i Horze, den går ned til halsen, dækker min mund og næse....kun mine øjne er fri. Var ude og ride i minus 12 grader forleden........jeg frøs ikke. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
vinterridejakke på med striktrøje og rullekrave indenunder. På benene har jeg nogle termoridebukser fra equipage. Hvis det er minusgrader tager jeg også et par skiunderbukser på. Har prøvet ridebukser,men der er ingen varme i.forstår ikke nogen bruger dem under termoridebukser. På fødderne har jeg forede staldstøvler, som ikke er varme nok selvom jeg har to par sokker på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|