Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Den danske hygge.
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 12:11

Jeg kom lige til at tænke på den danske hygge da manden i trafikmeldingerne i tv sagde at man skulle blive hjemme hvis man boede i nordjylland " så lav en kop varm cakao og hyg dig" sagde han...

Er det ikke en af de ting vi er gode til i DK?? Men hvorfor er det hyggeligt? (for det er det jo) Vi kan bare ikke forklare hvad hygge er hvis vi skal forklare en udlænding det.

Hvis vi var sneet inde (nej det er vi stadig ikke... ) ville jeg lave varm cakao, bage boller eller pandekager og finde dynerne frem (hvis jeg naturligvis ikke skulle arbejde) Så ville jeg nok strikke lidt eller spille et spil. Det synes JEG kunne være virkelig hyggeligt!

Hvad med jer?? Hvordan ville i beskrive hygge, og hvad ville du lave hvis du sneede inde og ikke skulle arbejde???

Hilsen Helle.

0
0
Svar på denne tråd

Hygge......
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 12:21

er da når man åbner sin dejlige store æske med guf og sager... tilsendt af en sød pige

Vi er heller ikke sneet inde men jeg ligger med hul i hovdet og hjernrystelse efter møgvognen smed mig af i 150 cm højde. Bang sagde det. Og der lå hun så.

Hygger sig med te og guffer fra jul :0)

Men den danske hygge er noget særligt der ikke kan beskrives for andre end os selv. Noget med sterinlys, cacao, god mad og afslapning.

Fortsat god hygge dag

kh

Heidi

Pluto - Siglavy

Minimulen Viktor

Nihil intentanum

Felix vi ses igen min skat

0
0
Svar på denne tråd

He he....
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 12:26

Heidi hvor er du sød :-)

Jeg håber at I er kommet helt vel igennem både jul og nytår.

Sikke da noget med at du sådan kommer til skade. Håber i ellers er blevet raske dig og Rolf :-)

Hilsen Helle.

- Vi vil også have meget sne her!!

0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg var sneet inde...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 12:45

... ville den også stå på hygge.

I mit hus går det ud på at bare slappe af, lave noget god mad, kæle med kattene, måske male lidt - eller strikke hvis Boo sover så jeg kan få lov at strikke - gå på HN, måske gå ud og tage nogle billeder af det flotte snelandskab.

For mig er hygge noget med at slappe helt af, ikke have nogen forpligtelser eller nogen der stiller forventninger til mig - og gerne kombineret med noget spiseligt... ;-)

£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd

Mad = hygge
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 12:52

Altså, kig på hvordan mange fodrer deres dyr, - for danskerne er MAD = HYGGE... Om det så er mennesker eller dyr, så skal der noget lækkert på bordet hvis vi lige får gæster og skal hygge!

Hvis vi skulle hygge herhjemme, ville det være en god film, - eller et spil, kan være brætspil eller måske noget på wii'en eller sådan noget...

Rollo

- Marsvinenørd

TELL-MANN WESTIE

- Hvalpe forventes februar '10

- Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS MARSVIN

- Opdræt af marsvin

- Dejlige kæledyr til salg pt.

0
0
Svar på denne tråd

Hygge..
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 12:53

For 4 år siden sneede vi inde 2 af hinanden uafhængige dage.

Det var superhyggeligt:

Det havde sneet voldsomt aftenen og natten igennem.Vi var stået op til sædvanelig tid, tændte stearinlys og hørte radio som vi plejer.De fortæller så at skolen var lukket grundet vejret, ingen busser kunne køre. Datteren jublede.

Vores indkørsel og vej var sneet fuldstændig til, det eneste der kunne køre var traktor og sneplov.

Vi brugte dagen til at bage, lavede selvfølgelig varm cacao, var ude og lege i sneen og så en god film, mens brændeovnen var på overarbejde.

Hygge i det vejr er samvær, trygheden i at have et dejligt og varmt hjem.Og lidt lækkert til ganen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 12:59

Herhjemme er hygge en betegnelse for en god film/et spil, kaffe/the/kakao/sodavand, masser af guf, dyner i sofaen og så ellers bare putte alle sammen incl. kattene og hunden :0)

Ældre tæve (4+) tilbydes godt hjem på landet. Skal kunne med andre hunde, være børnevenlig og ikke for jagtminded på kat og kanin.

www.123hjemmeside.dk/stald- soemosegaard

0
0
Svar på denne tråd

hygge.....
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 12:59

Da jeg var i USA, var jeg til et fordrag hos en amerikansk mand, der fortalte om sit besøg i danmark.

Han sagde det specielle ved danskere, var vores "hyggestundender" el. måden vi havde daglig kvalitets tid.

Ex. blev han inviteret til middag hos en dansk famillie, og kom ikke hjem før kl 3 om natten, fordi de havde siddet og "hygget" med kaffe og kage hele natten.

Jeg tror bare vi er bedre til at stresse af, og at kvalitetstid er enormt vigtigt for os danskere i forhold til så mange andre kulture...

Mvh.

L Nielsen.

Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

sneet inde
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 13:00

vi er sneet inde, og jeg bander udelukkende over der ikke er mere mælk at lave varm cacao af

0
0
Svar på denne tråd

ah forresten
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 13:03

Tja når jeg er sneet inde, og er færdig med de huslige gerninger (...som om man nogensinde bliver færdig med dem )

"hygger" jeg med manden, ser tv el læser en bog.. Her står den på the og hjemmebag :)

Mvh.

L Nielsen.

Springheste sælges, fra L til S. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

Hygge...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 13:18

Jamen at sne inde, er en GLIMRENDE undskyldning for at hygge. Og når jeg siger hygge, mener jeg selvfølgelig stearinlys, kaffe/kakao og vigtigst af alt: MAD Der skal bare bages boller (hvis man da har noget gær vel at mærke ) og spises kage i lange baner når man snehygger! Sådan er det.

Er det hygge med en god film eller spil osv. så er det slik og cola.

Er det hygge med kæresten er det en god rødvin, lækker ost osv.

Så ja, jeg tror bare at ordet hygge indikerer at der skal noget indenbords af den ene eller den anden slags

Hyggehejsa fra det kolde nord, hvor vi er sneet godt og grundigt inde - og hygger på det groveste.

"If you can´t convince 'em, confuse 'em"

Hvil i fred, min vidunderlige Mikkel! Jeg vil aldrig glemme dig.

0
0
Svar på denne tråd

sne inde-..
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 14:09

Vi er sneet inde her ;).. Så vi har bagt kage og lavet varm kakao.. Det er bare hyggeligt :D

M.V.H

Cecilie

Pila <3

Lille Mariendal<3

0
0
Svar på denne tråd

Hygge :)
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 16:39

Det hyggelige er jo netop at man er sneet inde (eller ligger med skader) dermed er valget frataget én og man kan slappe af uden dårlig samvittighed. Det synes jeg i hvert fald. Bortset fra at jeg sagtens kan læse til eksamen på trods af sneen - sjovt nok.

Hmm jeg har aldrig forstået hvorfor dansk hygge adskiller sig så meget fra hvad man har i andre lande, men har hørt en ekspert på området (øøøh sprogforsker eller sociolog, kan jeg ikke huske) sige at dansk hygge er mere intimt end det engelske cosy eller norske kose.

Medlem af Bullerklubben

og NSLFB

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider