Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er det kulden der gør det ?
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 11:03

- Hej (:

Jeg rider et sted me Fjordheste, og en af dem har fået noget "udslæt" rundt om mulen, og nu har min venindes også fået det.. Vi tænker om det er kulden, og koldt vand fra vandkoppen der er skyld i det ?? Det som om de mister pelsen, og så klør det på dem..

Til dem der gerne ville vide med den Fredriksborg som jeg meldte til DB, så er han som han skal være, og har været medlt flere gange. Jeg venter stadig på at modtage han dyrlæge journal. Men han er åbentbart i fin stand og har det som han skal ha..

0
0
Svar på denne tråd

ringorm
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 11:32

Kunne det tænkes at være ringorm? I sær når nu det har smittet fra den ene til den anden.

Har aldrig hørt om at at frost og kulde skulle kunne give heste udslæt.

MVH Trine

Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter

www.bricksite.com/romero

Nu katte"mor" igen :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tænker også mere...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 11:36

... ringorm end kulde. Er udslettet i runde pletter? Det kan jo også være andre hudsygdomme...

Heste kan godt tåle at det er koldt - og fjordheste især er jo lavet til et køligere klima end vi har her - de BURDE ikke få udslet af kulden eller af en smule koldt vand.

£isbeth & Baloo
Prejudice is a great timesaver.
You can form opinions without having to get the facts.
0
0
Svar på denne tråd

kulden eller ?
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 11:36

- Hej igen.. Nej det tror jeg ikke det er, de to heste jeg har set det på, de står ikke samme sted.. Og ham der står der hvor jeg rider, han har mulighed for at snakke med hestene ved siden af ham, men de har det ikke ? Det er det der er lidt underligt.

0
0
Svar på denne tråd

kulden eller ?
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 11:40

Lisbeth; Nej det er ikk som ringorm ser ud, det er plamager det er helt bare for hår.. Men begge heste har det nemlig kun i vinter månederne.. Jeg ved det ikke, for ja, de burde om nogen ku ta kulden.. Synes bare det er underligt.. Ku godt være nogen havde set eller selv haft hest med samme problem, som kunne sige præcist hvad det var, og om det ska behandles eller bare gå over af sig selv.

0
0
Svar på denne tråd

hmm..............
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 12:08

for mig lyder det til at det er hudbetændse jeres heste har fået.

3 stk. BIF- Sønderjyske biletter sælges giv et bud!

Miniature med/uden stambog kåret og ikke kåret.Står i jylland alle skal væk pga ejers sygdom! Skriv pb for nr!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider