|
|
| Hvad ville I vælge ? |
|
|
Jeg skal have solgt ud af hestene og en af dem er en 3½ års Oldenborger/xx med fuld afstamning og rødt pas . Men han er hingst nu . Jeg overvejer 2 ting : Enten at sælge ham billigere, og så kan folk selv kastrere ham . Eller at jeg kan selv kastrere ham, vente et par måneder og så sælge ham en del dyrere . Hvad ville I vælge ??? Kan forøvrigt oplyse at det aldeles ikke har været mit valg, at han ikke er blevet kastreret meget tidligere . Hesten er en , som der er blevet kørt retsag på,som jeg først har fået hjem her for en måned siden. Min modpart vidste godt, at jeg ville have haft søgt erstatning,hvis hun havde kastreret ham inden sagen kom for retten . Jeg vandt forøvrigt sagen ! Jeg har ingen interesse i hesten , da det er Welsh, jeg avler og har mest interesse i . Desuden har jeg for mange heste, så derfor skal jeg skære ned i antal.
Mvh Karina
Stutteri Graven
Opstaldning tilbydes til en pony eller småhest, evt imod staldarbejde .
Lejlighedsvis salg af Welsh sec D og F .
Kvalitets hø sælges i rundballer af ca 350 kg .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kastration |
|
|
Tror den er nemmest at sælge som vallak, medmindre selvfølgelig det er et avlsemne...... Så jeg ville kastrere og evt. tilride før salg.
Rigtig glædelig jul og et godt nytår
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo jo da |
|
|
Ja klart , du har ret men jeg har bare ikke tid til at ride ham færdig til.Så det er ikke en mulighed pt. Han er forøvrigt vant til sadel og man kan godt skridte på ham uden longe . Men ok så kastrerer jeg ham før et salg. Troede egentlig bare at folk ville foretrække at købe en billig hest . Og det kan de godt, men så må de jo lave arbejdet selv ! At sende ham i ridning hos en træner/berider før et salg, er min økonomi bare IKKE til i øjeblikket selvom jeg udemærket er klar over at det er, hvad folk foretrækker . Og da han bare fylder op her , så skal han bare videre .
Mvh Karina
Stutteri Graven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløj' |
|
|
Personlig ville jeg ikk ha noget i mod at købe en hingst og selv kasterere.. Men der er vi jo så forskellige. Good luck
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingst/vallak |
|
|
Hvis han er til at håndtere som hingst, ville jeg klart foretrække at købe som hingst og selv kasterere, hvis valget gik på at have ham som vallak. Jeg synes at så længe han ikke er tilredet eller et muligt hingsteemne, er der ikke rigtigt nogen forskel på prisen. Hvis han kan beholdes som hingst uden problemer er der jo ingen grund til at kasterere ham. Dog når du nok et bredere udvalg af købere, når han er vallak, da det ikke er alle opstaldningssteder der er interesseret i at tage en hingst ind. Men ellers kunne du jo sætte ham til salg som hingst, men tilbyde at han blev kastereret, selvfølgelig mod merpris. Kan næsten gætte mig til hvem der er tale om. Havde slet ikke tænkt på at han allerede skulle være "så gammel". Men han lyder bare super spændende. Håber du lægger nogle billeder ind. -Ida
Nu med verdens smukkeste Holstener..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville så helst |
|
|
købe som vallak, udfra den betragtning, det er væsentlig nemmere at finde plads til en vallak, og så står jeg ikke med risikoen, HVIS der skulle ske noget under kasterationen. Så hellere give nogle tusind ekstra og få en hest, som jeg nemt kan finde plads til, og hvor der ikke er den store risiko forbundet (ikke at der er det normalt ved kasteration, men det er jo stadig en operation).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor... |
|
|
.. ikke sætte ham til salg som hingst med mulighed for at få ham kastereret inden overtagelse? Så har køber mulighed for selv at vælge om de vil stå for det eller lade dig få ordnet det. - og du tjener jo bare mere hvis han kommer afsted som hingst 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kast bolden op |
|
|
Hvad med at sætte ham til salg nu billig skrive i annoncen at hiv ingen salg inden den .... så bliver kan kastereret og prisen stiger. Og hvis man kan se nu man vil have han kan du få ham kastereret for mer pris. Så har køberne alle muligheder og kan selv vælge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen |
|
|
Linda-m : Ved da ikke om jeg tjener mere hvis han kommer afsted som hingst .Det kan jeg ikke lige se. Som jeg skriver vil jeg da hellere sætte prisen ned , for at han kommer hurtigt afsted . så hvor sparer jeg lige henne ?
Mvh Karina
Stutteri Graven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kastrere |
|
|
Polgadot : Det lyder som en god ide , du kommer med der . Men klart at han sagtens kan stå her indtil at hans hormoner går væk , så folk kan godt få ham som vallak , hvis de vælger det,bare imod en merpris. Jeg vil da ikke både give folk en ultrabillig hest og så samtidig betale dyrlæge og foder i 3-4 mdr yderligere, den går sgu ikke . Men nu må vi se om der er salg i bassen .
Mvh Karina
Stutteri Graven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var ment... |
|
|
.. som at sætte en fast pris, men med mulighed for at han kan kastereres hvis det ønskes. Hvis han så sælges som hingst sparer du en kasteration. Men hvis han bare skal afsted så kan jeg da godt se at det er bedst at sætte en lavere pris som hingst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| personligt.... |
|
|
er jeg jo ikke nervøs for at købe en hingst. I salgs annoncen kan du jo skrive at den kan kastereres hos dig for den mer pris som det koster. Skal den stå hos dig indtil homoner olign er væk, ja så må det jo være til din opstalder pris i den tid det tager..... +- Jeg ville skyde den af nu med det samme, det den koster pr måned er jo svært at hive hjem også, og ryger den i dag er det jo mindst lige så fint som hvis den først ryger om måneder.. Held og lykke med salget..
Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo jo da |
|
|
Linda-m . Det er jo nemlig lige det, han helst skulle. Og den med en fast pris holder ikke lige .Alle vil da forhandle pris ( ellers er man da ikke normal kunde ). Og i disse her tider presser folk citronen mest muligt , har jeg indtryk af. Så ja jeg tror at jeg vil prøve at sælge ham billigt som hingst og så skrive, at jeg gerne vil kastrere ham for en merpris .
Mvh Karina
Stutteri Graven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg tror også, |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
06-01-2010 16:51 |
|
jeg ville prøve at sælge ham som hingst. Du er jo vant til at tumle hingste, så du kan jo nemt vise ham frem på god måde. Ha du billeder af ham på din præs? så vi kan se skønheden.
IMC ønsker jer alle et
rigtigt godt og
lykkebringende nyt år 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Klart nemmest for folk at få opstaldet en vallak, så jeg havde valgt at kasterere inden salg. -med mindre han er hingsteemne?
<3 Kristina & `Starlight´s Sidney` <3
Har din hest været "dum" idag?? Prøv at kigge lidt indad...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina. |
|
|
Karina: Vil lige minde dig om, at der blev indgået FORLIG i retten. Dvs. at sagen blev uafgjort, hvis det er sådan du vil have det. Jeg fik mere for ham i retten, end jeg ville have fået i en reel handel. (han er smart ja, men han er lille og tvilling og derfor ikke hingsteemne) Hesten du vil sælge ville have haft godt af, at være blevet kastereret allerede i foråret 2009- For han har været kønsmoden længe, og jeg tror at selvom han bliver kastereret, så vil han forsat være hingst inden i hans hoved. Som markedet er nu, så kasterer ham nu- han er mere attaktiv for mulige købere som vallak. Han er jo 4 i år, og må derfor starte DSA til maj og LC klasser til august.
...-Nu også som military-rytter -...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sætte til salg nu |
|
|
Sæt ham til nu som hingst til en billig pris, skriv i annoncen at hvis han ikke bliver solgt før XX dato, vil han blive miste sin manddom og prisen vil stige.
Til salg/udlån: 9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet, mangler genoptræning.
Send besked for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen |
|
|
Hcvejen : Nu er du sgu MEGET unfair . Nu har jeg i SÅ lang tid prøvet at gå stille med dørene og holde dig udenfor dette forum i denne sag , og så bryder du stilheden !!!! For det første er det rimeligt ufint af dig og meget , meget uklogt af dig. Jeg kan aldeles ikke se, hvad vi skal have denne evt ufred til . Det kan hverken du eller jeg bruge til en disse. Men vil du have det på den måde , så får du da det .Du vælger selv . Du kan nu vælge 2 ting : Fortsat at holde bøtte og holde fred. Eller : Hele sagen kommer frem og dermed en del mudderkastning . Du vælger selv !!!
Mvh Karina
Stutteri Graven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op... |
|
|
Nu kender jeg INTET til den retssag i har været igennem, men synes nu også det sidste indlæg af dig Karina er ret ufint. Hvis jeg havde været i retssag om en hest og retssagen efterfølgende bliver nævnt i dette forum, så tror jeg måske også jeg havde kommenteret det. Især hvis ikke man er helt enig i udfaldet af retssagen. Du kunne jo sagtens have spurgt om kastrationen uden at have nævnt noget om retssagen. Det er jo egentlig sagen ret uvedkommende. Kunne i ikke tage det over PB???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helt enig |
|
|
Jamen Gitte nemlig det syntes jeg også . Men det ser jeg altså ingen mening i , altså at fortsætte en dumt skænderi over PB . Netop derfor skriver jeg også, som jeg gør, at der for Hcvejen er 2 muligheder. Det er da ikke ufint af mig .Hun vælger jo selv . Hun kunne jo bare selv have valgt at undlade at kommentere i mit indlæg . Hun mener at jeg har uret og det samme mener jeg . Og derfor kan man ikke komme videre . Men gider bare ikke den sag mere og ønsker af hjertet, at den bliver overstået og kommer videre . Men det er vel ikke det samme som, at jeg skal finde mig i alt .
Mvh Karina
Stutteri Graven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor |
|
|
må hun ikke kommentere retssagen, når du nu selv bringer den på bane i dit første indlæg??? Du kunne jo bare lade være med at nævne den, så var dette "skænderi" ikke opstået. For mig at se, må du jo tage konsekvensen af at du selv har nævnt det. Sådan er det jo på et offentligt debatforum. Du kan jo altid ignorere hendes indlæg...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| netop... |
|
|
Fordi jeg IKKE har nævnt hende ved navn . Der er måske nok en fortolkning af sagens udfald, hvilket hun kommenterer . Men den er i bund og grund vundet af mig!! Det, der irriterer mig, er, at hun afslører sig selv .Nu har vi holdt keje i så mange år , hvorfor så sige noget med navn nu .Det fatter jeg ikke .Det er sgu for dumt , med mindre det er for at provokere mig . Jeg gider bare ikke det her mer . Så uanset om hun kommenterer dette , så har jeg ikke lyst til at skrive mere.
Mvh Karina
Stutteri Graven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til salg. |
|
|
Jeg ville klart sætte den tilsalg som hingst! Hvis det så viser sig at være helt umuligt at komme af med den, så kan du jo ændre strategi. Men som udgangspunkt, så har folk jo et valg om de vil have en hingst eller en vallak, hvis du ikke tager det for dem. Specielt hvis han er nem at håndtere, så ville jeg hellere have ham som hingst. Faktisk overvejer jeg kraftigt at anskaffe mig en ridehingst, som også kan fungere som teaserhingst, så jeg kan se hvornår mine hopper er i brunst. Men det er jo min personlige mening, og jeg er klar over at der findes andre meninger end min . Men giv det da et forsøg... Noget helt andet er, at når du skriver "retsag", så tænker jeg "skjulte fejl og mangler"??? Mange hilsner Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen |
|
|
Hej Mette. Nej det handlede sagen nu overhoved IKKE om . Kun om ejerskabet og så økonomi . Men mht at sælge den som hingst , så må jeg indrømme, at jeg aldrig ville sælge den til et sted, hvor den skulle være teaserhingst.Så det er udelukket. Har oplevet flere teaserhingste , som på den konto er blevet blæst oveni hovedet , fordi de ikke selv har måttet bedække, så nej tak .Ikke en hingst herfra som teaserhingst . Så nej tror sgu at jeg bestiller dyrlægen til at komme i næste uge og skære ham .Vil ikke risikere noget med andet brug af ham som hingst.
Mvh Karina
Stutteri Graven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er jo altid..... |
|
|
Der er jo altid en risiko ved kasteration - og måske også her i den kolde tid, hvor hestene måske er knap så meget på fold pga sneen/frosten. Så var jeg dig, så ville jeg sætte ham billigt til salg som hingst, og vente og se hvad der sker. Bliver han solgt, så er du af med ham, og køber får risikoen ved en evt kasteration. Hvis han ikke bliver solgt, vil jeg vente til april/maj med at få ham kastreret, hvis der ikke er salg i ham som hingst. På det tidspunkt kan du smide ham på døgnfold, så risikoen for komplikationer mindskes. Så har du selv risikoen, men kan så også tage lidt mere for ham i salg - og måske er det nemmere at sælge til foråret. MVH Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kastrer |
|
|
Jeg ville personligt hellere give lidt mere for en vallak af den simple grund, at jeg ingen erfaring har med hingste - andet end at jeg ved, at det kan være svært at finde opstaldning til dem. Hvis hesten egner sig til avl, er det måske dumt at kastrere den nu, men på den anden side er der ikke ligefrem mangel på heste for tiden, så hvorfor bidrage (omend indirekte) til at øge produktionen? Og hvis du venter 4-5 måneder for kun at finde ud af, at den ikke kan sælges som hingst, så skal du igen vente et antal måneder, før den er tilstrækkeligt 'af-hormoniseret' til at kunne gå som fuld vallak. Kort sagt: af med kuglerne (når vejret er til det).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville også |
|
|
sætte den til salg som hingst, evt. med tilbud om, at den kunne kastreres inden levering, hvis det bliver aktuelt.... Afhængig af, hvor lang tid, du kan blive ved med at have plads til ham....
Zamangah
En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel (Elbert Hubbar)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej tror jeg ikke |
|
|
Tjaa egentlig ville det da være meget nemmere og billigere for mig at sætte ham billigt til salg som hingst . Han er ikke noget avlsemne, så med mindre andre er ligeså passionable med hingste som jeg selv og gerne vil købe en billig men god lille hest , så bliver han kastreret. Dyrlægen siger, at det er et rigtigt fint tidspunkt nu, at kastrere ham på , så det stoler jeg på .
Mvh Karina
Stutteri Graven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|