Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Køleskab - hvad gør i?
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 23:25

Jeg har her til aften gjort mit køleskab rent, jaja, jeg er en af dem der lige får en ekstra ajaxvind om aftenen :)

Da jeg er løbet tør for sprit, tog jeg lige grøntsagsskuffen og hylderne med ajax - men ajax, er det egentlig særlig smart at bruge i et køleskab?

Normalt ville jeg have brugt sulfo, men uvis af hvilke årsager tog jeg ajax - måske er jeg alligevel lidt træt :D

Et andet spørgsmål, hvordan rengør i afløbet? Det kan jo blive ret ulækkert. jeg renser med en vatpind, hælder kogende vand i hullet og evt. lidt sprit til sidst, hvad gør i?

Må jeg så høre :)

"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

Sulfo...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 23:30

Bruger også sulfo.

Noget jeg ikke fatter er hvordan folk med en normal hverdag magter at få rengjort køleskabet hver 14. dag som det anbefales når nu at vinduer skal have turen lige så ofte

Afløbet smider jeg bare kogende vand i og så undlader jeg at lade for mange ting smutte derned i så det ikke bliver for klamt og så undgår jeg at kigge for meget ned i det. Det er der ingen grund til

Medlem af Bullerklubben

og NSLFB

0
0
Svar på denne tråd

Køleskabsrengøring
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 07:04

Jeg bruger rodalon til rengøring af køleskabet. Det tager ikke mere end 5 min at tørre af, når man gør det hyppigt.

Bruger vatpind til afløbet.

Hilsen Nana

17,5" Spalding med flair, her og nu-tilbud kun 4.000,-

Se annoncen her for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Rodalon...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 11:45

Det tror jeg faktisk ikke jeg turde bruge i sammenhæng med madvarer - hvad er rodalon egentlig? Jeg synes navnet lyder giftigt :)

Altså jeg ved godt hvad rodalon er, men ikke hvad det består af, hvad det aktive middel er.

Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

Rodalon
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 12:18

Det står på flasken at det kan bruges til køleskabe. Se evt nedenstående link.

http://www.rodalon.dk/00002/00009/

Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd

Rodalon
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 12:23

Ja og der står også på Rodalon at det IKKE må komme i kontakt med madvarer - og at der skal skylles GRUNDIGT efter - hvordan gør man lige det inde i køleskabet...??

Jeg lader vinduer være vinduer, de bliver ALDRIG pudset - og jeg mener aldrig!

Til gengæld er der hygiejnisk rent der hvor det er påkrævet. Jeg serverer sjældent mad på vinduerne, men jeg har mad i køleskabet - så min prioritet er altså den hygiejniske rengøring, og ikke den "pæne" :-) Så kan man nå det man skal.

Jeg synes aldrig mit afløb i køleskabet er beskidt?

Eller mente du køkkenvasken?

Den bliver skruet af ind imellem, skrubbet med børste og tandbørste og vatpinde og alt muligt - soda opløser fedtrester, og så er den fin igen :-)

Men jeg har vandvarmer så mit vand er 65 grader varmt - så det bliver jo nærmest descinficeret hver gang jeg tænder for den varme hane :-)

Mvh Louise

Skjalda fra Meldgården

og smukkeste Sigrid

31.07.08

0
0
Svar på denne tråd

Køleskab
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 12:24

Jeg bruger altid klorin. Det har min mor lært mig...

Hilsen Benedicte

Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. :-(

Gudesmukt painthoppeføl med fantastisk afstamning og dejlig cremello quarterhoppe i fol sælges:

http://www.wisemice.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Broget ko
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 12:36

Nu er fødevare i et køleskab vel pakket ind i passende embalage, så der er ingen ting der kommer i kontakt med selve fladerne.

Jeg gør det, at når jeg har vasket af i rodalonopløsning, tager jeg spand m 2 hold rent skyllevand og tørre af med klud.

Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd

passende emballage.
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 12:58

Jeg har da ting stående frit i køleskabet, grøntsager fx.

Klorin bruger jeg ALDRIG, ingen steder, det er noget skidt for miljøet (og klorin og fødevarer, nej tak).

Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd

Her...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 18:15

.. vaske det bare af i sulfo eller rengæringsmiddel.

Afløb er aldrig beskidt/tilstoppet i mit køleskab!

-Christina

*Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne*

0
0
Svar på denne tråd

Kun i opvaskemiddel
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 03:25

Og når jeg sæber af med svamp (det skummer)- så et hold rent vand og klud.

Der er ingen grund til at bruge klorin, der er et stærkt oxidationsmiddel, usundt at indånde, usundt for miljøet- og afgiver smag og lugt til madvarer.

Det samme med Rodalon- man bør afskylle i TRE hold rent vand, hvis emnerne skal i kontakt med fødevarer.

Ved gulve kun 1 hold.

Klorin hører ikke hjemme i husholdningen!

At der "lugter" stærkt- betyder ikke, der er rent.

Og jeg har hvidløg, gulerødder,æg, gær etc i mit køleskab. Det skal ikke lugte af "rent" eller svømmehal.

Hvis man rengør ordenligt med opvaskemiddel og godt varmt vand, dør bakterier og svampe.

Og jo- jeg har haft vatpinden i brug. ;-)

Det vigtige er- at køleskabet er rent og tørt. Defor hedt vand, og lidt af det. Ellers dugger køleskabet allerede fra start.

Jeg hader at gøre køleskab og ovn rent- de er så urengøringsvenlige! Og frysere!

Bedre design efterlyses.

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider