Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Løse heste - Bevtoft/Tirslund området
Forfatter: 
Dato:  01-01-2010 11:23

Hej.

Hvem mangler 2 røde shetlandsponyer?

I området omkring Bevtoft-Toftlund.

De er fundet her i Tirslund v. Bevtoft. Jeg har kontaktet den eneste jeg ved har shetlandsponyer i området, men det er ikke hendes. Jeg har så ringet til politiet.

Jeg har i formiddag fundet 2 stk. røde shetlandsponyer, uden grimer, lukket inde på min ridebane.

Nogle naboer er kommet forbi i går aftes og så dem på banen, de har så lukket lågen. Vi var ikke hjemme og så dem først i formiddags.

Jeg har fået grimer på dem, og lukket dem inde i en stor boks, hvor de står og gumler hø. De ser ikke ud til at være kommet noget til.

Jeg kan kontaktes på mobil 20 76 74 07.

Vh Jannie

Den heldige ejer af Ribebro´s Gizmo, Felix og Crazy´s Bonansa.

Aka Det Plettede Uhyre, Basse og Nansa!

0
0
Svar på denne tråd

1234456
Forfatter: 
Dato:  02-01-2010 10:28

Er de rette ejere fundet igen, eller har du stadig de 2 bonus ponyer? :)

Michelle

... og en ikke længere flad luftmadras

HUSK hvis sadlen indtages analt, skal du nok overveje en større...

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  02-01-2010 17:01

stadig 2 stk. ekstra ponyer!

Ejeren mangler stadig. Der er absolut ingen der har henvendt sig. Det virker meget mærkeligt, da ponyerne nu har været væk hjemmefra i over et døgn. Henvender ejeren sig til politiet, så får de oplyst, at jeg har dem og mit tlf. nr.

Håber da at ejeren findes snart.

Vh Jannie

0
0
Svar på denne tråd

tja....
Forfatter: 
Dato:  02-01-2010 17:37

"Henvender ejeren sig til politiet, så får de oplyst, at jeg har dem og mit tlf. nr."

Det skal du så ikke være sikker på.

Jeg bor ikke så langt fra dig, og havde for nogle år siden en af hestene gående på fold ved en veninde. De slap ud af folden og blev fanget ca. kl. 23 af nogle søde mennesker, som straks satte dem på deres egen fold og fluks ringede til politiet.

Da vi næste morgen opdagede at de var væk, ringede vi straks til politiet, som intet kendte til løse heste eller fundne for den sags skyld. Vi fandt dem ret hurtigt på den fold, hvor de gik, bragte dem hjem og begge parter ringede til politiet, som stadigvæk intet havde hørt om hverken forsvundne, løse eller fangede heste...???

Ovenikøbet kunne vi så læse i avisen 2-3 dage efter at man havde fanget nogle herreløse heste i Tiset og man stillede sig undrene overfor, hvorfor ejeren endnu ikke havde meldt sig...

Ghillie Dhu står til avlsbenyttelse. Alt afkom kan få stambog uanset hoppen.

www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg vidste
Forfatter: 
Dato:  02-01-2010 22:44

godt, at det ikke er noget politiet tager sig synderligt meget af, men når de siger, at de skriver oplysningerne ned i tilfælde af, at nogen henvender sig fordi de mangler deres ponyer, ja så tror man jo på dem. Men det kan man så ikke ud fra din historie.

Nu ser vi om der er nogen der henvender sig i morgen ellers ringer jeg til politiet igen, for at høre hvordan vi skal forholde os. Ikke at det er et problem for os, at have ponyerne her, det er det ikke. Men de skulle jo gerne genforenes med ejeren.

Jeg skrev så indlægget herinde i håbet om, at nogen måske kendte nogen der manglede deres ponyer.

Jeg er ikke så kendt i området, at jeg ved hvor de kommer/kan komme fra, når de ikke hørte til på Ponygården. Men før eller siden må der vel være nogen der savner dem?

Vh Jannie

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 03:59

kan du ikke prøve at trække dem for langt løst tov og se om de selv kan finde vejen hjem?? Det er da en mulighed, for mange heste kender jo udemærket hjemturen...synes jeg at kunne mærke !

Nu med den sorte skønhed Kezia.

Sælger:

Kieffer Lech 17" M bom, sort og velholdt, lange gjordstropper! Prisidé 3000.-

Albion Original Comfort 17" NM bom, sort, ok stand, lange gjordstropper. Prisidé 5300. ...

0
0
Svar på denne tråd

Ved godt
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 10:17

at der ikke kan være mange savnede røde shetlandsponyer i området, men måske kan et billede eller to hjælpe folk til at genkende??

Jeg håber snart, at de to pus kommer hjem til deres ejer igen :)

Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd

Lachivas *Ribebro s Gizmo*
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 14:50

Noget nyt??

Lillefis

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 19:19

Ja må vi høre om de to små heste har fundet deres ejermand? :)

Ønsker alle en glædelig jul, samt et godt og lykkebringende nytår.

0
0
Svar på denne tråd

intet nyt..
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 19:50

herfra! Jeg har stadig ikke hørt fra nogen, så jeg ringer til politiet imorgen.

Inlovewithmyhorse: det kunne da være et yndigt syn; mig traskende rundt med to stk. ponyer ude på landevejen. Mener det er for farligt, jeg aner jo ikke hvad de siger til trafikken.

Må prøve at tage billeder imorgen. Men de er begge "rigtig" røde, men lange lyse maner/haler. Den ene har nok ca. 50 cm lang man og en meget lille stjerne/hvide hår i panden. Den anden har en pandelok, der når helt ned til næseborene.

Ellers har de ikke rigtig nogen kendetegn.

Vh Jannie

0
0
Svar på denne tråd

nyt...???
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 20:43

Hvad sagde politiet? Huskede de at du har et par ekstra beboere?

Ghillie Dhu står til avlsbenyttelse. Alt afkom kan få stambog uanset hoppen.

www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd

Politiet..
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 21:18

Jeg blev ringet op af en fra politiet i morges, inden jeg selv nåede at ringe. Han skulle lige følge op på sagen, og høre om der havde været nogen henvendelser. Det havde der ikke, så politiet fremlyser ponyerne i Jydske Vestkysten imorgen, og så må vi se om det hjælper. Vi aftalte så, at ponyerne (såfremt det er nødvendigt) kan blive her nogle dage endnu.

Der har stadig ikke været nogen henvendelser.

Vh Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Hej Jannie
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 21:52

Det lyder mærkeligt, at der ikke er nogen, der savner deres 2 ponyer.

Kan det tænkes, at nogen har sat dem af hos dig med vilje?

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

Healing af hest og rytter :-)

Samtaleterapi

Terapi: At rydde op indeni.

Virkning: Øget glæde - samt evnen til selv at kunne styre sit liv! ♥ ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 22:04

Det tror jeg ikke for det er mig jannie har snakket med om det var min.

og det skal siges at min forældre blev ringet op lidt over midnat af et ungt par, som viste vi havde sådan nogle små, og fortalte de rendt rundt oppe på den store hovedvej, de fik dem dog til at løbe ned af den vej vi bor på, og da min far og to hjælper kom op for at fange dem gik de på jannie's ridebane, så min far lukkede for dem, idet de ingen grim havde på, og det så var bedre de gik der end at de stak af for dem og igen løb ud på vejen.

jeg må sige jeg synes det er lidt skræmmende at ingen mangler dem.... hvis man tænker på de har været væk så længe nu...

men det er slevfølgelig også en måde at slippe af med sin ponyer på, bare lukke dem ud.... jeg kunne nu aldrig få mig selv til det, og er altid bang for at min skulle rende ud, da folk køre ret vildt forbi hos os.

vi har dog alle vores ponyer ind om natten, hvilket gør at det ikke burde ske noget om natten.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 10:53

Ja det lyder godt nok mystisk at der ingen henvendelser har været endnu.

Der er jo nogle der ikke magter deres dyr og finder det nemmest at lukke dem ud.. Men håber da ikke det er situationen i dette tilfælde her.

Hold nu op med at brændemærke jeres heste, bare fordi det er smart!! Det er dyremishandling!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Hvor mærkeligt.
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 15:39

Hvad søren gør du med ponyerne hvis ingen ejer melder sig?

Det er da underligt.

Fortsæt med at brændemærke jeres heste, så de kan genkendes nemt på markeder osv ved tyveri/bortløben.

Mine erfaringer er at chipmærkning gør mere ondt.

0
0
Svar på denne tråd

Lyder godt
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 16:28

nok underligt....

Hvis nu de er chippet kan man måske finde frem til ejeren...

Flot at politiet følger op på sagen..det er ikke så tit de gider det når det er dyr det drejer sig om...

Lillefis

0
0
Svar på denne tråd

lidt nyt..
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 16:58

ponyerne blev fremlyst i Jydske Vestkysten (tønder-kommune) i dag. Jeg blev ringet op fra politiet først på eftermiddagen, de havde ikke fået nogen henvendelser. De ville så høre, om de måtte få en fotograf fra JV ud og tage billeder, så de kunne følge sagen op med en artikel imorgen. Det sagde jeg selvfølgelig ja til. Så blev jeg ringet op at af journalist fra JV, som fik historien og lidt info om ponyerne. Lidt senere kom fotografen. Så dem der holder JV i Tønder-kommune (tønder-udgaven af JV) skulle gerne få en artikel med billede af ponyerne imorgen. Så må vi se om det hjælper.

Vi tvivler dog noget, da der jo er gået 5 dage.

Ifølge journalisten, så er der vist nogle regler der siger noet i denne retning, hvis jeg forstod hende korrekt;

- at når vi har fodret ponyerne for et beløb svarende til ponyernes værdi må vi beholde dem.

- de kan blive aflivet hvis ejeren ikke melder sig

- vi kan blive spurgt om vi vil overtage dem

Sidstnævnte spurgte hun om, men det er i så fald noget, som hele familien skal tage stilling til.

Vh Jannie

0
0
Svar på denne tråd

har du
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 17:00

kontaktet de omkringliggende dyrlæger? Måske at de ved hvor de kommer fra?

15/12-09 kl. 20:10.... Tage .... Nu med vinger. Dit liv var alt for kort.

0
0
Svar på denne tråd

nej.. det
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 17:09

har jeg ikke.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm.....
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 18:02

Kom til at tænke på en sag for år tilbage.

2 heste var stjålet i Nordjylland, og efterlyst der på samme måde som i dit tilfælde.

Men tyvene kørte dem til sjælland hvor hestene derefter stak af fra en mark.

Da der ingen ejer meldte sig på Sjælland blev hestene aflivet.

Sagen blev opklaret da den desperate ejer i Nordjylland gik i landsdækkende TV og bad inderligt om sine heste.

Da var hestene jo aflivet flere dage før.

Der burde være landsdækkende politi sammenslutning med bortløbne dyr.

Fortsæt med at brændemærke jeres heste, så de kan genkendes nemt på markeder osv ved tyveri/bortløben.

Mine erfaringer er at chipmærkning gør mere ondt.

0
0
Svar på denne tråd

libe1..
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 20:22

det var da en grim historie.

Jeg kan kun give dig ret, der burde være en eller anden form for landsdækkende database for fremlyste/forsvundne dyr.Vi kan jo umuligt vide, hvor dyrene kommer fra.

Jeg kan så lige fortælle, at så galt kommer det ikke til at gå her, da vi alle i familien er enige om, at ponyerne ikke skal aflives, hvis det kommer på tale.

Vh Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Thi hi...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2010 23:13

Det var godt at høre:-)

Og der er rigtig mange grimme historier med hunde som er løbet væk på ferie mm, som så er aflivet inden ejeren fandt dem.

Og det er det danske system. Hmmm.

Nu med 2 skønne krikker:-)

Ny kieffer trense til salg for under halv pris.

0
0
Svar på denne tråd

prøv...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 10:12

prøv at kontakte jeres regional tv måske de vil dække historien, så ender det tit i landsdækkende tv.

Syntes også det er mærkeligt at ingen har meldt sig.. jeg ville sætte himel og jord i bevægelse hvis jeg manglede nogen af mine heste.

Hilsen Berit

Flere dejlige og velgående heste tilsalg, se profil eller www.staldlindballe.dk

0
0
Svar på denne tråd

Som flere skriver..
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 19:04

Så er det jo ikke til at vide om ponyerne stammer fra et lokalt sted eller har været stjålet og kørt bort, og derefter stukket af fra en mark.

Måske det kunne være en ide om trådsterter lagde nogle billeder ind her i tråden ? Og beskrev ponyerne lidt nærmere med stangmål og køn.

For tænk nu hvis en person et sted i landet ser denne tråd og genkender ponyerne, måske det ikke er ejer men en som kender ponyerne, eller en dyrlæge som er tilknyttet dem og ved de er væk fra ejerne...

Broget ponyhingsteplag, født 26 juni 08.

Sælges billigt til godt blivende hjem.

Pris: 1.000 kr, sælges med kontrakt.

Skriv en PB for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

så er ponyerne..
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 20:45

Hej.

Jeg skriver lige et nyt indlæg, da tråden snart slettes, da ejeren er fundet.

Det hjalp at få et billed i JV af ponyerne. En nabo til ejeren så det, og spurgte ham, om ikke det var hans ponyer. Han kom forbi, og ville hente ponyerne. Han blev bedt om, at ringe til politiet, så de vidste ejeren var fundet.

De går i løsdrift, og er stukket af derfra. Han havde vist nok set de var væk, men de plejer så åbenbart at rende mod Toftlund og ikke Bevtoft.

Han bor vist ikke så langt væk, men jeg ved ikke præcis hvor.

De er blevet hentet engang i eftermiddag (jeg har været på arbejde hele dagen).

Vh Jannie

Svar på denne tråd

0
0
Svar på denne tråd

tråden...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 20:51

... bliver ikke slettet. Den bliver bare fjernet fra toppen, da sagen ikke er akut mere :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider